Cathi777 13.04.2010 15:47:18 | |
---|
Nyt sitä sitten viimein nuo läppärit uudistuivat. Paremmat prossut tuli ikävä kyllä sitten vain 15" ja 17":n malleihin. Only pop music can break my heart... |
JPQ 13.04.2010 16:58:32 (muokattu 13.04.2010 17:00:08) | |
---|
Cathi777: Nyt sitä sitten viimein nuo läppärit uudistuivat. Paremmat prossut tuli ikävä kyllä sitten vain 15" ja 17":n malleihin. Tulee mieleen tippuko 13" koko luokka pois ? ja nyt oli taas itselläkin asiaa kumpaa suosittelette: Moniraita äänikortti vaiko Analogi Mikseri Stereo äänikortti jos aiottu budjetti on siinä 600euron hujakoilla ja siis Mac Minin kanssa ja löytyy nopea firewire kovis jossa helposti tilaa audioraidoille. ja 6 linja liitäntää(=3 stereota) ja 2 mikrofonia riittää. äänikortiksi olen suositukseksi saanut m-audio profire 2626 kortin esimerkiksi. ps. kummallakin puolensa kuten tiedättekin en kerro niistä koska ne on ilmeisiä. ja jos mietitte softasyniä tulee jatkoksi tietenkin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
möhö 13.04.2010 17:27:52 | |
---|
Kertokaa mulle mielestänne paras tapa yhdistää Roland 1680 kovalevytallennin iMaciin? Rolandista löytyy scsi-portti ja esim.rca-ja midi liitännät. Luksusta olis jos sais raidat erillisinä,eikä stereo pakettina. pääasia on tärkein. |
JPQ: Moniraita äänikortti vaiko Analogi Mikseri Stereo äänikortti Analogimikserillä ei kotikäytössä yleensä paljoa tarvetta ole, joten interfacen hankkisin itse ehdottomasti. Profire 2626 tosin on parin raidan äänittelyyn aika järeä, pienempiä ja halvempiakin löytyy. Kuuntelumikseriksi joku pikku behku jos kokee sen helpommaksi kuin interfacesta säätää tasoja. Tai sitten Alesiksen mikseri-interface, Multimix. möhö: Kertokaa mulle mielestänne paras tapa yhdistää Roland 1680 kovalevytallennin iMaciin? Ainut tapa saada moniraitaa koneelle taitaa olla synkata Roland Midi Machine Controllina (MMC) tietokoneelle ja äänittää 2 raitaa kerrallaan. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
anapena 14.04.2010 10:26:42 | |
---|
möhö: Kertokaa mulle mielestänne paras tapa yhdistää Roland 1680 kovalevytallennin iMaciin? Rolandista löytyy scsi-portti ja esim.rca-ja midi liitännät. Luksusta olis jos sais raidat erillisinä,eikä stereo pakettina. Entäs saisiko raidat routattua niihin 8 ulostuloon erikseen? Äänittelisi sitten 8-raita äänikortilla koneelle play-rec-metodilla. Jos jostain löytäisi vanhan scsi-härpäkkeen, niin voisi tutkia että minkälaista matskua Roland pitää sisällään. Onko mitenkään muun maailman ymmärrettävissä...epäilen vähän? |
WanhaWetäjä 14.04.2010 12:30:30 (muokattu 14.04.2010 12:32:03) | |
---|
JPQ: Logic väellä (johon pian liityn kyllä) kysyisin tuleeko mukana käyttö kelpoisita Celesta,Ksylofoni soundia? Käyttökelpoisuudesta en osaa sanoa mutta ihan kohtuulliset ko soittimet löytyvät Logicista, tämä ihan pikaisella tutkailulla. Jos vain pääset niin käyppä joskus Treen Varimportissa Rautatienkadun ja Hämeenkadun kulmassa, osoite Hämeenkatu 1, siellä on LogicStudio9 demottavissa ja näet ja koet samalla kuinka MacPro 8-core pyöritää Logicia ja kuinka tuo 8-ytimisyys hyödynnetään erittäin tehokkaasti. Itse olin erittäin vakuuttunut siitä että seuraava koneeni on 8-core MacPro nähdessäni lähes liikkumattomat CPU- palkit kun asiaan perehtynyt myyjä esitteli 8-ytimen toimintaa erittäin raskaalla demolla, mutta mutta ja vielä kerran MUTTA...huhujen mukaan i9 prossut ovat tulossa MacPro-koneisiin, saas nähä koska!? http://www.macrumors.com/2009/11/28 … re-xeon-gulftown-processor-in-2010/ |
JPQ 14.04.2010 14:04:20 (muokattu 14.04.2010 19:18:18) | |
---|
Mikä sitten olis vähemmän järeä interface? kun kuitenkin mun silmiin tuossa 8 plugi tuloa joista 6 kait menis jo 3 stereoäänilähteelle ja 2 jäis mikrofonoille. vai onko plugit stereoita jos niin tarvii johtajakin pakosti lisää. ja sitä paitsi mainitsin nyky tarpeeni. ps. pitää käydä katsomassa vois ehkä ensikuussa jos sopii "nagigaattorille" ja hakea softan samalla siis Logic Studion. ps. tosin 500-900hzin alueella joku väittää että on korostuma tässä mainitussa m-audiossa no eipä täydellisen viivasuoraa korttia varmasti olekkaan... WanhaWetäjä: voithan sitä kokeilla kait niitä ja kuulostaako ne sinusta hyvältä ööh tarkoitan siis sillä asteikolla edes että soitintakaan ei tarvitse tuntea tyyliin jos soundi sellainen että ottaisit levylle niin se edes jotenkin hyvä... ja standalona kuulemma raskasta playta (sitä free orchestraa) olen tssä mac minissä kokeillut ei tää niin mahdottoman raskaalta vaikuta kun jotkut väitti no kokeilen sitten garagebandin kanssa ja kun logicin saan senkin kanssa tätä jotta selviää voiko maksullisia play kirjastoja edes harkita. ihan massiivisia projekteja en edes tee eli lienee useimmat leffasoundtrack jutut olla isompia ellei jopa paljon isompia kuin ne mitä lähinnä mielessäni on. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 14.04.2010 17:36:34 (muokattu 14.04.2010 19:30:20) | |
---|
anapena: Entäs saisiko raidat routattua niihin 8 ulostuloon erikseen? Äänittelisi sitten 8-raita äänikortilla koneelle play-rec-metodilla. Jos jostain löytäisi vanhan scsi-härpäkkeen, niin voisi tutkia että minkälaista matskua Roland pitää sisällään. Onko mitenkään muun maailman ymmärrettävissä...epäilen vähän? Taidat epäillä syystä kun harvassa nykyäänkin kovalevy tallettimet vakiotiedosto järjestelmien kanssa esim. Tascamin Dp01 vai mikä itsellä oli käytti ihan FAT järjestelmää (siirto osion puolella työskentelyyn oli joku oma) mutta iso osa tosiaan näyttää olevan sellaisia että vaativat jopa oman ajurinsa koneelle jos käyttää aikoo. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 14.04.2010 19:17:21 (muokattu 14.04.2010 19:28:03) | |
---|
Mihin muuten pohjaa onko muuta syytä kun mukana olevat plugarit miksi suosittelette Logicia ettekö Cubasea ? toki ainakin mitä osaan arvoida Garagebandin mukmana tulevasta materiaalista jotain Logicin tavara kelpoisaa hyvinkin. Enkä edes youtubesta oikein Cubasen vastaavilla (varsinkaan softasynillä) tehtyä materiaalia löytänyt. reiluna haluais verrata vaikka Logic käytännössä päätökseni ihan kuulemani pohjalta ja sitten kun voin mielestäni ihan hyvin sanoa käytännössä kaikki idolit jotka musaa koneella edes osin tekee käyttää Logicia. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 14.04.2010 19:29:35 (muokattu 15.04.2010 13:28:42) | |
---|
Aki: Analogimikserillä ei kotikäytössä yleensä paljoa tarvetta ole, joten interfacen hankkisin itse ehdottomasti. Profire 2626 tosin on parin raidan äänittelyyn aika järeä, pienempiä ja halvempiakin löytyy. Kuuntelumikseriksi joku pikku behku jos kokee sen helpommaksi kuin interfacesta säätää tasoja. Tai sitten Alesiksen mikseri-interface, Multimix.
Vedän tietysti nuo mainitsemani raidat kerralla. Jos vaikuttaa järjeys tulkintaan. Näemmä tässä Macissä Lucent piirisarja voi Lucifer eli niitä joiden kanssa näemmä odotettavissa ongelmia. Menee varmaan USB äänikortiksi touhu... onneksi tiedän yhden jonka pci versiosta pidän kovasti... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
möhö 15.04.2010 16:26:03 | |
---|
Kiitos vastanneille.Löytyi netistä muuan Ratoc firewire to scsi converter. Oisko kellään mitään kokemuksia/näkemyksiä. Rolandin käyttötarkoitus olisi siirtää rumpuraidat soittokämpältä koti Macille. pääasia on tärkein. |
JPQ 15.04.2010 22:02:54 | |
---|
Mitens USB äänikortit toimii mäkissä no todellisuudessa ja moniraitaiset lähinnä kai sentäs stereot toimii pykimättä... selvis näet että itsellä ongelmallinen firewire piirisarja joka ongelmoi ainakin osan audiointerfaceista kanssa joku Lucent. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
M.i.k.key 16.04.2010 00:17:07 (muokattu 16.04.2010 00:17:37) | |
---|
JPQ: Mitens USB äänikortit toimii mäkissä no todellisuudessa ja moniraitaiset lähinnä kai sentäs stereot toimii pykimättä... selvis näet että itsellä ongelmallinen firewire piirisarja joka ongelmoi ainakin osan audiointerfaceista kanssa joku Lucent. Ne toimii tosi hyvin. Monona, stereona ja moniäänisenä. möllisty |
gunner 16.04.2010 00:37:04 (muokattu 16.04.2010 00:37:30) | |
---|
JPQ: Mitens USB äänikortit toimii mäkissä no todellisuudessa ja moniraitaiset lähinnä kai sentäs stereot toimii pykimättä... selvis näet että itsellä ongelmallinen firewire piirisarja joka ongelmoi ainakin osan audiointerfaceista kanssa joku Lucent. Kannattaa kyllä tosiaan testata ensin, ennen kuin tyydyt vaan suoraa usb-äänikortteihin. Noissa fw-piirisarjoissa oli ongelmia johonkin versioon x saakka, ja siitä eteenpäin ei pitäis vastaavia ongelmia olla. Oiskohan noita ongelmia ollu jonkun 2007 tai 2008 vuoden koneissa. Vauhti korjaa virheet |
JPQ 16.04.2010 01:40:15 | |
---|
En vaan tiedä suostuuko yksikään kauppa testaukseen ja thomannia ei voi tässä mainita koska haen vain kotimaisia ja yksi varmaan suostuisi koska softissakin ovatr oikein palvelu haluisia ainoa vaan siellä tuo m-audio prefire 2626 aika suolaisen hintainen verrattuna muutamaan kauppaan. ja kone on siis käytönnössä varmaksio late 2009 mac mini. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
efunkelist 16.04.2010 07:26:06 | |
---|
Kysy suostuuko joku sun käyttämistä kaupoista antaa testiin äänikorttia. Tai kysy jos voit ottaa oman mac-minin mukaan kauppaan ja testata siellä toimivuutta, sen luulisi ainakin onnistuvan. Ei tuo usb mikään demoni tai este ole moniraitamusisoinnille varsinkin jos pysytään "muutamissa kotistereopareissa" ja 4ms latenssi ei tunnu liian pitkältä jne. Mulla on tällä hetkellä iMacin oma äänikortti optisesti liitetty miksuttimeen ja hyvin pelittää. Stereo sisään ja ulos riittää mulle tällä hetkellä kotioloissa. Nice. Voinpahan keskittyä muuhun kalustoon vähillä rahoillani. Ja joku päivä varmaan se logic... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
JPQ 16.04.2010 12:37:59 | |
---|
efunkelist: Kysy suostuuko joku sun käyttämistä kaupoista antaa testiin äänikorttia. Tai kysy jos voit ottaa oman mac-minin mukaan kauppaan ja testata siellä toimivuutta, sen luulisi ainakin onnistuvan. Ei tuo usb mikään demoni tai este ole moniraitamusisoinnille varsinkin jos pysytään "muutamissa kotistereopareissa" ja 4ms latenssi ei tunnu liian pitkältä jne. Mulla on tällä hetkellä iMacin oma äänikortti optisesti liitetty miksuttimeen ja hyvin pelittää. Stereo sisään ja ulos riittää mulle tällä hetkellä kotioloissa. Nice. Voinpahan keskittyä muuhun kalustoon vähillä rahoillani. Ja joku päivä varmaan se logic... Mac Minin äänet tässä nyt käytössä. ps. 4ms ei kuulosta pitkältä ja koneen otto käyttämiini kauppoihin hieman hankalaa. uskoisin että erään kanssa testi onnistuu pitää ottaa yhteyttä sitten kun logic ensiksi. Ei ihan kamalaa valitusta näistä emon äänistä saa en tiedä harhaako vai muuta jopa mutta siihen emuun nähden mitä pceellä käytin tuntuu alimmat bassot vaimmalta. Muutakin eroa on mutta tuo isoin ero. Tämä tosin muistin varassa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 16.04.2010 16:24:12 | |
---|
Onko teillä varoittaa jostain Logicia epävakaaksi tekevästä plugarista ? joo katsotaan mitä omistamieni ja Logicin lisäksi tarvii edes mutta aika varma olen että sample puolta ainakin. ps. Logicia ei vielä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Aki 17.04.2010 03:26:42 | |
---|
JPQ: selvis näet että itsellä ongelmallinen firewire piirisarja joka ongelmoi ainakin osan audiointerfaceista kanssa joku Lucent. Mä olen tehnyt kolmisen vuotta hommia Firewire-interfacella, äänittänyt 24 raitaa kerralla parin tunnin ajan, käyttänyt jopa tietokonetta äänityksen aikana live-kaikulaitteena, yms. Huvikseni tarkistin MacBookini FireWire-chipin, ja sehän on juuri tuo parjattu Lucent, parjatussa 2007 koneessa. Mä en sulkis FireWiren käyttömahdollisuutta pois ennen testiä. Interfacet voi asiallisista kaupoista ostaa avokaupalla, jolloin tuotteen voi palauttaa esim parin päivän jälkeen jos ei toiminutkaan odotetusti. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Ako66 18.04.2010 16:44:04 | |
---|
En tiedä kuuluuko tää aihe tälle palstalle mutta kysäsempä silti! Laitoin tossa IMAC koneen ja oon rapannu ja erittäin hyväksi havainnu mutta kysymys kuuluu! Jos vaikka imuroin jonku ohjelman " skypen" netistä ja haluunki sen sitte POISTAA koneelta niin mitenkä se tapahtuu?? Kiitos!! |