Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 7-kieliseen uudet passiivimikit
1 2 3
aalataur
22.04.2010 00:15:18 (muokattu 22.04.2010 00:44:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän suosittaisitte? Tallaan pitäisi saada rankemman puoleinen mikki joka toimisi sekä BEADGBE että kokosävelaskelen alempana. Kaulaan taas mielellään vähemmän rankka, tykkään soittaa kaulamikillä lähinnä cleaneja, pitäisi saada sellaset pehmeät ja lämpimät clean tonet kaulasta. Kitarana olisi Ibanez RG 1527Z. En mä tiedä tarviiko tuota kaulamikkiä välttämättä edes vaihtaa koska sitä niin vähän käytän, mutta tallassa oleva Ibanez Vintage V87 on liian kesy.
 
Seymour Duncaneita olen suosinut tähän mennessä, mutta aivan hyvin se voisi muutakin merkkiä olla. Ja mitenkähän kytkennät menee, kun tuossa on vissiin joku tallamikin puolitus (?) 5-way vivun 2. asennossa..
 
Kiitos vastauksista, ja kiitos toki vittuiluista ja kirjoitusvirheiden korjaamisestakin jo näin etukäteen.
 
Edit: Ja niin, voishan ne olla aktiivitkin mutta eikös aktiiveille pidä aina löytyä se paristotila erikseen kitarasta? Sitä ei voi kiertää millään patentilla, esim. laittamalla ne sinne missä on muut kytkennät?
N33m0
22.04.2010 00:18:27 (muokattu 22.04.2010 00:19:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ceramic Warpig-7 tallaan ja Cold Sweat-7 kaulaan.
 
Molemmat tietysti englantilaista käsintyötä Bare Knuckle Pickupsilta www.bareknucklepickups.co.uk
 
Forumilta testimoniaaleja käyttäjiltä:
www.bareknucklepickups.co.uk/forum
 
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
aalataur
22.04.2010 00:22:44 (muokattu 22.04.2010 00:23:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

N33m0: Ceramic Warpig-7 tallaan ja Cold Sweat-7 kaulaan.
 
Näitä saa ilmeisesti 7-versionakin? Ihan uusi nimi mulle tämä BKP pitääpä tutustua huomenissa tarkemmin...
N33m0
22.04.2010 00:53:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Näitä saa ilmeisesti 7-versionakin? Ihan uusi nimi mulle tämä BKP pitääpä tutustua huomenissa tarkemmin...
 
Koko mallisto löytyy 7 (ja 8) -kielisenä.
 
Voin sanoa että soundi on vähän kuin ottaisi maton kaapin päältä pois. Selkeyttä ja luonnetta aivan eri tavalla kuin konekäämityissä seymour duncaneissa ja dimarzioissa.
 
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
TTV
22.04.2010 06:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

N33m0: Koko mallisto löytyy 7 (ja 8) -kielisenä.
 
Voin sanoa että soundi on vähän kuin ottaisi maton kaapin päältä pois. Selkeyttä ja luonnetta aivan eri tavalla kuin konekäämityissä seymour duncaneissa ja dimarzioissa.

 
Täältä ääni Seymour Duncanin SH4-7 (Jeff Beck) ja SH6-7 (Distortion) mikeille. Toimivat mahonkisen S7320:n tallassa vallan mainiosti. Noi BKP:t on hyviä, mutta eivät miellyttäneet omaa korvaani Duncanin tavoin ainakaan 6-kielisillä kitaroilla.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
naavanka_
22.04.2010 07:35:45 (muokattu 22.04.2010 07:35:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dimarzio D-sonic 7, hyvä vaihtoehtomikki.
Osta se
 
Humanoid
22.04.2010 09:05:02 (muokattu 22.04.2010 09:08:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur:
Edit: Ja niin, voishan ne olla aktiivitkin mutta eikös aktiiveille pidä aina löytyä se paristotila erikseen kitarasta? Sitä ei voi kiertää millään patentilla, esim. laittamalla ne sinne missä on muut kytkennät?

 
Patteri mahtuu ihan hyvin köllöttelemään vaikka potikoiden väliin, jos ei muuten. Itse kierrän monesti patterin päälle jotain pehmustetta (ohutta superlonia tmv. jota tulee monesti pakettien mukana) ja laitan sen johonkin nurkkaan. Hyvin pysyy paikoillaan. Toki sekin onnistuu, että ruuvaa elektroniikkakolon seinään sellaisen klipsin patterille.
 
Ja itse mikkejä tallaan suosittelisin mm. Dimarzio: EVO, X2N, ToneZone. Duncanilta SH-5. BKP:ltä Painkiller. Aktiiveista EMG 707 vois olla varma valinta tallaan, kaulaan ehdottomasti mielummin Duncanin Blackout, lähtee paremmat ja pehmeämmät cleanit.
 
Sami / Ääniportti
naavanka_
22.04.2010 09:13:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Patteri mahtuu ihan hyvin köllöttelemään vaikka potikoiden väliin, jos ei muuten. Itse kierrän monesti patterin päälle jotain pehmustetta (ohutta superlonia tmv. jota tulee monesti pakettien mukana) ja laitan sen johonkin nurkkaan. Hyvin pysyy paikoillaan. Toki sekin onnistuu, että ruuvaa elektroniikkakolon seinään sellaisen klipsin patterille.
 
Ja itse mikkejä tallaan suosittelisin mm. Dimarzio: EVO, X2N, ToneZone. Duncanilta SH-5. BKP:ltä Painkiller. Aktiiveista EMG 707 vois olla varma valinta tallaan, kaulaan ehdottomasti mielummin Duncanin Blackout, lähtee paremmat ja pehmeämmät cleanit.

 
X2N on melkoisen överi, sitä kannattaa testata ennenkun ostaa jos mahollista.
Itselle ei kolahtanut yhtään.
Periaatteessahan sen patterin saa vaikka kaksipuoleisella teipillä kiinni.
 
Humanoid
22.04.2010 09:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: X2N on melkoisen överi, sitä kannattaa testata ennenkun ostaa jos mahollista.
Itselle ei kolahtanut yhtään.
Periaatteessahan sen patterin saa vaikka kaksipuoleisella teipillä kiinni.

 
Aika överi joo. Diablon saundissa kuuluu aika hyvin sen mikin luonne, btw.
 
Sami / Ääniportti
Christeraser
22.04.2010 09:25:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BKP Nailbombit tai Dimarzio D-Activatorit, diggailen Broderickin soundista
Shredator
22.04.2010 09:48:08 (muokattu 22.04.2010 09:49:27)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tuli kanssa juuri hankittua tuo kyseisen Ibanez. Tallaan vaihdoin D Sonic 7:n, mutta ainakaan Mesan kanssa en ole sitä vielä saanut pelittämään. Soundi jää aavistuksen verran liian mutaiseksi. Solid bar siis tallaan päin. Nyt etsinkin tilalle Evolution 7:aa, josta ainakin löytyy erottelukykyä. Hyviä vinkkejä otetaan myös vastaan! ;)
 
http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU
Humanoid
22.04.2010 09:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Itse tuli kanssa juuri hankittua tuo kyseisen Ibanez. Tallaan vaihdoin D Sonic 7:n, mutta ainakaan Mesan kanssa en ole sitä vielä saanut pelittämään. Soundi jää aavistuksen verran liian mutaiseksi. Solid bar siis tallaan päin. Nyt etsinkin tilalle Evolution 7:aa, josta ainakin löytyy erottelukykyä. Hyviä vinkkejä otetaan myös vastaan! ;)
 
Evolution on kyllä varsin erotteleva, eikä se ole edes hirveän kuuma lopulta. Alavirehommissa ihan mukava, sellanen peruskyntäjä. Saa overdrivella vielä tiukennettua, jos tuntuu ettei hönkä riitä. Tuota Christeraser:in ehdottamaa Nailbombia kannattaa testata, joskin omassa kitarassa se ei oikein toiminut D-virettä alemmas mentäessä. Sellanen ihme honotus sieltä keskialueelta tuli mukaan saundiin. D-rässit lähti tosiaan ihan mallikkaasti.
 
Sami / Ääniportti
naavanka_
22.04.2010 10:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Itse tuli kanssa juuri hankittua tuo kyseisen Ibanez. Tallaan vaihdoin D Sonic 7:n, mutta ainakaan Mesan kanssa en ole sitä vielä saanut pelittämään. Soundi jää aavistuksen verran liian mutaiseksi. Solid bar siis tallaan päin. Nyt etsinkin tilalle Evolution 7:aa, josta ainakin löytyy erottelukykyä. Hyviä vinkkejä otetaan myös vastaan! ;)
 
Kannattaa koittaa vaihtaa se mikki toisinpäin, mulle kävi tolleen päin mutta Dimarzion sivuilla kehotetaan koittaamaan molempia.
 
Shredator
22.04.2010 11:01:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Kannattaa koittaa vaihtaa se mikki toisinpäin, mulle kävi tolleen päin mutta Dimarzion sivuilla kehotetaan koittaamaan molempia.
 
Toisinpäin tuli vielä enemmän pörinää. Ei vaan sovi mun kamoille tämä. Menee mikki vaihtoon, kun löydän sopivan tilalle.
 
http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU
Silppuri
23.04.2010 17:37:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Dimarzio D-sonic 7, hyvä vaihtoehtomikki.
Osta se

 
Tämä!
Itellä on 1527:ssa tonzone, mutta jos haluat poiketa massasta ja saada erottelevamman soundin niin hommaa se d-sonic the hedgehog....
 
Ja vaihda se kaulamikki kans. Ne ibanezin mikit on poikkeuksetta ihan kuraa (tässäkin hintaluokassa!!). Ite oon suosinu air norttonia ja sellanen mulla onkin jokaisessa kepakossa (paitti halpisseiskassa, kun meinaan hävittää koko mikin siitä...).
 
"Tätä ja tätä ja tätä ja tätä..."
teukka
23.04.2010 17:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin suosin aikoinaan pelkästään Duncaneita mutta sitten tutustuin BKP Warpigiin. Paluuta ei enää ole, tosin kokemusta on vain 6 kielisten kohdalla. Tuskin kuitenkaan vaikuttaa.
 
EXREMAINS "Choices"-EP 3.3.2010 @Myspace. Muista tsekata!!
aalataur
23.04.2010 20:22:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän 7-kielisen tallamikki vastaisi suhtlailla Seymour Duncan SH-6 :ta? Entä mikä vastaisi about Duncanin SH1N ('59:iä?) tai Jazz SH2N kaulamikkinä? Siis valmistajasta riippumatta?
 
Olispa hyvä joku sivu missä olisi äänitetty eri valmistajien 7-mikkejä vertailumielessä, samoilla äänitysolosuhteilla.. Kun eri valmistajat saattaa käyttää eri vahvistinasetuksia / mikitystä äänityksessä, niin ei voi niin suoraan vertailla eri soundiclippejä...
Estranged
23.04.2010 20:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Mikähän 7-kielisen tallamikki vastaisi suhtlailla Seymour Duncan SH-6 :ta? Entä mikä vastaisi about Duncanin SH1N ('59:iä?) tai Jazz SH2N kaulamikkinä? Siis valmistajasta riippumatta?
 
Noista kaikistahan on kyllä seiskaversiotkin saatavissa.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
Lego
23.04.2010 20:34:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lundgren M7 edelleen, maksaa maksaa mutta jos kerran ollaan vaihtamassa.. Ei älyttömän kuuma mutta perhanan potkiva ja omaa "djentiä" enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
 
sonata
24.04.2010 15:08:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy kitarasta ToneZone7 ja itse kyllä olen siitä pitänyt :)
Se ainakin selkeäsoundinen mikki ja toimii ainakin mesan kanssa!
Toisessa seiskassa on tuo duncanin distortion-mikki ja se on huomattavasti tiuksempi ja kummempi soundiltaan, ei huono sekään :)
 
Notta juu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «