Aihe: Diskanttitorven käyttö kitarakaapissa?
1
ATIA
16.04.2010 19:39:16
Hei,

Tässä keskusteltuani bassokaappiprojektistani, johon ehdotettiin diskanttitorvea, alkoi kiinnostamaan ajatus, voisiko tehdä kitarakaapin myös diskanttitorvella? Onko kenelläkään täällä kokemusta moisesta? Eivät nuo perinteiset kitarakaiuttimetkaan näytä kovin korkealle toistavan, joten jos bassokaappiin laitetaan diskanttitorvi, miksei myös kitarakaappiin?

Luen kiinnostuksella kaikki vastaukset mitä teillä on sanottavana :-)

T: at
s151669
16.04.2010 19:46:40

No, jos toistat sillä kaapilla akustista kitaraa, niin mikäettei. Sähkökitaran särösoundiin taas kuuluu olennaisesti kaiuttimella suoritettu alipäästösuodatus. Voipi muuten alkaa harmoniset vuodattamaan korvista verta.
Antikitarasankari
ATIA
16.04.2010 20:25:16
Mulla on lähinnä mielessä puhtaan putkisaundin toistaminen. Sellainen luontainen A-luokan puhdas saundi on mulla tässä vahvistimessa paras anti, ja sille tuota kaappia ajattelin.

Teijo K.
16.04.2010 21:04:18

ATIA: Mulla on lähinnä mielessä puhtaan putkisaundin toistaminen. Sellainen luontainen A-luokan puhdas saundi on mulla tässä vahvistimessa paras anti, ja sille tuota kaappia ajattelin.

Et tee siinä pillillä mitään, etkä bassokaapissakaan ellet harrasta sähköbassolla joko peukuttelua, täppäystä tai akustista bassokitaraa tai kontraa. Mielestäni.
ATIA
16.04.2010 22:53:24
Bassolla tulee peukutettua aika paljon joten voi olla mulle paikallaan.
mhelin
17.04.2010 13:57:31 (muokattu 17.04.2010 13:59:46)
Googlella löytyi tuollainen projekti:
http://www.colomar.com/Shavano/stereocab.html

Tosiaan stereokaappi se pitäisi olla, mutta en kyllä tuollaisia halpoja piezoja ehkä käyttäisi, aika suuntaavia nuokin ovat kun ovat torvessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)