Neponen 10.04.2010 12:36:05 | |
---|
Neponen: En tiedä mikä floikka on kyseessä. Licenced under Floyd Rose patents lukee hieno virittimissä. E: Jaksanut enää arvuutella niin vedin auki tuon ja teräsblokissa lukee "Ibanez Edge Japan" |
Neponen 10.04.2010 20:25:05 | |
---|
Joo, nyt loppu tältä säätäjältä huumorintaju. Tossa muutaman tunnin säädin kitaraa, että oisin saanut sen kelluvaksi. Kuvassa näkyvä musta kehys on vanhan alkuperäisen tallan kiinnityskappale (omissa kuvissa). Tämä estää edes vähäisen pull-upin. Rupesin purkamaan kitaraa ja sain tuon teräskehyksen irti. Heitin sen pöydälle odottamaan ja laitoin tallan takaisin kiinni. Noh, kävi sitten niin, että tallan perä on hemmetisti ilmassa ja jousista säätövara loppu, kun kitaran on saanut e-vireeseen. Taitaa olla aika viedä tuo Ruokankaan syyniin. |
Kivijalka 10.04.2010 20:27:40 | |
---|
Neponen: Joo, nyt loppu tältä säätäjältä huumorintaju. Tossa muutaman tunnin säädin kitaraa, että oisin saanut sen kelluvaksi. Kuvassa näkyvä musta kehys on vanhan alkuperäisen tallan kiinnityskappale (omissa kuvissa). Tämä estää edes vähäisen pull-upin. Rupesin purkamaan kitaraa ja sain tuon teräskehyksen irti. Heitin sen pöydälle odottamaan ja laitoin tallan takaisin kiinni. Noh, kävi sitten niin, että tallan perä on hemmetisti ilmassa ja jousista säätövara loppu, kun kitaran on saanut e-vireeseen. Taitaa olla aika viedä tuo Ruokankaan syyniin. Enemmän (jollei ole jo täyttä viittä) tai jäykempiä jousia sitten tallaan kiinni. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Neponen 10.04.2010 20:46:34 | |
---|
Juu, taitavat olla aika loppu nuo jouset. Pistänpä pienen valokuva-albumin tänne jakoon, niin näette miten erikoinen systeemi on vanhan tallan jäliltä tossa kitarassa. Pahoittelen kuvan laatua, otin kännykällä tuossa purkamisen tiimellyksessä. http://img233.imageshack.us/g/10042010.jpg/ |
jussi1976 10.04.2010 21:18:56 (muokattu 10.04.2010 21:25:59) | |
---|
jniska: Ai miten niin pidät, siis pysyykö se kampi siinä asennossa mihin sen laittaa. Mulla ei ole tullut yhtään Edgeä, Edge Prota tai Low Pro Edgeä vastaan, jossa kampi olisi niin "tahmea" että se pysyy soiton tiimellyksessä siinä mihin sen laittaa. Eikä kyllä tarvitsekkaan, tiellähän se olisi. Aina mulla. En voi sietää kampea, joka ei pysy tasan siinä kohdassa, johon olen sen asettanut. Siksi mä asetan sen niin, että varmana pysyy paikallaan. Sitä pitää aina onkia sieltä alhaalta; Se hidastaa ja vaikeuttaa hommaa, koska alhaalla makaavaa kampea ei voi käyttää mihinkään, kuten bändäritkin tietävät... Jos se taas on jompaan kumpaan suuntaan muuten, niin jo matemaattisestikin homma on todennäköisemmin hallittavissa, etenkin jos tykkää daivata tai "säräyttää" Tässä syy valintaani. "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
jniska 11.04.2010 10:00:29 | |
---|
Laiha Lissu oli paras |
tender.insanity 11.04.2010 10:54:08 | |
---|
jniska: Ai miten niin pidät, siis pysyykö se kampi siinä asennossa mihin sen laittaa. Mulla ei ole tullut yhtään Edgeä, Edge Prota tai Low Pro Edgeä vastaan, jossa kampi olisi niin "tahmea" että se pysyy soiton tiimellyksessä siinä mihin sen laittaa. Eikä kyllä tarvitsekkaan, tiellähän se olisi. Käytössähän se kuluu ja kynsilakka toimii hätäapuna. Kun noita kampia on useampi ja jokainen kunnossa, niin eipä se paha homma ole vaihtaa, kun liikaa löystyy. Varsinkin esiitymistilanteessa. Tai no, voishan sekin olla keikalla ohjelmanumero, että kitaristi alkaa sörssimään kynsilakkapurnukan kanssa. |
Neponen 11.04.2010 17:31:29 | |
---|
Noniin, nytten on kunnolla perehdytty tuohon tallasysteemiin tuossa feRnderissä. Eli vanha talla on ollut niin iso (fernandes headcrasher), että sillä on ollut kiinnitysalustana tuollainen metallinen kehikko. Ankkuritapit ovat mallia suoraan puuhun ruuvattavia (onko nämä yhtä pätevät kuin kaksiosaiset??) Ibanez Edge on asennettu tuohon päälle. Ankkuritapit menevät kehikon läpi. Jouset vaikuttavat hieman kuluneilta (uusilta näyttävät maalipinnan ja kiiltävyyden puolesta), mutta kyllä noilla nyt toistaiseksi pärjää. Ehkä jäykempiin (standard --> hard tai extra hard) siirtyminen auttaisi. Kun nyt hieman opin säätämään tuota, niin säätövara riittikin tallan vaaka-asentoon saamiseen :) Ja alaspäin kammetessa saa jo melkein voimaa käyttää neljän jousen ollessa kiinni. Otin kehikon irti ja asensin tallan paikalleen. Jäi helvetin rumat kolot, mutta ilman kehikkoa kampeaminen onnistui myös ylöspäin, tosin puu tuli aika äkkiä vastaan. Asensin kehikon takaisin ja talla on nyt mallia ainoastaan alaspäin kammettava. Ihan 2-3 milliä pystyy kyllä kampeamaan ylöspäinkin, sitten tulee metalli vastaan. Mitä luulette, kumpi tulisi halvemmaksi, kun pull-up routen jyrsiminen on kuitenkin pakollinen tempaus, että saa helpommin ylöspäin kammettua. Modifioida tuota kehikkoa niin, että ottaisi esimerkiksi siitä palan pois sieltä peräpäästä, niin ettei talla enää ota siihen kiinni. Vai kehikon poisto ja kolon täyttäminen puulla tai millä nyt täyttääkään? Ruokankaalla teettäisin homman, kumpi nyt sitten tulisikaan kyseeseen. |
juikkipuikki 11.04.2010 18:25:52 | |
---|
Ruokankaalle mars mars sielt, ota eka juna niin et oot heti klo 9 puljun eessä ku häiskä tulee avaamaan paikat ::P Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :) |
HraPerkele 12.04.2010 11:17:25 | |
---|
jniska: Ai miten niin pidät, siis pysyykö se kampi siinä asennossa mihin sen laittaa. Mulla ei ole tullut yhtään Edgeä, Edge Prota tai Low Pro Edgeä vastaan, jossa kampi olisi niin "tahmea" että se pysyy soiton tiimellyksessä siinä mihin sen laittaa. Eikä kyllä tarvitsekkaan, tiellähän se olisi. Vinkkinä Edgen kammen jäykistämiseen: pala tai kaksi elmukelmua tallan kampireiän päälle ja kampi perään niin avot. Pysyy timminä! |
Christeraser 12.04.2010 12:49:27 | |
---|
|
Neponen 12.04.2010 13:18:31 | |
---|
Oisko kellaan mitaan mielipidetta tuosta minun tallahommasta? Joo ja enkkunappis koulun koneilla. |
Neponen: Oisko kellaan mitaan mielipidetta tuosta minun tallahommasta? Sellainen mielipide löytyy, että jos kitaraan pitää tehdä paljon muutoksia (kalliitakin) niin samantien ostaa jonkun sopivan OFR-kepin, jossa sitä kampea voi vemputtaa ylöspäinkin. Varsinkin jos jotain vähän vanhempaa vintage-keppiä mennään muuttelemaan niin se ei välttämättä ole fiksua, koska yleensä jälleenmyyntiarvo kasvaa kasvamistaan jos kitara on pidetty alkuperäisenä. |
Neponen 12.04.2010 15:36:22 (muokattu 12.04.2010 16:08:38) | |
---|
Krice: Sellainen mielipide löytyy, että jos kitaraan pitää tehdä paljon muutoksia (kalliitakin) niin samantien ostaa jonkun sopivan OFR-kepin, jossa sitä kampea voi vemputtaa ylöspäinkin. Varsinkin jos jotain vähän vanhempaa vintage-keppiä mennään muuttelemaan niin se ei välttämättä ole fiksua, koska yleensä jälleenmyyntiarvo kasvaa kasvamistaan jos kitara on pidetty alkuperäisenä. Niin juu. Ikäähän tuolla on, että vintage-osasto lähestyy? Harmittava seikka on se, että alkuperäisestä tallasta ei ole jäljellä kuin kiinnitysalusta. Ilmeisesti jossain elämänvaiheessa alkuperäinen Fernandes FRT-5 Headcrasher(??) on hajonnut niin pahasti, että on ollut parempi vaihtaa uusi talla kokonaan tilalle. Olen koittanut kyllä metsästää alkuperäistä tallaa tuohon. Toistaiseksi tuloksetta. |
slapvete 12.04.2010 15:50:30 | |
---|
Floikista vakain ja paraslaatuinen on mun kokemuksen mukaan ollut ihan orkkis Floyd Rose. Lisensoidut ovat kehnompia. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Neponen 12.04.2010 16:09:23 | |
---|
slapvete: Floikista vakain ja paraslaatuinen on mun kokemuksen mukaan ollut ihan orkkis Floyd Rose. Lisensoidut ovat kehnompia. Juu, mutta katso nuo kuvat tuosta. Aika isoa työtä saa tehdä että saa kunnolla asennettua Edgen tai sitte OFR. |
Krice 12.04.2010 16:10:56 | |
---|
Neponen: Olen koittanut kyllä metsästää alkuperäistä tallaa tuohon. Toistaiseksi tuloksetta. Ai siinä ei ole alkup. tallaa. No, ehkä sitä voi sitten säätää enemmänkin. |
Neponen 12.04.2010 16:17:02 | |
---|
Krice: Ai siinä ei ole alkup. tallaa. No, ehkä sitä voi sitten säätää enemmänkin. Krice, lue tuosta vähän ylempää noita minun selvityksiäni :) Oikeasti koitan tässä pohtia sitä, että alkaako täyttämään puulla vanhan tallan koloja vai antaako olla tuon metallilevyn ja modata sitä sen verran, että pull-up cavityn(??) eli pull-up routen jyrsintä onnistuu. Olen tässä muutaman päivän nyt ettinyt intervepsistä tuota tallaa ja aika kiven alla tuntuu olevan, niin kuin myös varaosat siihen. |
Neponen 14.04.2010 22:36:44 | |
---|
Tuli tässä yksi kysymys tosta Ibanezin Edgestä. Ne nailonlaakerit tai mitkä lie on siinä kammessa. Ne on kyllä hyvässä kunnossa, mutta millä tuota kampea saisi kireämmäksi? Aluksi se pysyi ihan kivasti paikallaan, mutta nyt valahtaa aina vakaa suoraan lattiaa kohti. |
kimurantti1 15.04.2010 01:10:28 | |
---|
Neponen: Tuli tässä yksi kysymys tosta Ibanezin Edgestä. Ne nailonlaakerit tai mitkä lie on siinä kammessa. Ne on kyllä hyvässä kunnossa, mutta millä tuota kampea saisi kireämmäksi? Aluksi se pysyi ihan kivasti paikallaan, mutta nyt valahtaa aina vakaa suoraan lattiaa kohti. Vaihtamalla ne nylon-prikat, niitä luulisi saavan musaliikkeestä uusia. Jos ei, niin Thomannilta ainakin löytyy: http://www.thomann.de/fi/ibanez_2le21_torque_bushings.htm |