Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kytkentä helppiä??
1
hallu
17.04.2010 22:03:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
Mulla on tuossa Fender BluesDeVille putkivahvistin ja sain kuningas idean laittaa Line6 jm4 härpätin efektiluuppiin ja siihen luurit -> Line6 bypass tilassa voisin näin soittaa luureilla luukuttaen fenderin etuvahvistinta häiritsemättä ketään muuta, mutta aiheutanko olennaista vaaraa vahvistimelleni moisella virityksellä?? olen jo käyttänyt tuota Line6:ta efektiluupissa ja säädellyt sillä päätteelle menevää mellastusta, mutta nyt kekkaamassani jutussa päätteelle ei menisi mitään, vaan line6 ojaisi sen möykän luureihin ja tuli mieleen, että syttyyköhän tuo vahvari palamaan?
 
baba o riley
17.04.2010 23:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut blues deville kans, ja mun muistikuvan mukaan sun pitäis preamp outista voida ottaa etunen ulos sen vaikuttamatta päätteeseen jos et in jackiin mitän laita. Mutta ideaa en tossa näe koska devillen juttu on päätteessä, eli en oikein ymmärrä mitä haet siitä, toimii varmaan paremmin kun isket line kutoseen kitarasta sisään ja luurit korville ja jätät devillen rauhaan kunnes pääset jonnekin kunnolla luukuttamaan. :))
 
hallu
18.04.2010 01:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: Itsellä ollut blues deville kans, ja mun muistikuvan mukaan sun pitäis preamp outista voida ottaa etunen ulos sen vaikuttamatta päätteeseen jos et in jackiin mitän laita. Mutta ideaa en tossa näe koska devillen juttu on päätteessä, eli en oikein ymmärrä mitä haet siitä, toimii varmaan paremmin kun isket line kutoseen kitarasta sisään ja luurit korville ja jätät devillen rauhaan kunnes pääset jonnekin kunnolla luukuttamaan. :))
 
Kiitos:-) no minä haen siitä sitä devillen maanmainiota saundia ja optimistina ajattelin, että osa karkeista olisi kätketty sinne luupin etupuolelle, mutta olen sitä päättäriä päässyt toisinaan maistelemaan ja toki ymmärrän, että se sielu asuu siellä. Nyt on vaan niin ettei minulla ole käsillä paikkaa missä pääsisin avaamaan kanavaa siitä. Kädet tärisee päästä soittamaan ja kyllähän noi luupperin mallinnoksetkin on pappilan hätävarana, mutta ne on vähän kälyisiä tuohon devilleen verrattuna.
 
Kattelin musafasulla, että tonnilla saisi pikkuisen putkifenderin. Onko kenelläkään kokemusta kautta käsitystä olisiko oiva kapine kotona soittamiseen eli äänen paineet hallinnassa ettei naapurit ja kotiväki hikeenny?
Tonni on meikäläiselle pitkä penni ja sille kyllä muutakin käyttöä keksisi, mutta ....
 
sepisti
18.04.2010 08:04:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se tonnin putkifenkku on Deluxe Reverb RI. Jos sä jostain pääte-nannasta haaveilet kotisoittovolalla niin unohda. Kyseessä on helkkarin hyvä vahvistin, mutta soveltuu parhaiten treenikselle sekin.
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
baba o riley
18.04.2010 08:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sä haluut kotona päästä luukuttaa niin hommaa sinne sit joku 1wattinen hirmu, esim zvex nano amp tai pikku matamppi tai joku vastaava. Siihen sitten vaikka 212 kaappi (1x12 käy hyvin kans) mutta jos ohmit saat matchamaan sillei että se takaa suljettu 212 toimis kans sit devilleen kan lisäkaappina jolloin saat bottnea taas lisää ku pääset jonnekin kunnolla sillä luukuttamaan.
 
hallu
18.04.2010 12:02:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, kiitokset teille. Minun pitänee hyväksyä realiteetit. Ehkä kesällä voisi rontata tuon kamppeen mökille ja mellastaa siellä. Sielläkin kyllä on pirulauta naapureita kilometrin säteellä ja vesi kantaa ääntä, mutta varmasti siellä voisi paremmin möykätä kuin kotosalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «