Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassoelementin korjaamisen miettimistä(pölykuppi irti)
1
Solex
12.04.2010 12:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä on SWR:n Goliath Jr. 2x10 8 ohmisena.
 
Toisen elementin pölykuppi repsotti joten koko kaappi alkoi piereä. Irroitin siististi pölykupin ja totesin että itse kartio olisi kuitenkin ehjä. Mistä pirusta mun kannattaisi kysellä uutta pölykuppia ja millä se kannattaisi liimata?
 
Toisaalta olen myös miettinyt että jos suosiolla vaihtaisi koko elementin uuteen. Ongelmana on vain että minulla ei ole mitään hajua minkälainen elementti sopisi kaapin viritystaajuuteen ja muihin arvoihin. Alkuperäisen on valmistanut SWR:lle Eminence ja korvaava alkuperäiselementti on ryöstöhintainen, käytännössä uudelleen leimattu 16 ohmin Eminence josta SWR kiskoo tuplahinnan.
 
Basso on jalo soitin
Rantsula
12.04.2010 20:18:38 (muokattu 12.04.2010 20:19:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pölykuppeja ja kartioita olen liimaillut puuliimalla, erikeepperillä ja superliimalla (liiman olen levittänyt puutikulla). Muista pitää vähän painetta pölykypissa että se jämähtää hyvin kartioon kiinni.
Kumireunuksia olen korjaillut mm. ilmastointiteipillä ja fillarin kumin paikka-aineella.
 
Lökis
13.04.2010 23:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehtoota
 
Eminence tekee paljon ns. oem-kamaa, eli valmistaa itse ja lätkii sit jonkun oy heikun keikun leimat päälle ja hinnat sen mukaiset. No ei eminence hintaa määrittele. Mut tuo on aika yleistä. Itselläni on kokemusta eräistä taajuusmuuttajista.
 
poppamies
13.04.2010 23:44:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Solex: Meikäläisellä on SWR:n Goliath Jr. 2x10 8 ohmisena.
 
Toisen elementin pölykuppi repsotti joten koko kaappi alkoi piereä. Irroitin siististi pölykupin ja totesin että itse kartio olisi kuitenkin ehjä...

 
Jos tarvitset uuden pölykupin niin uskoisin että tuolta löytyy...
 
http://www.aanimika.fi/index.php
 
Lord Of The Strings
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «