Aihe: Boss ME-50..,
1 2 3 4
kojones
09.03.2007 00:39:18
Ei syö pahasti ja löytyy on/off-kytkin.

Joo, toi "ei pahasti" voi olla jo liikaa. Täytyis päästä testaamaan omilla kamoilla ennen ostamista kyllä...
oksentaja
17.03.2007 12:24:44

Mulla on ollut ME-50 käytössä trankku ja putkivahvistimen kanssa. Transistorivahvistimen kanssa tuo pelitti soundillisesti kuin unelma, mutta kun siirryin putkivahvistimeen niin soundi kärsi 'huomattavasti'. Soittelin kuitenkin useita kuukausia ME-50:sellä putkivahvistinta kunnes lopulta totesin sen häiritsevän liikaa soundia.
Ongelmaksi mun mielestä muodostui se, että ME-50 joko lisää ääntä tai vähentää sitä. Eli laitteen ainut 'etuaste' säädin VOLUME ei koskaan tuntunut olevan oikeassa asennossa. Siitä huolimatta että laite on 24 bittinen laskee se dynamiikkaa mielestäni (omiin tarpeisiini) aivan liikaa.
Kaiken kaikkiaan laite on mielestäni paras multiefekti mihin olen törmännyt, mutta silti jouduin siitä luopumaan dynamiikan puutteen takia. Kotiäänittelyssä ja transistorivahvistimien kanssa se kuitenkin hoitaa homman kotiin helppokäyttöisyyden ja soundinsa puolesta mitä parhaiten.
pulliha
20.03.2007 19:22:06
Joo ihan loistava peli ittel on sellane ja kyl oon nii tyytyväine ku vaa olla voi. Mutta ainoo miinus on nää overdrive ja distoration mallinnukset niiden varaan en paljoo laskis
Karipiirto
20.03.2007 19:28:34

Kenelläkään mielipiteitä Boss ME-50 efektilaitteesta? Toimiiko JCM-800:n kanssa hyvin? Tarkootus ois soitella vähän hevimpää musiikkia.. ja vähän hevinpääkin joskus.

Mulla toi on tuossa jalkojen alla nytkin kun olen asentanut sen niin että voin soitella koneen ääressä:-) Mulla on Spider II -vahvistin ja sen saundithan on tunnetusti mitä on joten olen laittanut siitä päälle vain kliinin ja kaikki säröt/efektit otan multihärpäkkeestä. Irtoaa kevyempi rock ja metalliinkin taipuu ja saapa siitä kliiniinkin kaikkea kivaa delaysta phaseriin. Twang-saunditkin siitä saa kun eilen kokeilin kaikkea häröilyjä. Erittäin hyvä verme vähän halvemmalle budjetille ja jos nyt ei mikään perfektionisti ole jostain wahi-saundista niin kaikki saundit on hintaan nähden asiallisia ja jopa hyviä. Itelläni ei oo tosta mitään moitetta:-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Jaqqi1991
20.03.2007 21:05:43
....Kotiäänittelyssä ja transistorivahvistimien kanssa se kuitenkin hoitaa homman kotiin helppokäyttöisyyden ja soundinsa puolesta mitä parhaiten.

Eihän tuossa ole kaappimallinnuksia eikä mitään. Millä sen sa äänityksissä toimimaan? Vai siis mikitetyllä vahvistimella
We may be humans, but were still animals
juhist
21.03.2007 11:20:36
Eihän tuossa ole kaappimallinnuksia eikä mitään. Millä sen sa äänityksissä toimimaan? Vai siis mikitetyllä vahvistimella

On linjalähtö
Villengton
02.08.2007 19:11:49
Toivottavasti saatte jotain tolkkua, eli :

Saan pelkästä vahvistimesta mieleiseni särön ulos, jota en taas saa pedaalin kanssa. Mutta taas lead kitarat (soolot yms.) eivät kuulosta hyvältä pelkän vahvarin kanssa, kun taas pedaalin kanssa ne kuulostavat. Eli miten saan tuon toimimaan oikein? Miten johdot tulisi olla? Olen tapellu nyt jonkin aikaa tuon kanssa ja kokeillu eri säätöjä, mutten saa toimimaan.

Kyseessä siis Boss ME-50 pedaali ja Peavey Bandit 112 vahvari.
Ei se aina lähe ja mulla ei koskaan.
esprit de corps
02.08.2007 19:47:05
Saan pelkästä vahvistimesta mieleiseni särön ulos, jota en taas saa pedaalin kanssa. Mutta taas lead kitarat (soolot yms.) eivät kuulosta hyvältä pelkän vahvarin kanssa, kun taas pedaalin kanssa ne kuulostavat. Eli miten saan tuon toimimaan oikein?

Eikö se nyt muka toimi oikein? Mieleisesi särön otat vahvarista, lead-kitaraan polkaiset efektin päälle?
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
Villengton
02.08.2007 20:07:26
No kun ei toimi. Jos haluaa nuin, niin pitää vaihtaa kitaran johto pedalista vahvariin ja toisin päin. Vahvarin kautta kun tulee äänet niin, pedaalin polkeminen ei vaikuta yhtään, vaikka pedaali on kytketty siihen myös. Varmasti nuissa kytkennöissä mättää. Jos kitaran piuha on vahvarissa, niin miten kytken pedaalin siihen? Pedaalissa vaan input, mutta kumpaan vahvarissa, out- vai inputtiin?
esprit de corps
02.08.2007 20:11:42 (muokattu 02.08.2007 20:13:58)
No kun ei toimi. Jos haluaa nuin, niin pitää vaihtaa kitaran johto pedalista vahvariin ja toisin päin. Vahvarin kautta kun tulee äänet niin, pedaalin polkeminen ei vaikuta yhtään, vaikka pedaali on kytketty siihen myös. Varmasti nuissa kytkennöissä mättää. Jos kitaran piuha on vahvarissa, niin miten kytken pedaalin siihen? Pedaalissa vaan input, mutta kumpaan vahvarissa, out- vai inputtiin?

Laita kitarasta piuha pedaalin inputtiin ja pedaalin L (Mono):sta vahvarin inputtiin.
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
Simo78
02.08.2007 20:16:14

Jos kytket etuasteeksi, ei efektilenkkiin, kitarasta piuha efektin input--> toinen piuha efektin out-putista vahvarin inputiin. Itse käytä kyseistä härpäkettä näin

Efektilenkkiin kytkiessä tarvitset siis 3 piuhaa, yhden kitarasta vahvariin. 2 efektilenkkiin, eli piuha efektin out-putista vahvarin efektilenkin inputiin--> toinen piuha vahvarin out-putista efektin in-putiin!

En nyt ole varma haitko tätä?
Villengton
02.08.2007 20:23:18 (muokattu 02.08.2007 20:32:00)
Noni nyt näyttää siltä, että toimis oikein. Vähäsen se tuntuu vieläkin muuttavan soundia, mutta nyt sitä pystyy vahvaristakin muuttamaan. Eli eiköhän se nyt ole ihan oikein. Kiitos paljon avusta!

Eli halusin asian toimivan niin, että saan pedaalin kautta paremmat soundit vain lead kitaroihin ja, että rytmikitarat/riffit olis ilman mitää efektejä.
Terrorwrist300
01.11.2007 16:26:24

Onkos jengillä kokemuksia tosta octave down-toiminnosta?
Ittelläni ainakin jos näppään vapaan e-kielen soimaan, niin se ei niinku oikee pysy paikallaan se soundi. Kuulostaa vähän siltä, että joku räpäläis vibrakampea vähän väliä. Mahtaakohan siis vika olla pedaalissa vai kepissä?
stagestar
28.02.2008 16:29:58
Laite pelittää myös ihan hyvin kun laittaa suoraan linjalähdöstä mikseriin ! : ) Ja on helppo roudata ! Niin, ei olekaan mallinnuksia, mutta mitäpä sitä niillä, en minäkään osaa ketään "mallintaa" , niin ei tuon laitteenkaan tarvitse. :)
rok rok !!!
Snapo
28.02.2008 16:48:11 (muokattu 28.02.2008 17:01:32)
Itse omistin härpäkkeen 2 vuotta. Kotona pienen trankkuvahvarin kanssa ainakin ihan asiallinen, en sitten tiedä ison putkijöötin läpi soitettaessa. Säröt vähän muoviset ja wahi aika heikko, mutta delayt ja chorus flanger phaser yms ihan asiallisia. Erittäin helppokäyttöinen peli vieläpä

Onkos jengillä kokemuksia tosta octave down-toiminnosta?
Ittelläni ainakin jos näppään vapaan e-kielen soimaan, niin se ei niinku oikee pysy paikallaan se soundi. Kuulostaa vähän siltä, että joku räpäläis vibrakampea vähän väliä. Mahtaakohan siis vika olla pedaalissa vai kepissä?

Se on vaan sitä kun on huono efekti?
juuso a
09.03.2008 11:36:33

Ostin noin viikko sitten Torilta kun löytyi suht edullisesti virtalähteen kanssa. Ennakkoon odotukset eivät olleet mitenkään korkealla kun olen näitä multihärpäkkeitä parikin omistanut ja ne oli aika leluja. Mutta se mitä hain tuntuu tästä laitteesta löytyvän ja paljon ylikin. Tarkoitus oli löytää joku yksittäinen yksikkö josta saa Chorus/Delay/Flanger-osaston, ettei niitä tarvitsisi enää ostaa yksittäisinä pedaaleina ja säröt vaikka vahvarista. Nyt toistaiseksi ilman vahvistinta näyttäisi sille, että kotinauhoituspuolella tuo laite toimii kuin unelma. Vahvistimen kautta pääsen kokeilemaan vasta noin viikon päästä. Enimmäkseen soittelen trankkujen läpi, mutta tarkoitus on ostaa putkipeli lähitulevaisuudessa joten saapi nähdä miten käy sen kanssa.
Grissom tietää kaiken
Henkka370
09.03.2008 12:00:06
Mulla muuten kyseinen laite myytävänä, jos ketään kiinnostaa..
Neponen
16.04.2010 22:42:12

Vanha ketju, mutta kysytään silti.
Eli TC Electronicsin Nova Systemiin ei vielä ole varaa, joten ajattelin tätä tämmöiseksi siirtymävaiheeksi.
Varmaan hyvin pelittää, mutta jotenkin olen niin puusilmä, että en ole löytänyt tietoa onko tässä sisäänrakennettu viritin? Jos on niin olisi aika bueno efektilaite.
Meinaan noita vahvistinmallinoksia sun muita en tarvitse, niin siksi jätin suosilla podit sun muut kattomatta.
juuso a
16.04.2010 22:44:54

Neponen: Vanha ketju, mutta kysytään silti.
Eli TC Electronicsin Nova Systemiin ei vielä ole varaa, joten ajattelin tätä tämmöiseksi siirtymävaiheeksi.
Varmaan hyvin pelittää, mutta jotenkin olen niin puusilmä, että en ole löytänyt tietoa onko tässä sisäänrakennettu viritin? Jos on niin olisi aika bueno efektilaite.
Meinaan noita vahvistinmallinoksia sun muita en tarvitse, niin siksi jätin suosilla podit sun muut kattomatta.

Khyl siitä viritin löytyy juu.
One.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)