Keppis 10.03.2004 20:37:44 | |
---|
Mulla on sellanen tilanne että ei tuu enään kotona ollesssa niin usein tartuttua kitaraan. Tekis enemmän mieli harjotella bändin kans, mutta kun kotona soitteluunkin pitäis saada jotain intoo. Tuntuu että ei jaksa alkaa treenaan mitään vaikeempia riffejä/sooloja tai muuta. Soittoon ei oo innostus menossa vaan kotona reenaukseen. Mitä tehdä? "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
hjukke 10.03.2004 20:42:00 | |
---|
Itselläni on samaa ongelmaa ajoittan, auttaa kun käy kitaratunneilla, ja silloin jos ei ole treenannut niin tulee kummasti mieli soitella kotonakin, välillä pitää se intohimo soittoon kaivaa jostain, kuuntele vaikka Extremeä, siinä tuntee itsensä aika mitättömäksi, siis tottapuhuen musiikista saa kyllä inspiraatiota, ja välillä iskee sellainen himotreenaus että saisi itsestään paremman ja paremman soittajan. "- munakennot on huumorihommaa" |
Eemil 10.03.2004 21:02:08 | |
---|
Käy imuttamasta netistä pari taustanauhaa ja jamittele. |
Tiommi 10.03.2004 21:04:50 | |
---|
rupea blokkailemaan biisejä levyiltä korvakuulolla. siinä kehittyy korva ja voit sitten esitellä niitä biisejä. "Se mikä laulaen tulee, se nuuskien menee!" Sam Yaffa |
Keppis 10.03.2004 21:08:06 | |
---|
Käy imuttamasta netistä pari taustanauhaa ja jamittele. Mistäköhän semmosia voi imutella? "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
toxic 10.03.2004 21:20:45 | |
---|
minä poltan cd:lle jotain kappaleita joita osaan kitaralla (siis kunnolla :-D) ja soitan sit omassa ruumissa levyn mukana. Toinen vaihtoehto: Opettele sweeppaamaan. |
Eemil 10.03.2004 21:56:16 | |
---|
|
Keppis 11.03.2004 21:27:14 | |
---|
Toinen vaihtoehto: Opettele sweeppaamaan. Oon kattellu jotain sweeppi juttuja mutta kun näyttää niin vaikeelta. Onko metronomin kans hitaasti harjoittelu mukavampaa? Itseasiassa mää en oo ees ihan vcarma miten se sweeppaus tehään vaikka oon sen täältä miljoona kertaa lukenu. Kai se aukenis jos niihin syventyis kunnolla. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
Keppis 11.03.2004 21:28:38 | |
---|
"jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
toxic 11.03.2004 21:30:10 | |
---|
Soita jotain helppoja sweeppejä ihan hitaasti, sit ku oot soittanu pari tuntia niin alkaa onnistua. Ei se niin vaikeeta oo. Kato noita harjotuksia. |
Eddie 11.03.2004 21:43:03 | |
---|
Opettele uusia sointuja, niin saat roimasta uutta puhtia soittoon ja motivaatio soitella kasvaa. "If you like metal, you´re my friend." |
Keppis 11.03.2004 21:56:21 | |
---|
Soita jotain helppoja sweeppejä ihan hitaasti, sit ku oot soittanu pari tuntia niin alkaa onnistua. Ei se niin vaikeeta oo. Kato noita harjotuksia. Onko towards dead endin sweepit sellasia, joilla olis mahdollista alottaa. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
Keppis 11.03.2004 21:58:42 | |
---|
Opettele uusia sointuja, niin saat roimasta uutta puhtia soittoon ja motivaatio soitella kasvaa. Ei oo oikeen tarvetta, kun osaan jo mollit, duurit, seiskat, molliseiskat, vitoset. Enempään ei oo tullu toistaseks oikeen tarvetta. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
Super-Jari 11.03.2004 22:42:06 | |
---|
Bändisoittoa! Minä en nykyään soita kotona juurikaan mitään vaan sitten bändin kanssa. Siellä antaa sitten patoutuneiden ideoiden purkautua valtavana tajunnanvirtana ja huomata miten koko maailma on pysähtynyt kuuntelemaan tuota Sinun loistavaa, loogista, groovaavaa ja innostavaa ja motivoivaa musiikkia (tässä vaiheessa yleensä rumpali heittää sinua kapulalla ja palaat todelliseen elämään.) "Vasara on m.netin nopein" -greshgurt |
Ei oo oikeen tarvetta, kun osaan jo mollit, duurit, seiskat, molliseiskat, vitoset. Enempään ei oo tullu toistaseks oikeen tarvetta. Tarkoitin sointuja tyyliin 9, 11 ja 13. Niillä saa paljon uutta väriä soittoon. "If you like metal, you´re my friend." |
Mika K 12.03.2004 12:22:53 | |
---|
Käy imuttamasta netistä pari taustanauhaa ja jamittele. Tämä on hyvä idea. Olen itse alkanut tekemään oikein rumpu- ja bassotaustoja joiden päälle on hyvä soitella. Tulee kummasti lisää ideaa soittohommiin, kun on komppi jonka tahdissa soitella. Tähän tulee allekirjoitus |
manto 12.03.2004 15:28:19 | |
---|
-Nojoo- |
toxic 12.03.2004 15:40:55 | |
---|
Onko towards dead endin sweepit sellasia, joilla olis mahdollista alottaa. Nope. Katoi toi fak. siinä on hyviä sweeppejä aluks. Towards on aika palikka mut vaikee ku se menee silleen jännästi. |
Keppis 12.03.2004 19:31:01 | |
---|
Tarkoitin sointuja tyyliin 9, 11 ja 13. Niillä saa paljon uutta väriä soittoon. pitäis olla sellasia biisejä joita voi soittaa noilla soinnuilla. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
Kitarajeesus 12.03.2004 20:20:35 | |
---|
pitäis olla sellasia biisejä joita voi soittaa noilla soinnuilla. Kirjastosta löytyy monenlaisia bossanova-,jazz- ja Flamenconuottiopuksia joista kyllä löytyy noille käyttöä.Sitten kannattaa opetella sointujen käännöksiä ja armoton määrä asteikkoja viidellä eri sormituksella.Monissa nuottikirjoissa on mukana myös cd jonka kanssa voi jamitella.Jos käy kitaratunneilla niin ei pääse kovin helposti kyllästymään. Musiikki on elämä. |