Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia MI AUDIO Tube Zone Overdrive: sta?
1
akuleo
16.04.2010 07:42:53 (muokattu 16.04.2010 07:44:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli löytyisikö joltakulta kokemksia MI AUDIO Tube Zone Overdrive: sta? Olen itselleni overdrive pedaalia katsonut ja tuo nyt ainakin oli kallein mitä musamaailma osasi tarjota. Ehkä liiankin kallis. Laite vaikuttaa monipuoliselta, mutta jos käytännössä yhtä hyvän laitteen saisi halvemmallakin, olisin kiinniostunut kuulemaan ehdotuksianne.
 
Video laitteesta: http://proguitarshop.com/store/effe … dio-tube-zone-overdrive-pedal-p-429
 
Antti1
16.04.2010 08:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla löytyy kokemuksia ja se on pääosin tämä: hyvä laite.
 
Kannattaa katsoa torilta, jos olisi käytettynä. Noita pyörii kuitenkin aika-ajoin siellä.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Terry Pantheras
16.04.2010 11:10:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin taannoin Musamaailmassa ja hyvä on se! Kovin on turboahdetun metalliorientoitunut, mutta toimii hienosti miedoillakin OD-aseteuksilla. Torilla noita pyörii alvariinsa ~150 - 170 € paikkeilla...
 
MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
Grugi
16.04.2010 11:31:33 (muokattu 16.04.2010 11:32:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tämä? Kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/583008
 
Omaa kokemusta ei ole tuosta mutta ihan hyvää palautetta saanut mitä netistä lukee.
 
SDMF
akuleo
16.04.2010 15:13:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs sopii tämä laite sellaiseen 70-luvun rockiin? Monipuolisuus myös kiinnostaa.
Distortion pedaali löytyy jo, etten kaipaa välttämättä nykyaikaista metallisoundia, mutta rock säröpedaali vielä uupuu. Vaikka tämän kanssa metallikin sujuisi ei siitä toki haittaa olisi.
 
Terry Pantheras
16.04.2010 15:28:10 (muokattu 16.04.2010 15:29:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akuleo: Mitenkäs sopii tämä laite sellaiseen 70-luvun rockiin? Monipuolisuus myös kiinnostaa.
Distortion pedaali löytyy jo, etten kaipaa välttämättä nykyaikaista metallisoundia, mutta rock säröpedaali vielä uupuu. Vaikka tämän kanssa metallikin sujuisi ei siitä toki haittaa olisi.

 
No miksipä ei, mutta onhan tuo aika smooth semmoseen rososempaan rockiin ja ehkä siinä tapauksessa MI:n Crunch Box vois olla sopivampi; on karvasempi, löysempi ja rouheampi - vaikka säröä siitäkin piisaa tapissaan enemmän kuin tarpeeksi.
 
Riippuu tietysti mitä tarkoitat 70-luvun rockilla? Myös Blue Boy deluxe vois toimia...
 
MUOX: Tai sitten OCD by Fulltone.
 
MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
T-Stag
16.04.2010 22:36:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa tämä:
 
http://www.mieffects.com/Samples/Br … Garsed%20-%20Tube%20Zone%20Demo.mp3
 
Tämä on mielestäni paras demo kyseisestä pedaalista ja soittaja ei todellakaan ole metallimies. Paljon dynamiikan vaihtelua volumepotikalla yms.
 
Paras säröpedaalini. Ja mulla on kuitenkin alkuperäinen TS808...
 
Dunga
16.04.2010 22:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuo vanhempi kolmepotikkainen versio ja se oli omaan makuun vähän liian ns. "kuiva" ja sliipattu. Tiedä sitten paljonko tuo eroaa uudesta versiosta muuten kuin säätövaran puolesta.
 
Kuten edellä mainittiin, minunkin mielestäni parhaimmillaan metallin makuiseen terävään menoon. Itse etsisin tuon kokemuksen perusteella tuohon musatyyliin toista pedaalia... esim Fulltonen OCD:ta voin suositella lämmöllä vanhempaan hard rockiin tyyliin AC/DC ja Zeppelin ym. (jos sitä nyt tuolla 70-luvun tyylillä meinattiin). Säröä riittää reilusti yli noidenkin tarpeiden.
 
Tulipas taas hienoja soundiadjektiiveja muuten.
 
War... war never changes.
akuleo
18.04.2010 19:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olette oikeilla jäljillä eli juuri sellaista AC/DC ja Zeppeliiniin sopivaa säröä etsisin. Tahtosin tietysti mahdollisimman monipuolisen pedaalin, mikä sopisi mahdollisimman moneen tyyliin. Mutta erityisesti sellaiseen perinteiseen rock 'n' rolliin.
 
Sanotaan nyt näin, että etsin sopivaa vastapainoa Boss MT-2 Metalzonelle. Pedaali ei saisi olla liian samanlainen, mutta jos siinä olisi paljon samaa, mutta myös paljon uutta, se olisi hyvä.
 
koponen
18.04.2010 19:53:25 (muokattu 20.04.2010 14:33:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

------
 
I'm endorsed by Marshall
henraita
10.07.2010 01:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaan suositella vain sellaisia säröpedaaleja, jotka tiedän hyviksi, eikä niitä ole kovin monta. Tällä hetkellä, n. 30 pedaalia läpikäyneenä, käytän itse ainoastaan Dean Markley Overlordia ja Radial Tonebone Classicia. Näistä Dean Markley on vielä selvästi parempi omiin tarpeisiini. Se ei tee soundille muuta kuin lisää siihen säröä. Kaikki taajuudet on mahdollista säilyttää juuri sellaisina kuin ne ovat puhtaalla soundilla. Aivan erinomainen ja aliarvostettu pedaali. Kolmialueinen eq on ehdoton. Tonebonessa on myös hyvät säätömahdollisuudet. Se on soundiltaan hiukan terävämpi, mutta todella monikäyttöinen ja hyvä kaiken kaikkiaan. Olen kerran kokeillut Ibanezin paljon kehuttua tubescreameria ja se oli kyllä hirvittävin kapistus mitä olen kitaran ja vahvistimen väliin koskaan laittanut. Pelkkää middleä. Soitan lähes pelkästään stratoilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «