Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harjoituspadista
1 2
D-Town
22.04.2010 20:50:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro ensiks kaikille vaan. Uusi Musanettilainen taalla huutelee. 1,5 vuotta on rummuttelua takana ja jonkun verran on tullut tatakin foorumia seurattua.
 
Sitten asiaan:
 
Onko tuossa linkin harjoituspadissa millainen kierre alapuolella milla sen saa kiinni standiin vai onko mitaan? Mulla on sellainen padi standi missa on joku about 16mm pystykierretappi paassa. Onko se joku standardikoko vai onko kaikilla erilainen viritelma?
 
http://www.thomann.de/fi/real_feel_rf12g_practice_pad.htm
 
JGroover
22.04.2010 21:27:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moron vaan. :)
 
Ei taida olla tuossa kierteitä eikä jenkoja. Ton voi laittaa esim snareständiin tai sitten ihan vaan pöydälle tms. Snareständissä pidän ite.
 
Eikä sellasta kierteistä padia mun mielestä kannata ostaa mikäli ei soita seisaalteen.
 
Rough'n tough. Tä?
D-Town
22.04.2010 21:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kun on sellainen matala standi joka on siis vissiin tarkotettu nimenomaan noille padeille niin sen sais siihen niin hyvin kiinni kun vaan olis joku liitossysteemi. Mulla on nyt tuollainen Remon 10" padi mutta ma en oikein tykkaa siita kun se on niin pieni ja siina on niin korkeet reunat. Sita ei tohon standiin edes saa kun siina on joku 6mm kierrepohjassa. Ajattelin etta samalla kun vaihdan padin tuollaseen isoon ja tasaseen kuin etta ostan tuohon Remoon jonkun kiinnitysviritelman.
 
passe
22.04.2010 22:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikä sellasta kierteistä padia mun mielestä kannata ostaa mikäli ei soita seisaalteen.
 
Mikä puolestaan on muuten toisinaan varsin virkistävää vaihtelua.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
JGroover
23.04.2010 10:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Town: Mulla kun on sellainen matala standi joka on siis vissiin tarkotettu nimenomaan noille padeille niin sen sais siihen niin hyvin kiinni kun vaan olis joku liitossysteemi. Mulla on nyt tuollainen Remon 10" padi mutta ma en oikein tykkaa siita kun se on niin pieni ja siina on niin korkeet reunat. Sita ei tohon standiin edes saa kun siina on joku 6mm kierrepohjassa. Ajattelin etta samalla kun vaihdan padin tuollaseen isoon ja tasaseen kuin etta ostan tuohon Remoon jonkun kiinnitysviritelman.
 
Mulla ei ainakaan tuu mieleen yhtäkään padia missä olis kiinnityssysteemi valmiina. Yhden sellasen oon kyllä nähnyt, ei oo hajuakaan mikä merkki tai mistä ostettu. :) Itellä on Vic Firthin 6" ja 12" padit ja tykkään kyllä 6-tuumasesta enemmän - täytyy vähän katsoa mihin lyö ja tatsi on paljon realistisempi kun tuossa isommassa.
 
passe: Mikä puolestaan on muuten toisinaan varsin virkistävää vaihtelua.
 
No jotenkin seisaaltaan soittaminen tuo vaan mieleen musaopiston rudimenttimaratonit, joista ei sinänsä oo mitään positiivisia muistoja. :D Siinä iässä olis kiinnostanu vähän muukin kun soittoasennon ja löynnin viilaminen millintarkaks peilin edessä... Nyt jos sama olis edessä, niin osais ehkä suhtautua asioihin vähän innostuneemmin. :)
 
Rough'n tough. Tä?
Kailis
23.04.2010 14:59:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ainakaan tuu mieleen yhtäkään padia missä olis kiinnityssysteemi valmiina.
 
Mun Vic Firthissä on.
 
moderndrummer88
23.04.2010 15:05:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mun Vic Firthissä on.
 
Sama vika Rahikaisella.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
D-Town
23.04.2010 16:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei niissa kuulemma ole sellasia about 16mm kierteita missaan, mutta sellasen moivat mulle kuitenkin paikallisessa musaliikkeessa ja ma vien sen standin ens viikolla takasin.
 
Minkaslaisilla viritelmilla teilla on sitten padit kiinni? Jotkut nakojaan kayttaa ihan snare standia mutta millasia muita kiinnityssysteemeita siihen on?
 
Kailis
23.04.2010 17:10:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

16 mm kierre kuulostaa hirmu isolta.
Mä en pidä padia telineessä. Mä en kauheesti naputtele padiin. Pitäis kyllä enemmän.
 
ultra
23.04.2010 17:43:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Town: Moro ensiks kaikille vaan. Uusi Musanettilainen taalla huutelee. 1,5 vuotta on rummuttelua takana ja jonkun verran on tullut tatakin foorumia seurattua.
 
Sitten asiaan:
 
Onko tuossa linkin harjoituspadissa millainen kierre alapuolella milla sen saa kiinni standiin vai onko mitaan? Mulla on sellainen padi standi missa on joku about 16mm pystykierretappi paassa. Onko se joku standardikoko vai onko kaikilla erilainen viritelma?
 
http://www.thomann.de/fi/real_feel_rf12g_practice_pad.htm

 
Mulla on tollainen http://www.thomann.de/fi/real_feel_arf7gm_practice_pad.htm
 
..ja siinä on kierre pohjassa. Sopii ainakin vanhemman Yamahan symbaalistandin kierteeseen.
 
I'm a gooner
D-Town
23.04.2010 17:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: 16 mm kierre kuulostaa hirmu isolta.
Mä en pidä padia telineessä. Mä en kauheesti naputtele padiin. Pitäis kyllä enemmän.

 
Se on joku standin standardikierrekoko vissiin. Nain etta siella liikeessa oli samalla kierteella jotain nuottivihko standien jalkaosia. Sellanen tihee kierre ja about etusormen paksunen. Liikkeesta lupasivat tilata mulle sellaisen standin missa on se joku 6mm(?) kierre mika siis sopii tuohon mun Remon padiin. Toivottavasti. Tuntuu vaan kun se kierre nayttaa niin onnettoman pienelta etta mahtaako se kestaa. Eihan sita padia ole tarkoituskaan tietty takoa niinkuin Thor vasaroitaan mutta jos siihen reunaan vahan kohdistuu painoa niin veikkaan etta se vaantyy aika helpolla.
 
Epämuusikko
23.04.2010 19:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JGroover:No jotenkin seisaaltaan soittaminen tuo vaan mieleen musaopiston rudimenttimaratonit, joista ei sinänsä oo mitään positiivisia muistoja. :D Siinä iässä olis kiinnostanu vähän muukin kun soittoasennon ja löynnin viilaminen millintarkaks peilin edessä... Nyt jos sama olis edessä, niin osais ehkä suhtautua asioihin vähän innostuneemmin. :)
 
Just parasta!
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Vallu-Veke
23.04.2010 19:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JGroover:
No jotenkin seisaaltaan soittaminen tuo vaan mieleen musaopiston rudimenttimaratonit, joista ei sinänsä oo mitään positiivisia muistoja. :D Siinä iässä olis kiinnostanu vähän muukin kun soittoasennon ja löynnin viilaminen millintarkaks peilin edessä... Nyt jos sama olis edessä, niin osais ehkä suhtautua asioihin vähän innostuneemmin. :)

 
Kyllä sitä enemmän vaakamamboa tuli nuorena treenattua. Rudimentit tuntui aika turhilta. Nykyään tulee enemmän treenattua jopa rudimenttejakin ;)
 
isoaarne
25.04.2010 12:18:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Town: Se on joku standin standardikierrekoko vissiin. Nain etta siella liikeessa oli samalla kierteella jotain nuottivihko standien jalkaosia. Sellanen tihee kierre ja about etusormen paksunen. Liikkeesta lupasivat tilata mulle sellaisen standin missa on se joku 6mm(?) kierre mika siis sopii tuohon mun Remon padiin. Toivottavasti. Tuntuu vaan kun se kierre nayttaa niin onnettoman pienelta etta mahtaako se kestaa. Eihan sita padia ole tarkoituskaan tietty takoa niinkuin Thor vasaroitaan mutta jos siihen reunaan vahan kohdistuu painoa niin veikkaan etta se vaantyy aika helpolla.
 
Mulla on Remon vanhempi mustasta kumista tehty padi, ja pohjalevy on jotain puista puristemassaa. Soittoalueen kohdalla kumia on n.2-3 mm, joten tatsi on kova. Siinä on kierre symbaalistandiin kiertämistä varten. Ensi kerran kun sen kiersin Taman vanhempaan telineeseen(samaan sopii useimmat digikamerat sekä ZoomH2 nauhuri) korkkasi se koko kierteen sisältävä metalliosa puupohjasta irti. En todellakaan kiertänyt kovaa, vaan muutaman sormen otteella.
 
Eli en suosittele kiertämistä symbaalitelineeseen, jos haluat padin tukevasti. En tosin tiedä mitä matskua tuon sinun padin pohja on.
 
Suosittelen sen sijaan tuon ekan linkittämäsi HQ padin ( http://www.thomann.de/fi/real_feel_rf12g_practice_pad.htm ) hommaamista ja virvelitelineeseen kiinni. Ei tarvite arpoa että pysyykö kiinni. Itsellä tuo sama ja treenaus sai hirvittävästi uutta hohtoa sekä mielenkiintoa kun tuon hommasin! Paljon parempi tatsi kuin Remon padissa.
 
Kauhea myyntipuhe, mutta Remon padi lensi kuin kiero vasara metsään tuon HQ saatuani.
 
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
OPJ1974
26.04.2010 10:46:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isoaarne: Suosittelen sen sijaan tuon ekan linkittämäsi HQ padin ( http://www.thomann.de/fi/real_feel_rf12g_practice_pad.htm ) hommaamista ja virvelitelineeseen kiinni. Ei tarvite arpoa että pysyykö kiinni. Itsellä tuo sama ja treenaus sai hirvittävästi uutta hohtoa sekä mielenkiintoa kun tuon hommasin! Paljon parempi tatsi kuin Remon padissa.
 
Kauhea myyntipuhe, mutta Remon padi lensi kuin kiero vasara metsään tuon HQ saatuani.

 
Mulla on tuon pikkuveli, siis (muistaakseni) kuusituumainen versio. Tuo 12.tuumainen pysyy paremmin kyllä paikallaan, jos sen laittaa esim. pöydän päälle ja naputtelee (luonnollisestikin, koska isommassa on enemmän painoa).
 
Pienemmässä mallissa on se hyvä, että siinä on pohjassa kierteet, ja sen saa ruuvattua kiinni symbaalitelineeseen. Tuossa 12-tuumaisessa kierteitä ei taida pohjassa olla, joten tosiaan pitää laittaa kiinni joko virvelitelineeseen tai virvelikalvon päälle? Isommassa on sitten juuri tuo etu; pienempi pomppii ja ei tosiaan pysy paikallaan, ei pöydällä eika kalvon päällä.
 
Itse olen treenaillut kyllä ihan mukavasti, kun olen laittanut tuon padin sellaisen alustan päälle, joka ei luista.
 
Molempi parempi - tuntuma on kuitenkin hyvä, mainio suorastaan.
 
It's so hard to be a rumpalimies.
D-Town
29.04.2010 16:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, nyt pääsin testaamaan tuota HQ:n 12" padia ja kohta lähden ostaa sellasen itsellenikin. Oli kyllä niin --tun paljon parempi kuin tuo Remon padi missä ei ole oikein minkäänlaista kunnon reboundia ja pitää aivan helvetin kovaa ääntä. Hommasin virvelistandin jo sille valmiiksi niin ei tarvitse arpoa noiden kierteiden kanssa. Kiitoksia vinkeistä!
 
isoaarne
29.04.2010 21:13:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Town: Jeps, nyt pääsin testaamaan tuota HQ:n 12" padia ja kohta lähden ostaa sellasen itsellenikin. Oli kyllä niin --tun paljon parempi kuin tuo Remon padi missä ei ole oikein minkäänlaista kunnon reboundia ja pitää aivan helvetin kovaa ääntä. Hommasin virvelistandin jo sille valmiiksi niin ei tarvitse arpoa noiden kierteiden kanssa. Kiitoksia vinkeistä!
 
Toivotan hyvää reeni-intoa, sekä ennenaikaista hyvää vappua!
 
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
sahkuifk
29.04.2010 22:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisit sen pädin siinä paikkeilla missä virvelikin ja jos mahdollista niin samanlaisella reboundilla, palvelee tarkotustaan parhaiten näin. Munsta :))
 
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
D-Town
01.05.2010 15:03:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, nyt on tuollainen padi hommattu. Maksoi paikallisessa musaliikkeessä 35e. Helvetin hyväntuntuinen, tosi painava ja tukeva.Mulla on sellanen puukehyksellä oleva mutta vissiin kuitenkin sama peli.
 
http://www.thomann.de/fi/real_feel_rf12g_practice_pad.htm
 
Tuli tässä mieleen että kun tuossa ei ole minkäänlaista reunaa niin onko kellään mitään kikkaa miten tuohon saa helposti jonkun kehän ympärille että voi treenata rim shotteja?
 
Ruutikallo
01.05.2010 15:16:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Town: Mulla kun on sellainen matala standi joka on siis vissiin tarkotettu nimenomaan noille padeille niin sen sais siihen niin hyvin kiinni kun vaan olis joku liitossysteemi. Mulla on nyt tuollainen Remon 10" padi mutta ma en oikein tykkaa siita kun se on niin pieni ja siina on niin korkeet reunat. Sita ei tohon standiin edes saa kun siina on joku 6mm kierrepohjassa. Ajattelin etta samalla kun vaihdan padin tuollaseen isoon ja tasaseen kuin etta ostan tuohon Remoon jonkun kiinnitysviritelman.
 
http://s1012.photobucket.com/albums … /?action=view¤t=Self-made.jpg
Mä duunailin joskus tuolaisen DIY pädin, jossa pintana on vähän samankaltaista matskua kuin hiirimatossa, mutta paksumpaa ja aavistuksen jämäkämpää. Tämä siksi, että Remossa rebound on melko "raju", mutta tässä melkein olematon.
Näin tulee reenailtua kumpaakin.
Ständissä on kiinnitys niin et voin vaihtaa remon pädin siihen.
 
Se remon M6 kierre on aika heppoinen ja katkennut on minulktakin.
Purin pädin ja laitoin muistaakseni M10 tai ehkä M12 pultin sieltä läpi.
Ja tuossa korkean teknologian ständissäni on tuo M10/M12 naaraskierre, johon nuo sitten sopii. Kaltevuuden ja korkeuden säätö, mahtavaa innovatiivisuuta =)
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «