Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Modern C vs C-shape
1
Quu
18.04.2010 12:55:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie olen nyt ties kuinka kauan kaasutellut Squierin Vintage Modified jazzia. Käväisin tuossa viikolla testimässä Classic Vibe jazzia jotta sain vähän tuntumaa siihen kaulaan.
 
CV jazzissa on tuo "modern c"-profiili ja vaikka paksumpien kaulojen ystävä olenkin niin se tuntui hyvältä ja helpolta soittaa. Sitten kattelin tuon VM jazzin speksejä varmuudeksi kun olin varma, että siinä on sama "modern c", mutta siellä lukeekin vain "c-shape". Eli kysymys siis kuuluukin, että onko sillä paljonkin eroa tuohon "modern-c":hen?
 
Kiitos.
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
kiriminni
21.04.2010 12:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaus modern-C on litteämpi c-malli.
 
Quu
21.04.2010 14:43:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiriminni: Veikkaus modern-C on litteämpi c-malli.
 
Niin mie olen tässä vähän elätellytkin toiveita, että se c-shape tarjoaisi enemmän tavaraa kätöseen. Jos se litteämpi olisi, niin johan sitä alettaisi olemaan Ibanezin velhokauloissa...
 
Kalvaa vain ajatus siitä, että kyseessä olisi sama kaula, mutta merkintätapa eri (hullua, tiedän).
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Sidewinder
21.04.2010 20:44:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quu:
Kalvaa vain ajatus siitä, että kyseessä olisi sama kaula, mutta merkintätapa eri (hullua, tiedän).

 
Niin, voipi olla että toinen kauppa ilmoottaa vaan että C-shape kun taas toinen mainostaa supermodernia C-shapea joka on kuuminta hottia
 
Quu
21.04.2010 21:03:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sidewinder: Niin, voipi olla että toinen kauppa ilmoottaa vaan että C-shape kun taas toinen mainostaa supermodernia C-shapea joka on kuuminta hottia
 
Nein, molemmat tiedot on Squierin sivulta ja siksi epäluuloni hullua onkin.
Mie vaan tässä sitä haen, että jos joku tietää onko tuo c-shape mahdollisesti kuinka paljon läskimpi kuin modern-c?
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Antti1
21.04.2010 21:23:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quu: Nein, molemmat tiedot on Squierin sivulta ja siksi epäluuloni hullua onkin.
Mie vaan tässä sitä haen, että jos joku tietää onko tuo c-shape mahdollisesti kuinka paljon läskimpi kuin modern-c?

 
Noissahan ei oo minkäänlaisia standardeja, vaan valmistaja voi ilmoittaa profiilikseen vaikka W:n sen ollessa mitä tahansa. Modern C ei myöskään ole koskaan kokeilemissani soittimissa ollut missään määrin litteä ja ohut profiili. Ei siis vastanne pelkoa mistään Ibanez Wizard -kauloista.
 
Kuitenkin: ero on täysin valmistajakohtainen, kokeilemalla selviää.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Anarkiapurilainen
22.04.2010 22:04:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quu: Mie olen nyt ties kuinka kauan kaasutellut Squierin Vintage Modified jazzia. Käväisin tuossa viikolla testimässä Classic Vibe jazzia jotta sain vähän tuntumaa siihen kaulaan.
 
CV jazzissa on tuo "modern c"-profiili ja vaikka paksumpien kaulojen ystävä olenkin niin se tuntui hyvältä ja helpolta soittaa. Sitten kattelin tuon VM jazzin speksejä varmuudeksi kun olin varma, että siinä on sama "modern c", mutta siellä lukeekin vain "c-shape". Eli kysymys siis kuuluukin, että onko sillä paljonkin eroa tuohon "modern-c":hen?
 
Kiitos.

 
Fenderillä ja varmaan Squierilla kanssa menee profiilityypit suurin piirtein näin: http://www.fender.com/news/index.php?display_article=422
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «