Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mad professor little green wonder
1 2
Stone
12.04.2010 15:15:39 (muokattu 14.04.2010 13:40:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä ei ole vielä ollut ns. itsenäistä aihetta (joskin kirjoituksissa sivuttu ohimennen).
Voisiko joku luonnehtia tarkemmin sen luonnetta ja saako rahoillensa vastinetta vai onko yli hypetystä?
 
Hakusessa sellainen juureva luonteinen reunasäröpedaali. Säröä/rupea ei tarvitsisi juuri ollenkaan, mutta kovalla kädellä runtatessa hieman jo puraisee, mutta ettei pedaalista saisi kirveelläkään mitään heviä kaivettua ulos. Käyttötarkoitus blues juniorin puhtaan kanavan päälle kevyeen komppaukseen ja juurevaan riffittelyyn eli mietoon roots musiikkiin sopiva särkijä. Tuossa noin lyhyesti siis mitä haen. Sopiiko lgw miten tuohon kuvaukseen??
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Jungleman
12.04.2010 15:53:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Tästä ei ole vielä ollut ns. itsenäistä aihetta (joskin kirjoituksissa sivuttu ohimennen).
Voisiko joku luonnehtia tarkemmin sen luonnetta ja saako rahoillensa vastinetta vai onko yli hypetystä?
 
Hakusessa sellainen juureva luonteinen reunasäröpedaali. Säröä/rupea ei tarvitsisi juuri ollenkaan, mutta kovalla kädellä runtatessa hieman jo puraisee, mutta ettei pedaalista saisi kirveelläkään mitään heviä kaivettua ulos. Käyttötarkoitus blues juniorin puhtaan kanavan päälle kevyeen komppaukseen ja juurevaan riffittelyyn eli mietoon roots musiikkiin sopiva särkijä. Tuossa noin lyhyesti siis mitä haen. Sopiiko lgw miten tuhon kuvaukseen??

 
Niin, käyttökokemusta tuosta minulla ei ole. Kerran kokeilin kaupassa ja ihastuin. Sen sijaan olen käyttänyt BJF LGW:ia kohta kolme (?) vuotta. Mikäli herra Juhlin oma kuvaus pitää paikkansa, nuo ovat lähes identtiset keskenään, paitsi Mad Professorin Body-säätö toimii selkeämmin koko potikan liikeradan matkalla.
 
Lyhyesti: väitän pedaalin sopivan kuvaamaasi tarkoitukseen loistavasti. Ei hävitä soittodynamiikkaa, ei väritä soundia (vrt. TS808/9/mikävaan, SD-1, Full-Drive 2...), ei kohise eikä todellakaan hevitä. Puhtaan (tai melkein puhtaan) vahvarin kanssa aivan ihana.
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Kuha
12.04.2010 15:58:45 (muokattu 12.04.2010 16:01:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Säröä/rupea ei tarvitsisi juuri ollenkaan, mutta kovalla kädellä runtatessa hieman jo puraisee
 
Tää Sweet Honey OD sopisi ehkä sun tarpeisiin:
 
http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/1142
 
Hommasin tuollaisen juuri ja mukavan dynaaminen peli tuntuu olevan - eli sellainen josta blyysjääräkin voipi tykätä.
 
SBA
Stone
12.04.2010 17:08:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Tää Sweet Honey OD sopisi ehkä sun tarpeisiin:
 
http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/1142
 
Hommasin tuollaisen juuri ja mukavan dynaaminen peli tuntuu olevan - eli sellainen josta blyysjääräkin voipi tykätä.

 
No ei ollenkaan pöllömpi tuokaan. Käytettynähän noita sinänsä pitää kytätä kun uutena ainakin meikäläiselle liikaa.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Kuha
12.04.2010 19:13:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: No ei ollenkaan pöllömpi tuokaan. Käytettynähän noita sinänsä pitää kytätä kun uutena ainakin meikäläiselle liikaa.
 
Siitä sitten:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=410559
 
SBA
RrRailo
13.04.2010 19:30:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sanoa, että mitä itse olen Green Wonderia kokeillut ja vertaillut muihin tuon kaltaisiin, ns. butiikkioverdriveihin, on 'Wonderin hinnassa mielestäni jonkin verran hype-ilmaa...
 
Itse heitän vertailun vuoksi sekaan oman mielitiettyni, MI Audion Blues Pron. Sisältä löytyy aluperäisen TS:n sielun muodostanut JRC4558D, mutta Blues Pron äänentuotto on jotain aivan muuta kuin Screamereissä: transparentti ja dynaaminen soundi, ei ylämiddlepiikkiä, ei botnen häviämistä. Lisäski poljin on true bypass ja käsin tehty napakaksi paketiksi Australian kaukomailla. Kerrassaan mainio peli ja säätövaraa riittää. Hintakin Briteistä postikuluineen 130 €.
 
Anteeksi hehkutus...
 
Deathlegendary whippin'
Terry Pantheras
13.04.2010 21:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RrRailo: Täytyy sanoa, että mitä itse olen Green Wonderia kokeillut ja vertaillut muihin tuon kaltaisiin, ns. butiikkioverdriveihin, on 'Wonderin hinnassa mielestäni jonkin verran hype-ilmaa...
 
Itse heitän vertailun vuoksi sekaan oman mielitiettyni, MI Audion Blues Pron. Sisältä löytyy aluperäisen TS:n sielun muodostanut JRC4558D, mutta Blues Pron äänentuotto on jotain aivan muuta kuin Screamereissä: transparentti ja dynaaminen soundi, ei ylämiddlepiikkiä, ei botnen häviämistä. Lisäski poljin on true bypass ja käsin tehty napakaksi paketiksi Australian kaukomailla. Kerrassaan mainio peli ja säätövaraa riittää. Hintakin Briteistä postikuluineen 130 €.
 
Anteeksi hehkutus...

 
Yleisestikin noi MI Audion purkit on hinta-laatusuhteeltaan hyviä.
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
edgehill
14.04.2010 09:28:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo LGW. Hyvä pedaali se on mainitsemaasi tarkoitukseen, mutta ei mitenkään "ylivoimainen".
 
Erityisen miinuksen annan Volume -potikan toiminnalle. "Unity gain" asento on noin klo 9-10 tienoilla ja sen molemmin puolin potikka toimii tosi ärhäkästi, eli pienikiin muutos aiheuttaa ison volumemuutoksen. Hankala säätää ja jos sattuu vaikkapa jalalla vahingossa hiemankin hipaisemaan niin volume hyppää tai droppaa...
 
Mulla on myös BJF Honey Bee Overdrive. Se on kerrassaan loistopedaali kaikin puolin ja sopisi käyttötarkoitukseen paremmin kuin LGW. Mahtaakohan toi mainittu Sweet Honey olla MP-versio tästä? Jos on niin kokeile ihmeessä.
 
t. edgehill
 
Kuha
14.04.2010 10:14:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: Mahtaakohan toi mainittu Sweet Honey olla MP-versio tästä?
 
Erilaisia ovat.
 
SBA
Stone
14.04.2010 13:37:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: Mulla on tuo LGW. Hyvä pedaali se on mainitsemaasi tarkoitukseen, mutta ei mitenkään "ylivoimainen".
 
En tiedä kenelle tuttu särö Excalibur tone screamer (4558 piiri) joka itselläni. Pohjimmiltaanhan tässä on nyt kysymys: Tone Screamer vs. LGW asettelusta.
 
Mitä tuohon volaan tulee, niin kunhan ulosanti ei ole liian voimakas, että joutuu ääntä avaamaan paljon ennenkuin pedaali toimii kunnolla(=liian äänekäs rivariin). Tuollainen oli esim. Xotic AC booster.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
edgehill
14.04.2010 14:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: En tiedä kenelle tuttu särö Excalibur tone screamer (4558 piiri) joka itselläni. Pohjimmiltaanhan tässä on nyt kysymys: Tone Screamer vs. LGW asettelusta.
 
Mitä tuohon volaan tulee, niin kunhan ulosanti ei ole liian voimakas, että joutuu ääntä avaamaan paljon ennenkuin pedaali toimii kunnolla(=liian äänekäs rivariin). Tuollainen oli esim. Xotic AC booster.

 
Kyllä tuo pedaali toimii hyvin ilman vahvistustakin (lue: volume unity gain -kohdassa), se ei soundimielessä ole ongelma tämän pedaalin kanssa.
Hyväsoundinen (ja kallis) pedaali on kyseessä. Itse ostin sen Custom Shopista avoimella kaupalla ja kokeilin viikonlopun yli. Tykkäsin ja sai jäädä.
 
t. edgehill
 
Stone
17.04.2010 20:16:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyväsoundinen (ja kallis) pedaali on kyseessä. Itse ostin sen Custom Shopista avoimella kaupalla ja kokeilin viikonlopun yli. Tykkäsin ja sai jäädä.
 
No sehän tässä oikeastaan enään "harkituttaakin", että (klippien perusteella) hyvä soundinen, mutta onko sittenkin rouheampi (kaikesta reunasärö maineestaan huolimatta) kuin nyk.Excalibur tone screamer ja niin PALJON parempi sittenkään (vaikeita päätöksiä)?
Tone screamer taas "tänään vaihteeksi kuullosti parhaalta mahd. vaihtoehdolta omaan set uppiin ja sellaiseen "delta tyyppiseen" ilmaisuun , joka enempi sitä mitä haluan. No täytyy harkita vielä.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
kimurantti1
17.04.2010 20:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä jos vaan hommaisit sen LGW:n käytettynä, testaisit rinnan nykyisten purkkien kanssa ja myisit eteenpäin sen mikä vähiten miellyttää? Musta tämä on ainoa järkevä tapa ostaa ja kokeilla purkkeja. Ne on kuitenkin aika halpoja laitteita verrattuna kitaroihin ja vahvistimiin.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Stone
17.04.2010 20:35:37 (muokattu 17.04.2010 20:38:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mitä jos vaan hommaisit sen LGW:n käytettynä, testaisit rinnan nykyisten purkkien kanssa ja myisit eteenpäin sen mikä vähiten miellyttää? Musta tämä on ainoa järkevä tapa ostaa ja kokeilla purkkeja. Ne on kuitenkin aika halpoja laitteita verrattuna kitaroihin ja vahvistimiin.
 
Luulen, että näin tulee juuri tapahtumaankin.
 
edit. siis jos pahimmassa tapauksessa pystyy luopumaan enään "sitten" kummastakaan...kuin "iso lapsi" karkkikaupassa :)
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Midrange
17.04.2010 23:55:26 (muokattu 17.04.2010 23:56:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mitä jos vaan hommaisit sen LGW:n käytettynä, testaisit rinnan nykyisten purkkien kanssa ja myisit eteenpäin sen mikä vähiten miellyttää? Musta tämä on ainoa järkevä tapa ostaa ja kokeilla purkkeja. Ne on kuitenkin aika halpoja laitteita verrattuna kitaroihin ja vahvistimiin.
 
Noissa MP:n purkeissa on vaan helvetin paska jälleenmyyntiarvo mitä oon katellut toria..
 
Yks vaihtoehto on tehdä klooni, tuosta LGW:sta on piirrustuksetkin netissä ja jos klooni miellyttää niin sitten voi ostaa sen aidon. MP:n purkkien hintojen kanssa ei tartte edes potea tippaakaan huonoa omaa tuntoa sellaisen tekemisestä
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
kimurantti1
17.04.2010 23:58:42 (muokattu 17.04.2010 23:59:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Noissa MP:n purkeissa on vaan helvetin paska jälleenmyyntiarvo mitä oon katellut toria..
 
Sen takia kantsiikin ostaa se purkki käytettynä, niin saa omansa pois jos ei miellytä, paitsi tietysti jos itse tekee typerän diilin. Tulee halvemmaksi kuin kloonin tekeminen.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Midrange
18.04.2010 00:03:57 (muokattu 18.04.2010 00:08:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tulee halvemmaksi kuin kloonin tekeminen.
 
No tuota en allekirjoita. Riippuu vähän mistä tilaa osansa, ja joku tuttu voi auttaa piirilevyn tuottamisessa. Aika pirun typerästi saa tehdä valintansa että sen kloonin hinnan saa sille tasolle kuin käytetty LGW. Ja kloonin myymisestä saa kans hyvin omansa pois. Muistanko ihan väärin että m.netin IK on tehnyt noita LGW klooneja?
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
erty
18.04.2010 00:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: No tuota en allekirjoita. Riippuu vähän mistä tilaa osansa, ja joku tuttu voi auttaa piirilevyn tuottamisessa. Aika pirun typerästi saa tehdä valintansa että sen kloonin hinnan saa sille tasolle kuin käytetty LGW. Ja kloonin myymisestä saa kans hyvin omansa pois. Muistanko ihan väärin että m.netin IK on tehnyt noita LGW klooneja?
 
Onks siin sit järkee väsätä kloonia jos senkin lopulta laittaa kiertoon ja ostaa sen aidon? Eiks ois helpompaa vaan ostaa heti se aito ja jättää rakentelut muille..
 
SirElwood
18.04.2010 00:28:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Eiks ois helpompaa vaan ostaa heti se aito ja jättää rakentelut muille..
 
No mutta eihän tuo ole ollenkaan hauskaa... =/
 
kimurantti1
18.04.2010 02:56:00 (muokattu 18.04.2010 02:56:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: No tuota en allekirjoita. Riippuu vähän mistä tilaa osansa, ja joku tuttu voi auttaa piirilevyn tuottamisessa. Aika pirun typerästi saa tehdä valintansa että sen kloonin hinnan saa sille tasolle kuin käytetty LGW. Ja kloonin myymisestä saa kans hyvin omansa pois. Muistanko ihan väärin että m.netin IK on tehnyt noita LGW klooneja?
 
Miksi ihmeessä tehdä se klooni kokeiluun ja ostaa sitten aito jos diggaa, kun voi ostaa käytettynä sen oikean purkin, kokeilla ja myydä mahdollisesti samaan hintaan eteenpäin? Ei kukaan myöskään pakota tekemään typeriä diilejä. Jos ei nappaa, niin se aito asia menee aikamoisella varmuudella nopeammin eteenpäin kuin omatekele, oli kuinka hyvä tahansa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «