Tankero 15.04.2010 00:53:38 | |
---|
markkuliini: Kumpikaan ei tarkoita mitä sanoo. Hauskasti sarkasmi kohtaa sarkasmin. :D Onko lopputuloksena maanpäälle nouseva, kaiken altaan tuhoava, hirviöhahmoinen Isäsarkasmi? Vai kumoavatko nuo toisensa lähes täysin ja kuuluu vain hiljainen 'piffff'? Täytyy tunnustaa, että kyllähän minä Jazzmiehen touhuista tykkään kovastikkin. Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon |
pearl 15.04.2010 01:32:39 | |
---|
Kailis: Smith on mielestäni groove kuin mikä, vaikka ei kellontarkka olekaan. HYIHYI Tsäd... Ainoa mikä kannuissa on pearlia on etukalvo. Mutta mitkähän kannut nuo on? Finish/lugit/badget ei ole millään pearlia... Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen." |
jazzmies 15.04.2010 07:06:55 | |
---|
Tankero: Eihän vaan kalikka kalahtanut oikeaan osoitteeseen. Kyllä nyt alkoi korttitalo tutista! Pottery Is Gay! |
moderndrummer88 15.04.2010 09:33:25 | |
---|
pearl: HYIHYI Tsäd... Ainoa mikä kannuissa on pearlia on etukalvo. Mutta mitkähän kannut nuo on? Finish/lugit/badget ei ole millään pearlia... Eipä se Smith paljoa Pearleita studiossakaan taida käyttää, ei oo Pearleista siihen ;) Täytyy muuten sanoa, että mietin ennen tota sun kommenttia, että onpa ihan jees rumpusoundit kaivettu pöörleistä :D "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
pearl: Ainoa mikä kannuissa on pearlia on etukalvo. Mutta mitkähän kannut nuo on? Finish/lugit/badget ei ole millään pearlia... Eiköhän ne ihan Masterworksit ole hardwaresta ja badgesta päätellen. |
passe 15.04.2010 12:13:14 (muokattu 15.04.2010 12:15:01) | |
---|
drumm: Eiköhän ne ihan Masterworksit ole hardwaresta ja badgesta päätellen. Ehdit ensin. Kyllä Masterworksit kestää vertailun ihan minkä sarjan kanssa tahansa. Vai pitäisikö sanoa, että kyllä ne jotkut kilpailijoiden sarjat kestävät vertailun Masterworksien kanssa;-) Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Kailis 15.04.2010 14:04:16 | |
---|
moderndrummer88: Eipä se Smith paljoa Pearleita studiossakaan taida käyttää, ei oo Pearleista siihen ;) Täytyy muuten sanoa, että mietin ennen tota sun kommenttia, että onpa ihan jees rumpusoundit kaivettu pöörleistä :D Nyt sun pitää kyllä kaivaa faktaa tohon studioheittoon =D |
markkuliini 15.04.2010 15:23:42 | |
---|
Kailis: Nyt sun pitää kyllä kaivaa faktaa tohon studioheittoon =D Ainakin näissä äänitysessioissa oli ihan eri kamaa mitä mainoksissa. http://www.youtube.com/watch?v=QDMCkwahiYw 0:40 eteenpäin näkyy Zildjianin haitsut ja Gretschin setti. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Kailis 15.04.2010 16:06:57 | |
---|
markkuliini: Ainakin näissä äänitysessioissa oli ihan eri kamaa mitä mainoksissa. http://www.youtube.com/watch?v=QDMCkwahiYw 0:40 eteenpäin näkyy Zildjianin haitsut ja Gretschin setti. :) Näinhän se. Tais Colaiutakin Yamaha endorsement aikoina Gretscheniä käyttää studiossa. |
mukis 15.04.2010 17:33:12 | |
---|
wardog: Liekö tätä tänne linkitetty mutta onpas aikasta söpö rumpali! http://www.youtube.com/watch?v=Fwv64dfnXJg Oli kyllä!! Ainoa mitä ihmettelen tuollaisessa ammattipuljutuotannossa on yli tumppu basarisoundi.. |
markkuliini 15.04.2010 17:45:58 | |
---|
mukis: Oli kyllä!! Ainoa mitä ihmettelen tuollaisessa ammattipuljutuotannossa on yli tumppu basarisoundi.. Musta taas tuossa oli hyvä soundi tuollaiseksi BBC:n livelähetykseksi. Olisit kuullut sen mitä BBC 2:llä väänsivät meille joku vuosi sitten! Niillä oli aivan naurettavan hyvät kamat ja todella hieno ja hyväsoundinen soittohuone Maida Valen studuiolla. Se mitä saivat aikaan oli TO-DEL-LA paskaa soundia. Kun sanottiin esim., että pitäiskö rumpusoundille tehdä jotain, niin lisäsivät yhden overhead parin. :D Sitten kun vielä sanottiin, ei ihan toimi, ja alkoivat kaivaa lisää mikkejä setin ympärille, niin päätettiin antaa olla. Isoimpia pettymyksiä oli se paikka mulle koskaan ja missään. :( Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
MK73 15.04.2010 18:03:56 | |
---|
wardog: Liekö tätä tänne linkitetty mutta onpas aikasta söpö rumpali! http://www.youtube.com/watch?v=Fwv64dfnXJg Uuuuuu....! ;D ..pätevän oloinen komppaaja, hyvin rullasi beatti ja fillit. Kertokaas neitosen nimi? :) Ihan makee toi biisikin. Hiki ja vääntö. |
Kailis 15.04.2010 18:05:19 (muokattu 15.04.2010 18:05:45) | |
---|
Se mitä saivat aikaan oli TO-DEL-LA paskaa soundia. Jos se oli se lähtösoundi? Ja =D |
markkuliini 15.04.2010 18:13:16 | |
---|
Kailis: Jos se oli se lähtösoundi? Ja =D Lähtösoundi oli Premier Gen-X:istä, Acrolite-virvelistä ja K-Zildjianeista. Kalvot melko uudet Remot ja voit uskoa että tuota varten tarkkaan viritetty. Mulla on cd:llä peräkkäin masterit tuon BBC 2:n rävellyksestä ja edellisenä päivänä BBC 6:llä paljon köpösemmillä kamoilla sellaisessa pikkuhuoneessa äänitetystä setistä. Sama backline, samat biisit, samat jätkät. Pikkustudio vie legendaa noin 100-0. Ero on ihan luokkaa mummokin-tajuaa. Tästä olis hauska vitsailla, mutta mä oon siihen soundiin ja ammattitaitoon vieläkin niin pettynyt ettei mitään rajaa. Ehkä siellä oli harjoittelijoiden työvuoro tms. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Kailis 15.04.2010 18:39:18 | |
---|
Aika hanurista. Luulisi että tuollaisessa paikassa olisi pätevää henkilökuntaa. Ehkä ne suhtautui jotenkin ylimielisesti Suomesta tulleeseen bändiin? Tai sitten ei vaan osanneet. Olin eilen Finnvoxin B-studiossa vetämässä yhteen demoon neljä biisiä. Hyvän kuuloinen tila. Vedin talon Yammuilla, ja tomeissa oli aivan loppuun hakatut Evansin G1 kalvot. Soundcheckissä sitä kauhistelin mutta ajattelin että jos äänittäjä tai biisin tekijä/tuottaja ei reagoi niin en mäkään. Ei sitä plörinää sieltä seasta sitten kuullutkaan. Kiire aikataulu. Nelja biisiä jotka olin kuullut pari kertaa ennen sessiota. Hoidettiin sitten niin että keskusteltiin ensin selväksi mitä tuottaja haluaa mihinkin kohtaan ja se tuli sitten kapellimestariksi huitomaan rumpujen viereen sovituilla merkeillä. Yllättävän hyvin toimi. |
pearl 15.04.2010 18:41:41 | |
---|
drumm: Eiköhän ne ihan Masterworksit ole hardwaresta ja badgesta päätellen. HYIHYI MINUA... Ota se silmä käteen! Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen." |
Bobana 15.04.2010 19:47:29 | |
---|
wardog: Liekö tätä tänne linkitetty mutta onpas aikasta söpö rumpali! http://www.youtube.com/watch?v=Fwv64dfnXJg Hyvin "imaisi" kompin ennen ekaa kertisiä... : D Tän biisin kun kuulin raadiosta ekaa kertaa niin tuli heti fiilis että onpas mukavan menevä ralli ja tollasia ei kauheesti kyllä nykyään ole. Ja toi klippi oli vaan pelkkää plussaa. Luulin että koneilla ainoastaan peuhaavat. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Stoalainen 17.04.2010 04:43:56 (muokattu 17.04.2010 04:53:56) | |
---|
My heart beats with drumbeats. |
mukis 17.04.2010 09:28:11 | |
---|
markkuliini: Musta taas tuossa oli hyvä soundi tuollaiseksi BBC:n livelähetykseksi. Olisit kuullut sen mitä BBC 2:llä väänsivät meille joku vuosi sitten! Niillä oli aivan naurettavan hyvät kamat ja todella hieno ja hyväsoundinen soittohuone Maida Valen studuiolla. Se mitä saivat aikaan oli TO-DEL-LA paskaa soundia. Kun sanottiin esim., että pitäiskö rumpusoundille tehdä jotain, niin lisäsivät yhden overhead parin. :D Sitten kun vielä sanottiin, ei ihan toimi, ja alkoivat kaivaa lisää mikkejä setin ympärille, niin päätettiin antaa olla. Isoimpia pettymyksiä oli se paikka mulle koskaan ja missään. :( Ei mullakaan soundeissa tökkinyt muu kuin basari, muuten oli ihan ok. Karua. Sitä vaan olettaa automaattisesti, että tuollaisissa ammattiympyröissä olis kaikki palaset huippuhyvin paikoillaan. Itse puuhastelen täysin amatööripohjalla kymmenen neliön kellarissa ja koen, että on mahdollisuuksia saada kohtuullista rumpusoundia aikaiseksi, varsinkin, jos soitto ja äänitystaidot olisi kohdillaan.. Mnetin studiopalstalta on jotenkin jäänyt takaraivoon ohje, jossa aloittelijoita useimmiten neuvotaan kääntymään äänityksissä ammattilaisen puoleen. Yllä olevan BBC-esimerkin perusteella tuota ammattilaisuuttakaan ei voine pitää jumalallisena totuutena. Ehkä ne oli vaan töissä siellä, eikä juuri napannut.. |
MK73 17.04.2010 10:34:13 | |
---|
Hiki ja vääntö. |