Ylläri 12.03.2004 16:54:15 | |
---|
Sehän tuossa ainoastaan askarruttaa, että riittääkö tehot tuossa etuseksi? En näe mitään syytä miksei riittäisi. Omassa käytössä headroomia on ainakin piisannut reilusti yli tarpeen. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Teijo K. 12.03.2004 16:58:43 | |
---|
En näe mitään syytä miksei riittäisi. Omassa käytössä headroomia on ainakin piisannut reilusti yli tarpeen. No se kuulostaa hyvältä kyllä. Olisikohan Jyväskylän putiikeissa kokeilla sitä? Täytyy tutkia. Ja tuosta Presonuksesta tämäkin näyttää kiinnostavalta. http://www.presonus.com/html/products/tubepre.html Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
absqua 12.03.2004 17:15:01 (muokattu 12.03.2004 17:16:23) | |
---|
Jos nyt ihan vanhan liiton puritaanina tuollaista putkietuastetta haetaan niin vähän kyllä epäilyttää nuo ART/Presonus-osaston vehkeet. Onhan niissä taatusti se yksi putki siellä signaalitietä lämmittämässä, mutta epäilenpä vahvasti että itse vahvistus tapahtuu transistoreilla. Täysputkikoneissa tuppaa etuasteessa olemaan putkia usein enemmän kuin yksi kpl, vaikka eiköhän sellaisen yhdelläkin putkella saa aikaiseksi, mutta Artit yms tuskin edustavat sitä teknologiaa. Jos oikein muistan niin SVT:ssä on viisi etuasteputkea. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 12.03.2004 17:20:03 (muokattu 12.03.2004 17:20:33) | |
---|
Jos nyt ihan vanhan liiton puritaanina tuollaista putkietuastetta haetaan niin vähän kyllä epäilyttää nuo ART/Presonus-osaston vehkeet. Onhan niissä taatusti se yksi putki siellä signaalitietä lämmittämässä, mutta epäilenpä vahvasti että itse vahvistus tapahtuu transistoreilla. Täysputkikoneissa tuppaa etuasteessa olemaan putkia usein enemmän kuin yksi kpl, vaikka eiköhän sellaisen yhdelläkin putkella saa aikaiseksi, mutta Artit yms tuskin edustavat sitä teknologiaa. Jos oikein muistan niin SVT:ssä on viisi etuasteputkea. No juu, mutta täytyy rahapulassa nyt tutkia kaikkia vaihtoehtoja. Ja erittäin kätevä laite olisi sellainen, jota voisi käyttää nimenomaan muuhunkin kuin bassolle, jos sitten myöhemmin on varaa ostaa parempi / tulee halvalla joku aarre vastaan. Sen voi sitten siirtää muuhun käyttöön. Esim tuon ARTin puhtaasti DI-boksiksi. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
absqua 12.03.2004 17:26:06 (muokattu 12.03.2004 17:28:21) | |
---|
Arvalle: Jäin jostain aiemmasta keskustelusta siihen käsitykseen että Sansampin Bassdriver ei ollut sun listalla kovin korkealla, muistanko oikein? Meinaan vaan että se saattaisi svengata tuon monster-päätteen kanssa aika nätisti. Oletko kokeillut sitä? Mun putkipuritaani-katsannossani Sansamp on ihan samalla viivalla kuin lämmitysputken sisältävät transistorietuasteetkin. MXR:n vastaava on kuulemma hyvä myös. (By the way: aika hieno löytö toi Monsteri. Olisi tarttunut myös mun ostoskoriin jos olisin jossain törmännyt siihen) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
loucious lou 12.03.2004 17:26:39 | |
---|
it wan't quite as bad as it sounded.. |
Teijo K. 12.03.2004 17:29:19 (muokattu 12.03.2004 17:34:13) | |
---|
Jäin jostain aiemmasta keskustelusta siihen käsitykseen että Sansampin Bassdriver ei ollut sun listalla kovin korkealla, muistanko oikein? Meinaan vaan että se saattaisi svengata tuon monster-päätteen kanssa aika nätisti. Oletko kokeillut sitä? Mun katsannossani se on ihan samalla viivalla kuin lämmitysputken sisältävät transistorietuasteet. MXR:n vastaava on kuulemma hyvä myös. (By the way: aika hieno löytö toi Monsteri. Olisi tarttunut myös mun ostoskoriin jos olisin jossain törmännyt siihen) Juu, se on mahtava peli, vielä kun vain saisi oikeanlaisen etusen siihen niin avot. Tuota SansAmppia en viitsi, kun tämä nyt kuitenkin on tarkoitus väliaikaiseksi ratkaisuksi, kunnes saan sitten sen kunnollisen etusen. Sille SansAmpille ei olisi enää käyttöä senjälkeen, ja joutuisi halvalla myymään jollekin. ;-) Ja oli muuten vain 200€ se Monsteri. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=6989028 Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
absqua 12.03.2004 17:42:28 (muokattu 12.03.2004 17:43:27) | |
---|
Juu, se on mahtava peli, vielä kun vain saisi oikeanlaisen etusen siihen niin avot. Tuota SansAmppia en viitsi, kun tämä nyt kuitenkin on tarkoitus väliaikaiseksi ratkaisuksi, kunnes saan sitten sen kunnollisen etusen. Sille SansAmpille ei olisi enää käyttöä senjälkeen, ja joutuisi halvalla myymään jollekin. ;-) Basso DI:nähän se on erittäin hyvä, samaten äänityksissä loistava ja (ennenkaikkea ;-) säröpedaalina todella pureva. Mikkietuasteeksi siitä ei kyllä ole, mikäli sellaista käyttöä ajattelet. Tosin onhan se halvempikin kuin nuo Artti-osaston paavot. Mutta joo, se siitä. Ja oli muuten vain 200€ se Monsteri. On kyllä aivan helmi toi Monsteri! Tuohon hintaan löytö isolla LÖY:llä. Mulla on vähän samanlaisena löytönä Helvarin vanha täysputki monovahvistin kahdella EL34:lla kohta pelikunnossa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 12.03.2004 17:47:58 (muokattu 12.03.2004 17:58:58) | |
---|
Basso DI:nähän se on erittäin hyvä, samaten äänityksissä loistava ja (ennenkaikkea ;-) säröpedaalina todella pureva. Mikkietuasteeksi siitä ei kyllä ole, mikäli sellaista käyttöä ajattelet. Tosin onhan se halvempikin kuin nuo Artti-osaston paavot. Mutta joo, se siitä. Minkäs hintanen se Sans Amp sitten on, kun minä olen ymmärtänyt että yli satasen? Tai voinhan kuuklettaa itsekin. On kyllä aivan helmi toi Monsteri! Tuohon hintaan löytö isolla LÖY:llä. Mulla on vähän samanlaisena löytönä Helvarin vanha täysputki monovahvistin kahdella EL34:lla kohta pelikunnossa. Monsteri on vieläpä juuri huollettu, ja on oikeasti todella hiljainen peli. Nyt on etusena ollut Behkun minimikseri, jossa on tuo säröpedaali Auxissa, vähän putkimallinnusta yritän. ;-) Niilläkin on soundi tosi mahtava. Ja keskeneräisellä kaiutinkaapilla vielä... Nuo on tosiaan hienoja nuo muutkin kuin Marsut ja Fenkut. Ei olisi uskonut mieli vielä muutama vuosi sitten. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-103945.html Hmm, siis tuolla SansAmpin hinnallahan saisi kaksi ART preamp Di limitteripoksia. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Cornflake 12.03.2004 18:07:50 (muokattu 12.03.2004 18:08:50) | |
---|
Arva: Minkäs hintanen se Sans Amp sitten on, kun minä olen ymmärtänyt että yli satasen? Kuten varmaan kuuklasitkin niin esmes T-kaupassa 266,-. Käytettyinä noita ei usein näe. Kertoo sekin jotain. Olen samaa mieltä tuosta, ei huono ostos ikuna. Minullakin seuraavana ostoslistalla. Ja käyttö tulee olemaan vain DI-boxina. Tuota on tullut nauhoittaessa ja keikalla tullut kokeiltua ja loisto vehje se on. EDIT: Oho:-) Minä, hidas. Lick my lovepump! |
Teijo K. 12.03.2004 18:10:53 | |
---|
Arva: Kuten varmaan kuuklasitkin niin esmes T-kaupassa 266,-. Käytettyinä noita ei usein näe. Kertoo sekin jotain. Olen samaa mieltä tuosta, ei huono ostos ikuna. Minullakin seuraavana ostoslistalla. Ja käyttö tulee olemaan vain DI-boxina. Tuota on tullut nauhoittaessa ja keikalla tullut kokeiltua ja loisto vehje se on. EDIT: Oho:-) Minä, hidas. Juu. Mutta ART- toimisi myös DI-poksina, mutta sitä pystyisi myös käyttämään äänityksissä lämmittämään laulut ja akustiset soittimet. Meilläkin tuo alttoviulu kaipaisi minusta jotain pientä soundiin lisää... Ja puolet halvempikin on. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Juu. Mutta ART- toimisi myös DI-poksina, mutta sitä pystyisi myös käyttämään äänityksissä lämmittämään laulut ja akustiset soittimet. Meilläkin tuo alttoviulu kaipaisi minusta jotain pientä soundiin lisää... Ja puolet halvempikin on. Totta. Mulle jäi jonnekin takaraivoon 300e pyörimään noista suositelluista lämmittimistä. Ei kyllä Bassdriveria alle 200 euroon taida saada. Kuten jo aiemmin oli puhetta niin ART kannattaa kyllä testata etukäteen. Siis sikäli että tulee varmasti tarpeeksi hönkää sinne päätteelle. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 12.03.2004 18:23:35 (muokattu 12.03.2004 18:27:03) | |
---|
Totta. Mulle jäi jonnekin takaraivoon 300e pyörimään noista suositelluista lämmittimistä. Ei kyllä Bassdriveria alle 200 euroon taida saada. Kuten jo aiemmin oli puhetta niin ART kannattaa kyllä testata etukäteen. Siis sikäli että tulee varmasti tarpeeksi hönkää sinne päätteelle. Juu, ja kun mulla meni budjetti aika kuralle jo tuosta Monsterista. Mutta pakkohan se oli, tuollaisia ei usein kävele vastaan. Ja nyt on pakko investoida uutta elementtiä PA-puolelle. No saanhan tuohon bassokaappiin sitten yhden ylijäämä Celestionin 15'. Mutta se on kyllä totta, että tuo pitäisi testata tosiaan, ja nimenomaan tuolla Monsterilla tuo ART. http://www.broadcast.harris.com/pro … /product_details.asp?sku=HHBRADIUS5 Tuollaista olen joskus katsellut paikallisessa musiikkikaupassa, mutta on kovin hinnakas peli. Vähän auki 500€ muistaakseni. Vai laskikos se nyt siihen 400€ tuntumaan... Tällä hetkellä kuitenkin liikaa. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
nikolai 12.03.2004 21:57:35 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-147216.html Onkohan kukaan tuota testannut bassoetusena? Hinta olisi ainakin kohdallaan, mutta tuleeko tarpeeksi tökyä, ja onko hyvä soundi? Kämpällä kuleksii tuollanen, en ole bassolla tuota kokeillut mutta kun tuli puheeksi niin täytyypä testata. Trankkupäätteellä tosin. Käyn alkuviikosta ruuvailemassa, kerron sit miten äijän kävi. |
Keny 13.03.2004 15:58:26 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-147216.html Onkohan kukaan tuota testannut bassoetusena? Hinta olisi ainakin kohdallaan, mutta tuleeko tarpeeksi tökyä, ja onko hyvä soundi? Tiedän et tää on huono vertaus mutta meijän bändin pasunistilla on ton lootan kopio käytössä eli Behkun Ultra mic 100 ja monihan ei pidä Behkua minään. No kun ottaa huomioon hinnan 45€ niin mun mielestä on uskomattoman hyvä ja lämmin soundi ja toimii hyvin niin etusen kun Di-boxina,ja potkua kyll löytyy. Niin tuli vaan mieleeni et varmaan toi ARTin lotaa toimis. Täytyy tänään testaa basson kanssa ja kattoo kuin käy. Ittellä on tällä hetkellä etusena/di-boxina EBS Microbass II. Tiedä nyt sit et oliks täst hyötyy mut heitin kuiteski. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
chief 14.03.2004 01:10:30 | |
---|
Ittellä on tällä hetkellä etusena/di-boxina EBS Microbass II. Tiedä nyt sit et oliks täst hyötyy mut heitin kuiteski. Toihan menee vissiin samaan kastiin ku Sans Amp bassdriver. Onkos toi vähän arvokkaampi ku toi Sans Amp? Ja saako noita suomesta mistään? Joo, offtopic. What demands an answer,
but newer Ask`s a question? |
Keny 14.03.2004 11:35:05 | |
---|
Toihan menee vissiin samaan kastiin ku Sans Amp bassdriver. Onkos toi vähän arvokkaampi ku toi Sans Amp? Ja saako noita suomesta mistään? Joo, offtopic. Joo periaatteessa sama kun Sans Amp mut aika paljon monipuolisempi.Eli siin on 2 sisäänmenoo ja kummallekkin voi säätää omat soundit tai sitte käyttää yhelle soittimelle A/B-Boxina jolloin saa 2 eri soundii 1 bassolle. Drive löytyy sekä tube modell,kaiutin simulaatio ja kuloke liitäntä.Kandee tsekkaa EBS sivut siel on jotain tietoo. Soundata noit myy tosin en tiä et onks niit enää jälellä kun niitä tuli aika vähän. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Jesus Muerte 15.03.2004 12:07:18 | |
---|
Tiedän et tää on huono vertaus mutta meijän bändin pasunistilla on ton lootan kopio käytössä eli Behkun Ultra mic 100 ja monihan ei pidä Behkua minään. No kun ottaa huomioon hinnan 45€ niin mun mielestä on uskomattoman hyvä ja lämmin soundi ja toimii hyvin niin etusen kun Di-boxina,ja potkua kyll löytyy. Ostinpä minäkin tuossa pari viikkoa sitten tuon Behringerin Mic100 etusen. Pääasiassa nauhoituskäyttöön tuon laitoin, mutta hyvin on treenikämpilläkin trankkunupin kautta jytissyt. Kun hintaakin oli liikkeessä vain 55 e (Oulu), ei voi olla kuin tyytyväinen. Säätöjähän siinä ei juurikaan ole, mutta pysyypä sormet kielillä eikä suussa. |
balzary 15.03.2004 12:16:05 | |
---|
Ostinpä minäkin tuossa pari viikkoa sitten tuon Behringerin Mic100 etusen. Pääasiassa nauhoituskäyttöön tuon laitoin, mutta hyvin on treenikämpilläkin trankkunupin kautta jytissyt. Kun hintaakin oli liikkeessä vain 55 e (Oulu), ei voi olla kuin tyytyväinen. Säätöjähän siinä ei juurikaan ole, mutta pysyypä sormet kielillä eikä suussa. onkos tuota behringeriä helsingissä jossain myynnissä? Str prd skrz prdel! |
Keny 15.03.2004 12:17:31 | |
---|
onkos tuota behringeriä helsingissä jossain myynnissä? Esim.Soundata myy noita. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |