Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peukalotuki bassoon?
1 2 3
J.Nikkanen
22.04.2010 15:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Kyllä toi on semmonen homma, että ensiksi pitää ostaa pylväsporakone ja halli sen ympärille että pasisti saa peukkutuen bassoon.
 
http://www.totaaliuusavuttomuus.com

 
Mihinkäs peukkutuki kuuluu silloin jos on peukalo keskellä kämmentä? Ehkä A ja D kielen väliin?
 
Jo pentatoninen duuriasteikko sai sormeni pahasti solmuun.
JussiKoo
22.04.2010 15:49:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viiskielinen on myös hyvä vaihtoehto. Peukkutuki on aina oikeassa paikassa...
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Mr.Sit.com
22.04.2010 15:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä koko aiheessa oli aluksi ideana se, että olin sen verran uusavuton ettei tosta 100+ muusta kitaravaraosasta osunu toi yks peukkutuki heti silmään. Sit rupesi materiaalitekniset asiat mietityttämään, hyvä niin koska täälläkin tuli niin monta eri mielipidettä mitä pitäis tehdä.
 
Kuten sanoin, jos kyseessä olis ollu tavallinen puubodybasso niin tätä kahta viimistä sivua tod.näk. ei edes olisi.
 
Mr.Sit.com
22.04.2010 15:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Viiskielinen on myös hyvä vaihtoehto. Peukkutuki on aina oikeassa paikassa...
 
Joo, no 5-kielistä mä normaalisti soitan mut siinäkin pidän peukkua kaulamikin päällä. Tää kyseinen peukalotuettava basso on 4-kielinen, jos se ketään kiinnostaa.
 
jaakonam
22.04.2010 22:00:45 (muokattu 22.04.2010 22:00:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: http://www.totaaliuusavuttomuus.com
 
Apua, server not found, mitä mä nyt teen?
 
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
BassoSisko
22.04.2010 22:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaakonam: Apua, server not found, mitä mä nyt teen?
 
Kutsu huonepalvelu paikalle pikaisesti!
 
Jos ei minusta ole mitään hyötyä, on minusta sitäkin enemmän iloa.
olanorman
23.04.2010 17:30:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huvittava ketju...
 
Lisää vettä myllyyn: se on mekaanisesti melkolailla yksi ja sama, millaisella tapilla se tuki siinä bodyssä on. Ei sitä revitä "ylöspäin" siis poispäin bodystä soittaessa. Vaikka olis miten väljä ruuviliitos, liimatappi tai rautanaula, jos se naula nyt ei itsestään sieltä rei'ästä nouse niin ei sitä soittaessa sieltä ylös saa. Soittajan peukalo kun painaa sitä peukkutukea kielten suuntaan, ja samalla bodya kohti. Tietysti se voi rajussa lavaliikehdinnässä (basistin raju lavaliikehdintä?!) pudota paikaltaan.
 
Mutta kyllähän tähän nyt pitää lisää ideoita ja kiinnitysvaihtoehtoja saada:
-purkka
-tarranauha (bonuksena se, että tuen saa pois tarvittaessa, ostaa vaan sellaista teippimallista tarranauhaa)
-Nuuska
-Eri-Keeper
-Jeesusteippi (vaikka pariin kertaan bodyn ympäri varmuuden vuoksi)
-Spermakin voisi toimia, sillä voisi saada bonuksena bändikavereilta rispektiä (?)
-Pyhä henki
-Läpipultilla bodyyn metallipalat, johon kolvaa kiinni sen peukkutuen
 
Löytyyhän näitä...
 
dewfall
25.04.2010 12:58:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puuruuveja ne korealaiset on mun ekan sukupolven Ergodyneen tehtaalla ruuvailleet, ei ole halkeillut.
 
Aloittajalle mielenkiinnosta, mikä malli tuo on? En muista yksimikkistä nähneeni.
 
MPU
25.04.2010 20:59:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipas muuten mieleen, että millä talla on kiinni tuollaisessa lutiittibodissa? Jos se on ruuveilla niin luulisi peukkutuenkin kestävän ruuveilla.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Mr.Sit.com
26.04.2010 10:21:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Puuruuveja ne korealaiset on mun ekan sukupolven Ergodyneen tehtaalla ruuvailleet, ei ole halkeillut.
 
Aloittajalle mielenkiinnosta, mikä malli tuo on? En muista yksimikkistä nähneeni.

 
EDA 900F, eli nauhaton ja tässä on ton magneettimikin lisäks Fishmanin pietsot etuasteineen. Todella monipuoliset ja hyvät soundit saa tästä.
 
Markolle sen verran et mulla on nimenomaan epäluulo noitten itsetehtyjen reikien vaikutuksesta rungon kestävyyteen. Kukaties olisivat jo valuvaiheessa jättäneet tarvittavat aukot/reiät, en ole asiaa enempää tutkinut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «