Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 510 11 12 13 14122 123 124 125 126
jussimus
13.04.2010 15:21:14
jii.haanpaa: Niinno, mähän en ottanut kantaa ko kepukan hintapyyntöön vaan tapaan, miten sitä arvosteltiin.

Aha, just joo. Siis sunkin mielestä hintapyyntö on kohtuuton? Jos näin on, niin olisi todella mielenkiintoista kuulla nämä "oikeaoppiset" ja "pätevät" perustelut. Valaise mua, oi suuri ja mahtava oraakkeli! Jaa viisauttasi tietämättömille!
Juicy
13.04.2010 15:24:14

fox: Jos se jaapsonni ei oo kipsoni?

Sitähän mä tässä ajoin takaa... =) Tai oikeastaan, että silloin kun kyselin arvoa tuolle kepilleni "mitä pyytäisin tästä ja tästä"-ketjussa niin saavuttiin konsensukseen, jonka mukaan ainoastaan orkkiskuntoisena (surkeammat osat) siitä jotain saa, pienikin modifikaatio alkuperäisestä laski hintaa saman tien.

Mut nähtävästi jos lavassa lukee Gibson ja uutena hintaa on jokunen hassu saturainen enemmän, niin siihen noi ei päde. Saa vähän bodyä jyrsiäkin, kunhan ne on tehty ammattilaisen toimesta niin hinnat sen kun tuplaantuu...

Ja sitten kun mennään tietyn ikäisiin vehkeisiin, jotta voidaan edes lainausmerkeissä puhua "vintagesta", niin taas astuu mukaan nuo vintage-kamojen modifikaatioluokittelut ja arvon laskeminen... Mutta sekin vain jos puhutaan klassikko/kulttistatuksen saaneista tuotteista.

Mut jokainenhan taaplaa tyylillään.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Juicy
13.04.2010 15:29:05

jussimus: Aha, just joo. Siis sunkin mielestä hintapyyntö on kohtuuton? Jos näin on, niin olisi todella mielenkiintoista kuulla nämä "oikeaoppiset" ja "pätevät" perustelut. Valaise mua, oi suuri ja mahtava oraakkeli! Jaa viisauttasi tietämättömille!

Olitko se sä joka silloin dadassa tuskaili, kun joutu SG:nsä niin halvalla myymään kun dv:llä oli joku tarjous? =)

Tuli vain mieleen, elä suutu...
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
jii.haanpaa
13.04.2010 15:32:24
jussimus: Aha, just joo. Siis sunkin mielestä hintapyyntö on kohtuuton? Jos näin on, niin olisi todella mielenkiintoista kuulla nämä "oikeaoppiset" ja "pätevät" perustelut. Valaise mua, oi suuri ja mahtava oraakkeli! Jaa viisauttasi tietämättömille!

Ootko sä nyt jollakin henkilökohtaisella ristiretkellä tässä? :)

Mutta jos nyt kerran kysyt. Kyllä minäkin näkisin, että hinta_pyynnössä_ on tinkimisen varaa. Se ei tosin ole minusta "kohtuuton" tai tuo Tommin stankku "vitusti halvempi", varsinkin kun ottaa huomioon, että torin kitarassa on jo korjattu se mitä tosta Thomannin SG:stä olisi joka tapauksessa pakko korjata. Minusta tuo kyseinen tori-ilmoitus ei ansaitse paikkaansa tässä ketjussa.

Mutta hei, ei tämän nyt noin vakavaa pitäisi olla :)
fox
13.04.2010 15:38:11

jussimus: No siinä ois Stankkua ihan hyllyssä: http://www.thomann.de/fi/gibson_sgstd.htm

Ja vieläkin satasen halvemmalla kuin tämä käytetty torikeppi.

T-kaupan setä ei pistä vaihtomikkejä tuohon mukaan?? =) Nehän voi sitte ostaja myydä erikseen torilla, eikö? Ja jos sattuis niistä saamaan vaikka tuollasen pari sataa, niin sittenhän torikeppi oliskin satasen halvempi?
Nää on niin näitä, nää "turvonneet hintapyynnöt", vähän sama kuin ruveta kaupantekovaiheessa jostain jo vallan kilpailukykysellä hinnalla liikahtavasta soittokamppeesta kinuamaan vielä kuljetuskustannusten osuudesta.. No, tää on vaan mun henkilökohtainen mielipide, en tuota Stankun myyjää tiiä, vaikka pikkusiskot Haminassa asuukin.... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jussimus
13.04.2010 15:41:56
Juicy: Olitko se sä joka silloin dadassa tuskaili, kun joutu SG:nsä niin halvalla myymään kun dv:llä oli joku tarjous? =)

Tuli vain mieleen, elä suutu...

No itseasiassa kun nyt mainitsit, niin silloin kun itse myin Stankkua 850:lla ja lopulta 800:lla, niin kyllä mulle vaan nillitettiin hinnasta ja koko ajan vedottiin juurikin tuohon DV:n hintaan...

On se jännä.
fox
13.04.2010 15:48:25

jussimus: No itseasiassa kun nyt mainitsit, niin silloin kun itse myin Stankkua 850:lla ja lopulta 800:lla, niin kyllä mulle vaan nillitettiin hinnasta ja koko ajan vedottiin juurikin tuohon DV:n hintaan...

On se jännä.

Itsehän eräälle "hintatietoiselle" ostajakandidaatille sitten loppujenlopuksi totesin, että kannattaa sitten ehkä kuitenkin ostaa sieltä x-liikkeestä. Kyseessä ei ollut kuitenkaan kitara. Jos sitä joku pohtii. =)
jussimus
13.04.2010 15:49:07
jii.haanpaa: Ootko sä nyt jollakin henkilökohtaisella ristiretkellä tässä? :)

Mutta jos nyt kerran kysyt. Kyllä minäkin näkisin, että hinta_pyynnössä_ on tinkimisen varaa. Se ei tosin ole minusta "kohtuuton" tai tuo Tommin stankku "vitusti halvempi", varsinkin kun ottaa huomioon, että torin kitarassa on jo korjattu se mitä tosta Thomannin SG:stä olisi joka tapauksessa pakko korjata. Minusta tuo kyseinen tori-ilmoitus ei ansaitse paikkaansa tässä ketjussa.

Mutta hei, ei tämän nyt noin vakavaa pitäisi olla :)

Mä en oo millään henkilökohtaisella ristiretkellä tässä nyt. Yleensä en edes puutu järjettömiin hintapyyntöihin jollei mulla oo asiasta sen tarkempaa tietoa/henkilökohtaista vertailupohjaa. Mutta tässä tapauksessa tuo hintapyyntö pomppasi sen verran pahasti silmään ja mulla oli myytävästi artikkelista hieman referenssitietouttakin, niin että päätin kerrankin asiasta jotain mainita.

Ja käytin aivan samoja perusteluita mitä tässä ketjussa ja saman aihion aiemmassa ketjussa on käytetty aikojen alusta saakka. Mä en voi käsittää, että minkä takia yhtäkkiä DV247:n käyttäminen hintareferenssinä ei olekaan soveliasta tai jotenkin "uskottavaa", vaikka juuri tuo hintavertailu nettipuljujen kanssa (ja varsinkin DV:n) on aina ollut juuri se käytetyin "perustelu" tässä ketjussa. Hintojahan tässä just vertaillaan, sehän tän ketjun idea vähä niinku onkin, eikö?
jii.haanpaa
13.04.2010 15:50:49
jussimus: No itseasiassa kun nyt mainitsit, niin silloin kun itse myin Stankkua 850:lla ja lopulta 800:lla, niin kyllä mulle vaan nillitettiin hinnasta ja koko ajan vedottiin juurikin tuohon DV:n hintaan...

On se jännä.

Ei siinä välttämättä ole mitään jännää. Markkinataloutta vain: http://www.kauppalehti.fi/5/i/porss … d=USD&days=365&x=36&y=9
jussimus
13.04.2010 15:54:21
fox: T-kaupan setä ei pistä vaihtomikkejä tuohon mukaan?? =) Nehän voi sitte ostaja myydä erikseen torilla, eikö? Ja jos sattuis niistä saamaan vaikka tuollasen pari sataa, niin sittenhän torikeppi oliskin satasen halvempi?
Nää on niin näitä, nää "turvonneet hintapyynnöt", vähän sama kuin ruveta kaupantekovaiheessa jostain jo vallan kilpailukykysellä hinnalla liikahtavasta soittokamppeesta kinuamaan vielä kuljetuskustannusten osuudesta.. No, tää on vaan mun henkilökohtainen mielipide, en tuota Stankun myyjää tiiä, vaikka pikkusiskot Haminassa asuukin.... ;)

Ja tää mikkijuttu puitiin jo äsken läpi, jos et huomannut. Edelleenkään, ei sen todellakaan pitäis nostaa hintaa jos mukaan lätkäisee kaikkea sälää. Mun mielestä se on ostajan kannalta aivan vitun huono diili maksaa kylkiäisten takia myytävästä artikkelista ylihintaa, koska kaiken kukkuraksi ne kylkiäiset jäävät ostajan vaivoiksi ja kaupattavaksi eteenpäin. Mitä jos niitä ei saiskaan myytyä eteenpäin? Silloinhan ostaja on maksanut varsinaisen ostoartikkelin lisäksi täysin turhaan joistain mikeistä jotka jäävät laatikon pohjalle lojumaan.
Juicy
13.04.2010 15:54:32

fox: Niin joo, tää on jo siis viides "hullunkuriset hinta-odotukset" -ketju.. Ja melkeinpä joka ketjuun tulee suurinpiirtein samalla formaatilla jostain (erittäin usein juur Gibson vs. muu maailma) kaupattavana olevasta, joko vintage- (mitä siis tuo nimenomainen skeba EI ole) tai uudemmasta soittimesta ihan reipashenkinen vääntö. No, sanokaas nyt sitten, kuinka paljon tuosta pitäis pyytää, ettei olis "turvonnut hintapyyntö"? Olisko sellanen 600 siedettävä? Tietenkin sitten sen vois _itse_ myydä jollain "tasaraha-tonnilla".
No, eipähän täs kummempia, onhan näitä hauska lueskella ajankuluksi.

Jussimukselle suurinpiirtein vittuiltiin kun se kehtas pyytää melkein samaa hintaa (muistaakseni vielä orkkiskuntoisesta) SG:stään, millä sitä DV:llä myytiin. Ja nyt kun toinen tyyppi myy omaa modattuaan ja hieman kalliimmalla, niin se on ihan ok?

Tietenkään tässä ei nyt samat hemmot ole aiheesta keskustelemassa, mutta hieman ihmetyttää tää asenteiden muutos.
jii.haanpaa
13.04.2010 15:56:09 (muokattu 13.04.2010 16:01:37)
jussimus:
Ja käytin aivan samoja perusteluita mitä tässä ketjussa ja saman aihion aiemmassa ketjussa on käytetty aikojen alusta saakka. Mä en voi käsittää, että minkä takia yhtäkkiä DV247:n käyttäminen hintareferenssinä ei olekaan soveliasta tai jotenkin "uskottavaa", vaikka juuri tuo hintavertailu nettipuljujen kanssa (ja varsinkin DV:n) on aina ollut juuri se käytetyin "perustelu" tässä ketjussa. Hintojahan tässä just vertaillaan, sehän tän ketjun idea vähä niinku onkin, eikö?

Uskottavuudesta en tiedä, mutta kuten ko. firman FAQissakin sanottiin (toistamiseen sitä tuskin enää tarvitsee tänne tuupata?), niin todellisia euromääräisiä hintoja ei firman sivuilta löydy. Sieltä löytyy kyllä uskomattoman sekalaista arviota.

Meinasin itse astua tähän miinaan lähimenneisyydessä kun kuvittelin saavani DV:ltä 2200-2300 eurolla LP 58 VOSsin. Tämä hinta siis näkyi dv247.fi-sivustolla, jos valuutaksi oli valittu euro. Todellinen hinta kuitenkin olisikin kuitenkin loppujen lopuksi ollut lähemmäs 2400 puntaa. Kannattaa olla tarkkana.

Edit.

esimerkki, LP 58 VOS tänään:
dv247.fi: "arvioitu hinta" 2314,97 €
dv247.fi: valuuttana punta, arvio 2701,27 euroa.
dv247.com: 2399 puntaa, arvio 2701,27 euroa.
fox
13.04.2010 15:59:52

Juicy:
Tietenkään tässä ei nyt samat hemmot ole aiheesta keskustelemassa, mutta hieman ihmetyttää tää asenteiden muutos.

Tätäpä tiennyt: en.
En ollu silloin keskustelemassa, eli asenteeni ei oo sen suhteen muuttunut. No, OK, sovitaan sitten että tuo hintapyyntö on "turvonnut", mutta vastausta en saanu tuohon kysymykseen: Mikä sitten olis se hinta joka ei aiheuttais noin kovaa närästystä ko. kaverin hintapyynnössä? Kun tuntuu, että tää on maailmankaikkeuden hirvittävin hintapyynti, eikä sais olla edes ekstramikkejä mukana sotkemassa.
Hintaa esiin, vaativat he! Ehdotuksia??
jussimus
13.04.2010 16:01:30
Juicy: Jussimukselle suurinpiirtein vittuiltiin kun se kehtas pyytää melkein samaa hintaa (muistaakseni vielä orkkiskuntoisesta) SG:stään, millä sitä DV:llä myytiin. Ja nyt kun toinen tyyppi myy omaa modattuaan ja hieman kalliimmalla, niin se on ihan ok?

Eikä edes "hieman" kalliimmalla.

Mutjoo, kiitos Juicy. Mä jo vähän ihmettelin että onko kaikki yhtäkkiä menettäneet järkensä tai jossain salaiiitossa mua vastaan :)
jii.haanpaa
13.04.2010 16:08:39 (muokattu 13.04.2010 16:12:14)
fox: Tätäpä tiennyt: en.
En ollu silloin keskustelemassa, eli asenteeni ei oo sen suhteen muuttunut. No, OK, sovitaan sitten että tuo hintapyyntö on "turvonnut", mutta vastausta en saanu tuohon kysymykseen: Mikä sitten olis se hinta joka ei aiheuttais noin kovaa närästystä ko. kaverin hintapyynnössä? Kun tuntuu, että tää on maailmankaikkeuden hirvittävin hintapyynti, eikä sais olla edes ekstramikkejä mukana sotkemassa.

Mä hiljaa mielessäni ynnäilin tilannetta siten, että jos hintapyynnöstä tinkaa sen 100-150 euroa veks, askartelee alkuperäisen ja huonon mikkisetin kiinni, myy jäljelle jääneet laadukkaat mikit torilla esim 150-200 eurolla, niin silloin ollaan 800-900 euron kitarassa, joka on jo käynyt pajalla silitettävänä. Mitä lähempänä 800 euroa sitä kohtuullisempaa...eikä loppupeleissä kovinkaan kaukana tässä ketjussa vilahdelleista luvuista ;) Ja kun otetaan vielä huomioon dollarin arvon käytöksen, niin päästään lopputulokseen, että toihan on hemmetin edullinen tässä ja nyt! :)
Perza
13.04.2010 16:09:44

T-Kaupan hintaan verrattuna maksasin tuosta ehkä sen 750€-850€. Alkuperäset mikit paikalleen asennettuna kiitos!
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
jussimus
13.04.2010 16:10:18

Mun mielestä tota kyseistä Stankkua pitäis myydä 800-850:llä, kuten kaikkia muitakin Stankkuja. Olipa kitaralle tehty mitä tahansa, niin yhtään kalliimmalla sitä ei pitäis myydä. Tai voihan sitä myydä vaikka miljoonalla, mutta silloin se on edelleenkin turvonnut hintapyyntö, johon ei ole mitään järkeä kenenkään ostajan suostua.
jussimus
13.04.2010 16:11:45
jii.haanpaa: Mä hiljaa mielessäni ynnäilin tilannetta siten, että jos hintapyynnöstä tinkaa sen 100-150 euroa veks, askartelee alkuperäisen ja huonon mikkisetin kiinni, myy jäljelle jääneet laadukkaat mikit torilla esim 150-250 eurolla, niin silloin ollaan 800-900 euron kitarassa, joka on jo käynyt pajalla silitettävänä. Mitä lähempänä 800 euroa sitä kohtuullisempaa...eikä loppupeleissä kovinkaan kaukana tässä ketjussa vilahdelleista luvuista ;) Ja kun otetaan vielä huomioon dollarin arvon käytöksen, niin päästään lopputulokseen, että toihan on hemmetin edullinen tässä ja nyt! :)

Edelleenkin, tääkin teoria on vaan teoriaa, joka pohjautuu siihen että ostaja SAA ne ylimääräiset mikit kaupaksi.
Perza
13.04.2010 16:14:40
jii.haanpaa: Mä hiljaa mielessäni ynnäilin tilannetta siten, että jos hintapyynnöstä tinkaa sen 100-150 euroa veks, askartelee alkuperäisen ja huonon mikkisetin kiinni, myy jäljelle jääneet laadukkaat mikit torilla esim 150-200 eurolla, niin silloin ollaan 800-900 euron kitarassa, joka on jo käynyt pajalla silitettävänä. Mitä lähempänä 800 euroa sitä kohtuullisempaa...eikä loppupeleissä kovinkaan kaukana tässä ketjussa vilahdelleista luvuista ;) Ja kun otetaan vielä huomioon dollarin arvon käytöksen, niin päästään lopputulokseen, että toihan on hemmetin edullinen tässä ja nyt! :)

Näinhän sitä ei voi ynnäillä! Muutenhan sitä vois alkaa laskeen, et kuinka paljo siihen menee rahaa, et saa orkkismikit paikallee jos ei niitä itse osaa asentaa!!!!!
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)