Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soundgarden, Kyuss, Blind Melon, Mudhoney etc. Suomessa '95
1 2
RjW
11.03.2004 09:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli sellainen mieleen että kuinka moni täältä onnistui olemaan paikalla Helsingin jäähallissa elokuussa 1995 kun oli muistaaksen Helsingin juhlaviikkoihin kuulunut tapahtuma, jossa soittivat
 
Kyuss
Mudhoney
Sponge
Reef
Blind Melon
Pennywise
White Zombie
Soundgarden
 
Näin jälkikäteen ajatellen oli aika kova juttu nähdä nuo bändit vaikka silloin aivan kaikki eivät iskeneetkään. Aika monta myöhemmin menehtynyttä soittajaa onnistui näkemään samalla kertaa.
Dunga
11.03.2004 09:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvaa vituttaako nyt? Ois ollu mahtavaa nähdä nuo, mutta musiikkimaku taisi olla tuolloin hieman erilainen.
 
...kiskoessa munat jäi vetoketjun väliin, sorsan syy, miks se ottaa vetoketjun pesänrakennusaineeksi...
bedlam
11.03.2004 09:25:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutama kaveri oli paikalla. Ja kylläpä ketutti hehkutuksensa jälkikäteen kun ei itse jostain syystä päässyt. Damn.
 
http://www.mikseri.net/kiasma
PekkaRii
11.03.2004 10:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, siellä olin. Hetkonen, olin aika junnu. 13 vuotta.
Menin katsomaan Soundgardenia, joka olikin hyvä, mutta White Zombie iski lujaa myös. Seuraavana päivä heti hain Astro Creep 2000 levyn. Mahtavaa.
 
Muut bändit meni hiukan ohi multa. Blind Melon oli parempi kuin luulin, niillä oli silloin se musavideo jossa semmoinenpaksu mehiläinen pyöri.
 
Se kenttä, mä olin katsomossa, oli jaettu tyhmästi karsinoihin. Mikäs bändi se oli kun käski jengin kaatamaan ne. Ne jäähallin vanhat järkkärit kattoivat aika ihmeissään, mutta se oli kyllä ihan urpon näköistä kun jengi oli jaettu kolmeen osaa lätkäkaukalon kokoisella alueella.
 
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
madu
11.03.2004 10:16:18 (muokattu 11.03.2004 10:16:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei saa tälleen vääntää puukkoa haavassa.
 
Tämä keikka olisi pitänyt nähdä, varsinkin Soundgarden ja Mudhoney olisivat maistuneet. Muita vastaavia elämän suurimpia missauksia ovat ainakin Alice In Chainssin tavastian keikka ja Stone Temple Pilotsin tavastian keikka. No nuo Tavan keikat jäi ainakin ikärajan suhteen silloin tavoittamattomiin...
 
offtopiccia:
Corner barista löytyy muuten AIC:n settilista tuolta Tavan keikalta...
 
larinparaske
11.03.2004 10:23:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla tuli oltua, olin juuri muuttanut Helsinkiin ja kauhia Soundgarden-fani. White Zombiekin oli ihan hauska...muut meni vähän ohi, muistaakseni olin kaljalla...
 
I want to be the king and queen of cheese
Mechanizm
11.03.2004 10:54:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on taas niitä haavoja joita ei olis kannattanu repiä auki... Intissä olin tuolloin ja muistan että itketti.
 
Exhausted
11.03.2004 10:56:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olin 11 vuotta enkä kuunnellut tarpeeksi hyvää musiikkia. Eikös muuten Faith no Morekin käynyt suomessa noihin aikoihin?
Firon
11.03.2004 11:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin katsomassa, mutta omasta mielestäni Soundgardenin
esitys oli silloin kyllä melko apaattinen. Tai ehkä se johtui
sitten laskuhumalasta.
 
FNM keikka taisi olla vuosi sen jälkeen. Sekin oli pieni pettymys, kun soittivat niin paljon Album of the year matskua.
 
safia
11.03.2004 19:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paikalla olin, ja hieno tapaushan tuo oli. Olin tuolloin 16-vuotias. Minusta Soundgardenin keikka oli hypnoottinen. Näin jälkeenpäin ajatellen on kyllä upeaa että tuli Soundgarden nähtyä - jee!
 
Paatos joka päivä. -CMX
paavi
12.03.2004 11:11:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin katsomassa, mutta omasta mielestäni Soundgardenin
esitys oli silloin kyllä melko apaattinen. Tai ehkä se johtui
sitten laskuhumalasta.
 

 
Itsekin olin paikalla. Lähinnä soundgardenia katsomassa. No, tosiaan, eivät paljon lavalla liikkuneet, mutta kyllähän se soitto oli hypnoottista.
 
I know the pieces fit
The Duke
12.03.2004 11:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olin 11 vuotta enkä kuunnellut tarpeeksi hyvää musiikkia. Eikös muuten Faith no Morekin käynyt suomessa noihin aikoihin?
 
Provinssissa olivat 1995.
 
It's not another state of mind..It's another mind of state...
Huevos
12.03.2004 11:33:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyuss
Soundgarden

 
jep.
 
Firon
12.03.2004 11:34:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Provinssissa olivat 1995.
 
Mä puhuin siitä kulttiksen keikasta. Olisikohan ollut '97.
 
Lähikauppias
13.03.2004 15:08:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen etenkin kovimpina Melonhead-kausinani harmitellut, että olin tuolloin vasta pieni kiltti seiskaluokkalainen. Näin jälkeenpäin katsottuna aivan tajuttoman kova esiintyjälista, mutta enhän minä tuolloin edes olisi mistään mitään tajunnut.
 
rhubarb
13.03.2004 17:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mie en uskaltanu mennä, yksin ku olis joutunu ja olin vasta 13 v.
mutta muistan kuunnelleeni radiomafiasta livenä kyseistä konserttia, otti niin päähän kun en ollu paikalla
 
:( ääääääääääääääääääääääääää.....
 
I'm so emo I bleed tears!
waldemarx
20.03.2004 19:38:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun faija tais olla tuolla.
 
kaikki o turhaa paitsi bisse.
FlatOutFucked
20.03.2004 20:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mudhoney....Muuddhhoneyy...
Tulevatkohan vielä joskus Suomeen. Kuuntelen muuten juuri Twenty Fouria, joka on ihan pahkasikahyvä kappale. Do you not agree?
 
"You´re not just a duck, You´re human...HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
doolittle
22.03.2004 08:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskaa tajuta nyt että nuo kaikkihan ovat aivan tajuttoman hienoja nimiä joiden näkemisestä antaisi melkein mitä vain tänään, mutta silloin olen ollut 9-vuotias ja diggaillut lähinnä Beastie Boysia, CCR:ää ja Cypress Hilliä...
 
"It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks-
Margarita
22.03.2004 20:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olin paikalla! Olin silloin 14 -vuotias, ja se oli ehkä kovin juttu ikinä. Ironista kyllä, vaikka kyseisessä tapahtumassa oli jäähalli tupaten täynnä, soitti Soundgarden pari vuotta myöhemmin samassa tilassa puolityhjälle salille ainaski sata kertaa paremman keikan. Se oli muuten yksi parhaimmista konserteista joissa olen ikinä ollut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «