Aihe: Voiko tanssimusiikkia uudistaa?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Begemoth
27.03.2010 10:05:46
KoskPaavo: Joo, täytyy kattoa Pensseli-Sedän juttuja, siitä mallia.

Kyllä. Tuotahan joutuu kuuntelemaan ja inspiroimaan meidän keikoilla.. ..siis vielä vähän aikaa.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Tankero
27.03.2010 10:27:47
Begemoth: Kyllä. Tuotahan joutuu kuuntelemaan ja inspiroimaan meidän keikoilla.. ..siis vielä vähän aikaa.

HOHO! Aika paha.
Humppajyrä
walttoni
27.03.2010 12:22:09
Tankero: HOHO! Aika paha.

Toinen paha tuntuu olevan iskujen ja tahtien lukumäärän laskeminen tietyssä aikajaksossa, riippumatta esitettävän sävelteoksen alkuperäisestä toteutuksesta. Viime aikoina tuohon on tullut törmättyä muutamaankin kertaan. Vai olisko tuo sitten sitä uudistamista?
COVS2.
hoomollinen
05.04.2010 21:48:56
baron: Jos mä soittaisin sitä mistä itse tykkään niin luulen että tanssijat karkaisivat.

Niin tästä kai ei ollut ensisijaisesti edes kyse.
isojussi
05.04.2010 22:09:27 (muokattu 05.04.2010 22:09:35)
Mitenkähän toi rokkipileistä tuttu tönimisrinki lavan edessä toimis?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Guido
05.04.2010 22:33:19
isojussi: Mitenkähän toi rokkipileistä tuttu tönimisrinki lavan edessä toimis?

Eiks siellä lavoilla ole tota moshpittiä koko sali! :)
isojussi
06.04.2010 02:02:32
Guido: Eiks siellä lavoilla ole tota moshpittiä koko sali! :)

heheb - ainaskin naistenhaulla...
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Roki
08.04.2010 01:00:56
Pakkoko se on yrittää uudistaa vanhoja biisejä? Vääntäkää vaan humppaa uudemmista Eläkeläisten malliin.
Been there - done that - don't ask.
lotjauuno
08.04.2010 15:24:05
Mitään ei ole tehtävissä.....
Lucky 7
22.04.2010 11:52:09
Me on hävitty tää peli. Suovarit soittaa 5 iskusta tangoo, ja hyvin uppoo.

Kyllä tanssimusiikkia voi uudistaa, pitäis vaan löytyä Helismaa/Kärki tyyppisiä laulun tekijöitä. Liian usein tanssi kansalle tarjoiltu uusi musa ei mielytä tekiöitä itseäänkään, ja toteutuskin on 7-15.30 osastoo. Lasten laulu puolella on sitä vastoin on toteutus ja sanoma useemmin kunnossa.
Yölinnulla on varmaan uusimmat "tulevat klassikot".

Entisessä orketerissakin oli pakko soittaa lokki valssia, "kun ihmiset tykkää".
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
EP
22.04.2010 12:42:51
Lucky 7: ..
Entisessä orketerissakin oli pakko soittaa lokki valssia, "kun ihmiset tykkää".

joo, "Lokkivalssin" vois joku ymmärtää sovittaa uusiksi, itse biisissähän ei sen kummempaa vikaa ole, valssi valssien joukossa!
jape2
22.04.2010 16:13:34
Lycka till, mikä on onni-valssi?
Mieluummin ceestä.
EP
22.04.2010 16:52:01
Lucky 7: Kyllä se aika hirvee on. Kuinka joku voi tehdä hempeen valssin sellasesta niskaan paskojasta..

Hirveimmät siinä on ne instrumentali koristelut joka välissä
..ei kovin onnistuneet : (

..Mutta uutta, ajatuksella tehtyä musaa ala kaipaa, enkä nyt tarkoita markkina lähtöistä ajattelu tapaa.

Onko tanssiorkesterin perus ajatus saada riittävä määrä eri tahtilajeja tanssioille, vai soittaa mahdollisimman hyvällä maulla (ainakin omasta mielestä), valkattua monipuolista musiikkia. Koska kaikkia ei koskaan pysty, eikä pidä miellyttää, voi asiansa esittää persoonalla höystettynä.
Hyviä soittajia on maat ja mannut pullollaan, vaan persoonallisuudella noustaan joko suosituksi tai inhotuksi..

Aivan, juuri näin!
baron
22.04.2010 17:20:20

Lucky 7: Onko soittaja oikeassa hommassa, jos soitettava musa ei liippaa läheltäkään omaa musiikki makua?

Eihän tanssikeikalla voi soittaa kivaa musaa, pakko soittaa tanssimusaa.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
22.04.2010 17:58:48
baron: Eihän tanssikeikalla voi soittaa kivaa musaa, pakko soittaa tanssimusaa.

Jaa, mut eikös tanssimusa ole kivaa vai, onhan se ..onhan? : )

Oikeesti, niin onhan se ja jos ei ole niin missä vika?
jjussila
22.04.2010 19:14:44 (muokattu 22.04.2010 19:15:41)
EP: Jaa, mut eikös tanssimusa ole kivaa vai, onhan se ..onhan? : )

Oikeesti, niin onhan se ja jos ei ole niin missä vika?

Mä en oo ikinä ymmärtänyt tanssimusan lokeroimista = ns. konkarikama on monelle tanssimuusikollekin varsinainen "punainen vaate": se muuten sitten kuuluu, kun se pakollinen humppa,valssi,tango jne. tarjoillaan!!!
..ei helev...olisko noin?.....
Lennu
22.04.2010 20:01:12

jjussila: Mä en oo ikinä ymmärtänyt tanssimusan lokeroimista = ns. konkarikama on monelle tanssimuusikollekin varsinainen "punainen vaate": se muuten sitten kuuluu, kun se pakollinen humppa,valssi,tango jne. tarjoillaan!!!

Mä oon kyllä aina tykänny humpasta, se on iloista musaa.
My life is like an Opel-highway.
tarmo
22.04.2010 20:13:09
Lennu: Mä oon kyllä aina tykänny humpasta, se on iloista musaa.

Mustakin se on ihan jees, kunhan se tarjoillaan oikeassa ympäristössä ja oikealla poppoolla. Tanssibändin kanssa ei ole tyyliä vedellä rokkia, eikä rokkibändillä tanssimusaa. En ehkä ihan pääse lokeroinnista eroon, mutta niin se vaan menee. Tosi harvoin se sellainen tunnelmasta toiseen hyppiminen ja "all-around -viihdyttäjänä" toimiminen onnistuu ilman, että joku osa-alue pakostakin kuulostaisi halvalta. Se on aina vähän sellasta "nukketeatteria".

Mulle eri tyylilajit on enemmänkin estetiikka- kuin asennekysymyksiä. Mutta tässä varmaan puhuttiinkin iskelmäbändeistä, jotka soittavat perinteiset parit pakollisena ohjelmanumerona.

BTW. Nykyään on hirveän suosittua vedellä esim. levotonta tuhkimoa humppana. Se on ihan aidosti enemmän jees tanssibändille kuin se, että levari yritetään esittää dingon kaltaisena rock-pläjäyksenä, joka korkeintaan iskee tanssikansaan kuin nyrkki pimeässä. Silloin ilma on täynnä hämmennystä ja epäuskoa. Annan siis varautuneen siunaukseni hittien vetämisenä humppana, jos se on se vaadittava kompromissi.
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
jjussila
22.04.2010 20:24:56
tarmo: Mustakin se on ihan jees, kunhan se tarjoillaan oikeassa ympäristössä ja oikealla poppoolla. Tanssibändin kanssa ei ole tyyliä vedellä rokkia, eikä rokkibändillä tanssimusaa. En ehkä ihan pääse lokeroinnista eroon, mutta niin se vaan menee. Tosi harvoin se sellainen tunnelmasta toiseen hyppiminen ja "all-around -viihdyttäjänä" toimiminen onnistuu ilman, että joku osa-alue pakostakin kuulostaisi halvalta. Se on aina vähän sellasta "nukketeatteria".

Mulle eri tyylilajit on enemmänkin estetiikka- kuin asennekysymyksiä. Mutta tässä varmaan puhuttiinkin iskelmäbändeistä, jotka soittavat perinteiset parit pakollisena ohjelmanumerona.

BTW. Nykyään on hirveän suosittua vedellä esim. levotonta tuhkimoa humppana. Se on ihan aidosti enemmän jees tanssibändille kuin se, että levari yritetään esittää dingon kaltaisena rock-pläjäyksenä, joka korkeintaan iskee tanssikansaan kuin nyrkki pimeässä. Silloin ilma on täynnä hämmennystä ja epäuskoa. Annan siis varautuneen siunaukseni hittien vetämisenä humppana, jos se on se vaadittava kompromissi.

Ajoin lähinnä takaa sitä, että yhä enenevässä määrin ihan normilavalla kuulee VAIN iskelmää beat-poljennolla: nopeita ja hitaita. Sitten kun tanssiyleisö vaatii kolikon toiseltakin puolelta jotain, niin tajoomus on täysin näkemyksetöntä mössöö. Lavalla mun mielestä pitäisi tarjota sitä, mitä valtaosa lippunsa maksaneista haluaisi, eli monipuolista tanssimusaa; kuppilat ja poppipaikat sitten toki erikseen.
..ei helev...olisko noin?.....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)