Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lenkkeilymusiikki
1 2 3
Stoalainen
21.04.2010 19:06:42 (muokattu 21.04.2010 19:07:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heti alkuun pakko sanoa, että en osannut käyttää hakua - hakemillani sanoilla en vastaavaa ketjua löytänyt. Mikäli aiheesta on jo keskustelua, ohjatkaa sinne, kiitos.
 
Asiaan. Löytyy termejä kuten bilemusiikki, autoilumusiikki ja matkailumusiikki. Jokaiseen tarkoitukseen minäkin osaan kokoelman koota, mutta entäpä sitten lenkkeily/pyöräilymusiikki. Ainakin itselle henkkoht tuntuu olevat pirun hankalaa koota soittimeen musiikkia, jota pystyy kuuntelemaan edellisessä lauseessa mainittujen aktiviteettien aikana.
Yleinen kuuntelutilanne on aamulla töihin polkiessa, ja iltapäivällä töistä kotiin. Piristävää, mutta ei kuitenkaan hirveän raskasta. Menevää, mutta ei liian kikkailevaa ja monimuotoista. Aivoja rentouttava, mutta ei kuitenkaan radiopoppia tai taustamusiikkia, vaan oikeasti kuunneltavaa. Levyt vaihtelevat päivittäin, mikään ei kestä kuuntelua. Vain kaksi on pysynyt - Devin Townsendin Accelerated Evolution ja Bliss'n'Eso Living Colours. Noitakaan kahta ei loputtomiin jaksa.
 
Mitä teillä soi aamulenkillä, pyöräillessä, pidemmillä kävelymatkoilla? Mikä toimii, mikä tuo oikean fiiliksen?
 
My heart beats with drumbeats.
Jormaz
21.04.2010 19:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rocky soundtrack.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Stoalainen
21.04.2010 19:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jormaz: Rocky soundtrack.
 
Miten tämä ehdotus ei tullut yllätyksenä.
 
My heart beats with drumbeats.
Mad-Mike
21.04.2010 19:51:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jormaz: Rocky soundtrack.
 
Kyllä, tai itselle vain tietyt kappaleet kyseiseltä soundtrackilta tuo sellaisen hyvän fiiliksen tilanteeseen.
 
-Ei se nopeus vaan se taito-
papitsu
21.04.2010 20:11:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jormaz: Rocky IV soundtrack.
 
Parhautta.
 
Mielipiteeni on fakta.
Zl z
21.04.2010 20:12:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nicolen Sivu Syyttömistä on tämän kevään ensimmäisillä jouksulenkeillä (= ~5km:n yhtäjaksoinen sydänkohtaus) ollut kovassa kuuntelussa.
 
Pyöräillessä ei kyllä tule musaa kuunneltua ihan liikenneturmallisuussyistä.
 
arsu
21.04.2010 20:13:56 (muokattu 21.04.2010 20:14:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle toimii tällasissa(kin) tilanteissa post-rock ja -metal. Isis, Red Sparowes, God Is An Astronaut ja Pelican nyt ainakin. Tollasta progehtavaa matskua, pääsee ajatuksissa johonkin muualle kuin siihen mitä on tekemässä. Samat toimii myös siivousmusana. Jossain haastattelussa Isiksen Aaron Turner bändiään mainostikin loistavana tiskausmusana. Kumma kun se vielä vaatii jonkinasteista keskittymistäkin. Toki tuokin vaihtelee fiiliksen, päivän ja miksei säänkin mukaan, ei samaa matskua räntäsateessa ja kesän kauneimpana päivänä. On sitä viime aikoina pyörinyt melkoisesti podissa myös stoner: Kyuss, Brant Bjork ja Fu Manchu.
 
TheNamelessGuy
21.04.2010 20:14:30 (muokattu 21.04.2010 20:15:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen leppoisille kesäiltojen pyörälenkeille koonnut omia miksauksia, jotka sisältävät lähinnä tunnelmallista ja fiilistelypitoista hitaammanpuoleista musiikkia, kuten progea, dubia, teknoa ja sen sellaista. Sellaista missä mieli lepää.
 
E: + tuo edellämainittu post-rock ja -metal.
 
Jormaz
21.04.2010 20:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eb-tuning: Kyllä, tai itselle vain tietyt kappaleet kyseiseltä soundtrackilta tuo sellaisen hyvän fiiliksen tilanteeseen.
 
Joo mä oonkin tehnyt semmosen koosteen Rocky-filmien musiikeista.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Herrah
21.04.2010 21:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei pysy nappikuulokkeet korvilla ku lenkkeilen, se on hyvin ongelmallista.
 
Rhapa
21.04.2010 21:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herrah: Mulla ei pysy nappikuulokkeet korvilla ku lenkkeilen, se on hyvin ongelmallista.
 
http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/info_fi.php?article=sparkplug
 
Helppo ratkaisu. Ainut "ongelma" on liikenteen melun jääminen taustalle. Eli täytyy olla vähän skarpimpana liikkuessan.
 
gigity gigity
padaa@dadaa!
21.04.2010 21:59:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milesin Right Off.
 
Viimesellä minuutilla hyvä loppukiri.
 
BassoSisko
21.04.2010 22:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rammstain siivittää lennokkaaseen menoon.
 
Jos ei minusta ole mitään hyötyä, on minusta sitäkin enemmän iloa.
sub zero
21.04.2010 22:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steve vai - i would love to
http://www.youtube.com/watch?v=aWE5c3V4obM
 
rob hubbard - ski or die intro
http://www.youtube.com/watch?v=Kl8QtE6E3n8
 
dick dale - deltone rock
http://www.youtube.com/watch?v=_Ds4TxvWNRA
 
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
Herrah
21.04.2010 22:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rhapa: http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/info_fi.php?article=sparkplug
 
Helppo ratkaisu. Ainut "ongelma" on liikenteen melun jääminen taustalle. Eli täytyy olla vähän skarpimpana liikkuessan.

 
No niihän ne joka helvetin nappi sanoo että kyllä tämä pysyy korvassa ja mukautuu korvakäytävän mukaisesti ja nuolee sisäkorvan muotoja jne mut silti ne tippuu :E
 
Punisher
22.04.2010 06:37:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun en itse mikään himoliikkuja ole, niin lenkkeily helpottuu kohdallani huomattavasti kunhan halat saa hakkaamaan musiikin biitin tahtiin, neljäsosia. Eli vireestä riippuen 150-170 biittiä minuutissa. Paramorella on tähän väliin sopivia ralleja paljon "All We Know", "Pressure", "Emergency", "Miracle", "Careful" ja "Brick by Boring Brick". Ja miksei noita tietysti ole muitakin. :) Reippaaseen kävelyvauhtiin sopiikin sitten paremmin 120-130 välin biisin. :)
StJerky
22.04.2010 10:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus oli korvissa jotain progea jossa outoja tahtilajeja. Meinasi askel seota.
 
W4R
22.04.2010 11:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herrah: No niihän ne joka helvetin nappi sanoo että kyllä tämä pysyy korvassa ja mukautuu korvakäytävän mukaisesti ja nuolee sisäkorvan muotoja jne mut silti ne tippuu :E
 
http://www.byggmax.com/image/products/534x534/30715_534x534.jpg
 
,|,,
Hargon
22.04.2010 13:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sheryl Crow: Run, Baby, Run
 
Minä vahingossa koko allekirjoituksen. Onko hauskaa?
zxcasdqwe
22.04.2010 13:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muselta assasin ja knights of cydonia todettu hyväksi. Hämyisempään syysilta lenkkeilyyn Miles Davis - Bitches Brew levy.
 
"If you cant reach the stars, try the boobs."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «