Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jäätävät tarjoukset laitteista
1 2 3 4 5 6 7 8
msm40
09.04.2010 21:09:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko roinaa torilla? Tuliko siitä tarjous joka veti maton täysin alta? Jatketaas tänne tätä puolta torikaupoista välillä. Voin ite aloittaa..
 
Myin VHT Pittbull 100 nuppia (Ultra Leadin edeltäjä) sekä mätsäävää 4x12 kaappia jollain karvan alta 2 tonnin pyynnillä (täysin linjassa oleva pyynti, tolla hinnalla loppupelissä menikin.) niin eiköhän neropatti Lrannasta laita tekstiviestin:"Ylihintasta jenkkiromua, maksan 250 eur. Tuunko hakeen?"
 
Jatkakaa..
 
All you really need is a Tele... For now..
ReBeat
09.04.2010 21:18:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi vuotta sitten...
 
"Huomasin muusikkojen netissä sinulla myynnissä olevan, vanhan Kurzin K2500R-korppumodulin. Valitettavasti vanhentuneet elektroniikkalaitteet ei (tunnesiteitä ja tiettyä käyttöarvoa lukuunottamatta) kuitenkaan markkinahinnaltaan ole juuri romurautaa tyyriimpää tavaraa, vaikkakin noilla käytettyjen palstoilla kovastikin tunnutaan elättelevän optimistisia toiveita. Eli, tarjoan kohtuulliset 150,00 euroa kahisevaa, sisältäen henkilökohtaisen noudon. Jos et saa vehjettä myytyä, niin ota vaikka yhteyttä..."
 
Krice
09.04.2010 21:20:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku halusi ostaa Grassrootsin 230 eurolla. Loukkaannuin.
 
Twinkle
09.04.2010 21:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskempaa näistä tulee vielä jos laitatte tiedon siitä, että millä se tuote lopulta oikeasti meni vai menikö ollenkaan.
 
Pietään myös threadi siistinä että noita tarjouksien tekijöitä ei ilmoitella, meinaan vaikka se hauskaa onkin toisen kustannuksella nauraa niin hauskempi tästä tulee jos täällä ei riidellä.
 
msm40
09.04.2010 21:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Hauskempaa näistä tulee vielä jos laitatte tiedon siitä, että millä se tuote lopulta oikeasti meni vai menikö ollenkaan.
 
Pietään myös threadi siistinä että noita tarjouksien tekijöitä ei ilmoitella, meinaan vaikka se hauskaa onkin toisen kustannuksella nauraa niin hauskempi tästä tulee jos täällä ei riidellä.

 
Hyviä pointteja, näin voitaisiin tehdä.
 
All you really need is a Tele... For now..
ReBeat
09.04.2010 21:45:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Kurzi meni eri henkilölle silloin puhelinkeskustelun jälkeen hintaan 670e + postit.
 
erty
09.04.2010 21:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku tarjos kerran ihan spontaanisti nahkamiestä vaihdossa tubescreameriin. En onneks just sillon tarvinnu leathermania, vaikkakin ihan näppärän näkönen olikin..
 
kimurantti1
09.04.2010 22:25:04 (muokattu 09.04.2010 22:52:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeastaan mistään muusta ei ole tullut aivan idioottimaisia tarjouksia, mutta toi nyt juuri myynnissä oleva Jem 7VWH on osoittautunut aikamoiseksi magneetiksi niille. Muutama asiallinen vaihtotarjous on heitetty, mutta suurin osa aivan käsittämättömiä (mm. päittäin LTD:n Alexi-600 Pink -kitaraan), ja pari ostotarjousta täysin järjettömään hintaan. Hintapyyntö on kuitenkin täysin linjassa niiden todellisen käytetyn arvon kanssa, mutta ilmeisesti joidenkin on vaan pakko koittaa josko myyjä olisi idiootti tai muuten vaan ei tietäisi mitä on myymässä. En mä mielestäni sellaista kuvaa itsestäni ole antanut täällä palstoilla tai jäsenkuvauksessanikaan, niin ihmetyttää vaan että miten joku oikeasti jaksaa. Eipä ne mua niin ärsytä, kun näihin voi täysin hyvällä omatunnolla heittää yhtä älyttömän vastauksen.
 
Toinen juttu mikä ihmetyttää, on tosi pienistä tavaroista tinkaaminen. Siis jos on vaikka 80 euroa uutena maksava pedaali myynnissä 50 eurolla, mikä on täysin kohtuullinen hinta hyväkuntoisesta laitteesta, ja tuosta sitten ruvetaan tinkimään kymppiä tai postikuluja mukaan. Joo, ei mun talous mihinkään 10 euroon kaadu, mutta haloo, se on 50 euron hintaisesta pedaalista 20% alennus. Eri asia olisi tietysti jos hinta olisi päin prinkkalaa, niin tinkiminen olisi asiallista ja toki mäkin yritän saada mahdollisimman halvalla kaiken, mutta joillain ei vaan tunnu olevan alkeellistakaan suhteellisuuden tajua.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Morri
09.04.2010 22:51:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli myynnissä toi mun RW-strato 550 e pyynnillä ja tuli mm 600 e tarjous. Sitten tulee tekstaria, että vieläkö myynnissä. No joo on, mutta on jo tarjottu 600 e ja useampi täydenpyynnin tarjous. Eikö vaan jamppa laita viestiä takaisin, että tarjoan 500 euroa. Kiitin kohteliaasti tarjouksesta... :) Jäi kuitenkin strato meikäläiselle kun en raaskinutkaan siitä luopua.
 
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
Mandarax
09.04.2010 23:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1:Toinen juttu mikä ihmetyttää, on tosi pienistä tavaroista tinkaaminen. Siis jos on vaikka 80 euroa uutena maksava pedaali myynnissä 50 eurolla, mikä on täysin kohtuullinen hinta hyväkuntoisesta laitteesta, ja tuosta sitten ruvetaan tinkimään kymppiä tai postikuluja mukaan. Joo, ei mun talous mihinkään 10 euroon kaadu, mutta haloo, se on 50 euron hintaisesta pedaalista 20% alennus. Eri asia olisi tietysti jos hinta olisi päin prinkkalaa, niin tinkiminen olisi asiallista ja toki mäkin yritän saada mahdollisimman halvalla kaiken, mutta joillain ei vaan tunnu olevan alkeellistakaan suhteellisuuden tajua.
 
Toi on hiukka kakspiippunen miekka, niinkun tuppaavat sanoa... Omasta mielestäni tuollaisessa torikaupassa on oletusarvoisesti pyyntinä hieman häilyvän optimistinen hintapyyntö, jossa useimmiten on vielä säädön varaa hinnassa ELLEI nimenomaan mainita, että hinta on todellakin tiukka. Itse ainakin varaan pyyntiini aina jonkun lähinnä muodollisen tinkausvaran myymilleni romuille. Jos nyt on pakko saada siitä purkistasi se 50e rahaa, niin väittäisin, että paremmin se menee kaupaksi kun laittaa hinnaksi 55e ja antaa ostajan tingata vitosen tai tulla sitten ne "postikulut vastaan" tms..
Varmaan useimmissa tapauksissa kyse ei ole niinkään rahasta (kuka oikeasti tarvitsee - siis TARVITSEE - sitä postikuluihin menevää parin euron rahasummaa aivan välttämättä) vaan lähinnä muodollisuudesta. Myyjä pyytää hiukan optimistisesti ehkä yläkanttiin, ostajan mielestä siinä on kaks naarmua enemmän kun pyyntihinta sallii, ja loppujenlopuksi päästään hyvässä lykyssä yhteisymmärrykseen keskenään. Eri juttu sitten, jos tuote on oikeasti edullisesti hinnoiteltu ja se menisi heti kaupaksi myyntihintaan - turha siihen on koittaakaan tingata - vaan eipä se siltikään ole väärin kohteliaasti asiaa kysyä. Täällä kuitenkin myydään käytettyä tavaraa, jolla ei koskaan ole "oikeata" tai absoluuttista hintaa. Ei siitä kannata myyjänkään hernettä nenään vetää - suhteellisuudentajua tarvitaan kyllä molemmissa osapuolissa.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
kimurantti1
09.04.2010 23:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Toi on hiukka kakspiippunen miekka, niinkun tuppaavat sanoa... Omasta mielestäni tuollaisessa torikaupassa on oletusarvoisesti pyyntinä hieman häilyvän optimistinen hintapyyntö--
 
Riippu mikä se hintapyyntö on. Mun mielestäni esimerkiksi 50 euroa jostain 80 euroa maksavasta Bossin pedaalista ei ole mikään häilyvän optimistinen pyynti, vaan molemmille osapuolille kohtuullinen kauppahinta. Toi on kyllä totta, että sellainen vitosen tai kympin tinkaanminen on lähinnä ostajalle hyvää mieltä, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että se kymppi todellakin on 20% alennus 50 euron purkista. Mua ei todellakaan kiinnosta vääntää hiluista, ja mulla onkin sellainen linja, että laitan sellaisen kohtuullisen hinnan laitteelle, jolla sen itsekin voisin ihan oikeasti ostaa. Se on tietty helppoa jos on alunperinkin tehnyt järkevät kaupat, suurimpaan osaan päättömistä pyynneistä on syynä joko se, että myyjä on alunperin omaa tietämättömyyttään tai lyhytnäköisyyttään maksanut kovan hinnan, eikä haluaisi ottaa omasta mokastaan takkiin, tai sitten on kiikarissa joku laite johon ei oikeasti ole varaa, mutta kokeillaan kuitenkin josko oma laite menisi kovaan hintaan kaupaksi.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Morri
09.04.2010 23:36:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Toi on hiukka kakspiippunen miekka, niinkun tuppaavat sanoa... Omasta mielestäni tuollaisessa torikaupassa on oletusarvoisesti pyyntinä hieman häilyvän optimistinen hintapyyntö, jossa useimmiten on vielä säädön varaa hinnassa ELLEI nimenomaan mainita, että hinta on todellakin tiukka. Itse ainakin varaan pyyntiini aina jonkun lähinnä muodollisen tinkausvaran myymilleni romuille. Jos nyt on pakko saada siitä purkistasi se 50e rahaa, niin väittäisin, että paremmin se menee kaupaksi kun laittaa hinnaksi 55e ja antaa ostajan tingata vitosen tai tulla sitten ne "postikulut vastaan" tms..
Varmaan useimmissa tapauksissa kyse ei ole niinkään rahasta (kuka oikeasti tarvitsee - siis TARVITSEE - sitä postikuluihin menevää parin euron rahasummaa aivan välttämättä) vaan lähinnä muodollisuudesta. Myyjä pyytää hiukan optimistisesti ehkä yläkanttiin, ostajan mielestä siinä on kaks naarmua enemmän kun pyyntihinta sallii, ja loppujenlopuksi päästään hyvässä lykyssä yhteisymmärrykseen keskenään. Eri juttu sitten, jos tuote on oikeasti edullisesti hinnoiteltu ja se menisi heti kaupaksi myyntihintaan - turha siihen on koittaakaan tingata - vaan eipä se siltikään ole väärin kohteliaasti asiaa kysyä. Täällä kuitenkin myydään käytettyä tavaraa, jolla ei koskaan ole "oikeata" tai absoluuttista hintaa. Ei siitä kannata myyjänkään hernettä nenään vetää - suhteellisuudentajua tarvitaan kyllä molemmissa osapuolissa.

 
Juurikin näin. Mun mielestä hyvään kauppaan kuuluu myös se, että kumpikaan osapuoli ei sanele hintaa (pois lukien tietysti ns halvat muutaman kympin ostokset) jos oikeasti ollaan molemmilla puolilla kaupantekoon halukkaita, haetaan sitä sopivaa hintaa. Itse en ainakaan jaksa niitä tervaskantoja, jotka jäpittää itsepintaisesti hintapyyntönsä päällä. Eikös sitä joissain kulttuureissa loukkaannutakin jos ei tinkaa... ;)
 
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
kimurantti1
09.04.2010 23:46:21 (muokattu 09.04.2010 23:51:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Mun mielestä hyvään kauppaan kuuluu myös se, että kumpikaan osapuoli ei sanele hintaa--)
 
Tää olikin mielenkiintoinen näkemys, miksi näin?
 
Musta myyjä voi pitää laitteellan ihan mitä hintaa haluaa, ja jos pyynti on oikeasti kohdallaan niin alunperinkin tiukan hinnan ilmoittaminen ilman mitään lisäiltyjä tinkivaroja on ainakin mun mielestäni paljon helpompaa ja nopeampaa kaupankäyntiä:
 
A: "Sulla näkyy oleva laite X tohon hintaan myynnissä, onko missä kunnossa?"
B: "On hyvässä kunnossa, laitan pari kuvaa sähköpostiin. Hinta on tiukka."
A: "Ok, kunto on jees ja pyynti ihan linjassa, tuun huomenna hakemaan."
 
Näin yksinkertaista se ainakin mulla on monta kertaa ollut. Sitten taas jos pyynti on metsässä eikä hinta laske kerta kysymällä, niin siinähän on myymättä laitetta, ei ole multa pois.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Morri
09.04.2010 23:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tää olikin mielenkiintoinen näkemys, miksi näin?
 
Musta myyjä voi pitää laitteellan ihan mitä hintaa haluaa, ja jos pyynti on oikeasti kohdallaan niin alunperinkin tiukan hinnan ilmoittaminen ilman mitään lisäiltyjä tinkivaroja on ainakin mun mielestäni paljon helpompaa ja nopeampaa kaupankäyntiä:
 
A: "Sulla näkyy oleva laite X tohon hintaan myynnissä, onko missä kunnossa?"
B: "On hyvässä kunnossa, laitan pari kuvaa sähköpostiin. Hinta on tiukka."
A: "Ok, kunto on jees ja pyynti ihan linjassa, tuun huomenna hakemaan."
 
Näin yksinkertaista se ainakin mulla on monta kertaa ollut. Sitten taas jos pyynti on metsässä, niin siinähän on myymättä laitetta, ei ole multa pois.

 
Suurin osa esim kitaroista tuolla torilla ei ole myynnissä tuolla "tiukka-varaumalla". Se että sä selkeästi ilmoitat, että ota tai jätä, hinta on tämä, on tietysti oma juttunsa ja myyjän oma valinta. Kaikki torilla ei kuitenkaan ole mitään hinnoitteluxperttejä, jotka tietää oikean hinnan tuotteelleen kuin huomisen lottonumerot. Senpä takia tässäkin kitarakamat-osiossa on ketjuna "päättömät hintapyynnöt torilla" vai mikä se nimi nyt olikaan... Kaupanteko se on mikä kannattaa.
 
Mutta nyt lopetan omalta osaltani tämän vatvomisen. Keskitytään alkuperäiseen aiheeseen.
 
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
Ziggy Bubba
10.04.2010 02:02:17 (muokattu 10.04.2010 02:04:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Mun mielestä hyvään kauppaan kuuluu myös se, että kumpikaan osapuoli ei sanele hintaa.
 
Musta tämä on täyttä hölynpölyä. Myyjällä on ihan lakisääteinen oikeus määritellä summa, jolla on valmis kamastaan luopumaan. Kyllä ite ainakin sanon usein tosi härskeille tinkaajille, että noin alas en missään nimessä hintaa tiputa, mielummin pidän ite tuotteen.
 
Torilla on kyllä kaikennäkösiä opportunisteja liikenteessä, jotka kokeilevat naurettavuudenkin uhalla "kepillä jäätä".
 
Itse en ainakaan jaksa niitä tervaskantoja, jotka jäpittää itsepintaisesti hintapyyntönsä päällä. Eikös sitä joissain kulttuureissa loukkaannutakin jos ei tinkaa... ;)
 
Sitten varmaan venttailet, jos saisit saman kaman ittelles sopivammalla hinnalla, eikö niin?
 
Voihan sitä tinkiä, ei siinä mitään. Joku järki vaan tohonkin hommaan.
 
This Is Sonar Transistor...
Twinkle
10.04.2010 02:18:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Juurikin näin. Mun mielestä hyvään kauppaan kuuluu myös se, että kumpikaan osapuoli ei sanele hintaa
 
Sanelee jos haluaa, kun vaihdetaan rahaa tuotteisiin niin siinä tilanteessa kumpikin saa arvottaa oman omaisuutensa vaihtoarvon (raha/tuote) ja jos ne summat kohtaa, niin tavara voi vaihtaa omistajaa. Mitään yleispätevää ohjenuoraa hyvälle kauppatavalle ei edes ole tinkimisen suhteen. Tässäkin threadissa on todettu, että ei kenenkään talous kaadu 5-10 euroon, mutta toisaalta ei kyllä kaadu ostajankaan. Miksi ihmeessä se summa sitten pitäisi tinkiä? tavan vuoksi?
 
Minusta tinkiminen ihan pelkästään tavan vuoksi on pelkkää vittuilua.
 
HTMono
10.04.2010 02:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Minusta tinkiminen ihan pelkästään tavan vuoksi on pelkkää vittuilua.
 
Tämä on kyllä jännä juttu. Itse tinkaan käytännössä aina, oli kyse sitten puhelinpuljusta, vaateostoista (ei nyt koske tietenkään mitään marketteja) taikka mnet-kaupoista. Jos vastavuoroisesti myy jollekkin jotain ja ostaja ei tinkaa, tulee siitä vähän kumma olo. Tulee heti mieleen että yritetäänkö huijata kun suostutaan samantien hintapyyntöön.
 
Minusta tinkiminen tavan vuoksi on ihan normaalia.
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Twinkle
10.04.2010 04:54:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HTMono: Tämä on kyllä jännä juttu. Itse tinkaan käytännössä aina, oli kyse sitten puhelinpuljusta, vaateostoista (ei nyt koske tietenkään mitään marketteja) taikka mnet-kaupoista. Jos vastavuoroisesti myy jollekkin jotain ja ostaja ei tinkaa, tulee siitä vähän kumma olo. Tulee heti mieleen että yritetäänkö huijata kun suostutaan samantien hintapyyntöön.
 
Minusta tinkiminen tavan vuoksi on ihan normaalia.

 
Kun kerran lähestyt asiaa noin, niin vaikuttaako se sinun ostopäätökseen että antaako myyjä alennusta vai ei?
 
Harris
10.04.2010 06:16:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.netin parhautta, kumpi/kampi väittelyä. Popcornit mikroon...
 
Jep jep...
 
Murgo
10.04.2010 08:26:18 (muokattu 10.04.2010 08:28:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Musta tämä on täyttä hölynpölyä. Myyjällä on ihan lakisääteinen oikeus määritellä summa, jolla on valmis kamastaan luopumaan. Kyllä ite ainakin sanon usein tosi härskeille tinkaajille, että noin alas en missään nimessä hintaa tiputa, mielummin pidän ite tuotteen.
 
Nimenomaan näin, myyjällä on oikeus sanella hinta, ostajan päätäntävalta rajoittuu siihen että päättää ostaako myyjän ilmoittamalla hinnalla vai ei, tinkiä toki saa, mutta myyjä päättää että tingitäänkö, ei ostaja. Joten aika hassua vaatia ettei kumpikaan osapuoli saisi "sanella" hintaa kun se sekä lain että yleisen oikeuskäsityksen mukaan on myyjän oikeus.
 
Eikä myyjällä myöskään ole pakkoa myydä tavaraa vaikka sen on laittanut esim. M-Netin torille myyntiin, HuutoNetit yms. sitten erikseen, niissä kai asia on määritelty niin että kun tavara laitetaan myyntiin, syntyy sopimus sen myymisestä mikäli hintavaraus ylittyy.
 
Eli on täysin laillista kieltäytyä myymästä vaikka joku tarjoaisi pyyntihinnan, sen sijaan hyvien tapojen mukaista tällainen "hinnan tunnustelu" ilman myyntiaietta ei ainakaan minun mielestäni ole, se aiheuttaa tosissaan olevalle ostajalle ylimääräistä vaivaa, ehkä välillisesti jopa suoranaista vahinkoa tilanteessa jossa ostaja on tehnyt tarjouksen ja löytää saman tavaran myynnissä jossain muullakin mutta ei katso voivansa perua tarjoustaan (minkä senkin voi kyllä laillisesti tehdä, käsittääkseni tällaisessa yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ostotarjous ei myöskään ole sitova?).
 
Ei kyllä ole M-netin torilla juuri tullut näitä "yritetäänpäs naurettavan halpaa tarjousta jos se vaikka olisi tyhmä/tietämätön/epätoivoisen rahapulassa"-tarjouksia vaan ainoastaan ihan asiallista tinkimistä tyyliin postikulut pois, mitä kyllä harrastan itsekin. Sen sijaan autojen ja moottoripyörien myynnissä on pari kertaa tullut näitä "tuo on täysi paska, ei tuollaista kukaan halua, et saa mistään enempää" ja tarjottu n. puolet käyvästä hinnasta. Aika hauskaa että ensin haukutaan myytävä tavara lyttyyn ja kerrotaan ettei tuollaista kukaan osta ja sitten tarjoudutaan kumminkin ostamaan se. :)
 
Hassuja vaihtotarjouksia on myös tullut, vaikkapa kun olin moottoripyörää myymässä ja aika selvästi laitoin ilmoitukseen että voin myös vaihtaa KALLIIMPAAN ja vieläpä tietyn merkkiseen pyörään, niin eikös tule puolen tusinaa yhteydenottoa joissa tarjotaan jotain halpaa peruspyörää, vanhaa romua, autoa, jopa mopoa tai moottorikelkkaa vaihdossa. Sittemmin olenkin aina laittanut auto- ja moottoripyöräilmoituksiin suoraan että "moottorikelkat eivät kiinnosta".
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «