Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ohut kaulaprofiili?
1 2
RamoQ
10.04.2010 20:51:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin rinkuttamaan tuota Tokain Love Rokkia jonka kaula oli aivan loistava! Sopivan ohut muttei kuitenkaan "Lättänä" niinkuin joissain Ibanezeissa.
Ja nyt tekisi mieli hankkia tuommonen Firebird tyyppinen skeba mutta sanovat että niiden kaulat ovat helkkarin paksuja. Eli mistä löytyis Firebird jossa olis suht ohut kaula? Onko Tokain Birdeissä?
 
Muuki
10.04.2010 20:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämäkö oli uuden ketjun avaamisen arvoinen kysymys?
 
Keksitään kun keretään.
adretlan
10.04.2010 21:00:59 (muokattu 10.04.2010 21:01:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Tämäkö oli uuden ketjun avaamisen arvoinen kysymys?
 
Kiitos tästä loistavasta vastauksesta. M.Nettiä parhaimmillaan!
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Antti1
10.04.2010 21:02:29 (muokattu 10.04.2010 21:02:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Tämäkö oli uuden ketjun avaamisen arvoinen kysymys?
 
No miksikä ei? On sopiva kaulaprofiili aika tärkeä juttu kitaraa valitessa kuitenkin (joskin ainakin mä totun muutamaa poikkeusta lukuunottamatta melko nopeasti "kaikkeen") ja Firebirdeja ei ihan liiaksi asti Suomen kaupoissa roiku testattavana. Hankalaa käydä testaamassa edes, jos ei ole mitä koittaa.
 
Itse aiheeseen mä en osaa valitettavasti vastata kuitenkaan, mutta turhan nillityksen vois taas unohtaa.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
RamoQ
10.04.2010 21:04:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No miksikä ei? On sopiva kaulaprofiili aika tärkeä juttu kitaraa valitessa kuitenkin (joskin ainakin mä totun muutamaa poikkeusta lukuunottamatta melko nopeasti "kaikkeen") ja Firebirdeja ei ihan liiaksi asti Suomen kaupoissa roiku testattavana. Hankalaa käydä testaamassa edes, jos ei ole mitä koittaa.
 
Itse aiheeseen mä en osaa valitettavasti vastata kuitenkaan, mutta turhan nillityksen vois taas unohtaa.

 
Juuri tätä vähän hainkin eipä tässä mitään ongelmaa oliskaan jos vaikka Lespaa haettais mutta kun ei.
 
Antti1
10.04.2010 21:06:32 (muokattu 10.04.2010 21:07:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Juuri tätä vähän hainkin eipä tässä mitään ongelmaa oliskaan jos vaikka Lespaa haettais mutta kun ei.
 
Tää ei nyt ihan hirveästi auta ongelmaan, mutta treeniksellä toisen bändin jollain jässikällä oli 2009 vuoden Gibson Firebird. En ilman lupaa testannut kitaraa, mutta sen verran koitin kädessä, ettei kaulaprofiili ainakaan mikään pesismaila ollut. Se oli tuhti, muttei suoranaisesti mikään järkälemäinen. Enää vaan pitäisi tietää tarkka malli, mutten osaa tähän hätään muistaa ulkoa.
 
E: Kah, vaihtoehdothan olikin melko vähissä. Se oli Firebird V.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
RamoQ
10.04.2010 21:10:06 (muokattu 10.04.2010 21:10:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tää ei nyt ihan hirveästi auta ongelmaan, mutta treeniksellä toisen bändin jollain jässikällä oli 2009 vuoden Gibson Firebird. En ilman lupaa testannut kitaraa, mutta sen verran koitin kädessä, ettei kaulaprofiili ainakaan mikään pesismaila ollut. Se oli tuhti, muttei suoranaisesti mikään järkälemäinen. Enää vaan pitäisi tietää tarkka malli, mutten osaa tähän hätään muistaa ulkoa.
 
E: Kah, vaihtoehdothan olikin melko vähissä. Se oli Firebird V.

 
Juu tuota Epin Firebird V:tä olenkin aatellut jos löytyis. Eipä siinä taida kaula kovinkaan erilaisempi olla. Joten eiköhän ihan soitettava peli ole jos ei aivan lapio ole.
 
fox
10.04.2010 21:10:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Pääsin rinkuttamaan tuota Tokain Love Rokkia jonka kaula oli aivan loistava! Sopivan ohut muttei kuitenkaan "Lättänä" niinkuin joissain Ibanezeissa.
Ja nyt tekisi mieli hankkia tuommonen Firebird tyyppinen skeba mutta sanovat että niiden kaulat ovat helkkarin paksuja. Eli mistä löytyis Firebird jossa olis suht ohut kaula? Onko Tokain Birdeissä?

 
Tokain pulttikaula "birdissä" ei mun mielestä ole mikään erityisen ohut kaula.. Tuota en ymmärrä, että "sanovat että olis kaulat helkkarin paksuja", mutta missä? Ei oikeissa Firebirdeissä mitenkään yltiökkään paksut kaulat ole, pikemminkin päinvastoin. Kannattaa käydä tsekkaamassa, ihan ite. Kyllähän niitä nyt jossain löytyy, luulen..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
RamoQ
10.04.2010 21:12:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Tokain pulttikaula "birdissä" ei mun mielestä ole mikään erityisen ohut kaula.. Tuota en ymmärrä, että "sanovat että olis kaulat helkkarin paksuja", mutta missä? Ei oikeissa Firebirdeissä mitenkään yltiökkään paksut kaulat ole, pikemminkin päinvastoin. Kannattaa käydä tsekkaamassa, ihan ite. Kyllähän niitä nyt jossain löytyy, luulen..
 
Juu saattaa vaan olla että Huono(t) yksilöt sattunu kohalle. Mutta eipä ole sattunut näitä "oikeita" birdejä kohalle..
 
Zeeboo
10.04.2010 21:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: .... Kannattaa käydä tsekkaamassa, ihan ite. Kyllähän niitä nyt jossain löytyy, luulen..
 
Torilla näyttää aika-ajoin - nytkin - olevan. Entä jos ottaisi yhteyttä myyjään ja pyytäisi vähän mittaamaan ja käyttäisi omia soittimia referenssinä. Ainakin jonkinlainen mielikuva syntyy näin...
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
duc
10.04.2010 21:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden Gibsonin Firebird V:n profiili on sellainen hybridiprofiili, joka on Les Paulin 59:n ja 60:n välimaastossa. 59:n pyöreys ja 60:n ohuus tms.
Antti1
10.04.2010 21:13:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Juu tuota Epin Firebird V:tä olenkin aatellut jos löytyis. Eipä siinä taida kaula kovinkaan erilaisempi olla. Joten eiköhän ihan soitettava peli ole jos ei aivan lapio ole.
 
Hmm, mä en osaa tohon sanoa oikein mitään. Epin Explorerin ja bassomaailman Thunderbirdin profiili on kyllä ainakin aika pyörylä, vähän liiankin. Ei oo ihan Gibsonia vastaava, tosin onhan niilläkin se miljoona erilaista kaulaprofiilia ollut ajan saatossa.
 
Kannattaa nyt testata etukäteen, jos vaan mitenkään mahdollisuus tarjoutuu.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Antti1
10.04.2010 21:14:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Uuden Gibsonin Firebird V:n profiili on sellainen hybridiprofiili, joka on Les Paulin 59:n ja 60:n välimaastossa. 59:n pyöreys ja 60:n ohuus tms.
 
Kattelin ite just samaa sivuilta. Se selittäisi miksei ollut sitä pesismailafiilistä ainakaan tuossa.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
RamoQ
10.04.2010 21:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Torilla näyttää aika-ajoin - nytkin - olevan. Entä jos ottaisi yhteyttä myyjään ja pyytäisi vähän mittaamaan ja käyttäisi omia soittimia referenssinä. Ainakin jonkinlainen mielikuva syntyy näin...
 
Kiitos tästä! Mitenkäs en ite tullut ajatelleeksi...
 
duc
10.04.2010 21:15:51 (muokattu 10.04.2010 21:16:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kattelin ite just samaa sivuilta. Se selittäisi miksei ollut sitä pesismailafiilistä ainakaan tuossa.
 
Juup, itsellä on Gibsonin Thunderbird jossa on myös mukava profiili. Sellainen sopivan paksu, helpompi soittaa kuin vaikka monia Fenderin bassoja, joissa menee liian isoksi (näin pääasiassa kitaristille) se kaula.
fox
10.04.2010 21:18:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Juu saattaa vaan olla että Huono(t) yksilöt sattunu kohalle. Mutta eipä ole sattunut näitä "oikeita" birdejä kohalle..
 
Jaa sä ryhdyt heti luokittelemaan niitä huonoihin ja hyviin, eikö tässä ollu kysymys siit kaulaprofiilista?
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
RamoQ
10.04.2010 21:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Jaa sä ryhdyt heti luokittelemaan niitä huonoihin ja hyviin, eikö tässä ollu kysymys siit kaulaprofiilista?
 
Meinasinkin kaulaprofiilin osalta! En rupee vielä sanomaan mitään kun olen suunnilleen yhtä tai kahta koittanut.
 
Muuki
11.04.2010 00:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No miksikä ei?
 
Heh..
 
Henkilö A on ostamassa uutta kitaraa ja kysyy mielipiteitä muilta uudella ketjullaan; henkilö A suurinpiirtein ristiinnaulitaan ja hänen soittamaansa heavy-musiikkia halveksutaan yleisesti.

Henkilö B:tä kiinnostaa kahden guitarin erot ja uuden ketjun vuoksi hänet ohjeistetaan sättien kera joko foorumin hakuun tai "jelppikerhoon".

Henkilö X kysyy tuotteesta Y ja m.nettiläinen Z.. Juuri niin.

Perinteitä kunnioittaen (?) Voitte miun puolesta jatkaa rauhassa asiantäyteistä ketjua. Suapi ottaa tuulta allensa niin paljon kun lystää. Nou sarkasm.
 
Keksitään kun keretään.
Antti1
11.04.2010 00:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Heh..
 
Kyllä mun puolesta saa hevikitaroistakin kysellä, kunhan tekee sen asiallisesti. Enempi mä ite Jacksoneista diggailen, kuin Gibsonista. :) Molemmille on kuitenkin paikkansa. Harmi vaan, ettei moni muu käyttäjä sitä ymmärrä.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Muuki
11.04.2010 00:27:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kyllä mun puolesta saa hevikitaroistakin kysellä, kunhan tekee sen asiallisesti. Enempi mä ite Jacksoneista diggailen, kuin Gibsonista. :) Molemmille on kuitenkin paikkansa. Harmi vaan, ettei moni muu käyttäjä sitä ymmärrä.
 
Juu näihän se mennee. Kaippa sitä alkaa jo itelläkin pää sekoamaan kun päivästä toiseen tätä muusikoitten palstaruljanssia. Psst.. Jacksoneista samaa mieltä.. :) Ei sillä, Gibbonikin kelpaisi, enemmän kuin mieluusti.
 
Keksitään kun keretään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «