Aihe: BOSS RV-3 DIGITAL REVERB/DELAY kitarapajassa!
1 2
goose
12.03.2004 00:00:01
Eli nopeat syövät hitaat.
Ajattelin ilmottaa kun täällä tuntuu aika moni itkevän kyseisen laitteen perään. Itse olisin jo korjannut pois mutta ehdin jo line6:n stompboxit hommaamaan.
125 euroa näyttäs olevan hinta tällähetkellä. Noh.. uus t-kaupassa 155 eskoa..
...toivotaan parasta varotaan varasta..
Dumb
12.03.2004 00:47:09

Aika kova hinta kyllä. Mitäköhän tuo on uutena maksanut aikoinaan? Voisi tuon kai kuitenkin ostaa aamulla, jollei joku ehdi ensin...

Thomannilla ei näyttänyt olevan kuin RV-5:sta, vai olenko aivan sokea?
lukeman
12.03.2004 00:55:48 (muokattu 12.03.2004 00:59:20)
Thomannilla ei näyttänyt olevan kuin RV-5:sta, vai olenko aivan sokea?

Onkohan tuo RV-3 pois jo tuotannosta, tällainen muistikuva on...?? RV-5:ssa on ainoastaan reverb, RV-3:ssa reverb/delay, kuten otsikko kertoo. RV-3:ssa oli ovh. yli 200 €, taisi olla 250 €. Musapörssissä pyydettiin myyntitilissä olevasta RV-3:sta 150 €.
goose
12.03.2004 09:45:31
Yhdyn edelliseen. Jotain tota luokkaa ne hinnat on tosta ollu.
Joo ja siis mun teksti oli vähän epäselvä eli nimenomaan RV-5 on thomannilla sen 155 ekiä. RV-3 ei tehdä enää.
Dumb
12.03.2004 10:29:32

Eipä ole myynnissä enää!
goose
12.03.2004 10:53:25
Eipä ole myynnissä enää!

Joo näin mä vähän arvelin että se lähtee aika nopeesti. Nopeat syövät, hitaat eivät.
goose
12.03.2004 11:59:32
Ja minä olin onneksi se nopea! 8-)

Dodi.. onneks olkoon.
Dumb
12.03.2004 12:21:00 (muokattu 12.03.2004 12:21:19)

Dodi.. onneks olkoon.

Kiitos. Ei oikein vaan rahatilanne ole paras mahdollinen, mutta tilaisuuteen on tartuttava.

Ensi viikolla pääsee sitten testailemaan kun tuo saapuu minulle.
placebo
12.03.2004 13:24:14
Jos arsenaalista löytyy valmiiksi digital delay niin yhtenä vaihtoehtona on ostaa Digitechin Digiverb - Näin päästään kahdella pedaalilla samaan lopputulokseen. Lisäksi Digitechin kaikupedaalissa on reversekaiku. Elikkä Kevin Shield henkisiin juttuihin ynnä muihin modernin saundimaailman juttuihin sopiva pedaali.
placebo
12.03.2004 13:25:37
Ajattelin ilmottaa kun täällä tuntuu aika moni itkevän kyseisen laitteen perään

Jos arsenaalista löytyy valmiiksi digital delay niin yhtenä vaihtoehtona on ostaa Digitechin Digiverb - Näin päästään kahdella pedaalilla samaan lopputulokseen. Lisäksi Digitechin kaikupedaalissa on reversekaiku. Elikkä Kevin Shield henkisiin juttuihin ynnä muihin modernin saundimaailman juttuihin sopiva pedaali.
Dumb
12.03.2004 13:52:30

Minulla tuo erillinen reverb-pedaali ei oikein toimi kun melkein poikkeuksetta sen delay+reverb -yhdistelmän lisäksi päällä on joku modulaatiopedaali. Alkaa tulla aika monta pedaalipainallusta kun vaihtaa särölle, jonka kanssa mikään noista ei taas saisi olla päällä.

Lähinnä sellainen esimerkkisoundi, joka on toteutettu tuon delay+reverbin ja modulaatioefektin (tässä tapauksessa Uni-Vibe) yhdistelmällä, on KoRnin Falling Away From Me -kappaleen intro-/säkeistöriffi.

Ja juu, tällä hetkellä POD hoitaa tuon "puhdas+delay+reverb" -soundin oikein mallikkaasti, mutta eihän sitä koskaan tiedä, vaikka systeemit muuttuisivat...
placebo
12.03.2004 14:40:05
Minulla tuo erillinen reverb-pedaali ei oikein toimi kun melkein poikkeuksetta sen delay+reverb -yhdistelmän lisäksi päällä on joku modulaatiopedaali. Alkaa tulla aika monta pedaalipainallusta kun vaihtaa särölle, jonka kanssa mikään noista ei taas saisi olla päällä.

Bossin lineselector on kova sana noissa nopeissa saundinvaihtojutuissa. Huono puoli on toisaalta se että sitten ei paljon pedaalikombinaatioilla improvisoida...
goose
12.03.2004 15:00:06
Kävin just Soitin Huttusella. RV-3 käytettynä hyllyssä 270 EUR!!! Prkl Korn. Sieltähän saat hyvät rahat vaihdossa jos kyllästyt.. heh.
J-PPP
12.03.2004 16:33:51
WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa!
placebo
12.03.2004 17:16:23
Asmi
13.03.2004 21:21:02
Ostin samaisen pedaalin muusikoiden netistä ´joltakin musitaaksena 80 eurolla, eikä naarmun naarmua (eli kunto parempi kuin uusi:)
...Tyhmyrin selässä soikoon keppi...
Härski
13.03.2004 21:23:49
Ostin samaisen pedaalin muusikoiden netistä ´joltakin musitaaksena 80 eurolla, eikä naarmun naarmua (eli kunto parempi kuin uusi:)

Nyt täytyy kyllä myöntää, että olen Suomen kateellisin ihminen sulle tässä asiassa...
Dumb
15.03.2004 18:41:20

Tänään tuli pedaali postissa! Aika mitättömästi käytön jälkiä ja pohjassa ollut tarranauhakin lähti irti ihan nätisti (oli takiaispuoli kun itse käytän pedaalien pohjassa pehmeää).

Ehdin jo pelästyä, että laite on jotenkin viallinen kun oli pieniä ongelmia päälle/pois kytkemisen kanssa, mutta vika johtuikin ilmeisesti väsyneestä patterista, sillä uuden patterin vaihtaminen poisti ongelman. Täytyy käydä ostamassa muuntaja tässä joku päivä.

Pelkkä delay-puoli laitteessa ainakin on hyvä ja voisin ihan hyvin käyttää tuota pelkkänä delaynakin. Delay+reverb -soundit (joita varten, luonnollisesti, ostin tuon) ovat vielä hieman hakusessa, mutta eiköhän niitäkin ala löytymään paremmin kun leikin tuon kanssa lisää.
goose
15.03.2004 22:01:46 (muokattu 15.03.2004 22:02:47)
Tänään tuli pedaali postissa! Aika mitättömästi käytön jälkiä ja pohjassa ollut tarranauhakin lähti irti ihan nätisti (oli takiaispuoli kun itse käytän pedaalien pohjassa pehmeää).

Ehdin jo pelästyä, että laite on jotenkin viallinen kun oli pieniä ongelmia päälle/pois kytkemisen kanssa, mutta vika johtuikin ilmeisesti väsyneestä patterista, sillä uuden patterin vaihtaminen poisti ongelman. Täytyy käydä ostamassa muuntaja tässä joku päivä.

Pelkkä delay-puoli laitteessa ainakin on hyvä ja voisin ihan hyvin käyttää tuota pelkkänä delaynakin. Delay+reverb -soundit (joita varten, luonnollisesti, ostin tuon) ovat vielä hieman hakusessa, mutta eiköhän niitäkin ala löytymään paremmin kun leikin tuon kanssa lisää.

Älä nyt hyvä mies enää leiki muuntajilla ja pattereilla kun sulla on tommonen repertuaari paavoja. Osta joku kunnon virtalähde. Mun pisteet menee tietenkin voodoo labille. =)

EDIT: sun pitää hoitaa sitä rv-3:sta hyvin kun kerran bongasin sen sulle. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)