Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 579 80 81 82 83167 168 169 170 171
Sorpas
16.04.2010 09:24:57
^ Sama juttu en ymmärrä tuota morse vs blackmore hommaa ollenkaa. Itse arvostan morsea ehkä jopa enemmän nykyään kun blackmorea.
Musta Arkipyhä
16.04.2010 11:08:22 (muokattu 16.04.2010 11:09:44)
Velli: Mulle Bolin uppoaa hyvin ja Morsekin soittaa ihan ok:sti niissä biiseissä, joita se on ollut mukana tekemässä. Blackmoren biisejä se ei kyllä osaa mun mielestä luontevasti soittaa. Bolin osasi (hyvinä päivinä).

Vaikka Foxbat-livestä kovasti diggailen niin täytyy kyllä sen verran kompata Sirdickyj:tä ,että Burnhän menee aivan eri tavalla kuin mitä Blackmore sen veti.Riffi eroaa Blackmoren tavasta vetää jonkin verran ja soolo on sävelletty kokonaan uusiin puihin.Ja lisää esimerkkejä löytyy.Ja ne eroavaisuudet on ihan tahallisia ,koska Bolin ei käsittääkseni halunnutkaan soittaa kuin Ritchie.Lisäksi miehen soundi on aivan erilainen ja efektien käyttö jokseenkin erilaista kuin Blackmorella.

Morse on paljon uskollisempi alkuperäisille kuin mitä Bolin oli vaikka jätettäisiin Bolinin ongelmat sivuun.Tässä mielessä en ymmärrä tuota Bolinin kehumista Blackmoren aikaisessa materiaalissa.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
lukeman
16.04.2010 13:49:37
danny: Kyllä minunkin mielestäni Morse on sopiva kitaristi Purpleen. Esim. Sometimes I Feel Like Screamingin soolo on aina kuulunut suosikeihini.

Tätä komppaan kyllä.
Ostakkee ostakkee.
lukeman
16.04.2010 13:52:02
TheKukavittu: Steve morsen kitarointi ei sovi kauheen hyvin blackmoren biiseihin. Rupes keikalla vähän kyllästyttämään tuhannennen tilusoolon aikana. Ja tietty just black nightis jonka soolos kuuluu käyttää vibraa morsel on floikaton kitara.

On Morsella floikallisiakin. Oli pakko. :)
Ostakkee ostakkee.
Musta Arkipyhä
16.04.2010 15:53:01 (muokattu 16.04.2010 15:55:14)
Velli: Ite tykkään Bolinin tyylistä ja soundista enemmän kuin Morsen. Bolin oli enemmän ns. vanhan liiton miehiä ja vanhan liiton bändi Purple onkin. Morse taas on liian moderni ja hifi. Se ei oikein osaa soittaa Purplen biisejä tarpeeksi aistikkaasti, vaan soittaa liian kliinisti ja tilutellen. Morsen soitossa ei ole samalla tavalla dynamiikkaa kuin Blackmoren ja Bolinin soitossa.

Vanhan liiton mieheksi kai Morsenkin voi lukea - onhan mies kepitellyt jo 70-luvun puolivälistä lähtien.Dixie Dregs perustettiin jo -74.Toisekseen käsitin väitteesi siitä ,että Bolin soittaisi Blackmoren aikaista matskua "luontevammin" siten ,että tulkinta olisi uskollisempaa alkuperäisversioille kuin Morsen mikä ei mielestäni pidä paikkaansa.

Morsen dynamiikan puute taas..hmm..kun kuuntelee miehen työskentelyä niin ei tähän oikein voi mitenkään yhtyä.Yleensäkin tuntuu siltä etteivät Morsea dissaavat tunne miehen uraa lainkaan vaan luulevat hänen aloittaneen uransa 80-luvulla.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Velli
16.04.2010 16:07:14 (muokattu 16.04.2010 16:09:24)
PsychedelicWarlord: Vanhan liiton mieheksi kai Morsenkin voi lukea - onhan mies kepitellyt jo 70-luvun puolivälistä lähtien.Dixie Dregs perustettiin jo -74.Toisekseen käsitin väitteesi siitä ,että Bolin soittaisi Blackmoren aikaista matskua "luontevammin" siten ,että tulkinta olisi uskollisempaa alkuperäisversioille kuin Morsen mikä ei mielestäni pidä paikkaansa.

En siis tokikaan tarkoittanut että Bolin soittaisi samoja juttuja kuin Blackmore vaan että hänen tyylinsä on jokseenkin samaa koulukuntaa kuin Blackmoren vaikka ovatkin erilaisia soittajia.

Morsen dynamiikan puute taas..hmm..kun kuuntelee miehen työskentelyä niin ei tähän oikein voi mitenkään yhtyä.Yleensäkin tuntuu siltä etteivät Morsea dissaavat tunne miehen uraa lainkaan vaan luulevat hänen aloittaneen uransa 80-luvulla.

Itse en tunne Morsen uraa lainkaan Purplen ulkopuolelta. En tiedä miten dynaamisesti hän muissa proggiksissaan soittaa, mutta Purplessa mennään kyllä aika lailla sata lasissa koko ajan. Kävin katsomassa bändiä Oulussa viime loppusyksystä ja silloin totesin, että Morsen soitossa ei juurikaan dynamiikkaa ole.

Se että on syntynyt samoihin aikoihin kuin muut vanhan liiton miehet, ei tarkoita automaattisesti sitä että soittaisi vanhan liiton tyylillä. Mun mielestä Morsen soitossa ei ole mitään vanhaa liittoa. Melko modernilta äijän tyyli mulle vaikuttaa. Soundinsakin on säröllä ja kompressorilla kyllästettyä. Kuuntelin sound checkiä seisoen kitarakaapin vieressä lavalla ja tuli sellainen fiilis että soundi olisi sopinut paremmin Slayerin kuin Purplen keikalle. No ei nyt ehkä ihan mutta melkein :)...
Peoplez
16.04.2010 22:08:28 (muokattu 16.04.2010 22:10:35)
Joku kommentoi myös tuossa Morsen sopivuutta Dixie Dregsiin joka on aika hassua (vitsikö?) kun mies on ko pändin perustajajäseniä niinku.

Sanoin että Morsen kitarointi sopii Dregsiin paremmin kuin Purpleen. Sen mitä olen Dregsiä kuunnellut niin heppuhan on loistava kitaristi. Mutta siitä on pitkä matka Purpleen...

Sitten niille jotka puhui tuosta Satrianista. Katsokaa tämä video:

http://www.youtube.com/watch?v=73QgBXMiXcA

Onhan se tietenkin helppoa kaivaa joku huono livevideo youtubesta ja osoitella sormella mutta onhan tuo alun räpellys aivan järkyttävää. Siis kammottavaa. En löydä sanoja kuvaamaan tuota kammotusta. Halusin jakaa tämän. Anteeksi.
Peoplez
16.04.2010 22:16:06
Pakko kommentoida vielä tuohon Ritchie & komppi -asiaan. Se on yksi niistä asioista jotka tekevät Purplen ja Rainbown soundista niin mahtavan ja erilaisen. Ilmavan ja hengittävän. Ja kaikkihan tietää että komppaaminen kitaralla on maailman tylsintä hommaa :D
Jankku
17.04.2010 01:04:33 (muokattu 17.04.2010 01:11:26)
Nyt saa Prismoista Stormbringerin tupla CDtä uudelleenjulkaisuna, jossa muunmuassa Glenn Hughesin mixit muutamasta biisistä ja erillinen 5.1:lle suunnattu levy = 10€!! Äkkiä hakemaan! Oli pakko ostaa vaikka omistan perusvarsion.

Jumankauta tää onkin kova levy vaikka mr. Bläkmoo ei tätä arvostakkaan. Sais prkl tehä sen comebackin mk3:llakin ;)

Onko muuten mk3 ajalta mitään hyvää DVDtä?
Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
HaloOfFlies
17.04.2010 01:19:20

Kuuntelen tässä Bruce Dickinsonin radioshowta ja kertoivat Blackmoresta hyvän jutun. Mies oli sitonut Tanskan-keikalla promoottorin, ottanut äijältä kaikki vaatteet pois ja lähettänyt Itä-Saksaan auton takakontissa :D :D

Ilmeisesti sama promoottori oli myös keikalla hilattu valotelineeseen Blackmoren toimesta...
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
kanisteri
17.04.2010 10:11:03
danny: Kuuntelen tässä Bruce Dickinsonin radioshowta ja kertoivat Blackmoresta hyvän jutun. Mies oli sitonut Tanskan-keikalla promoottorin, ottanut äijältä kaikki vaatteet pois ja lähettänyt Itä-Saksaan auton takakontissa :D :D

Kuinka pitkä tuomio tuli? 10-15 vuotta?
2541
17.04.2010 10:28:47

Jankku:

Onko muuten mk3 ajalta mitään hyvää DVDtä?

California Jam 1974.
J.Hollström
17.04.2010 11:15:12
Tämmöisiä laittomuuksia on tullu tehtyä: http://juki.1g.fi/mp3/Coda_Mood/Demo+2010/
Tigerstedt
17.04.2010 12:33:14

J.Hollström: Tämmöisiä laittomuuksia on tullu tehtyä: http://juki.1g.fi/mp3/Coda_Mood/Demo+2010/

Noi on kyllä tosi komeita vetoja, ei voi muuta sanoa.
Together we stand, divided we fall.
Jii-Gee
17.04.2010 17:29:44

J.Hollström: Tämmöisiä laittomuuksia on tullu tehtyä: http://juki.1g.fi/mp3/Coda_Mood/Demo+2010/

Noitahan olis kiva kuulla ihan livenä... !! ;-D
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Jankku
17.04.2010 17:53:53
2541: California Jam 1974.

Jaahans, tämä täytynee ostaa :) Harmillisen lyhyt settilista vain ;(
Nazareth
17.04.2010 19:03:13
Velli: Itse en tunne Morsen uraa lainkaan Purplen ulkopuolelta. En tiedä miten dynaamisesti hän muissa proggiksissaan soittaa, mutta Purplessa mennään kyllä aika lailla sata lasissa koko ajan. Kävin katsomassa bändiä Oulussa viime loppusyksystä ja silloin totesin, että Morsen soitossa ei juurikaan dynamiikkaa ole.

Se että on syntynyt samoihin aikoihin kuin muut vanhan liiton miehet, ei tarkoita automaattisesti sitä että soittaisi vanhan liiton tyylillä. Mun mielestä Morsen soitossa ei ole mitään vanhaa liittoa. Melko modernilta äijän tyyli mulle vaikuttaa. Soundinsakin on säröllä ja kompressorilla kyllästettyä. Kuuntelin sound checkiä seisoen kitarakaapin vieressä lavalla ja tuli sellainen fiilis että soundi olisi sopinut paremmin Slayerin kuin Purplen keikalle. No ei nyt ehkä ihan mutta melkein :)...

Pitkälti samaa mieltä. Ite en oo koskaan tykänny juurikaan Morsen saundeista ja soolotki menee liian tilutukseks mun makuun mut muuten iha ok. Kuten sanoit liian "moderni".
Sitkeä rotta. Nää soi.
rheinone
17.04.2010 19:38:37
Jankku: Jaahans, tämä täytynee ostaa :) Harmillisen lyhyt settilista vain ;(

Mitä vittua sä valitat? Loistotallenne.

Mk II on prempi ku Mk3 ja meiän mutsi söi tei'n faijan ruuat.
Concrete shoes, Cyanide, T.N.T. DONE DIRT CHEAP. Neckties, Contracts, High Voltage. DONE DIRT CHEAP.
Jankku
17.04.2010 20:46:33
rheinone: Mitä vittua sä valitat? Loistotallenne.

Mk II on prempi ku Mk3 ja meiän mutsi söi tei'n faijan ruuat.

Tuu meille niin painitaan. Sitäpaitsi ei mulla ole faijaa, eikä mutsiikaa, mut on sudet kasvattanu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)