baron 12.04.2010 11:07:58 (muokattu 12.04.2010 11:10:13) | |
---|
Musiikkia korville: Eihän tässä ole siitä kyse, vaan siitä, kuka osaa oikeasti laulaa (+esiintyminen, etc.) ja kuka ei. Mikä laulukilpailu tää muka on? Täähän on tangoskaba, viihdettä. Miksi oli videopätkät kilpailijoista jos laulun pitäisi muka ratkaista? Sellaisia ovat Mirjam Helin kilpailut ym. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 12.04.2010 11:10:21 | |
---|
baron: Mikä laulukilpailu tää muka on? Täähän on tangoskaba. Miksi oli videopätkät kilpailijoista jos laulun pitäisi muka ratkaista? Sellaisia ovat Mirjam Helin kilpailut ym. Nimenomaan laulukilpailu ja onhan ne Mirjam Helinin kilpailut nähtävissä netissä vielä tälläkin hetkellä! |
baron 12.04.2010 11:15:35 | |
---|
EP: Nimenomaan laulukilpailu ja onhan ne Mirjam Helinin kilpailut nähtävissä netissä vielä tälläkin hetkellä! Mä kävin lukemassa säännöt: Missään ei sanottu että se on laulukilpailu. Viime kädessä 6 yleisön suosikkia (millä perusteella tahansa ) pääsee loppukilpailuun jossa tuomaristo valitsee parhaan. Missään ei sanota millä perusteella. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Musiikkia korville 12.04.2010 11:20:12 | |
---|
baron: Mikä laulukilpailu tää muka on? Täähän on tangoskaba, viihdettä. Miksi oli videopätkät kilpailijoista jos laulun pitäisi muka ratkaista? Sellaisia ovat Mirjam Helin kilpailut ym. Mähän laitoin tuohon edelliseen, että +esiintyminen, etc. Se siis kerto siitä, että täytyy omata muitakin ominaisuuksia kuin laulutaito. Joka tapauksessa mä kuitenkin näkisin tuon kisan vielä toistaseks enemmän laulukilpailuna kuin viihdekilpailuna. Muussa tapauksessa toi on kaikkien Talenttien ja muiden kanssa yhtä samaa tuubaa. Tangomarkkinat on jokavuotisuudellaan tuhonnu tai tuhoamassa oman asemansa, mutta mun mielestä sitä ei pitäis silti päästä voittamaan, eikä edes kisassa menestyä sellaisten, jotka ei osaa laulaa. Jos tää menee siihen, että kansa saa päättää voittajan ja muun kärkiporukan, niin siinä käy niin, että sen voittaa joku Mauno, tmv ja samalla voit olla varma siitä, että tuollaisten voittajien keikoilla ei käy väkeä, eikä kisaa arvosteta tämän jälkeen yhtään. Mikään Nykäsesimerkki ei tähän päde. By: MK |
Pitääpä nyt muistaa, että Maunon ansiosta kisa on roikkunu iltapäivälehtien otsikoissa. Tuskinpa vaan Mauno voittaa, mutta kisa on saanut paljon näkyvyyttä. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
AnselmiMaa 12.04.2010 13:40:40 | |
---|
Näkyvyyttä lisää/lisäsi myös Ylen mukaantulo (esim. juhlakonserttia tuli pätkissä pitkin syksyä). Kohdeyleisö ko tapahtumaan on parempi kuin maikkarilla. Säännöistä vielä sen verran.. sehän on täysin selvä asia, että kyseessä on nimenomaan laulukilpailu. eihän esim lentopallon säännöissäkään mainita erikseen kyseessä olevan urheilulaji. Ei muutaku ei anna periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun! |
baron 12.04.2010 13:50:17 (muokattu 12.04.2010 13:51:35) | |
---|
AnselmiMaa: Näkyvyyttä lisää/lisäsi myös Ylen mukaantulo (esim. juhlakonserttia tuli pätkissä pitkin syksyä). Kohdeyleisö ko tapahtumaan on parempi kuin maikkarilla. Säännöistä vielä sen verran.. sehän on täysin selvä asia, että kyseessä on nimenomaan laulukilpailu. eihän esim lentopallon säännöissäkään mainita erikseen kyseessä olevan urheilulaji. "Lentopallo on joukkuepeli, jota pelaa kaksi joukkuetta verkon kahtia jakamalla pelikentällä. Pelistä on tarjolla muunnelmia eri käyttötarkoituksiin, tarkoituksena tuoda peli kaikessa monipuolisuudessaan jokaisen ihmisen ulottuville. Peliajatuksena on toimittaa pallo - lyömällä - verkon yli, tarkoituksena saada se koskettamaan vastustajan kenttää, sekä estää vastustajaa tekemästä niin. Joukkue saa käyttää kolme lyöntiä (torjunnan lisäksi) pallon palauttamiseen vastapuolelle." On siinä aika paljon enemmän kuin tangomarkkinoiden säännöissä. Ei niissä sanota että tarkoitus laulaa mahdollisimman hyvin. Mutta pitäkää ihmeessä laulukilpailuna ja olkaa vapaasti tyytymättömiä (niin tunnutte olevankin) kun kansa äänestää millä milloinkin perusteella. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
rintapek 12.04.2010 13:52:36 | |
---|
AnselmiMaa: eihän esim lentopallon säännöissäkään mainita erikseen kyseessä olevan urheilulaji. Mua on aina ottanu pannuun, kun mulla ei o mitään saumaa satasen sileän suomenmestariksi. Mut jos finaaliin valittais puolet ensin kansanäänestyksellä, ni mä kyl näyttäisin semmoisen räpiköinnin, et finaalipaikka ois selviö. Suomenmestariks en puolenminuutin ajalla rööki huulessa taitais päästä, mut viidettä tilaa voisin tavoitella. One kind of music only - the good kind |
tarmo 12.04.2010 14:02:13 (muokattu 12.04.2010 14:03:31) | |
---|
Sinänsä hyvä, että tangomarkkinoillekin pystytään jo nauramaan. Mä en enää muista, milloin kisassa viimeksi EI olisi ollut sijaa spekulaatioille ja arvostelulla, kun "tangoaateliin" on nostettu välimallin laulajia. Mukaan on aina mahtunut paljon sellaisia hyviäkin laulajia, joille tangoskabat on ollut se ainut ponnahdusmahdollisuus pinnalle, mutta joille tangojen tulkinta on jo taaksejäänyttä elämää. Siinä mielessä on siis hienoa, että instituutio murenee kilpailuksi kilpailujen joukkoon ja antaa sen myötä monelle mahdollisuuden päästä irti tangoleimasta. Se, että tangoa lauletaan karaokena, vie kisaa lähinnä arvoiseensa suuntaan. Nyt yleisö saattaa ihan oikeasti havaita sen "todellisuuden tangojen taustalle", jota me soittajat ollaan vuodesta toiseen manailtu. Luulisi, että nykymenon myötä ihmiset oppisivat erottamaan hyvät ja huonot suoritukset toisistaan, eivätkä asettaisi ketään laulajaa mihinkään asemaan vain sen perusteella, että tyyppi on joskus "menestynyt" tangomarkkinoilla. Ehkä jo kymmenen vuoden päästä voi jälleen yltää koko kansan iskelmätähdeksi ilman, että on käynyt pakollista näyttäytymiskierrosta Seinäjoella. Nopeaa muutosta en lähtisi povaamaan, mutta hiljaa hyvä tulee. Eikä se edelleenkään estä edelleenkään hyvien laulajien esiintuloa myös tangostarana. Jos sitä välttämättä haluaa. "kentillä tavataan, veljet". Hihhii... |
poppamies 12.04.2010 15:21:49 (muokattu 12.04.2010 15:22:05) | |
---|
Lord Of The Strings |
EP 12.04.2010 16:51:47 | |
---|
Tango on mun mielestäni hyvä mittari osoittamaan kyvyt, vois melkein sanoa, että kun osaa laulaa tangoa niin osaa laulaa muutakin! |
tarmo 12.04.2010 17:08:14 (muokattu 12.04.2010 17:10:10) | |
---|
EP: Tango on mun mielestäni hyvä mittari osoittamaan kyvyt, vois melkein sanoa, että kun osaa laulaa tangoa niin osaa laulaa muutakin! Tästä mä olen jyrkästi toista mieltä, olettaen, että käytät mittarina laulukykyä Tangomarkkinat -laulukilpailussa. Esimerkkejä löytyy pilvin pimein. Jos lähdetään siitä, ettei laulutaito ole täysin subjektiivisesti arvioitava käsite. E: Pahimmillaan suomalaiseen tangokansaan uppoaa suvereenisti muodoton, ryhditön ja rytmitön mikkiinoksentaminen, joka pitäisi kieltää lailla. "kentillä tavataan, veljet". Hihhii... |
AnselmiMaa 12.04.2010 18:10:27 | |
---|
Ei muutaku ei anna periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun! |
Timi 12.04.2010 19:46:45 | |
---|
KoskPaavo: Täh, siiskö Maunon "laulusta"? Vai Annukan? Maunoo ennes kuunnellut. Vaikea.Mutta varma! |
KoskPaavo 12.04.2010 21:35:20 | |
---|
Timi: Maunoo ennes kuunnellut. Kannattaa ehdottomasti ja ota nitrot siihen lähelle. "Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen."
Lain.Walttoni |
prinkkala77 13.04.2010 14:01:39 | |
---|
|
Begemoth 13.04.2010 14:56:00 | |
---|
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
walttoni 13.04.2010 15:10:37 | |
---|
Moderaattori on ollut horroksessa.... COVS2. |
Timi 13.04.2010 19:40:57 | |
---|
KoskPaavo: Kannattaa ehdottomasti ja ota nitrot siihen lähelle. Heh!En vieläkään kuuntele.Mulle riitti se yks.Mä oon niin yksinkertainen,että mun mielestä ainoot Tähdet on ollut Sillanpää ja Koriseva!Monet muut ovat pärjänneet myös upeasti musiikkimarkkinoilla. Vaikea.Mutta varma! |
ronja 17.05.2010 16:53:59 | |
---|
|