Aihe: Huijarin uhreja?
1 2 3 4 5 622 23 24 25 26
kiriminni
14.04.2010 21:10:21
AOILLE:Kyllä se oli sama huijari,mikä multa huijas rahat.On näköjään muuttanut taktiikkaa ennen ei nouto käynyt(taitaa seurailla näitä meidän keskusteluja).
aoi
14.04.2010 21:18:47 (muokattu 14.04.2010 21:22:59)
kiriminni: AOILLE:Kyllä se oli sama huijari,mikä multa huijas rahat.On näköjään muuttanut taktiikkaa ennen ei nouto käynyt(taitaa seurailla näitä meidän keskusteluja).

Voiii perkele =/ Pakko jo kiroilla, opiskelijabudjetti ei nimittäin tykkää. Sinne meni, omaa tyhmyyttähän se tietysti on. Miksen googlettanu nimeä tai jotain edes......

Jännä kyllä. Mitähän olis sanonu jos oisin noutoa ehdottanu.
On tehnyt uuden tilin näemmä nordeaan, eri tilinumero kuin aiemmin mainittu.
Alpha
15.04.2010 10:21:31
Pistääpä oikein vihaksi kun rupesin Googlen avulla etsimään juttuja nimien, puhnrojen yms tietojen perusteella. Löytyi myös m.netin keskustelu vuodelta 2007, jossa huijatuksi tullut käyttäjä oli lähettänyt eräälle AK:lle viestiä. Vastaus oli ollut:

"joo niin on tosi helppoo saada nalkkiin,etenki kun ei ollu oma tili jota käytin ja tiedot mitä annoin on keksityt,ja muutenki oon jo menossa keravalle ni 1 tai ees kymmenen vastaavaa petosta ei kasvata tuomiota yhtään.. oon kumminkin jo pari vuotta tehny näit juttuja.....XD hyvää loppuelämää,voit yrittää oikeuden kautta periä rahojas takas mutta siel on jonossa sua ennen noin 4-500 ihmistä enkä millään pysty koko elämäni aikana korvaamaan kusetettuja rahoja takas kuin ehkä 5% kaikista,ja jatkan vieläkin, helppoo kun on netti. en ees oo ollu suomess yli puoleen vuoteen mut kiitti,maksoit noin kuukauden kulut mulle!!!!!"

Röyhkeitä ovat perkeleet...
Tappajabanaani
15.04.2010 12:22:45
Alpha: Pistääpä oikein vihaksi kun rupesin Googlen avulla etsimään juttuja nimien, puhnrojen yms tietojen perusteella. Löytyi myös m.netin keskustelu vuodelta 2007, jossa huijatuksi tullut käyttäjä oli lähettänyt eräälle AK:lle viestiä. Vastaus oli ollut:

Röyhkeitä ovat perkeleet...

Kylläpä pisti aamuvitutuksen päälle vaikka kello onkin jo tuon verran eikä mua ole ikinä Mnetin kaupoissa huijattu. Nyt siis kahvi.
Alpha
15.04.2010 14:07:13 (muokattu 15.04.2010 14:11:51)
Tulkoon syyte ja kutsu käräjille, mutta...

Kaikkien käyttäjien henkilöllisyys pitäis tutkia. Tähän ei liene mahdollisuuksia.

Ketäs näitä nytten on:

Tommi Aura, Minna Pekkanen...

Eivät todellakaan ole m.netin jäseniä vaan huijareita.

Saisiko tähän ketjuun edes osan noiden säälittävien ihmisten viesteistä?

Ja muitakin keskusteluja sähköpostitse?
kiriminni
15.04.2010 17:42:02
Nyt oli Varsinais-suomesta poliisi saanut kiinni jonkun ison huijarin.En sitten tiedä enempää voi olla tämä joka m.netissäkin on pyörinyt.
MarkoA
17.04.2010 02:12:29
Sinisalo kokeili tänään aamulla tarttua mun osto ilmoitukseen Captain Coconut 2 pedaalista.

Tekstarilla tarjos tavaraa, hyvä tuntui löytyvän ja hinnaksi ehdotti mun alinta tarjousta..
Heti tekstin perään koetin soittaa, mutta ei vastannut. Muistin sitten tän topicin ja piti tarkastaa tekstailijan tiedot. Voi Vidu.

Eläkää hyvät ihmiset laittako ennakkomaksuna suuria summia. Ja vermeestä tuore kuva, esim päivän lehden kera. PrePaid - ei kauppoja. Siinä muutamia sääntöjä.
Jos tuntuu liian hyvältä, se ei ole totta. Epäillä kannattaa, ei se rehellistä vituta.

Että varoituksen sana, liikkeellä on edelleen.
Positiivista sen olla pitää!!!
ReBeat
17.04.2010 11:58:51

Kaippa tuo pohjasakka laittaa ilmoitukseen että nouto käy, mutta jos joku ehdottaa sitten noutoa niin alkaa selittely ja sovitun ajankohdan peruuttelu... ja lopuksi koittaa kääntää tilannetta ehdottamalla että eikö lähettäminen olisi ehkä helpompi sittenkin. Jos ostaja ei suostu kääntymään lähettämisen kannalle niin kaupat peruuntuu kokonaan jollain tekosyyllä.
kiriminni
17.04.2010 15:36:13
ReBeat: Kaippa tuo pohjasakka laittaa ilmoitukseen että nouto käy, mutta jos joku ehdottaa sitten noutoa niin alkaa selittely ja sovitun ajankohdan peruuttelu... ja lopuksi koittaa kääntää tilannetta ehdottamalla että eikö lähettäminen olisi ehkä helpompi sittenkin. Jos ostaja ei suostu kääntymään lähettämisen kannalle niin kaupat peruuntuu kokonaan jollain tekosyyllä.
Jotakuinkin näin.Lisäherkkuna sitten,että olen lähettämässä sitä juuri toiselle ja pitäisi
saada heti rahat.Tälläinen on ylimääräisenä?Olen lopettamassa harrastusta siksi
myyn näin halvalla.Mitä enemmän selittelee sitä varmemmin huijaus.
Murgo
18.04.2010 12:56:19 (muokattu 18.04.2010 13:00:04)

ReBeat: Kaippa tuo pohjasakka laittaa ilmoitukseen että nouto käy, mutta jos joku ehdottaa sitten noutoa niin alkaa selittely ja sovitun ajankohdan peruuttelu... ja lopuksi koittaa kääntää tilannetta ehdottamalla että eikö lähettäminen olisi ehkä helpompi sittenkin. Jos ostaja ei suostu kääntymään lähettämisen kannalle niin kaupat peruuntuu kokonaan jollain tekosyyllä.

Veikkaisin että juuri näin toimivat, sama juttu luultavasti tuossa "nigerialaishommassa", sanotaan että maksu pankkitilille käy millä yritetään hälventää epäilyjä, sitten jos joku keksii tosissaan vaatia tilisiirtoa, alkaa venkoileminen ja yritetään ehdottaa jotain "yhtä turvallista" menetelmää kuten aiemmin jossain mainittuja shekkejä jotka jostain syystä voi lunastaa vasta muutaman päivän kuluttua ja tavaralla on niin kiire että se pitää ehdottomasti lähettää heti, eli ennen kuin shekki todetaan katteettomaksi tai esim. lähetetään tekaistu kuitti muka maksetusta rahasta ja aletaan väittää että "maksettu on, voin todistaa kuitilla, lähetä tavara ja selvitä pankin kanssa minne rahat katosivat" tms.

Onneksi nämä yleensä ovat aika helppoja huomata yksinkertaisesti siksi ettei kukaan tosissaan liikkeellä oleva varmaankaan alkaisi ostaa käytettyä tavaraa toiselta puolelta maailmaa. Vai alkaisitteko itse hieroa kauppaa nigerialaisella nettisivustolla myynnissä olevasta käytetystä vermeestä vaikka hinta olisikin puolet Suomen käyvästä hinnasta? Lisäksi kun Suomessa uuden ja siten myös käytetyn tavaran hintataso lienee suunnilleen maailman korkein niin miksi nigerian poika ostaisi täältä käytetyn kun samalla vaivalla ja rahalla todennäköisesti saisi jostain muusta maasta uuden takuineen?
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Twinkle
18.04.2010 20:51:58
Murgo: Onneksi nämä yleensä ovat aika helppoja huomata yksinkertaisesti siksi ettei kukaan tosissaan liikkeellä oleva varmaankaan alkaisi ostaa käytettyä tavaraa toiselta puolelta maailmaa.

Onko tämä sarkasmia? esim. minulle kolisee ebaystä kitaroita tuon tuosta, ovat toiselta puolelta maailmaa, tilanteesta riippuen joko japanista, jenkeistä tai jostakin vielä enemmän muualta.
BubbleBob
18.04.2010 21:33:46

Turhista. Tää lause isoilla:
alkaisitteko itse hieroa kauppaa nigerialaisella nettisivustolla myynnissä olevasta käytetystä vermeestä
EBay On "maailmallinen".
Joo-joo, mut auttaako.
All Reggae
18.04.2010 21:41:11

BubbleBob: Turhista. Tää lause isoilla:
alkaisitteko itse hieroa kauppaa nigerialaisella nettisivustolla myynnissä olevasta käytetystä vermeestä
EBay On "maailmallinen".

Meinaatko kansainvälinen? Globaali-ilmiö? Vähä niinku ilmastonlämpeäminen?
sakkemule
18.04.2010 21:53:37 (muokattu 18.04.2010 22:09:51)
Siis mitä??? Suomalaisethan ovat tunnetusti maailman rehellisintä kansaa!...vai voiko tuonkin lausahduksen laittaa samaan roskakoriin missä on jo lause "on lottovoitto syntyä Suomeen"? Voi.

No, asiaan: varokaa myös huijaria, jonka nimikirjaimet ovat HS. Kusetti kamaa multa, ja monelta muulta, Tosin sain haettua omani pois... Kiertelee mm. soitinkauppoja ympäri Suomea, josta saa jollain verukkeella tavaraa testiin, osamaksulla tai laskulle jne. Kusinaama myy "lainaamiaan" tavaroita netissä tai panttaa kanikonttoreihin. Kierrättää siis tavaraa nopeasti, jolloin jäljet hukkuu.

Joten voi olla, että edullisesti netistä tai kanista ostamasi tavara voi olla varastettua tai kauppiaalta huijaamalla saatua, ja näin joskus joudut siitä luopumaan.

Tää Beatlesiin hurahtanut "ammattivalokuvaaja" huijaa lähinnä Ahvenanmaalla (jossa on ainakin joskus asunut) ja muualla Etelä-Suomessa. Tosin olen kuullut kaverin Oululaisesta liikkeestäkin tavaraa huijanneen.

edit:
Ja sellanen vielä, että tää heppu on touhunu näitä huijauksiaan jo vähintään 15 vuotta, mutta mitään ei sille ole voinu. Se saa korvausvaateita jo aiempien päälle. 400 000 euroa se on jo pystyssä eri paikkoihin, mutta äijä sen kun porskuttaa. Mitään se ei maksa. Ei ole maksanut, eikä tule maksamaan. Linnassa se ei ole ollut kertaakaan. On se vittu uskomaton tää Suomen rikollisia hyysäävä oikeuslaitos.
www.fillmore.fi
Rotuvaari
18.04.2010 22:29:01
sakkemule: Siis mitä??? Suomalaisethan ovat tunnetusti maailman rehellisintä kansaa!...vai voiko tuonkin lausahduksen laittaa samaan roskakoriin missä on jo lause "on lottovoitto syntyä Suomeen"? Voi.

No ei nyt roskikseen sentään. Onhan se totta, että syntyminen sinänsä on jo lottovoitto - jopa Suomeen. Kunhan vaan muistaa tuhlata sen jossain ihan muualla.

Ja huijareista: pitäkäähän varanne!
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Ginga
19.04.2010 09:40:12
No, asiaan: varokaa myös huijaria, jonka nimikirjaimet ovat HS.

Vaikka pohjoisen kasvatti olenkin, ja arvostan paikallislehtiä, niin ei Helsingin Sanomat silti mikään huijari ole. Okei sori..
Rämppy
19.04.2010 15:46:48 (muokattu 24.04.2010 19:33:15)
Ilmeisesti joku yritteliäs jälleen liikkeellä. Tekstarilla tuli tänään tarjous koskien "halutaan ostaa" -ilmoitustani. Puhelinnumeron haltijan nimeä ei tiedossa, viestissä ei lähettäjän nimeä. Suostui hintatarjoukseeni heti ja lupasi maksaa postikulut ja saisi tavaran postiin suunnilleen välittömästi.
Ilmoitin, että voipi valita mieleisensä vaihtoehdon seuraavista: a) postiennakko vastaanottajan tarkastusoikeudella (tarjouduin maksamaan postiennakon), b) maksan vasta kun olen saanut tavaran. Kuten epäilinkin, siihen loppui "myyjän" viestittely.
Eli tarkkana pitää olla!

EDIT: kyseessä olikin jo aiemmin mainittu SAMI SINISALO, puh. 040 5656177,
tunnettu persläpi siis.
En sitten malttanut olla sanomatta.
this1sux
23.04.2010 18:10:03
Heh,

Niinpä kai koitti Sinisalo meikältäkin rahoja viedä. Koitti kaupata mulle neljä vuotta vanhaa Mesa Mark IV:tä. Yllättäen oli rahapula ja kiire myydä. Kuitenkaan mitään ilmoitusta esim torilla ei ollut. Kun kysyin testaamisesta, niin sanoi olevansa Turusta, varmaan arvellen etten jaksaisi sinne asti testaamaan. Sanoinkin, että pitää vähän miettiä, kun on niin pitkä matka testaamaan, ja että katsellaan.

Kun parin päivän päästä lähestyn uudestaan ja sanon, että kaveri voisi tulla testaamaan ja ostamaan laitteen pois, niin vastaus tulee jo 10 sekunnissa, että on mennyt. Puhelinnumero oli sama mikä tämänkin ketjun etusivulla löytyvien linkkien takana on.

Sinänsä en kai asialle voi tehdä mitään, koska eihän tässä sinänsä ole varmaa että mitään edes yritettiin. Mutta kai nuo aiemmat ketjut ja sama puhelinnumero puhuu puolestaan..
"All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford
juuso a
23.04.2010 20:28:29

Pitäis vissiin pistää joku "epäilyttävät tarjoukset torilla"-ketju pystyyn. Siellä näkyi tänäänkin olleen pari mitä itse katselin.
One.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)