Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DI-bokseista
1
dewil
16.04.2010 11:37:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäis poppoolle löytää pätevä räkkimallin DI-boksi kahdeksaan kanavaan.
Ei haittaa vaikkei maksaiskaan ihan hirveesti, toisaalta sais myös olla laatupeli,
niin soundiltaan kuin keikkakestävyydeltään.
Mitäs mitäs?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
stnprkl
16.04.2010 12:38:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Pitäis poppoolle löytää pätevä räkkimallin DI-boksi kahdeksaan kanavaan.
Ei haittaa vaikkei maksaiskaan ihan hirveesti, toisaalta sais myös olla laatupeli,
niin soundiltaan kuin keikkakestävyydeltään.
Mitäs mitäs?

 
Osta Radial, on hyvä :)
 
http://www.radialeng.com/re-prod8.htm
 
Msonic ja siellä Hölttä noita kauppaa nykyään.
 
Toisaalta jos käytettynä löytyis sitä BSS:n kasikanavaista
 
Viltsu audiokantaja
dewil
16.04.2010 12:55:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi radial olis salettiin hyvä.
Mites, onko kellään kokemusta palmerin vehkeistä.
Jos paniski pari tällasta:
http://www.thomann.de/fi/palmer_pan_03.htm
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
miffe
16.04.2010 13:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Toi radial olis salettiin hyvä.
Mites, onko kellään kokemusta palmerin vehkeistä.
Jos paniski pari tällasta:
http://www.thomann.de/fi/palmer_pan_03.htm

 
Ainakin Palmerin ykskanavaiset aktiivit on kaikki lauennu. Soundiltaan ok samoin kuin passiiviset, eikä noiden jälkimmäisten kanssa ole ollut ongelmia. Mut joo, ne on piirikorttiasenteisia liittimiä nois vehkeis ja kiristys (lue: kiinnitys) runkoon aiheuttaa piirikortille ja liittimien kantoihin vedon.
 
Räkkiasenteisen rakenteesta en sano mitään, mutta toisaalta nois mun näkemis lauenneissa bokseissa rakenne ei ole syynä hajoamiseen. Näyttäis olevan kondensaattorit saaneet uuden muodon.
 
turkulainen
dewil
16.04.2010 13:34:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miffe: Hyvä tietää. Jos yks boksi laukee reissussa, se on ok. Mutta jos joku 8-kanavainen pintaliitoshelvetti pamahtaa keskellä Mzlavistavan maakuntaa, niin...
Mites noi behkun räkkiboksit, onks ne soundeiltaan kurantteja. Meinaan että jos hommais semmosen + yhden varalle. Tai ylipäätään varalle :D
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
miffe
16.04.2010 13:46:42 (muokattu 16.04.2010 13:48:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mites noi behkun räkkiboksit, onks ne soundeiltaan kurantteja. Meinaan että jos hommais semmosen + yhden varalle. Tai ylipäätään varalle :D
 
En ole niiden koskaan kuulleen hajonneen ainakaan kriittisellä hetkellä (lue: kesken vedon) eikä voi ääneltään ihan kelvoton olla, kun niin moni niit käyttää. Toisaalta ei Klark Teknik ja BSS mitään neutraaleja ole; korostavat kerpeleet diskanttia ja lievä alimpien bassojen leikkauskin löytyy.
 
Itse lähtökohtaisesti kuitenkin kattelisin ihan passiiviratkaisua luotettavuuden takia. Myöskin kyseessä on linjatasoinen lähde, jolloin signaalitason tippuminen ei maata kaada.
 
turkulainen
Humpe
16.04.2010 13:47:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Ainakin Palmerin ykskanavaiset aktiivit on kaikki lauennu. Soundiltaan ok samoin kuin passiiviset, eikä noiden jälkimmäisten kanssa ole ollut ongelmia. Mut joo, ne on piirikorttiasenteisia liittimiä nois vehkeis ja kiristys (lue: kiinnitys) runkoon aiheuttaa piirikortille ja liittimien kantoihin vedon.
 
Räkkiasenteisen rakenteesta en sano mitään, mutta toisaalta nois mun näkemis lauenneissa bokseissa rakenne ei ole syynä hajoamiseen. Näyttäis olevan kondensaattorit saaneet uuden muodon.

 
Hyvä oliskin tehdä tollasille räkki laitteille räkkiin liitinpaneeli niin säästyy laite kun sen liittimiä ei tarvi koko ajan rämplätä
 
Freelancer Seinäjoelta http://dorkadesig.suntuubi.com
multipaavo
18.04.2010 13:56:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Pitäis poppoolle löytää pätevä räkkimallin DI-boksi kahdeksaan kanavaan.
 
Plus yks jäsen stnprkl:een ehdottamalle Radialille. Ostin reilu vuosi sitten tuommoisen kovalevyraiturin jatkeeksi ja homma toimii kuin junan vessa.
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
Einherjar
19.04.2010 02:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mites noi behkun räkkiboksit, onks ne soundeiltaan kurantteja. Meinaan että jos hommais semmosen + yhden varalle. Tai ylipäätään varalle :D
 
4-kanavainen B-räkkiboksi on ollut tässä käytössä sellainen pari vuotta nyt.
Ihan on vielä toiminut kuten pitääkin. Virtalähde kuitenkin välillä ottaa sähköstä (?) häiriötä ja linjoista voi kuulua sellainen hiljainen 50Hz (oletettavasti, mitannut en ole) humina. Häiritsevä se ei vielä keikalla kuitenkaan ole ollut, mutta isommalla pa:lla siitä kyllä voi olla harmia, jos se sattuu ilmestymään.
Soundi siinä ei ole mitään hunajaa, mutta ei nyt mitenkään erikoisen pilallakaan ja mittarin nolla on ihan missä sattuu. Ihan hyvin sillä on kiipparihommissa tähän asti pärjännyt.
 
Siitä kahdeksankanavaisesta d.i:stä on kuulunut vähän enemmän huonoja kommentteja. Kuulemma ei tykkää hirveänä roudauksesta.
Kerran on moinen osunut eteen, eikä siinä mitään soundillista ongelmaa varsinaisesti ollut... Mitä nyt yksi kanava oli pimeänä... :)
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
aimotuska
19.04.2010 07:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar:
Siitä kahdeksankanavaisesta d.i:stä on kuulunut vähän enemmän huonoja kommentteja. Kuulemma ei tykkää hirveänä roudauksesta.
Kerran on moinen osunut eteen, eikä siinä mitään soundillista ongelmaa varsinaisesti ollut...

 
Mulla on tommonen 8-kanavainen B-tuote Rolandin TD-20 rumpuaivossa kiinni ja kiinteällä pikku-PA:lla ei tosiaan mitään ongelmaa. Isomman PA:n kanssa tuli välittömästi eteen pörinää joissakin kanavissa. Meni aikalailla kananluu & noitarumpu-osastolle, että ne sai minimoitua olemattomiin. Joistakin padi päälle, joistakin lifti, joistakin pois, koko roska lopulta lavasähköihin ja phantomit pois.
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
Kallekorvola
19.04.2010 09:05:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää ääniä Radialille. Kestävä, luotettava, hiljainen ja hyväsoundinen. Olikohan tossa nyt adjektiiveja tarpeeks...?
 
Sami_T
19.04.2010 13:34:21 (muokattu 19.04.2010 13:38:54)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Radialia käytössä kahta eri mallia:
 
JDI jolla oon vedelly lähinnä akkarit ja bassot.
 
http://www.radialeng.com/re-jdi.htm
 
ProD2 (joka on siis stereo-DI) jolla on sitten vedelty koskettimet ja linjatasoiset laitteet (DJ-vehkeet yms.)
 
http://www.radialeng.com/di-prodi-prod2.htm
 
Molemmat toimii kuin junan vessa.
 
-----
 
Kasailin yhdelle porukalle HD-räkin mistä lähtee neljä kanavaa pihalle. Oli vähän tiukka budjetti tuossa hommassa niin jouduin käyttämään halvempia DI-bokseja ja tällä kertaa valinta osui Palmer PAN04:een. Vähän heppoinen rakenne ja aina välillä jostain kanavasta pientä räpinää kuuluu. Pystyy (vielä) vetämään mutta kyllä mulla on vakaa aikomus vaihtaa ne purkit pois hyvän sään aikana. En suosittele.
 
Itse olette lihava.
BlackAnt
19.04.2010 21:30:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil:
Mites, onko kellään kokemusta palmerin vehkeistä.
Jos paniski pari tällasta:
http://www.thomann.de/fi/palmer_pan_03.htm

 
Itellä ollu noita kaks fostexin perässä nyt varmaan neljä vuotta. Ei oo kyl pahaa sanaa noista. Aikoinaan ei viittiny hommata B-vehkeitä, mut ei laksanu panostaa miljoonia, ku ne tulee vaan taustanauhoihin :D
Mut noi on kyl maksanu ittensä jo aikaa sitten takas, eikä tarvi ajatellakka vaihtamista...
 
absqua
20.04.2010 12:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko ukoilla millaisia kokemuksia LA-audion bokseista? Niistä vihreistä puikulan mallisista. Kalliitahan nuo eivät ole, mutta kestääkö käyttöä?
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
dewil
20.04.2010 12:16:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässähän alkaa selvitä vanha tuttu kaava, joka käsittää termit "halpa" ja "hyvä".
Tattista.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Rouda-setä
20.04.2010 19:27:02 (muokattu 20.04.2010 19:27:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Onko ukoilla millaisia kokemuksia LA-audion bokseista? Niistä vihreistä puikulan mallisista. Kalliitahan nuo eivät ole, mutta kestääkö käyttöä?
 
Noista on kyllä itsellä ihan hyviä kokemuksia ja itse asiassa tilasin heti pari kun näin hinnan ton sun linkkisi takaa. Pitänee töihinkin ottaa noita läjä asap. Mä vähän luulen, että LA-Audio on lopettamassa noiden valmistusta ja Thomann on poistanut niitä isomman läjän. Siks hinta on noin alhainen. Tai sitten noidenkin valmistus on siirtynyt Kiinaan ja ne on laadullisesti ihan paskoja nykyään...
 
absqua
20.04.2010 20:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rouda-setä: Noista on kyllä itsellä ihan hyviä kokemuksia ja itse asiassa tilasin heti pari kun näin hinnan ton sun linkkisi takaa. Pitänee töihinkin ottaa noita läjä asap. Mä vähän luulen, että LA-Audio on lopettamassa noiden valmistusta ja Thomann on poistanut niitä isomman läjän. Siks hinta on noin alhainen. Tai sitten noidenkin valmistus on siirtynyt Kiinaan ja ne on laadullisesti ihan paskoja nykyään...
 
Toi LA-audio tuntuu olevan pykälän verran harvineisempi hevonen ainakin täällä härmässä, muutamalla PA-firmalla olen noihin törmännyt, mutta omat kokemukset ovat rajoittuneet pariin LA:n läpi bassoteltuun keikkaan. Nyt avautui paikka hoitaa pari tuollaista hyvään hintaan ja siksi tässä kyselen kokeneempien tuntoja aiheesta.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
AnttiR
20.04.2010 22:04:58 (muokattu 20.04.2010 22:05:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ihan hyvää sanottavaa LA:n bokseista. Nimenomaan noista aktiivisista. Eniten on tullut käytettyä noita RGB:n keikoilla läppärien ja muiden linja-äänilähteiden kanssa. Niissä tilanteissa hurinoiden poistaminen on ollut ensisijaisen tärkeä DI-boksin rooli.
 
Valkoisten passiivisten kanssa on ollut tilanteita, jossa ground lift ei tehoa toivotulla tavalla, mutta vaihto aktiiviversioon on auttanut.
 
Linjamateriaalin kanssa LA:n aktiiviboksit ovat toimineet hyvin. Esim akkareista tai bassosta en muista kokemuksia.
 
-a-
 
miffe
21.04.2010 01:28:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Onko ukoilla millaisia kokemuksia LA-audion bokseista? Niistä vihreistä puikulan mallisista. Kalliitahan nuo eivät ole, mutta kestääkö käyttöä?
 
Nelisen vuotta sit kyselin samaa, kun SCV/LA-Audio oli tullu vastaan useemman kerran eikä soundissa ollut valittamista. Silloin vaan yleisin kommentti oli, että eivät kestä heittelyä ja keikkaelämää yhtä hyvin kuin Klark Teknik, BSS ja Countryman. Kukaan kerpele ei sillon Radialin bokseista maininnu. Ostin sit Klarkkeja...
 
Seuraavat on kyllä Radialeja, mutta en minä noita Klarkkeja pois nakkaa vaan kaikki niitä halvemmat/vähemmän arvostetut (ymmärtäköön jokainen tämän miten haluaa).
 
turkulainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «