nro5 22.02.2010 10:57:13 | |
---|
calster: JOO elikkäs, säröä lähinnä mausteeksi, ei mitään fuzzia. "Hallittua säröä :) . Ja EQ tarve nimenomaan säröön kyllä. Hmm, hallittuja säröjäkin on niin monenlaisia. Olisiko joku biisi, missä olisi hakemasi soundi? |
J.Nikkanen 22.02.2010 11:51:09 | |
---|
|
NitroJeesus 22.02.2010 12:11:19 (muokattu 22.02.2010 12:11:41) | |
---|
Multa löytyy M80, jonka ostin kun halvalla sain. Toimii di:nä ihan kivasti, säröstä en kyllä diggaa. Liian "riipivä", kuulostaa siltä, että jotain huonohkoa kitarasäröä käytettäisiin blendin kanssa. Eq löytyy, mutta mikäli polkusinta käyttää etuasteena, niin eq on särö- ja cleankanavilla yhteinen. Di:n taso tuntuu hieman laskevan, kun vehkeen polkaisee pois päältä. En tiiä mikä lie vikana, mutta netissä muutkin ko. ominaisuutta kironnut. "Äetsän sävelkulkulaitokselta pari modulaatiosukkaa" |
kingnothing 22.02.2010 12:56:21 | |
---|
www.myspace.com/janesawband www.myspace.com/burweed |
tarzan 22.02.2010 19:48:41 | |
---|
Minun mainio EBS:n Multidrive pitää pörinää päälle kytkettäessä, missä vika? Hurina alkaa kun pedaalin potkaisee päälle ja gainia säätämällä sen saa kasvamaan. Mikä on särki? Ja pari sivua taaempana kyseltiin Fulltonen OCD:sta bassosärönä, en ole moista kuullut mutta olisipa hauska tietää millaista pörinää laite bassoympyröissä päästää. Ja sieltä se taas tuli. |
Hannu H. 22.02.2010 20:57:16 | |
---|
tarzan: Ja pari sivua taaempana kyseltiin Fulltonen OCD:sta bassosärönä, en ole moista kuullut mutta olisipa hauska tietää millaista pörinää laite bassoympyröissä päästää. Tuli testattua itse ja nyt yhden keikankin sillä jo vetelin. Ihan kivasti pörisee, mutta alapäätä syö vähän turhan paljon. Tässä live reenisdemossa OCD pöhisemässä. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=411822&type=dlSäkeistön alussa tulee hetken aikaa basso melko hyvin esillä. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
pekezu 23.02.2010 11:03:55 | |
---|
tarzan: Minun mainio EBS:n Multidrive pitää pörinää päälle kytkettäessä, missä vika? Hurina alkaa kun pedaalin potkaisee päälle ja gainia säätämällä sen saa kasvamaan. Mikä on särki? Ja pari sivua taaempana kyseltiin Fulltonen OCD:sta bassosärönä, en ole moista kuullut mutta olisipa hauska tietää millaista pörinää laite bassoympyröissä päästää. Onko sulla virtalähde millainen? Onko se sellaista kunnon pörinää, ei sellaista pientä suhinaa tms.? Mulla ainakin antaa MultiComp ja MultiDrive päällä ollessaan pientä häiriötä, mutta ei se mitään kovin vakavaa ole. Bossin normaali 9V virtalähde viidelle pedaalille jaettuna. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia." |
tarzan 23.02.2010 15:37:45 | |
---|
pekezu: Onko sulla virtalähde millainen? Onko se sellaista kunnon pörinää, ei sellaista pientä suhinaa tms.? Mulla ainakin antaa MultiComp ja MultiDrive päällä ollessaan pientä häiriötä, mutta ei se mitään kovin vakavaa ole. Bossin normaali 9V virtalähde viidelle pedaalille jaettuna. Oon kokeillu 1spotilla, patterilla ja bulkkimuuntajalla. Sama probleema kaikilla. MultiDrive kyllä tosiaankin pitää pientä surinaa, se on ihan tuttua, mutta tämä on nyt silleen voimakkaampaa. Jos vaikka reeneissä pitää pedaalia päällä kun kukaan ei soita hurina/surina on häiritsevää. Pitänee viedä sepälle. Ja sieltä se taas tuli. |
Rantsula 24.02.2010 00:52:11 | |
---|
Pakko kehua Bossin Mt2:sta, joka on myös todella oiva bassosärö. Tossa kun olen jo useamman kuukauden MT2:sta käyttänyt niin olen päässyt siihen sisään jo hyvin. Kitaristikin innostui sanomaan viime reeneissä että bassosaundi on todella mainio:D Sooloissa polkaisen Behkun vintage od:stä lisää rähinää tarvittaessa. Gainia mulla on todella vähän. |
|
Mr.Sit.com 18.04.2010 21:31:28 | |
---|
Boss md toimii hyvin ainakin itsellä bassosärönä, ja alapäätä ei syö yhtään, saa järjettomästi lisääkin jos haluaa :) |
vicarious 13.05.2010 19:21:56 | |
---|
Kertokaapas mikä seuraavista säröistä sopisi parhaiten semmoiseen Kalmah-tyyppiseen melodiseen death metal bändiin bassosäröksi. Electroharmonix bass big muff Electroharmonix bass blogger Boss odb-3 Ibanez pd7 Digitech bass driver Toki muitakin saman hintaluokan pelejä saa ehdotella. |
pardy 13.05.2010 21:45:33 (muokattu 13.05.2010 21:46:28) | |
---|
vicarious: Kertokaapas mikä seuraavista säröistä sopisi parhaiten semmoiseen Kalmah-tyyppiseen melodiseen death metal bändiin bassosäröksi. Electroharmonix bass big muff Electroharmonix bass blogger Boss odb-3 Ibanez pd7 Digitech bass driver Toki muitakin saman hintaluokan pelejä saa ehdotella. Mun mielestä Kalmah-tyyppiseen melodiseen death metal bändiin ei kannata ehdoin tahdoin tunkea bassosäröä, ellei ole vakuuttunut siitä, että se on se oma juttu. Eiköhän ne kitarat rouhi jo valmiiksi ihan tarpeeksi, turha sitä bassoa sinne enää on turisemaan tunkea. E: Mainitsemistasi laitteista voin suositella kolmea alinta. Bloggerista ei ole kokemusta ja futsi nyt ei ainakaan millään lailla paranna äänimaisemaa tuollaisessa musassa. |
Etvi 13.05.2010 21:51:23 | |
---|
vicarious: Kertokaapas mikä seuraavista säröistä sopisi parhaiten semmoiseen Kalmah-tyyppiseen melodiseen death metal bändiin bassosäröksi. Electroharmonix bass big muff Electroharmonix bass blogger Boss odb-3 Ibanez pd7 Digitech bass driver Toki muitakin saman hintaluokan pelejä saa ehdotella. Ainakin keskustelukuvakkeesi ja nimimerkkisi tyyppiseen soitantaan suosittelisin PD7:ää. Aika monenlaista säröä saa laitteesta ja käytettynä noita saa alle viidellä kympillä. Ei siis harmita hinta, jos pedaali ei miellytäkään. "We put the sex in dyslexia." |
Nazareth 14.05.2010 11:46:12 (muokattu 14.05.2010 11:46:38) | |
---|
Ite oon kans bassoon säröä yrittäny saaha, Boss ME-50:stä ku oon valinnu Blues Driver mallinnuksen ni yllättävän hyvin on se toiminu. Toimii myös kun drive o nollissa, tuo pientä "klangia" saundiin. |
vicarious 14.05.2010 14:08:03 | |
---|
Testasin juuri Markun musiikissa Big muffia, Ibanezin pd7:ää ja digitechin bass driveria (Bloggeria ja bossia ei ollut) ja päädyin lopulta ostamaan Ibanezin ja 3m piuhan yhteishintaan 62e. Ibanezista lähti sopivan matala särö tosinkuin digitechistä, josta semmoista ei tuntunut irtoavan ollenkaan. Jokun kyllä joskus jossain sanoikin, että siinä pedaalissa pitää kauan säädellä niitä nuppeja että löytään mieluisensa särön. Big muff taas oli vähän suttuinen, eikä siinä ollut jotenkin potkua ollenkaan. Tiedä sitten paljonko tuota pedaalia tulee bändin kanssa loppujenlopuksi käytettyä. Soittelen sitten yksikseni jotain Musen Hysteriaa ja Metallican pulling teethiä jos ei tunnu sopivan. |
J.Nikkanen 14.05.2010 14:44:01 | |
---|
vicarious: Testasin juuri Markun musiikissa Big muffia, Ibanezin pd7:ää ja digitechin bass driveria (Bloggeria ja bossia ei ollut) ja päädyin lopulta ostamaan Ibanezin ja 3m piuhan yhteishintaan 62e. Ibanezista lähti sopivan matala särö tosinkuin digitechistä, josta semmoista ei tuntunut irtoavan ollenkaan. Jokun kyllä joskus jossain sanoikin, että siinä pedaalissa pitää kauan säädellä niitä nuppeja että löytään mieluisensa särön. Big muff taas oli vähän suttuinen, eikä siinä ollut jotenkin potkua ollenkaan. Tiedä sitten paljonko tuota pedaalia tulee bändin kanssa loppujenlopuksi käytettyä. Soittelen sitten yksikseni jotain Musen Hysteriaa ja Metallican pulling teethiä jos ei tunnu sopivan. Ei huono valinta. Mulla on ollut tuommonen ibanezi ja sitten myöhemmin hommasin digitechin vempeleen. Iban paras puoli on se nopea valinta särötyylissä. Clean-soundin buustaminenkin on siinä samassa ja on hemmetin helppokäyttöinen. Tone-lok namiskuukkeleitakin alkoi arvostamaan siinävaiheessa kun niitä ei enään ollut. Nyttemmin hylännyt sitten ibanezin kuin digitechinkin ja vaihtanut MXR BlowTorchiin. Se on kyllä hyvä. Jo pentatoninen duuriasteikko sai sormeni pahasti solmuun. |
pardy 14.05.2010 15:56:48 | |
---|
Nyttemmin hylännyt sitten ibanezin kuin digitechinkin ja vaihtanut MXR BlowTorchiin. Se on kyllä hyvä. Siinä suristimessa on muuten Musea aivan vitusti. Omaan hommaansa lyömätön peli. Pitäiskin taas saada se jostain vähäksi aikaa leluksi... |
miikargh 15.05.2010 15:53:48 | |
---|
Onko kukaan kokeillu Z.Vexin Mastotronia bassolla? |
absqua 15.05.2010 20:26:51 | |
---|
miikargh: Onko kukaan kokeillu Z.Vexin Mastotronia bassolla? Se on mainio pedaali bassolle. Pari kertaa olen koitellut ja vähän on poltellut hankkiakin moinen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |