Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: thunderbird
1 2
ginnu86
22.03.2010 22:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellaista olisin kyselly että onko kennelläkään kokemuksia noista epiphonen thunderbird pro sarjasta?
 
All Reggae
23.03.2010 11:18:41 (muokattu 23.03.2010 11:20:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=35&t=174849&o=0&#p8595383
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=35&t=183218&o=0&#p8935945
 
No eipä näistä kyllä ollukkaa mitää apua.
 
ninokoo
23.03.2010 23:14:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintaluokka huomioon ottaenhan tuo vaikutti mainiolta peliltä. Pariin kertaan liikkeessä ehdin testata nelikielisenä ennen kuin sen joku sieltä poisti, ei pitkään roikkunut kyllä. Ei sähköjen kanssa kokemusta mutta hyvä sustain ja uskoisin että TB:mäinen soundi irtoaa. Kaula ei yhtä ketterä kuin Gibsonin vastaavassa mutta hyvä sekin, vähän kolhon tuntuinen verrattuna G:hen. Hihnatappi on siirrettävä kaulan taakse ehdottomasti. En vierekkäin päässyt vertaamaan mutta mutulla sanoisin että Epi vaikutti painavammalta ja body jostain syystä paksummalta vaikka en tiedä onko mitoissa mitään eroja.
 
Vähän kutkuttelisi tuo vitonen mutta pitänee pärjätä näillä nykyisillä tässä vaiheessa.
 
Lines on my face are getting clearer - and I say goodbye - to my hopes and dreams
nappo
24.03.2010 12:44:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on korealainen Thunderbirdi vuodelta 2004. Eli ei siis tota pro-sarjaa. Joka tapauksessa älyttömän hyvä laite hintaisekseen. Ainoa valittamisen aihe on potikat, jotka ovat ruvenneet aika äkkiä rätisemään. Ne joutunee vaihtamaan ainakin. Talla ja virittimet ovat toimineet mainiosti. Ehkä sähköpuoleen kannattaa kiinnittää huomiota tossa Pro-sarjassakin.
 
Perusthunderissa hihnanuppi voidaan siirtää kätevästi, kun pulttikaulaisesta löytyy passeli paikka. Läpibodyn-rakenteessa voi olla nupin sijoittaminen hankalaa. Ei kai sitä kukaan sentään kaulaan ruuvaa...
 
Seba
24.03.2010 18:42:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappo: Mulla on korealainen Thunderbirdi vuodelta 2004. Eli ei siis tota pro-sarjaa. Joka tapauksessa älyttömän hyvä laite hintaisekseen. Ainoa valittamisen aihe on potikat, jotka ovat ruvenneet aika äkkiä rätisemään. Ne joutunee vaihtamaan ainakin. Talla ja virittimet ovat toimineet mainiosti. Ehkä sähköpuoleen kannattaa kiinnittää huomiota tossa Pro-sarjassakin.
 
Perusthunderissa hihnanuppi voidaan siirtää kätevästi, kun pulttikaulaisesta löytyy passeli paikka. Läpibodyn-rakenteessa voi olla nupin sijoittaminen hankalaa. Ei kai sitä kukaan sentään kaulaan ruuvaa...

 
kyllä se ihan oikeassa birdissä se tappi on ihan vaan ruuvattu läpikaulaan siihen missä pulttikaulassa on se levy, niin niiden 4 ruuvin keskelle.
 
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
nappo
26.03.2010 15:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Mä ruuvasin sen nupin bodyyn kiinni kaulan alle. Eli nuppi sojottaa siis kaulan suuntaisesti. Se kiinnitystapa ei aidossa pelissä onnistune. Mutta väliäkö tuolla. :)
 
Seba
27.03.2010 14:07:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappo: Ok. Mä ruuvasin sen nupin bodyyn kiinni kaulan alle. Eli nuppi sojottaa siis kaulan suuntaisesti. Se kiinnitystapa ei aidossa pelissä onnistune. Mutta väliäkö tuolla. :)
 
Noin minäkin sen laitoin kun epin omistin kun en jaksanut laittaa yhden kaulan ruuvin tilalle tai porata levyn keskelle reikää ja siihen, missä se oikeastikin kuuluu olla.
 
tuo epin sijoituspaikka on niin ryssitty ettei mitään rajaa, enkä voi ymmärtää miksi sitä ei vaihdeta edes läpikaulamalleihin oikeaan paikkaan kun kaikki sen kuitenkin joutuu vaihtamaan ja jää ruma reikä bodyyn turhaan.
 
Luulisi niiden jo käsittäneen että se on huono paikka kun aiheelle on nettisuvujakin tehty miten modataan kiinnikkeiden paikka.
 
Melkoisen tyhmää porukkaa siellä päässä kun väkisin pitää pilata pelit.
 
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
tauranen
27.03.2010 16:53:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ginnu86: sellaista olisin kyselly että onko kennelläkään kokemuksia noista epiphonen thunderbird pro sarjasta?
 
Ensi viikolla pitäisi olla, tilasin vintage sunburst pron thomanilta laukun kera viime keskiviikona.
Vintage sunburstit näytti muuten olevan loppu, mutta olemaan 1 kpl B-stockin palautus, jossa muutama naarmu.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
ginnu86
22.04.2010 22:38:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo tilasin ton kyseisen soittimen thomanilta pidin kovasti enenkuin löin sen vahvariin kiinni rupes kuulumaan rätinää ja pauketta elikkä siinä oli heti sähkö vikaa lähetin siis samantein takaisin päin nyt tässä muutama viikko tullu ooteltua uutta tilalle
 
Jo_sek
28.04.2010 21:51:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ginnu86: joo tilasin ton kyseisen soittimen thomanilta pidin kovasti enenkuin löin sen vahvariin kiinni rupes kuulumaan rätinää ja pauketta elikkä siinä oli heti sähkö vikaa lähetin siis samantein takaisin päin nyt tässä muutama viikko tullu ooteltua uutta tilalle
 
Jos sulla on tuo pro-malli niin laitoitko mikkien sisään ne patterit? :)
 
Elämä juoksee, minä en.
pekezu
29.04.2010 11:28:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo_0se: Jos sulla on tuo pro-malli niin laitoitko mikkien sisään ne patterit? :)
 
Rätinää ja pauketta ei yleensä patterittomuus tai huono patteri tuota. Bassosta vaan ei kuulu ääntä. Tällein ainakin mun aktiiveissa. Eli sinällään tuo rätinä on epänormaalia.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
seak
29.04.2010 12:55:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Rätinää ja pauketta ei yleensä patterittomuus tai huono patteri tuota. Bassosta vaan ei kuulu ääntä. Tällein ainakin mun aktiiveissa. Eli sinällään tuo rätinä on epänormaalia.
 
Mun vanha Charveli rätisi ja paukkui pitkä patterin kuollessa ennenkun meni kokonaan hiljaiseksi.
 
Ei niin etteikö siis vika voisi siis olla muualla, mutta tolla kuvauksella voi olla myös patterissa.
 
A veteran of a thousand psychic wars.
ginnu86
29.04.2010 22:08:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo kyllä patteri oli sisällä ja kokeilin myös paria uutta mutta ei paljon tuntunut vaikuttavan ja semmonen oli kans ku päästi otteen kielistä ni rupes välistä kuulumaan aika moista huminaa.ihme toimintaa tolla thomanilla muutenkin ku ne laitto postia että se basso tullaan noutamaan että ottavat yhteyttä nyt on jo 3viikkoa menny eikä vielläkään ole kuulunut mitään.
 
migi666
29.04.2010 22:51:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen pro mallin thunderi ollut lokakuusta asti ja muuten ihan näpsäkkä peli, mutta satula särisee e ja a kielillä, hitusen auttoi kun vaihdoin paksummat kielet. Sit on varmaan maadotus vituillaan kun särisee ja poksuu myös kun ei soita, en oo vaihtoon jaksanut laittaa..Tilasin dv247:stä. Mikäs ois stadissa hyvä paja mikä laittaisi kuntoon hyvään hintaan?
 
Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli.
nappo
29.04.2010 23:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen pro mallin thunderi ollut lokakuusta asti ja muuten ihan näpsäkkä peli, mutta satula särisee e ja a kielillä, hitusen auttoi kun vaihdoin paksummat kielet. Sit on varmaan maadotus vituillaan kun särisee ja poksuu myös kun ei soita, en oo vaihtoon jaksanut laittaa..Tilasin dv247:stä. Mikäs ois stadissa hyvä paja mikä laittaisi kuntoon hyvään hintaan?
 
Olisko vaik Kristian Oesch.
 
Seba
30.04.2010 00:11:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

migi666: Mulla on tollanen pro mallin thunderi ollut lokakuusta asti ja muuten ihan näpsäkkä peli, mutta satula särisee e ja a kielillä, hitusen auttoi kun vaihdoin paksummat kielet. Sit on varmaan maadotus vituillaan kun särisee ja poksuu myös kun ei soita, en oo vaihtoon jaksanut laittaa..Tilasin dv247:stä. Mikäs ois stadissa hyvä paja mikä laittaisi kuntoon hyvään hintaan?
 
Ilmaiseksi laittaa takuuseen kun siinä on sellainenkin.
Ota dv247 yhteyttä ensin.
 
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
tauranen
30.04.2010 17:03:02 (muokattu 30.04.2010 17:03:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Ilmaiseksi laittaa takuuseen kun siinä on sellainenkin.
Ota dv247 yhteyttä ensin.

 
Jaa mullehan tuli tuollainen pro (Made in China hieman latisti tunnelmaa) Thomannilta tuossa reilu kuukausi takaperin. Se oli takuu palautus, muuutama naarmu, mutta siinä oli myös satula aivan irti. Liimasin pikaliimalla, niinkuin varttuneemmat soitinrakentajat neuvoi ja hyvä tuli. Satula on vielä messinkiä, ja muutenkin vaikuttaa ihan asialliselta peliltä puiltaan ja lakka/maalipinnoiltaan. Noi aktiivihilppeet ei oikein innosta ja täytynee jossain vaiheessa vaihtaa täysin passiivimikkeihin, jos löytyis jostain sopivat.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
naakka
30.04.2010 18:02:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta siinä oli myös satula aivan irti. Liimasin pikaliimalla, niinkuin varttuneemmat soitinrakentajat neuvoi ja hyvä tuli. Satula on vielä messinkiä
 
Mulla on tossa Schecterissä kanssa messinkisatula mikä on irti. Alkujaan näyttäisi olleen yhdellä liimatipalla kiinni, varmaan sen verran laitettu että pystyy tuotantolinjan ajan paikoillaan... En tiedä onko tarkoitus olla kiinni mutta ei mun mielestä menoa/sointia haittaa, 2+2 tyylisillä virittimillä ei lähde sen kummemmin vaeltelemaan.
 
tauranen
30.04.2010 18:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naakka: Mulla on tossa Schecterissä kanssa messinkisatula mikä on irti. Alkujaan näyttäisi olleen yhdellä liimatipalla kiinni, varmaan sen verran laitettu että pystyy tuotantolinjan ajan paikoillaan... En tiedä onko tarkoitus olla kiinni mutta ei mun mielestä menoa/sointia haittaa, 2+2 tyylisillä virittimillä ei lähde sen kummemmin vaeltelemaan.
 
Pikaliimaa suositellaan ja toimii hyvin, mutta vain pari tippaa niin sen saa joskus irtikin jos on tarvis.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
ginnu86
04.05.2010 15:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo jotain maadotus vikaa siinä on no jos seuraava thunderi olis toimiva peli ei viittiny enempää ruveta sitä sorkkimaan ettei häviä takuu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «