Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustinen ja erilaisten kielisettien "sointi"
1
arijuki
19.04.2010 15:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Yamahaan (LL6) uuden kielisetin ja en ole yhtään tyytyväinen sointiin. On minusta ihan liian kirkas, metallinen tai miten sitä kuvaisikaan. Joka tapauksessa ihan erilainen kuin alkuperäisessä setissä.
 
Uudet kielet on Elixir 80/20 Bronxe Nanoweb tai jotain sinne päin, Light kuitenkin.
 
Millainen setti kannattaisi valita jos soittelee kotona, helpposoittoiset pitää olla ja mielellään "pehmeämpi" sointi? Ajattelin myös vaihtaa paksuuden samalla Custom Lightiin. Soittelen lähinnä sointuja, suomi rockia tai esim. Beatlesia jne.
 
Olen suht aloittelija joten ei ole kokemusta eri merkeistä. Olisiko suosituksia?
 
Numb
19.04.2010 16:23:09 (muokattu 19.04.2010 16:25:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arijuki: Uudet kielet on Elixir 80/20 Bronxe Nanoweb tai jotain sinne päin, Light kuitenkin.
 
Millainen setti kannattaisi valita jos soittelee kotona, helpposoittoiset pitää olla ja mielellään "pehmeämpi" sointi? Ajattelin myös vaihtaa paksuuden samalla Custom Lightiin.

 
Toi 80/20 tarkoitta justiin kirkasta soundia. Ota phosphor bronze, se on pehmeämpi soundiltaan. Paksuus sitten oman mielen mukaan. Itse tykkään D'Addarioista, mutta se nyt on makuasia. Noihin Elixireihin en ole mieltynyt yhtään.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Zeeboo
19.04.2010 21:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb:... Noihin Elixireihin en ole mieltynyt yhtään.
 
Nämä tosiaan jakaa mielipiteitä. Mulla on nyt akustisessa Elixirin Nanowebit, jotka laitoin vähän hetken mielijohteesta. Tuota... mulla toimii hemmetin hyvin nämä, mutta jostain syysta taas päällystämättömiä fosforipronsseja näpit hylkii.