Fuzzy Boner 03.03.2004 12:53:22 | |
---|
Niiin,no ei se haitari kuitenkaan ihan kaikkeen sovi,vaikka kuinka "tyylitajuisesti"soittais...toki eksotiikkaa olisi ilmassa jos hanuripartio paiskaisi menemään vaikkapa ton "Johnny b. Goodin",vaikka sen Hendrixin tai Winterin version mukaan nuotti nuotilta kopsattuna,kitaraosuudet kurtulla vedettynä,ei mitään midi-hässäköitä välissä.. Musiikillisia raja-aitoja kaatuisi kyllä...ja ainoa oikea paikka tähän olisi ehdottomasti Turun T-talo,tuo yksi haitarimusiikin viimeisimpiä linnakkeita.. HOHO! Joo.. en sitä tarkottanukkaan. Soitettiin semmoista musaa mihin hanuri sopi ja kyseinen tyyppi soitti vielä tyylikkäästi.. Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron |
perkeles 03.03.2004 17:46:29 | |
---|
johnny b goode olis rautaa varsinkin 2-rivisellä : ) onhan näitä tehty suomessakin. mitäs tilasit! |
Eddy 05.03.2004 21:44:17 (muokattu 06.03.2004 00:00:09) | |
---|
Pääsin muuten soittamaan tuossa taannoin todella hyvän haitaristin kanssa.. Kyllä sitten kun on musikaalisuutta ja hallitsee soittimensa niin vaikka missä tyylilajissa hanuriki toimii. Mä oon kans saanu työskennellä muutaman eturivin haitaristin kanssa ja täytyy myöntää että kyllä haitarilla voi saada aikaan myös positiivista jälkeä,vaikka se aika harvinaista herkkua onkin.Oon itekki pumpannu skidinä vähän kurttua joskus 70-luvulla,mut kiipparit veti pidemmän korren.Haitari on jostain syystä vaan semmoinen soitin jota kaikenmaailman urpot rupee pumppaamaan,ja turakaiset on ihan kuralla,vaikka soitto ois mimmoista paskaa tahansa.En tiedä koulutetaanko haitaristeista semmoisia sarjatuli-seppoja vai onko se geeneissä,mutta maltillista/tyylitajuista haitarin soittoa kuulee todella harvoin,vaikka olisi kyse koulutetuistakin soittajista. P.S Tico ticoa ei oo pakko vetää alle puoleen minuuttiin kaikkine kertauksineen... Edit:Luin aikani kuluksi (oon aika hyvässä tuubassa) ton ketjun läpi,ja huomasin että toi mun tekstihän on ihan perseestä-kaikki mainitsemani asiathan jo käsiteltiin moneen kertaan.Sorry!Ja Mikalla tuntuu olevan pää kondiksessa,vaikka paljetaiteilija onkin. ;-) Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. |
WanhaWetäjä 05.03.2004 23:29:16 | |
---|
Haitari on jostain syystä vaan semmoinen soitin jota kaikenmaailman urpot rupee pumppaamaan,ja turakaiset on ihan kuralla,vaikka soitto ois mimmoista paskaa tahansa.En tiedä koulutetaanko haitaristeista semmoisia sarjatuli-seppoja vai onko se geeneissä,mutta maltillista/tyylitajuista haitarin soittoa kuulee todella harvoin,vaikka olisi kyse koulutetuistakin soittajista. +++ skeles,Eddy,sähän oot kunnon miäs!Joskus on tosiaan tärkeintä lähinnä se, että se haitari(ei välttämättä haitaristi)on fyysisesti läsnä....mutta totta toinen puoli,eihän sitä kurttua mikään korvaa vanhassa tanssimusassa,JOS on tyyliniekka palkeissa,ja soitto pysyy aisoissa;-) Muistuu mieleen yks "taiteilija"joka aina kun rupes meneen sinne kännin puolelle niin sitten piti kaivaa ne kaikkein vaativimmat biisit esiin.....ja hymy senkun levis palkeiden kanssa kun vedettiin jotain "haetaritaidetta"päin persettä...sille tuli oikeen sellanen uhma,piti näyttää että kyllä putoo,ja kyllähän se sitten putoskin aina lopulta ,itse... |
Eddy 06.03.2004 07:00:56 (muokattu 06.03.2004 07:01:24) | |
---|
Piti oikein vaihtaa allekirjoitus... ja nyt meen vetää zetaa... Haitariahan minä olisin halunnu aina soittaa... |
Eddy 06.03.2004 07:07:54 (muokattu 06.03.2004 07:08:46) | |
---|
edit:tuplana Haitariahan minä olisin halunnu aina soittaa... |
Jonte 07.03.2004 00:43:16 | |
---|
Veemäistä touhua se palkeiden pumppaaminen.Paina siitä casiosta vaan se accordionnappula alas! Casio tekee aika hyviä laskimia. Mullakin on Yamaha. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Jonte 07.03.2004 00:52:31 | |
---|
Oppihan on menossa perille ;) Hoho. Ne koskettimien synatorvet, joo. Pojat hei, eikös näin: Tanssibändissä on solisti/kvartetti: -solisti, tai bändin 1-2 kaveria hoitaa laulut, muut voi laulaa taustoja jos harrastusta riittää -haitari. Kuunnelkaas The Three Suns-trioa 50-luvulta. Sama kaveri soittaa koskettimia silloin kun erityisesti kyseessä ei ole haitaribiisi. -kitara -basso -rummut Tällä nimenomaan pärjätään. Vielä jos kundit hoitavat jokainen hommansa, niin parempaa ei ole. Paitsi tietenkin torvisektiolla vahvistettu kvartetti, jolloinka meillä on jo kelpo orkesteri. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
KoskPaavo 07.03.2004 07:17:52 | |
---|
Siis tossakin on minimillään 5 miestä. Mikä on keikkahinta kun kaikille maksetaan esim. liiton minimikorvaus? Kyllähän se hyvältä kuulostaa varmaan, ei siinä mitään... Soittaja selviää aina. |
Sertzo S 07.03.2004 07:32:46 | |
---|
Viljasen Masa, mies jolla pelasi "tulikoura"- eli Miller-tyyli! Kokeilkaa vaikkapa "kuutamo serenadi"-biisiä... ei taida taittua moneltakaan säkkijärvihemmolta-epäilen. |
Tankoprinssi 07.03.2004 20:08:55 | |
---|
Jes! Mullakin on Yamaha. Tulispa pian kesä ja pääsis taas sillä baanalle. |
jeppeq 07.03.2004 22:03:51 | |
---|
Tartti oikeen kattoo, että mikäs se alkuperäne aihe olikaan... Hyviä ja realistisia tarinoita kaikki ( tai osa ei ) Kyllä se musta niin on, että kun haitaristille tekee ne muutaman ( 10 max ) hyvää soundia siihen moduliin ja sitten arraa biisit siten., että sillä on IHAN oma rivi jota se lukee, niin homma toimii, jopa ihan upeesti. Samaan totaliin päästään, jos jutun tekee oneman -pohjalta, mutta se on toinen juttu ( isojussi ja muut, tehkää muuten "vierailu" johonkin "isompaan huttubändiin - huumoripohjalta" avartaa aikalailla, ainakin näkemystä, ellei kukkaroa... ) hanuristikommentti ei ollut tyypeille, jotka ovat omaksuneet esim. tinkala, tuo ( mainen, noinen, en muista, mutta komppas kallion reijoo aikanaan.. ) tyyppisen KEIKKAHANURISTI-tyylin bändissä. Niin, kurttu on pakollinen tanssimusassa. myös susirajan sisäpuolella - varsinkin lavoilla - muusta ei tuoretta tietoa. bile osasto nyt selvää, siellä ei kurttuja kaivata - sekut puhuu, ja poijjaat näyttelee ylisoittajaa. juuri eilen lavakeikalla oli ykösenä bänti, jonka tuotannosta en nyt niin innostu, mutta pojat pisti omia juttujaan ja olihan joukkooon ilmaantunut nuottitelineeseen soittaja nimeltä tama.se ei tarvinnut kuin sähköö ja yhen tai kaks outputtia. Kummasti oli cha cha:t tanakoitunut, vaikka en quiroo havainnutkaan livenä... kai se on pakko ruveta itekin.. kilpailuahan tää on. Kannetaan silti sitä hanuria lavoille, ja rekennetaan hanuristille OMA KONTROLLI -järjestelmä, josta se kuullee oman soittonsa ja MIDIT, niin pysyy juonessa ja tasoissa.. Korostan kuitenkin sitä arria... Loppuhan on pelisilimää.. Ja muistetaan hymyillä. vaikka aina ei kekkaa MIKSI ? Minä ja Morrisonissa on näköjään Emmin -musaa taustalla, se on muuten mun kovonauhurilla aikanaan demoiltu. |
isojussi 08.03.2004 01:31:01 | |
---|
...isojussi ja muut, tehkää muuten "vierailu" johonkin "isompaan huttubändiin - huumoripohjalta" avartaa aikalailla, ainakin näkemystä, ellei kukkaroa.... Kyllähän mää niitä tämän tästä teen. Osta mut - ma olen kaupan! |
oon mä kyllä soittanu yhen haetarisrin kans joka on soittanu yli 50 vuotta. ja tietää kyllä,mitä tekee.oon mä kyyllä soittanu yhen 30-vuatta soittaneeenkin kans.sekin tiätää.mä nostan hattua kaikille pirunkeuhkon vääntäjille!beer talk but anyway mitäs tilasit! |
M.i.k.key 01.04.2004 23:45:58 | |
---|
Otetaanpas tämä ylös. Josko haitari kokisi uuden nousun kun kaikki hankkivat tämmöisen digihanurin! http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2004/FR-7_5.htm Noin vakavasti, tuota täytyy mennä katsomaan ja kokeilemaan, sillä aina silloin tällöin tuollaiselle olisi käyttöä, soundit on varmaan paremmat kuin synissa. Ja tuo muoto menisi turakaisillekin ihan täydestä! My name is Baron, M.i.k.key Baron |
baron 01.04.2004 23:56:55 | |
---|
Otetaanpas tämä ylös. Josko haitari kokisi uuden nousun kun kaikki hankkivat tämmöisen digihanurin! http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2004/FR-7_5.htm Noin vakavasti, tuota täytyy mennä katsomaan ja kokeilemaan, sillä aina silloin tällöin tuollaiselle olisi käyttöä, soundit on varmaan paremmat kuin synissa. Ja tuo muoto menisi turakaisillekin ihan täydestä! Ymmärsinkö oikein: Yhdessä haitarissa kahdet koskettimet? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
vanhami 02.04.2004 08:23:15 | |
---|
Otetaanpas tämä ylös. Josko haitari kokisi uuden nousun kun kaikki hankkivat tämmöisen digihanurin! http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2004/FR-7_5.htm Noin vakavasti, tuota täytyy mennä katsomaan ja kokeilemaan, sillä aina silloin tällöin tuollaiselle olisi käyttöä, soundit on varmaan paremmat kuin synissa. Ja tuo muoto menisi turakaisillekin ihan täydestä! Voi vitun vittu. Kaiuttimet sisällä päätevahvistimen kanssa. Eli siis ymmärsinkö oikein Laite joka maksaa yhtä paljon kuin oikea haitari joka painaa lähes yhtä paljon kuin oikea haitari jonka saundi on lähes oikean haitarin tasoinen ääni tulee haitarista kaiuttimien kautta... Ei oikein mene jakeuluun tuollaisen soittimen järkevyys. Periaatteessa kyseessä on huononnettu malli midihanurista. Mika |
M.i.k.key 02.04.2004 09:54:07 (muokattu 02.04.2004 09:59:52) | |
---|
Ei oikein mene jakeuluun tuollaisen soittimen järkevyys. Periaatteessa kyseessä on huononnettu malli midihanurista. HOHO!!! Tiedätkös tuon laitteen hintoja... no joo, voin itsekin hakea. Kyllä mä näkisin tuossa pointtinsa, mutta tarkistetaan se hinta nyt ensin. EDIT: Hintaa en löydä... Mutta muita speksejä kuitenkin: http://www.rolandcorp.com.au/default.aspx?prd=600 Portable, light-weight! Eli aika kepeä peli kyseessä. Plus että siihen saa kytkettyä SUSTAINpedaalin!! hoho. Toki jos tämän soundit saisi kortilla omaan roland-synaan niin ok, mutta kiipparistille tämä saattaisi toimia sivusoittimeksi aika loistavasti. Ei mikitys, virityspulmia... no tästä on turha kinata ennen kuin tuommoisen pääsee itse näkemään ja kuulemaan! My name is Baron, M.i.k.key Baron |
toyopet 02.04.2004 10:50:36 | |
---|
TAnssiorkesterin soittimiksi riittää hyvin kitara, haitari, rummut ja basso. Saa siinä joku laulaakin. Kun tuli opeteltua soittamaan kitaraa, niin yllättäen kävikin niin, ettei tarvitse koskettimien ääniä enää missään. Rockit kitaralla ja kaikkiin muihin käy haitari. Siinähän kun on niitä äänikertoja. Ei tarvita midiä ja strings-sointumattoja tai urkuja vaan haitarin säädöt kohdalleen, casotto ja kunnon mikit (ei esim. sounder). Petteri S |
Tankoprinssi 02.04.2004 18:12:00 | |
---|
Puhut Toyota mies vähän mutta asiaa. |