Aihe: Soundin 35 kaikkien aikojen parasta kotimaista biisiä
1 2 3 4
JCM
10.04.2010 13:08:06

Tigerstedt: Käyppä livenä tarkastamassa, on muuten todella jees.

En aio käydä. Kiinnostus on 0.

Ja tuo listalla oleva biisi, matkalaulu, on oikeasti ihan jäätävän paska biisi. Varmasti ihan tarkoituksella tehty ärsyttämään.
padaa@dadaa!
10.04.2010 13:25:10

Pluto: Mun mielestäni Murheellisten laulujen maa on aivan hiton hyvä biisi, jossa on hienot soundit ja täysin överiksi vedetty teksti.

Joo, ei toi mun kirjotuksen ironia kohdistunutkaan itse biisiin. Mut vähän vaivaa "diggailisin ellei olis niin puhkisoitettu" -syndrooma.
oo-p
10.04.2010 13:32:43

Twinkle: Tjaa, ne ei olekaan samaa mieltä minun kanssa. Voi himpula, taidanpa kirjoittaa siitä internettiin.

Minusta tuo on moninpaikoin erittäin hyvä lista.

En minä siitä sen kummemmin nettiin kirjoita, mutta tämä vain on hauskaa, kuinka helposti tänne saa hirveän kitinän päälle tämmöisellä. Provoa.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Atomic Cafe
10.04.2010 13:56:42 (muokattu 10.04.2010 18:23:31)
Pluto: Mun mielestäni Murheellisten laulujen maa on aivan hiton hyvä biisi, jossa on hienot soundit ja täysin överiksi vedetty teksti.

Hieno biisihän se on ja Eppujen lähtölaukaus niihin ihan oikeisiin ruikutuslauluihin

Murheellisten laulujen maa on parodiaa mutta samalla se on pelottavan lähellä todellisuutta. Mitä lähemmäksi Seinäjokea mennään niin sitä todellisemmaksi se muuttuu: http://www.youtube.com/watch?v=bXF-VFypIic Jos tätä biisiä soittaa Kauhavan kirkossa ja seurakunta kuuntelee sitä hartain ilmein, lakki kourassa ja jakaus keskellä päätä kun on kirkonmenojen jälkeen lähdössä kylille tappelemaan niin siitä on huumori kaukana.

Jos joskus tehdään lista parhaista halolla päähän ja puukolla selkään biiseistä niin tämä tulee sijoittumaan hyvin korkealle: http://www.youtube.com/watch?v=1pbsz_mf9dE

Ylivoimainen voittaja olisi kuitenkin tämä: http://www.youtube.com/watch?v=kMZaJGF353Y

Ja ilmaisvinkkinä kerrottakoon että siinä vaiheessa kun perhe seisoo lumihangessa ja poliisi oven takana niin tilannetta voi rauhoitella tällä: http://www.youtube.com/watch?v=sIz6fMKPYFo&feature=related
ballfish
10.04.2010 14:02:06
Tigerstedt: Käyppä livenä tarkastamassa, on muuten todella jees.

Kova oli liveshow. Tytöt vaan rääkyivät JUODAANKO LISÄÄ VIINAAA JÄJÄHÄJÄHÄJÄJHÄ. Ei perkele. Radiosoitto riittää mulle.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Atomic Cafe
10.04.2010 15:08:15 (muokattu 10.04.2010 15:22:58)
Jos vakavasti puhutaan niin tuolla listalla on tasan 8 biisiä jotka minäkin sinne laittaisin ja se on oikeastaan yllättävän paljon.
Adrift
10.04.2010 15:20:18
On ihme ruikutusta taas. Tuommoiset listat ovat ihan käypää musiikkialan lehden tekstiä ja niitä on mukava verrata omiin mielipiteisiinsä. Kyse on asenteesta; lukemattapaskaa- asennoitumisen ja ylipäätään koko hiekkaa vaginassa- elämänfilosofian kun hetkeksi unohtaa, niin huomaakin elämän olevan ihan mukavaa.
Tande
10.04.2010 19:42:15 (muokattu 10.04.2010 19:44:36)
Olisin suonut listalle edes yhden Hurriganesin biisin... Järkyttävää on myö se, ettei mukana ole, kuin neljä englanninkielistä biisiä. Myös 2000-luvun menestynenin _muusikko_ Anssi Kela on unohdettu täysin.
Anteeksi.
itsy
10.04.2010 19:48:51 (muokattu 10.04.2010 19:49:04)
Tande: Olisin suonut listalle edes yhden Hurriganesin biisin... Järkyttävää on myö se, ettei mukana ole, kuin neljä englanninkielistä biisiä. Myös 2000-luvun menestynenin _muusikko_ Anssi Kela on unohdettu täysin.

Melko luonnollistahan se on, että parhaiden suomalaisten kappaleiden listalla on paljolti suomenkielisiä kappaleita. Ei se kieli kuitenkaan mikään itseisarvo ole puolin tai toisin.
Atomic Cafe
10.04.2010 20:36:44 (muokattu 10.04.2010 23:21:25)
Atomic Cafe
10.04.2010 20:53:44 (muokattu 11.04.2010 00:24:02)
Huojuva_Torni
10.04.2010 22:54:47 (muokattu 10.04.2010 22:55:30)
Atomic Cafe: Hieno biisihän se on ja Eppujen lähtölaukaus niihin ihan oikeisiin ruikutuslauluihin

Murheellisten laulujen maa on parodiaa mutta samalla se on pelottavan lähellä todellisuutta. Mitä lähemmäksi Seinäjokea mennään niin sitä todellisemmaksi se muuttuu: http://www.youtube.com/watch?v=bXF-VFypIic Jos tätä biisiä soittaa Kauhavan kirkossa ja seurakunta kuuntelee sitä hartain ilmein, lakki kourassa ja jakaus keskellä päätä kun on kirkonmenojen jälkeen lähdössä kylille tappelemaan niin siitä on huumori kaukana.

Kummallista. Asun Etelä-Pohjanmaan sydämessä lähellä Seinäjokea eikä mieleeni tule äkkiseltään yhtään tämänlaatuista tapausta. Yksi isän kaveri kuoli viinanjuontiin mutta siinä se. Kylillä ei ole koskaan tapeltu (paitsi mannet kerran), ainakaan kunnolla. Kenenkään perhe-elämää viinanjuonti ei ole mitenkään uhannut, varsinkaan konkreettisesti. Luulisi tällaisten tapausten kuuluvan arkeen täälläpäin jos Eputkin näkivät aiheelliseksi tehdä siitä satiirisen kappaleen.

Mistä on siis kyse? Enkö ole vain riittävän tietoinen ympäristöstäni? Onko minulla liioiteltu käsitys siitä missä "murheellisen laulun" raja kulkee? Onko työttömyys, viina, kirves ja perhe sittenkin vain myytti?!

---

EDIT: Itse listasta. :) Mielestäni sen olisi voinut täyttää pelkästään Eppujen biiseillä ja unohtaa muut suomalaisbändit tykkänään.
Johnny Buzz
10.04.2010 23:07:09 (muokattu 10.04.2010 23:08:18)

Nää listat on aina kyllä yhtä turhia, mutta pakko kommentoida, että missä on Suomen menestyneimmän bändin eli HIM:in biisit tolta listalta? Valon kynästä on syntyny kyllä aikas monta kovempaa biisiä, mitä tolle listalle mahtu.

Mutta tosiaan ihan täysin turhaa tämmöset listat eikä niillä ole mitään arvoa kellekään.
Atomic Cafe
10.04.2010 23:29:27 (muokattu 11.04.2010 00:20:08)
Huojuva_Torni: Mistä on siis kyse? Enkö ole vain riittävän tietoinen ympäristöstäni? Onko minulla liioiteltu käsitys siitä missä "murheellisen laulun" raja kulkee? Onko työttömyys, viina, kirves ja perhe sittenkin vain myytti?!

No jos ihan totta puhutaan niin onhan se ainakin sikäli vain myytti että eihän työttömyys, viina, kirves ja perhe rajoitu Etelä-Pohjanmaalle. Eikä tämä ole ainoa maa missä tapellaan ja viinaa juodaan :)
Veikko
10.04.2010 23:49:18
Listojen ainoa tarkoitus on se, että niitä laatii. Hullu saa olla jos niitä lukee ja analyseeraa.
Mr. Treehorn treats objects like women, man - The Dude
JCM
11.04.2010 00:02:46

Johnny Buzz: Nää listat on aina kyllä yhtä turhia, mutta pakko kommentoida, että missä on Suomen menestyneimmän bändin eli HIM:in biisit tolta listalta? Valon kynästä on syntyny kyllä aikas monta kovempaa biisiä, mitä tolle listalle mahtu.

Mutta tosiaan ihan täysin turhaa tämmöset listat eikä niillä ole mitään arvoa kellekään.

Meneeköhän Off-topicin puolelle, mutta pakko on sanoa, että yhtään ainutta hyvää biisiä en ole HIM -yhtyeeltä kuullut. Enimmäkseen jäätävää paskaa.
Veikko
11.04.2010 00:17:34
JCM: Meneeköhän Off-topicin puolelle, mutta pakko on sanoa, että yhtään ainutta hyvää biisiä en ole HIM -yhtyeeltä kuullut. Enimmäkseen jäätävää paskaa.

Se Black Diamond on ihan hyvä piisi.
Mr. Treehorn treats objects like women, man - The Dude
kaljataiteilija
11.04.2010 09:11:23
Meneeköhän Off-topicin puolelle, mutta pakko on sanoa, että yhtään ainutta hyvää biisiä en ole HIM -yhtyeeltä kuullut. Enimmäkseen jäätävää paskaa.

Him'in musiikki muodostuu lähinnä särmättömästä surisevasta suttusoundista, demppauskitaroinnista, laiskasta soitannasta ja Ville Valon huohottvasta lauluäänestä.
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
fuzz
11.04.2010 10:20:39
kaljataiteilija: Him'in musiikki muodostuu lähinnä särmättömästä surisevasta suttusoundista, demppauskitaroinnista, laiskasta soitannasta ja Ville Valon huohottvasta lauluäänestä.

Nääkin on lähinnä ihan paskoja:
Motörhead
The Damned
The Sonics
Buddy Holly
Gene Vincent
J. Burnette Rock n Roll Trio
rockabilly yleisestikin
Jimmy Reed
blues
Eddie Cochran
Little Richard
Brian Setzer
Johnny Thunders
New York Dolls
Flaming Sideburns
Sex Pistols
Howlin Wolf
Slim Harpo
Link Wray
Hurriganes
Dr. Feelgood
CCR
MC5
Stooges
AC/DC
Doors

Miksei voitaisi olla tappelematta mielipideasioista?
M4ss3 m/: No oon sentään ollu mnetis kauemmin kuin sä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)