![]() 07.04.2010 17:02:42 (muokattu 07.04.2010 17:09:38) | |
---|---|
Oho, juhlavuositykitystä lisää NAMMista: http://i7.photobucket.com/albums/y269/SoCalMike/DeeDubs/DSCN0522.jpg http://i7.photobucket.com/albums/y269/SoCalMike/DeeDubs/DSCN0782.jpg http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?p=653968 En ihan tajua, mitä 1987 centennial setti tekee 2010 nammissa? Se edellä mainitsemani bubingasetti birdseye vaahterapinnalla taisi olla samaa Centennial-kamaa. E: mä en vaan voi mitään sille, että näistä mattahardwareista tulee mun vanhat RMIFit mieleen... http://i7.photobucket.com/albums/y269/SoCalMike/DeeDubs/DSCN0691.jpg Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä. | |
![]() 07.04.2010 19:56:42 (muokattu 07.04.2010 20:04:40) | |
Simbe: http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?p=653968 En ihan tajua, mitä 1987 centennial setti tekee 2010 nammissa? Se edellä mainitsemani bubingasetti birdseye vaahterapinnalla taisi olla samaa Centennial-kamaa. No kelpaahan komiaa settiä näytellä. Kuinka monta noita settejä on tehty? On vähän sama kun Sonorin Jet Set. Ei niitäkään kovin montaa ole. EDit: Ahaa. juu. Hieman enempi tuijoteltua niin olihan siellä että 50 jamahaa on tehty. Saman verran siis kun soronoota. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 10.04.2010 23:01:16 | |
OPJ1974: Sama juttu, ottaisin kyllä ihan mielellään. Hintalappu onneksi hiilitsee mukavasti kaikki ostohalut. Se on muuten sinänsä mielenkiintoinen juttu, että porukka himoitsee näitä uusia "Vintage" settejä, mutta niihin harvalla on rahaa, vaikka kiinnostusta senkin edestä. Sitten kun joku myy torilla "originaalia" 9000-settiä sanotaan nyt vaikka n.25-30 vuotta vanhaa, niin ei tunnu kelpaavan kenellekään, vaikka hintapyyntö on vain 30-60 % uusiin verrattuna. Etenkin kun kyse on Recording Customista, joka uutena ei käytännössä eroa juuri lainkaan alkuperäisestä, mitä nyt vanhoissa voi olla jokunen kosmeettinen jälki pinnassa. Torillahan oli useamman viikon kaupan muistaakseni 6-12 kk sitten natural wood -setti, kuin myöskin sunburst -setti, hienoja molemmat. | |
![]() 11.04.2010 13:15:14 (muokattu 11.04.2010 13:18:57) | |
arhipp: Se on muuten sinänsä mielenkiintoinen juttu, että porukka himoitsee näitä uusia "Vintage" settejä, mutta niihin harvalla on rahaa, vaikka kiinnostusta senkin edestä. Sitten kun joku myy torilla "originaalia" 9000-settiä sanotaan nyt vaikka n.25-30 vuotta vanhaa, niin ei tunnu kelpaavan kenellekään, vaikka hintapyyntö on vain 30-60 % uusiin verrattuna. Etenkin kun kyse on Recording Customista, joka uutena ei käytännössä eroa juuri lainkaan alkuperäisestä, mitä nyt vanhoissa voi olla jokunen kosmeettinen jälki pinnassa. Torillahan oli useamman viikon kaupan muistaakseni 6-12 kk sitten natural wood -setti, kuin myöskin sunburst -setti, hienoja molemmat. Omakohtaisen mielenkiinnon vanhaan orkkis 9000:iin vie basarin syvyys joka on 14". En tiiä mikä siinä mättää? mut basarin pitää olla minusta 16" tai syvempi. Pilkun viilausta? En tiiä mut aika tärkeä tekiä minulle rumpua valittaessa. Toinen mikä kiinnostaa noi yess kiinnitysten mukana olo. Puhtaita mieltymys asioita, jotka kaikilla on omansa. Myös itselle on tullut sellainen fiilis että omista padoista. Nyt pitää saada yess versiot. Miksi? En tiedä. Ja tähän hätään tuntuisi oikeat pannut olevan tt 10", 12", ft:t 14", 16" ja tietenkin 22"x16" basari. Soundi ei varmasti tule juuri muuttumaan suuntaan tai toiseen, mut pakko saada edes kokeilla. Tästä syystä omat tomit löytyvät torilta. Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen. | |
![]() 11.04.2010 14:35:04 | |
iekku84: Omakohtaisen mielenkiinnon vanhaan orkkis 9000:iin vie basarin syvyys joka on 14". En tiiä mikä siinä mättää? mut basarin pitää olla minusta 16" tai syvempi. Pilkun viilausta? En tiiä mut aika tärkeä tekiä minulle rumpua valittaessa. Onko sulla kokemusta 14" syvistä bassorummuista? :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. | |
![]() 11.04.2010 17:03:06 | |
Kyllä se 14" syväkin potkii hyvin. Hiukan vaan perehtymistä kalvovalintoihin. Omassa oli ps3:nen eikä muuta tarvinnu. Reso oli joku mikä lie. Siitäkin olis vielä voinu saada lisää irti jos olis tällänny toisellekkin puolelle sen ps3:n. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 11.04.2010 17:12:38 | |
markkuliini: Onko sulla kokemusta 14" syvistä bassorummuista? :) Minulla on verrattomasti kokemusta 14" syvistä. Ne eivät 22":na oikein meinaa kuulua kuskin paikalle näin keskiverto, vaan Bobanan sanoin kalvovalinnat ratkaisevat. 16" syvänä se alkaa kuulua ihan eri tavoin, johtuen orastavista "siltarumputajuuksista", joita ala- ja ylämiddeksi kutsutaan. 14" syvänä on matala tömähdys ja korkea "läps, mutta 16" tulee mukaan presenssitaajudet. Pottery Is Gay! | |
![]() 11.04.2010 17:26:47 | |
jazzmies: Minulla on verrattomasti kokemusta 14" syvistä. Ne eivät 22":na oikein meinaa kuulua kuskin paikalle näin keskiverto.. Hyvin puettu sanoiksi. Piinaava piirre! Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. | |
![]() 11.04.2010 19:08:13 | |
jazzmies: Minulla on verrattomasti kokemusta 14" syvistä. Ne eivät 22":na oikein meinaa kuulua kuskin paikalle näin keskiverto, vaan Bobanan sanoin kalvovalinnat ratkaisevat. 16" syvänä se alkaa kuulua ihan eri tavoin, johtuen orastavista "siltarumputajuuksista", joita ala- ja ylämiddeksi kutsutaan. 14" syvänä on matala tömähdys ja korkea "läps, mutta 16" tulee mukaan presenssitaajudet. Et sinä nyt oikeassa tässä ole ;-) Jännästi muoti painaa tiettyyn kokoon rumpuja. Nyt on muodissa pitkät bassorummut ja matalat tomit. Monessa 14" syvässä bassorummussa on todela mukava ja pyöreä soundi. Toisissa aivan voimaton pössähdys. Omalla kokemuksella hyviä 14x22" bassorumpuja: Premier Resonator Ludwig (kaikki) Sonor Phonic Yamaha 9000 Rogers (22") Huonoja: Tama (kaikki) Pearl (kaikki pro-settejä huonommat) Rogers (24") Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 11.04.2010 19:27:53 | |
hollmi-5: Omalla kokemuksella hyviä 14x22" bassorumpuja: Premier Resonator Ludwig (kaikki) Sonor Phonic Yamaha 9000 Rogers (22") Huonoja: Tama (kaikki) Pearl (kaikki pro-settejä huonommat) Rogers (24") Omalta osaltani ainakin voin todistaa että Ludarin 22"x14" potkii erittäin hyvin. Lyöntikalvoina on vuosien saatossa ollut Ambassador, PS3, Emperor ja myös Evans EQ1 ja kaikki ovat toimineet hyvin. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. | |
![]() 11.04.2010 19:51:24 | |
hollmi-5: Et sinä nyt oikeassa tässä ole ;-) Jännästi muoti painaa tiettyyn kokoon rumpuja. Nyt on muodissa pitkät bassorummut ja matalat tomit. Monessa 14" syvässä bassorummussa on todela mukava ja pyöreä soundi. Toisissa aivan voimaton pössähdys. Omalla kokemuksella hyviä 14x22" bassorumpuja: Premier Resonator Ludwig (kaikki) Sonor Phonic Yamaha 9000 Rogers (22") Huonoja: Tama (kaikki) Pearl (kaikki pro-settejä huonommat) Rogers (24") En väittänytkään 14" syvien bassorumpujen olevan huonoja, vaan että niiden ääni tuppaa kadota lavamekkalassa jonnekin. Monesti on joutunut ajamaan bassaria monitoriin, tai sitten pikku-PA-keikalla ei ole juuri bassaria kuulunut. 16" syvällä ei sellaista ongelmaa ole vastaan tullut. Pottery Is Gay! | |
![]() 11.04.2010 21:24:25 | |
markkuliini: Onko sulla kokemusta 14" syvistä bassorummuista? :) On kokemusta jokseenkin enempi halvemmista 14" syvistä basareista. Siis nyt ei ole soundista kiinni vaan jotenkin näkö ja mielikuva millainen basarin pitäisi olla mielestäni minulle. Niin ja tuo 22"x16" on minun makuuni juuri täydellinen. Kalvovalinnat on askarruttaneet uuden treeniksen myötä. En mieluista soundia ole saanut vaikka miten ruuvaisi.. Nyt mennään ps3 clear ja ps3 musta 5"holella Ludarin setti b/o classic? joissa 22"x14" teki lähtemättömän vaikutuksen joensuun konservatoriolla -90luvun alun ja puolivälintienoilla. Nyt jo edesmenneellä soitonopettajalla Laslo Györffyllä oli sellaiset. Niillä ensimmäiset päräytykset ottaneena rumpujen osalta. Samassa tilassa taisi olla 8000 yamahat toisena settinä. Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen. | |
![]() 11.04.2010 22:57:28 | |
iekku84: Omakohtaisen mielenkiinnon vanhaan orkkis 9000:iin vie basarin syvyys joka on 14". En tiiä mikä siinä mättää? mut basarin pitää olla minusta 16" tai syvempi. Pilkun viilausta? En tiiä mut aika tärkeä tekiä minulle rumpua valittaessa. Toinen mikä kiinnostaa noi yess kiinnitysten mukana olo. Puhtaita mieltymys asioita, jotka kaikilla on omansa. Myös itselle on tullut sellainen fiilis että omista padoista. Nyt pitää saada yess versiot. Miksi? En tiedä. Ja tähän hätään tuntuisi oikeat pannut olevan tt 10", 12", ft:t 14", 16" ja tietenkin 22"x16" basari. Soundi ei varmasti tule juuri muuttumaan suuntaan tai toiseen, mut pakko saada edes kokeilla. Tästä syystä omat tomit löytyvät torilta. Nää on kyllä hyvin pitkälti näitä fiilisjuttuja. Itsekin haluaisin saada settiini vanhan kulahtaneen Avedis krässin toiselle kaveriksi. Nyt on uusi 17 thin, jonka soundista tykkään älyttömästi. Olen kuitenkin valmis vaihtamaan sen soundiltaan jopa epämiellyttävämmäksi, vain silmää miellyttääkseni. Mitä tulee basariin 22x14 tai 22x16, Recording Customeista on kokemusta molemmista, sekä myös 20x16 kokoluokasta. Kaikista olen saanut kaivettua ihan hyvän soundin esille. Vihreätä valoa näytän kaikille niistä. 22x18 en ole koskaan kokeillut, lienee ok sekin. | |
![]() 12.04.2010 08:18:12 | |
arhipp: Nää on kyllä hyvin pitkälti näitä fiilisjuttuja. Itsekin haluaisin saada settiini vanhan kulahtaneen Avedis krässin toiselle kaveriksi. Nyt on uusi 17 thin, jonka soundista tykkään älyttömästi. Olen kuitenkin valmis vaihtamaan sen soundiltaan jopa epämiellyttävämmäksi, vain silmää miellyttääkseni. Mitä tulee basariin 22x14 tai 22x16, Recording Customeista on kokemusta molemmista, sekä myös 20x16 kokoluokasta. Kaikista olen saanut kaivettua ihan hyvän soundin esille. Vihreätä valoa näytän kaikille niistä. 22x18 en ole koskaan kokeillut, lienee ok sekin. Itse olen puntaroinut ton avedis 16"mthin briljant finnish lätyn vaihtamista regular pintaiseen ja ehkä hitusen isompaan? 18" mthin on vasemmalla komppicrashinä uusi jokseenkin. Mulla oli aijemmin 8000 setissä se 22"x18" basari niin tuntui ehkä liiankin syvälle ja jotenkin hankala oli jo virittää ja miettiä kaikenmaailman demppejä kun se jäi oikeasti humisemaan. Sitä kun polkaisi niin ei jäänyt kenellekkään epäselväksi mistä ääni tuli=) Mut toi 16" syvä on optimi mielestäni. Ja jos se olisi "parasta" mitä on tarjolla niin varmasti se tuossa retro setissä olisi mut siinäpä pojotti 16" syvä=) Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen. | |
![]() 13.04.2010 22:59:39 | |
arhipp: Se on muuten sinänsä mielenkiintoinen juttu, että porukka himoitsee näitä uusia "Vintage" settejä, mutta niihin harvalla on rahaa, vaikka kiinnostusta senkin edestä. Sitten kun joku myy torilla "originaalia" 9000-settiä sanotaan nyt vaikka n.25-30 vuotta vanhaa, niin ei tunnu kelpaavan kenellekään, vaikka hintapyyntö on vain 30-60 % uusiin verrattuna. Etenkin kun kyse on Recording Customista, joka uutena ei käytännössä eroa juuri lainkaan alkuperäisestä, mitä nyt vanhoissa voi olla jokunen kosmeettinen jälki pinnassa. Torillahan oli useamman viikon kaupan muistaakseni 6-12 kk sitten natural wood -setti, kuin myöskin sunburst -setti, hienoja molemmat. Kuten sanottua, hintalappu hillitsee ostohaluja.. mullahan on "vain" Tour Customit. Niistä maksoin (uudenveroisena) käytettynä shell-settinä virpeleineen pari vuotta sitten 400 euroa ja postarit sitten päälle. Sillon ja vielä tänäänkin mielestäni kohtuullisen sopiva hinta. Olen kyllä kuolaillut niin vanhaa kuin uuttakin, Sonorin Hiliteä, Yamahan RC:tä tai MC:tä tai PHX:ää, Premier Signiaa, Gretchiä, Slingerlandeja, Ludwigeja, Kumuja... Onhan noita. Kaikki kelpaa, ei tässä nirsoja oltaisi :D Nyt rahat menevät jotenkin kummasti taloyhtiön hissi-, lämmitys- ja putkiremontteihin ja vierasta pääomaakin sitä varten pitää ottaa, "vähän". Noo, mikäs tässä, kuolalaput on keksitty ja aikaahan on maailman tappiin :) It's so hard to be a rumpalimies. | |
![]() 14.04.2010 06:29:27 | |
OPJ1974: Nyt rahat menevät jotenkin kummasti taloyhtiön hissi-, lämmitys- ja putkiremontteihin ja vierasta pääomaakin sitä varten pitää ottaa, "vähän". Noo, mikäs tässä, kuolalaput on keksitty ja aikaahan on maailman tappiin :) Juu noi remppajutut on aina ärsytäviä mut ne voi kyllä lisätä kämpän hintaa ainakin pienemmät rempat kuten ikkuna jne.. Mutta tuohan ne asumismukavuutta. Toi "vähän" kuullostaa aika mielenkiintoiselle summalle.. Eli taitaa olla jonkin aikaa harraste budjetti jäissä kun katsoo remontti listaa.. Mut kuolalapuksi kannattaa kokeilla sellaista lasten kaukalollista ruokalappua. Kun tulee tarpeeksi kuolaa siinä voi uittaa vaikka paperiveneitä... Jos ne harraste kalusto pysyisi hetken pois mielestä=) Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen. | |
![]() 14.04.2010 07:22:26 (muokattu 14.04.2010 07:44:06) | |
Jos ne harraste kalusto pysyisi hetken pois mielestä=) Kaksi herrasmiestä olivat traktorin kanssa hommissa pellon laidalla. Aivan siinä laidalla, josta vietti alas melko jyrkkä ja pitkä putous. Apumies touhusi ulkona ja traktorin kuljettaja onnistui tietenkin ajamaan juuri sinne rotkon reunalle. Lyhyt paniikki ja sähläys ja traktori päätyi keinumaan rotkon reunalle, kuin elokuvissa konsanaan. Kului tovi, kovin pitkältä tuntuva. Kuin ihmeen kaupalla kuski onnistui lopulta livahtamaan traktorista ulos. -Apumies: ootko kunnossa? -Kuski: joo, mitäpä tässä.. -Apumies: taisit vähän säikähtää? -Kuski: no joo... parriin minnuuttiin ei ollu p**lu mielessä Perustuu tositapahtumiin. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
![]() 14.04.2010 09:29:46 | |
Oliko tossa neljä henkilöä? Kaksi herrasmiestä, kuljettaja ja apumies? | |
![]() 14.04.2010 09:55:13 | |
Kailis: Oliko tossa neljä henkilöä? Kaksi herrasmiestä, kuljettaja ja apumies? Eivätkö kuljettaja ja apumies voi olla herrasmiehiä?:o Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
![]() 14.04.2010 12:23:43 | |
passe: Eivätkö kuljettaja ja apumies voi olla herrasmiehiä?:o Kyllä ainakin Etelä-Suomen traktorimiehiä voi herrasmiehinäkin pitää ihan hyvin. Helvetin fiksua porukkaa, mutta ei päde kaikkiin ilmansuuntiin :) Mulla on sukua Kainuussa, niin sinne tuo "herrasmies"-juttu ei passaa oikeastaan ollenkaan, jos traktori- ja peltoasioista puhutaan tai yleensä työasioista. Siellä on tapana päästellä suusta kokoajan ns. työnääniä, meni homma putkeen tai ei ja varsinkin, jos joku homma alkaa ns. kivestämään, kuten he itse asian ilmaisevat. Yleensä se näyttääkin menevän aina niin kuin vaikeimman kautta, kun sivusta kuuntelee: "Eihän tämä saatanan osa sovi tähän perkele alkuunkaan. Voe vittu saatana sentään minkä paskan se lykkäsi nyt kouraan. Voe ristuksenperkele... Tillaat perkele osan, niin ei saatana kun tee se sitten ite. Aina perkele sama juttu. Vittu saatana että se ossaa jo olla sitkasta tämäkin homma.... Voe jumalauta perkele se jo ossaa saatana mennä kyllä vituiksi, kun se alkaa menemään. Perkele että se jo kivestää... Jotain tuollaista se on ihan kokojan ja en mielestäni liioittele ollenkaan. Siis vaikka asiat menee täysin putkeen, niin se kuulostaa, kuin kaikki menisi täysin vituiksi koko ajan. Se on vaan tapa :) En osaa aitoa murretta matkia. Kainuussa laitetaan merkityksettömiä lisäsanoja ja noitumista joka väliin ja venyteään ja voimistetaan sanoja. Kiroilu on aika kovaäänistä. Sanoja ja ääntä ei säästellä. Se on ihan perinne sielläpäin ja geeneissä. Itse huudan myös tuon geenirasitteen takia, hieman enemmän kuin normi Etelä-Suomalainen, vaikka Etelästä opit on saatu. Se on vaan geeneissä. Lapsena tuota touhua tuli sedän pellon reunalta katseltua ja sieltä se ehkä tarttui minuunkin osittain. Kainuulaista kiroiluperinnettä, jota siellä kuulee solkenaan on hankala kuvailla. Se pitää kokea. Näyttelijöistä ehkä Kari Heiskanen saattaisi hyvänä päivänä pystyä parin minuutin demostraatioon ja ehkä Veikko Sinisalo-vainaja olisi pystynyt myös. Mutta siihen aitoon aamusta iltaan kiroiluun ei pysty kukaan muu kuin Kainuulainen pelto-/metsä-/konetyömies... Asiaa ei edes huomata sielläpäin, kun se on niin normaalia. Mutta "herrasmiehet " tulee ihan ehkä viimeisenä mieleen sivusta seuraavalle, muualta tulleelle vieraalle ;) Joo anteeksi on tylsää taas töissä ja motivaatio on hukassa. Mutta liittyen tähän keskusteluun, niin ryytimaatouhut vie ajatukset uusista rummuista ainakin ihan totaalisesti. Löögimaata kitkiessä et voi ajatellakkaan muuta kuin selkääsi, joka on ikään kuin tulessa koko ajan :) Muuten jos löytää mieleiset rummut ja hinta natsaa kannattaa iskeä. Itse mietin talvella kaksi viikkoa yksiä tapauksia. Sitten päätin lähteä ostoksille, kun hermo petti. Ne menikin edellisenä päivänä. Oli sen verran hyvät rummut halvalla, etten katsele vähään aikaan ollenkaan ostosmielessä. Siirryin katkerana moottoripyöriin. Löysin hyvän ja halvan. Soitin, että tuon viikon päästä vanhan näytille peräkärryllä, kun lumet oli maassa ja katsotaan väliraha. Viikon päästä pyörä olikin mennyt. Muut siellä seisoo vieläkin näköjään. Hinta oli kohdallaan. Ei ole näkynyt rummuista eikä moottoripyöristä sen jälkeen yhtä hyvää ehdokasta hinta/laatusuhteessa, ei sinnepäinkään. Ei kannata odotella. Lohduttaudun sillä, että ostin n. 2000e pellit (normihinta käytettynä) muutamalla satasella tässä talvella. Iskin silloin heti ja ei ole kaduttanut :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)