Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Takamine EG523SC
1
Stanley.Climbfall
16.04.2010 13:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi ostaa n. 500€:n jumboakustinen, joten onko tosta Takaminesta (6-kielinen) mihinkään? Merkki on mulle täysin tuntematon.
 
Tarkoitus olisi hankkia sellaisen jossa on "munakkaat" soundit, eikä esim ohuet/korkeat kuin nykyisessä Yamaha APX500:ssa. Tietysti kieletkin vaikuttavat siihen soundiin, mutta kuitenkin.
 
Unelmoin Gibsonin SJ200:sta, mutta sen hinta ei itselle ole nyt ole realistinen.
 
Onko tota mallia kenties testattavana jossain pk-seudun kaupassa vai pitääkö ottaa riskin ja tilata sokkona?
 
"..it's your story.....do you want it back..."
kitaristi12
16.04.2010 22:31:31 (muokattu 16.04.2010 22:42:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokin aika sitten kävin läpi ~500 euron hintaluokassa olevia akustisia kitaroita ja päädyin juuri Takamine EG523SC kitaraan. Kävin läpi Yamahan kitaroita mm. Yamaha LS6, mutta Yamaha ei tuntunut kädessäni sopivalta ja soundi ei ollut sitä mitä olin hakemassa. Ibanezit mm. AW800 oli kevyt soittaa, mutta soundi oli omaan korvaan liian heleä ja kirkas. Kotikaupunkini valikoima on suppea, joten noista oli valinta tehtävä. Takamine tuntui käteen hyvältä (allekirjoittaneella on isot kourat) ja kitaran soundi kuulosti tasapainoiselta. Jumbokoppaisena Takamine soi kohtuulliseen lujaa. Allekirjoittaneen Takaminen action on hiukan korkeahko ja olenkin harkinnut laskea sitä, mutta huolettaa hiukan, että kärsiikö soundi. Kitaran intonaatio on kohdallaan ja viimeistely on ok. Kaiken kaikkiaan Takamine tekee hyviä kitaroita. Omalla kohdallani Takamine EG523SC on tullut jäädäkseen.
 
Akustisen kitaran soundimieltymykset ovat varmasti kaikilla ihmisillä erillaiset. En suosittele ostamaan kitaraa sokkona. Kyllä kitara olisi hyvä kuulla omassa kädessä ja kaverin/myyjän soittamana vierestä. Lisäksi soittotuntuma on Takaminessa erillainen kuin Yamahassa, joten kannattaa kokeilla, että miltä kitara tuntuu omissa käsissä. Valitettavasta en osaa kertoa, että missä Takaminea voisi pääkaupunkiseudulla testata.
 
EDIT: kirotusvihre korjattu
 
lehtiju2
20.04.2010 21:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on 12-kielinen versio ko. kitarasta, ostin sen aikoinaan Yamaha LL6 12 -kielisen tilalle. Olen tyytyväinen. Ennen kaikkea kannattaa huomata, että tuossa Takaminessa on kokokuusikansi toisin kuin Jammussasi.
 
Stanley.Climbfall
22.04.2010 20:32:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä vaikuttaa olevan hyvin harvinainen merkki Suomessa. Pitää vielä tutkia voiko tota jossain kaupassa testata. :|
 
"..it's your story.....do you want it back..."
Gosuli
23.04.2010 23:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Musikantti (vai mikäs se nyt oli) myy Takaminea Jyväskylässä... Ja kannattaa ehdottomasti samalla reissulla testata Furchin kitarat!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «