![]() 14.04.2010 11:42:40 | |
---|---|
Stradlin: Henkilökohtaiset mielipiteet on asia erikseen, mutta ne voisi mielestäni pitää ihan omana tietonaan. Kenenhän mielipiteitä tämmöisillä palstoilla sitten pitäisi esitellä jos ei omiaan? | |
![]() 14.04.2010 12:05:07 | |
Stradlin: Kitaransoitostahan sirdickyj nimenomaan aika selkeästi puhui ja eiköhän suurin osa sen myös tajunnut. Ihan turhaa provoilua sirdickyjn puolelta koko heitto, ei se Zappa mikään ihan turha kepittäjä ollut varmaan millään mittarilla katsottuna. Henkilökohtaiset mielipiteet on asia erikseen, mutta ne voisi mielestäni pitää ihan omana tietonaan, varsinkin jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Täysin naurettavaa artistien haukkumista ja lyttäämistä ilman mitään järkeviä perusteluita on tämä sirdickyjn "keskustelu" suurimmaksi osaksi ollut ja ihmettelenkin, että miten ei äijä ole jäähylle joutunut vielä? Tietysti myös pari muutakin nimimerkkiä tästä ketjusta sinne jäähylle joutaisi, ei tosiaan toisten nimiä tarvitse täällä mainita, eikä myöskään jokaiseen idioottimaiseen provoheittoon tarttua. Minkälaisena tuo sitten olisi pitänyt esittää? Mikä tekee siitä provoilua, että mun mielestä appa soittaa kitaraa erittäin huonon kuuloisesti? Sekö, kun se on yleisesti muusikkopiireissä toisenlaiseksi päätetty soittaja? Mä uskon omia korviani, ja mun mielestä soitti huonosti. En käyttänyt siitä mitään nimitystä "neitimäinen" tai "silkkimuna" niinkuin jotkut toisista soittajista täällä, yritin joap esittää positiivisia näkökantoja herran puolesta, ja rajata mielipiteeni koskemaan pelkkää kitaransoittoa, vieläpä sillä näkökulmalla, että äijä kuitenkin aika auliisti tuntui asitä kitaraa soittelevan ihan sooloinstrumenttina, mikä tekee hänestä kitarasankarin tavoin käyttäytyvän soittajan, vailla siihen vaadittavia ominaisuuksia. Niin, ja mulla on omat kritewerit siihen, mitä siihen vaaditaan. Jos rajataan nää hommat siihen, että saa esittää vain semmosia asioita, mistä ei heijastu oma näkemys, niin miten nää sit menee? "Monroe heitti keikan" Tiukempaa linjaa | |
![]() 14.04.2010 12:48:20 | |
J.Hollström: Kenenhän mielipiteitä tämmöisillä palstoilla sitten pitäisi esitellä jos ei omiaan? Munsta miehet esittää omia mielipiteitään. En tiijä sit muista. Mun mielestä Monroen foninsoitto oli muuten hauska piristys niissä joissain Hanoin biiseissä. En ole niin kauhean tarkkaan seuraillut tekemisiään nyt niin en tiedä että vieläköhän hän soittaa fonia? Eihän se mikän puhallintaiteen suuri mestari ollut ainakaan Hanoin aikaan, mutta ihan ok. tööttääjä eniveis. Ja oikeasti diggasin siitä menosta sillä. | |
![]() 14.04.2010 13:06:11 (muokattu 14.04.2010 13:11:55) | |
Pieni rumpalipoika: Noin yleisesti ottaen, ainakin mun käsityksen mukaan pitäisi olla kaikille selvää, että täällä jokainen edustaa itseään ja samaten omaa mielipidettään. On aika erikoista, että joku voi kuvitella jonkun sanoman täällä olevan se ainoa totuus, oli esitystyyli mikä hyvänsä. Vaikka lupasin niin tartunpa vielä tähän: Tottakai se on selvää.Tässä on kyse liekö asia aivan selvä mielipiteen esittäjälle? Kun useampi henkilö on täällä todennut mielipiteenään ,että Zappa on hyvä soittaja niin vastataan tyyliin "no leikitään ,että näin on".Miksi? Eikö riitä ,että kerran on sanonut oman mielipiteensä. Tuosta saa sen (ehkä väärän) käsityksen ,että mielipiteen esittäjä pitää omaa mielipidettään jonkinasteisena totuutena.Jos tulee tuolla tyylillä mielestään väärinymmärretyksi niin olisiko aika muuttaa tyyliä. Ja vihon viimeiseksi: Ne omat mielipiteet voi ja saa ihan perustella.Mitä ymmärrettävämmin sen parempi.Pelkkä heittely jonkun soittotaidon huonoudesta on pelkkää joutavaa provoilua. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 14.04.2010 13:11:42 (muokattu 14.04.2010 13:12:36) | |
sirdickyj: Mikä tekee siitä provoilua, että mun mielestä appa soittaa kitaraa erittäin huonon kuuloisesti? Ehkä se ,että toistat sitä jatkuvasti etkä perustele mielipidettäsi mitenkään. Entä jos minä menisin Toto-ketjuun kirjoittamaan kymmenen kommenttia joiden sisältö on "Lukather on huono soittaja"? äijä kuitenkin aika auliisti tuntui asitä kitaraa soittelevan ihan sooloinstrumenttina, mikä tekee hänestä kitarasankarin tavoin käyttäytyvän soittajan, vailla siihen vaadittavia ominaisuuksia. Ja taas.Jo toisen kerran peruste Zappan "huonolle soittotaidolle" on "huono soittotaito" Fiksua? Niin, ja mulla on omat kritewerit siihen, mitä siihen vaaditaan. Niin on varmaan jokaisella.Ihan yhtä hyvät kuin sullakin.Toiset jopa esittää ne kriteerit. Jos rajataan nää hommat siihen, että saa esittää vain semmosia asioita, mistä ei heijastu oma näkemys, niin miten nää sit menee? Ja se oma näkemys on ,että mennään kirjoittamaan artistin ketjuun kuinka huono soittaja se on? Ja kirjoitetaan se sama asia eri sanoilla uudestaan ja uudestaan? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 14.04.2010 13:22:32 | |
PsychedelicWarlord: Entä jos minä menisin Toto-ketjuun kirjoittamaan kymmenen kommenttia joiden sisältö on "Lukather on huono soittaja"? Huono analogia: Lukather on Toton kitaristi, Zappalla taas ei ole mitään muuta tekemistä Monroen kanssa kuin se, että Zappalla on patsas Liettuassa ja McCoylla Pelkosenniemellä. (Ja kuten tiedämme, Andyn taiteilijanimi oli aikoinaan Andy Monroe). Lukatherin huonoutta voi mennä toitottamaan vaikka Zappa-ketjuun, jollainen tulisi kiireesti perustaa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 14.04.2010 13:41:06 | |
varakeef: Huono analogia: Lukather on Toton kitaristi, Zappalla taas ei ole mitään muuta tekemistä Monroen kanssa kuin se, että Zappalla on patsas Liettuassa ja McCoylla Pelkosenniemellä. (Ja kuten tiedämme, Andyn taiteilijanimi oli aikoinaan Andy Monroe). Lukatherin huonoutta voi mennä toitottamaan vaikka Zappa-ketjuun, jollainen tulisi kiireesti perustaa. Tän ketjun vois toimittaa jollekin akateemiselle tutkijalle analysoitavaksi. En sitten tiedä mitä tieteenalaa tää eniten sivuaa: musiikkia, psykologiaa, tilastotiedettä (samojen asioiden toistuvuus (matematiikka)), vai voisko tän kytkeä entropian kautta astronomiaan...? einzweidreivier MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~ | |
![]() 14.04.2010 14:22:23 (muokattu 14.04.2010 14:32:19) | |
J.Hollström: Kenenhän mielipiteitä tämmöisillä palstoilla sitten pitäisi esitellä jos ei omiaan? Tarkoitin tuolla nyt lähinnä näitä heittoja, tyyliin "Stiv Bators on luuseri", tai "Zappa on paska kitaristi". Siitä ei ole kenellekään mitään iloa, jos mä tuun vaikka tänne kertomaan että AW Yrjänä on paska sanoittaja, vaikka se mun mielestä oliskin paska sanoittaja. Edelleen, jos ei ole aiheesta mitään järkevää sanottavaa, voi sen mielipiteensä pitää ihan omana tietonaan. Ihan foorumin säännöissäkin taitaa jotain lukea tuosta artistien haukkumisesta, eikä sirdickyjn heitot ole mitään muuta olleet kuin turhaa provoilua ilman mitään perusteluita. sirdickyj: Jos rajataan nää hommat siihen, että saa esittää vain semmosia asioita, mistä ei heijastu oma näkemys, niin miten nää sit menee? "Monroe heitti keikan" Voithan sä myös tietysti jatkaa valitsemallasi linjalla. "Monroe heitti paskan keikan, koska keikka oli paska ja mä en tykänny. En kerro miks se oli mun mielestä huono keikka, mulla on omat kriteerit. Voitte leikkiä pitäneenne keikasta, mutta minä tiedän että se oli paska keikka. Ai niin ja btw, Johnny Thunders oli luuseri ja huono soittaja" This guy could fuck up a cup of coffee | |
![]() 14.04.2010 15:00:19 | |
Tähän värikkääseen ja tapahtumarikkaaseen väittelyyn osallistuneiden pitäisi perustaa biisintekoprojekti, jossa luova energia purettaisiin, siittämällä Michael Monroe, Toto ja Frank Zappa musiikillisesti. Lopputulos pitäisi saada yleisön kuultaviin, jotta voisimme perustaa uuden keskustelunaiheen. | |
![]() 14.04.2010 16:16:01 (muokattu 14.04.2010 17:41:36) | |
BassoSisko: Itse asiaan. En edelleenkään usko että tää Monroen juttu tulee kestämään. Onhan näitä yrityksiä nähty ennenkin ja nää on kaikki sen verta vanhoja patuja ettei niitä enään muokata miellyttämään ketään liideriä. Michael varmaan aavisti riskin, valitessaan kovanimistä ja erittäin kokenutta bändiään. Toisenlaista taustabändipolitiikkaa on harrastanut mm. Alice Cooper, jonka orkesterin jäsenet ovat Eric Singeriä lukuunottamatta yli kaksikymmentä vuotta häntä nuorempia. Toki Cooper ja Monroe ovat täysin eri sarjan artisteja suosiossa mitattuna. Alicen oma nimi vetää hallin täyteen, Monroella klubin täyttämiseen tarvitaan Andy ja Hanoi' tai erittäin kovaniminen bändi. Pahoitteluni offtopicista. Anteeksi. | |
![]() 14.04.2010 16:35:13 | |
Jii: mä olen edelleen ymmärtämätön sielu, mutta mitä on punk nykyään? punkhan on niin kesyä, ettei tosikaan. monroe ei tosin varmaan ikuna mihinkään hc-puolelle yrittänytkään leimautua. rokkia tuo heppu mun mielestä soittelee. onhan tuo bodomin laihokin usein sanonut, että tämmönen punkbändi tää vaan. No eikös Monroe sanonut tekevänsä sitä hommaa _punk asenteella_. Kyllähän nyt vaikka klasaria voi soittaa punk asenteella. | |
![]() 14.04.2010 16:42:48 | |
Tande: Toisenlaista taustabändipolitiikkaa on harrastanut mm. Alice Cooper, jonka orkesterin jäsenet ovat Eric Singeriä lukuunottamatta yli kaksikymmentä vuotta häntä vanhempia. Nii, mitäs se Alice nyt on, 52 vuotias? Taustabändihän tarvii varuilta jo arkut rundille, mutta nehän sopii kieltämättä siihen kauhuteemaan... Anteeksi... einzweidreivier MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~ | |
![]() 14.04.2010 16:59:55 | |
Terry Pantheras: Nii, mitäs se Alice nyt on, 52 vuotias? Taustabändihän tarvii varuilta jo arkut rundille, mutta nehän sopii kieltämättä siihen kauhuteemaan... Anteeksi... 62. Taustabändin heput ilmeisesti 82 vuotiaita. Music's my life, Moxey. | |
![]() 14.04.2010 17:14:25 | |
Niin no, Jos tästä ketjusta pidettäis äänestys, siis siitä että kuka tämän provoili pilalle, niin sieltä nousisi tasan yksi nimi ylivoimaisella enemmistöllä esiin.Ei se siitä muuksi muutu, että jalkikäteen selitellään sanomisia muuksi. "No leikitään sitten vaikka niin jos se helpottaa" on sen tason provoa, että vitutttamaanhan se alkaa kun on vissiin itsekin jäänyt lastertarha-asteelle.Ja ei kannata jälkikäteen selitellä, että omaa mielipidettähän tässä vaan sanotaan, kun juuri se pointti sieltä puuttuu, ja tilalla on just sitä yhden oikean totuuden julistamista eli jonkun toteamista absoluuttiseksi paskaksi, mikä johtaa tappeluun. Ensin provoillaan, ja sitten alkaa helevetinmoinen selittely kun porukka kimmastuu.Ja kohta varmaan selitellään taas tämän perään. Monroesta sitten, minä odottaisin mielenkiinnolla, että Michaelille joku täräyttäs tehdä jonkun kunnon biisin, sellaisen melodisen rockbiisin, jonka se pläjäyttäs ilmoille sillä fraseerauskella, millä se pisteli tulemaan parikytvuotta sitten.Siis sillee että siitä puuttuis se punk-tai-joku vivahde mikä minulla tökkii nykylaulussa. Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins | |
![]() 14.04.2010 17:41:24 | |
Terry Pantheras: Nii, mitäs se Alice nyt on, 52 vuotias? Taustabändihän tarvii varuilta jo arkut rundille, mutta nehän sopii kieltämättä siihen kauhuteemaan... Anteeksi... Tarkoitin nuorempia.. Röydin viestini kunnolla! :) Anteeksi. | |
![]() 14.04.2010 17:58:44 | |
Anteeksi koff-topic, mutta laittoiko joku jonkun hyvän pätkän tuubista missä Zabba ois itte soittanu kitaraa mainiosti? | |
![]() 14.04.2010 18:02:45 | |
oulukyllosa: Niin no, Jos tästä ketjusta pidettäis äänestys, siis siitä että kuka tämän provoili pilalle, niin sieltä nousisi tasan yksi nimi ylivoimaisella enemmistöllä esiin. Miusta taas provoilu intenetissä ihan eri asia, kuin siitä niin suunnattomasti turhautuminen, että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin, esitellä nimiä nimimerkkien takana tai mollata provoilijan omia bändejä. Itse en ole oikein ikinä innostunut Monroen tekemisistä. Hanoilla on hyviä juttuja, mutta ei siitä ole ikinä niin syvästi innostunut. Lähinnä Gingerin mukanaolo tässä hommassa, ja nuo pari livetaltiointia on saanut kiinnostuksen heräämään, eli pitäähän levyyn jossain vaiheessa tutustua ihan ajan kanssa. Oikeasti kiinnostavaa uutta rokkia tuppaa kuitenkin nykyään löytämään aika harvoin. Schönen Donau under Vienna sun! | |
![]() 14.04.2010 18:08:20 | |
oulukyllosa: Monroesta sitten, minä odottaisin mielenkiinnolla, että Michaelille joku täräyttäs tehdä jonkun kunnon biisin, sellaisen melodisen rockbiisin, jonka se pläjäyttäs ilmoille sillä fraseerauskella, millä se pisteli tulemaan parikytvuotta sitten.Siis sillee että siitä puuttuis se punk-tai-joku vivahde mikä minulla tökkii nykylaulussa. Kyl sitä punkkiikin siel sais olla ja viel foniakin. Vaan ehkä Miikael ei enään ihan samaan kykene kuin 20v sitten, aika ja villi elämä tekee vissiin tehtävänsä. Jos ei minusta ole mitään hyötyä, on minusta sitäkin enemmän iloa. | |
![]() 14.04.2010 18:12:04 | |
TommiTomminen: Miusta taas provoilu intenetissä ihan eri asia, kuin siitä niin suunnattomasti turhautuminen, että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin, esitellä nimiä nimimerkkien takana tai mollata provoilijan omia bändejä. Jos viel kerran.. Ei siinä ole mitään vikaa että joku provoilee kun sen tekee tyylillä (ei vahingoita, eikä nolaa ketään, jne). Eiköhän se ole peilin paikka jos provosoituu pienestä, vaikka kyl sekin on joskus hauskaa. Jos ei minusta ole mitään hyötyä, on minusta sitäkin enemmän iloa. | |
![]() 14.04.2010 18:18:20 | |
Hargon: Voitaisko välillä keskustella vähän Michael Monroestakin? Kitaran runkkaamiselle on tietääkseni oma alueensa mnetissä. Uusia biisejä livenä: Motorheaded For A Fall: http://www.youtube.com/watch?v=_c_lCytGkSU Another Night In The Sun: http://www.youtube.com/watch?v=MSijvu9-Kuw You're Next: http://www.youtube.com/watch?v=pIUT8ww3X-A Hyvä meininki kyllä. Bändistä tulee jotenkin sama fiilis kuin pitkän talven jälkeinen kevät saa aikaan. :) Uutta levyä varmaan tulee jossain vaiheessa, mutta kuka voisi olla mielestänne ihanteellinen tuottaja tuolle kiekolle? Olisi kyllä mahtavaa jos tämä breikkaisi isommin maailmalla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)