Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peukalotuki bassoon?
1 2 3
Mr.Sit.com
21.04.2010 22:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäis saada Ibaneziin peukalotuki ku on vaan yks mikki ja seki on huonossa kohdassa ja liian ohut ja oon tottunu tukemaan peukun kanssa mikkiin.
 
Mistä tämmösiä sais? Kelpaa tietysti joku random kulmarauta tai joku sellanen mut jos jostain sais jonkun bassoon kuuluvan näkösen muovihärpäkkeen tai jonkun ni olis kiva.
 
Niin ja lauserakenteet ja
 
ekikoo
21.04.2010 22:30:52 (muokattu 21.04.2010 22:32:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossei paikallisessa soitinliikkeessä, tai eivät voi/suostu tilaamaan, niin kerää pari kaveria, ostakaa Thomannilta vaikka kieliä ja tämmönen sinne sekaan http://www.thomann.de/fi/fender_thumbrest.htm
 
e: kuluthan tuolla oli nykyään 12e, ei paljoa.
 
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Mr.Sit.com
21.04.2010 22:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekikoo: Jossei paikallisessa soitinliikkeessä, tai eivät voi/suostu tilaamaan, niin kerää pari kaveria, ostakaa Thomannilta vaikka kieliä ja tämmönen sinne sekaan http://www.thomann.de/fi/fender_thumbrest.htm
 
e: kuluthan tuolla oli nykyään 12e, ei paljoa.

 
Ton tapasta juuri etsin, en vaan onnistunut äsken thomannilta löytymään vaikka just samasta kategoriasta etin. Ajattelin tosin päässäni et olis pienempi/lyhempivähemmän leveä mut toikin varmaan menee ellen jaksa paremmin paneutua k.o. kategorian tuotteisiin.
 
Joo pitää joko käydä kysymässä paikallisilta tai pistää kimppa pystyyn.
 
absqua
21.04.2010 23:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Ton tapasta juuri etsin, en vaan onnistunut äsken thomannilta löytymään vaikka just samasta kategoriasta etin. Ajattelin tosin päässäni et olis pienempi/lyhempivähemmän leveä mut toikin varmaan menee ellen jaksa paremmin paneutua k.o. kategorian tuotteisiin.
 
Joo pitää joko käydä kysymässä paikallisilta tai pistää kimppa pystyyn.

 
mä voin myydä sulle vaikka femmalla tuollaisen. pari ihan ylimääräistä jossain laarin pohjalla noitakin huilaa.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Hannu A
22.04.2010 00:08:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelimies veistää ite puusta sellasen ku haluaa ja kiinnittää ruuvilla tai liimalla fiiliksen mukaan. Tarvittaessa maalaa sen kapulan vielä kivalla värillä...
 
all you need is five strings, two fingers and one asshole. - Keith Richards
Mr.Sit.com
22.04.2010 08:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: mä voin myydä sulle vaikka femmalla tuollaisen. pari ihan ylimääräistä jossain laarin pohjalla noitakin huilaa.
 
Muuten kuulostaa hyvältä, mut taitaa postikulut nousta vähän liian isoks jos Helsingistä Turkuun lähettää... Paitsi jos menee kirjekuoressa?
 
kraaps: Pelimies veistää ite puusta sellasen ku haluaa ja kiinnittää ruuvilla tai liimalla fiiliksen mukaan. Tarvittaessa maalaa sen kapulan vielä kivalla värillä...
 
Muuten hyvä idea, mutta ei kaupungissa hirveästi loju ylimääräisiä "veistä minut" -puupaloja ympäriinsä :D Vanhempien luota vois puuta saada mut tähän mun bassoon mun mielestä paremmin sopii muovinen, ja sitten ei tarvii mittailla tai viimeistellä mitenkään :)
 
Antti K.
22.04.2010 08:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Muuten kuulostaa hyvältä, mut taitaa postikulut nousta vähän liian isoks jos Helsingistä Turkuun lähettää... Paitsi jos menee kirjekuoressa?

 
Menee, 80 senttiä kirjemaksu.
 
Muusikon "paras" ystävä...
J.Hollström
22.04.2010 08:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Menee, 80 senttiä kirjemaksu.
 
Muuten kuulostaa hyvältä, mut taitaa olla toi asennus niin vaikee, että ei taida onnistua... Paitsi jos joku internetistä tulis asentamaan? Mites ne ruuvit... Ei sääh, menee jo liian vaikeeeex. Unohetaan koko juttu.
 
Hannu A
22.04.2010 08:31:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Muuten kuulostaa hyvältä, mut taitaa olla toi asennus niin vaikee, että ei taida onnistua... Paitsi jos joku internetistä tulis asentamaan? Mites ne ruuvit... Ei sääh, menee jo liian vaikeeeex. Unohetaan koko juttu.
 
Juum... mut sit ei tarvii ruuveja jos kiinnittää munstalla!
 
all you need is five strings, two fingers and one asshole. - Keith Richards
Mr.Sit.com
22.04.2010 09:20:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Muuten kuulostaa hyvältä, mut taitaa olla toi asennus niin vaikee, että ei taida onnistua... Paitsi jos joku internetistä tulis asentamaan? Mites ne ruuvit... Ei sääh, menee jo liian vaikeeeex. Unohetaan koko juttu.
 
Ei tarvii tulla vittuilee, oikeasti mietin et ottavatko paksuuden puolesta kirjekuoreen. Ja huomasin itsekin juuri käyttäneeni "Muuten..." -aloitusta molemmissa vastauksissa, mikä kyllä kuulosti typerältä.
 
Mä kun luulin et tää foorumi on tarkoitettu just siihen et voi keskustella ja pyytää neuvoja ja toisten mielipiteitä bassoihin liittyvistä asioista. Suakin J.Hollström pidin asiantuntevana ja avuliaana ihmisenä mut ilmeisesti menee krapulan piikkiin tai jotain?
 
MPU
22.04.2010 09:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voithan toki ajatella, että mahtuuko tuollainen peukkutuki postiluukusta sisään. Jos mahtuu, menee kirjeessä. Ja jos ei ole ruuveja, kiinnitä kaksipuoleisella teipillä.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Mr.Sit.com
22.04.2010 09:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Voithan toki ajatella, että mahtuuko tuollainen peukkutuki postiluukusta sisään. Jos mahtuu, menee kirjeessä. Ja jos ei ole ruuveja, kiinnitä kaksipuoleisella teipillä.
Marko

 
Kiitos asiallisesta vastauksesta, noita mä mietenkin. Lisäks ku on luthitebody kyseessä niin en tiedä paljonko se kestää ylimääräisiä (tai lähinnä itseporattuja) reikiä, niin toi teippi on varmaan paras vaihtoehto.
 
hollstro
22.04.2010 10:01:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Kiitos asiallisesta vastauksesta, noita mä mietenkin. Lisäks ku on luthitebody kyseessä niin en tiedä paljonko se kestää ylimääräisiä (tai lähinnä itseporattuja) reikiä, niin toi teippi on varmaan paras vaihtoehto.
 
Älä nyt mitään teippiä käytä. Peukkutuki on ontto sisältä joten se kiinnityspinta on erittäin vähäinen. Onhan siinä noi muutkin releet ruuvilla kiinnni.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Mr.Sit.com
22.04.2010 10:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Älä nyt mitään teippiä käytä. Peukkutuki on ontto sisältä joten se kiinnityspinta on erittäin vähäinen. Onhan siinä noi muutkin releet ruuvilla kiinnni.
 
No jos se ontto on ni eihän se sitten toimikaan. En oo ikinä tommosten kanssa joutunut tekemisiin ni en tiennyt.
 
Siis lähinnä sitä ajattelin ku ei oo käytössä porakonetta ni jos mä siihen jollai puuruuvilla rupeen ruuvimeisselillä vääntämään ni ei oo mitään takeita mitä tapahtuu. Yks vaihtoehto saattais olla et kiinnitän siihen peukkutukeen jollai tapaa jonkun sopivan kokosen levyn ja siihen laitan sen teipin.
 
Visakoivu
22.04.2010 10:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: No jos se ontto on ni eihän se sitten toimikaan. En oo ikinä tommosten kanssa joutunut tekemisiin ni en tiennyt.
 
Siis lähinnä sitä ajattelin ku ei oo käytössä porakonetta ni jos mä siihen jollai puuruuvilla rupeen ruuvimeisselillä vääntämään ni ei oo mitään takeita mitä tapahtuu. Yks vaihtoehto saattais olla et kiinnitän siihen peukkutukeen jollai tapaa jonkun sopivan kokosen levyn ja siihen laitan sen teipin.

 
Vedät sikaflexillä sen tuen täyteen ja painat kiinni bassoon.
 
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
J.Nikkanen
22.04.2010 10:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Pitäis saada Ibaneziin peukalotuki ku on vaan yks mikki ja seki on huonossa kohdassa ja liian ohut ja oon tottunu tukemaan peukun kanssa mikkiin.
 
Mistä tämmösiä sais? Kelpaa tietysti joku random kulmarauta tai joku sellanen mut jos jostain sais jonkun bassoon kuuluvan näkösen muovihärpäkkeen tai jonkun ni olis kiva.
 
Niin ja lauserakenteet ja

 
Läpinäkyvä pleksin kappale. 2-puoleisella (kirkkaalla) teipillä kiinni. Postikulujen hinnalla. (kirjepostia) Pistä pikiksellä osoite mihin lähetän. lähetyskulut siis 1,60.
 
Ja loppuu se viisastelu nyt perkele!
 
Jo pentatoninen duuriasteikko sai sormeni pahasti solmuun.
hollstro
22.04.2010 10:34:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Läpinäkyvä pleksin kappale. 2-puoleisella (kirkkaalla) teipillä kiinni. Postikulujen hinnalla. (kirjepostia) Pistä pikiksellä osoite mihin lähetän. lähetyskulut siis 1,60.
 
Ja loppuu se viisastelu nyt perkele!

 
Nääh. Fender-peukkutuki ruuvilla kiinni niin se on siinä. Jos ei ite osaa niin kyllä Turussakin on soitinliikkeitä jossa homman voi teettää. Jos kerran jotain tekee niin sitten kunolla.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Hannu A
22.04.2010 10:40:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Nääh. Fender-peukkutuki ruuvilla kiinni niin se on siinä. Jos ei ite osaa niin kyllä Turussakin on soitinliikkeitä jossa homman voi teettää. Jos kerran jotain tekee niin sitten kunolla.
 
Samaa mieltä, jos itellä ei ole työkaluja niin lainaa kaverilta. Ei tarvii kummosta, pienen porakoneen/ruuvinvääntimen, pienen poranterän, pari ruuvia ja sopivan ruuviinvääntimen kärjen.
 
Noi saa mistä vaan biltemasta tai tarjoustalosta tms. muutamalla kympillä ja niitä tarvii muutenkin. Tai sit lainaa kaverilta, tai ihan mitä vaan. Ei se nyt ...tu niin vaikeeta voi olla. Jos osaa ite bassonsa säätää soittokuntoon niin osaa yhden peukkutuenkin kiinnittää. Ja JOS ei osaa ite bassoaan säätää, niin kannattaa opetella. Jos mä oon sen 13 kesäisestä asti osannut tehdä niin ei se kovin avaruustiedettä voi olla
 
all you need is five strings, two fingers and one asshole. - Keith Richards
J.Nikkanen
22.04.2010 10:44:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja koska mä olen osannut tehdä moottoripyörän konerempan pikku-pojasta asti, niin vissiin kaikki muutkin osaa?
 
Joskus vaan työkaluihin tarttuminen ja itse tekeminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa. Minkäs sille voi.
 
Jo pentatoninen duuriasteikko sai sormeni pahasti solmuun.
Mr.Sit.com
22.04.2010 10:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kraaps: Samaa mieltä, jos itellä ei ole työkaluja niin lainaa kaverilta. Ei tarvii kummosta, pienen porakoneen/ruuvinvääntimen, pienen poranterän, pari ruuvia ja sopivan ruuviinvääntimen kärjen.
 
Noi saa mistä vaan biltemasta tai tarjoustalosta tms. muutamalla kympillä ja niitä tarvii muutenkin. Tai sit lainaa kaverilta, tai ihan mitä vaan. Ei se nyt ...tu niin vaikeeta voi olla. Jos osaa ite bassonsa säätää soittokuntoon niin osaa yhden peukkutuenkin kiinnittää. Ja JOS ei osaa ite bassoaan säätää, niin kannattaa opetella. Jos mä oon sen 13 kesäisestä asti osannut tehdä niin ei se kovin avaruustiedettä voi olla

 
Säätöhommat on kyl kunnossa. Täytyy kattoo miten sit tulee homma hoidettua.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «