Aihe: Floyd Rose
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Krice
09.04.2010 14:46:12

Neponen: jos ylöspäin haluaisi kammeta.

Minusta tuntuu, että tuossa ei menetä musiikillisesti paljoakaan vaikka ei voisi kammeta ylöspäin. En ole koskaan, missään, milloinkaan kuullut hyvää ylöspäin kampeamista. Se kuulostaa aina yhtä dorkalta.
jussi1976
09.04.2010 15:03:24
Ai. Minä taas tykkään. Pidän usein kampea suunnattuna taaksepäin. Sitä kun lyö, niin se särähdys on hauska efekti.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Neponen
09.04.2010 15:21:15

Krice: Minusta tuntuu, että tuossa ei menetä musiikillisesti paljoakaan vaikka ei voisi kammeta ylöspäin. En ole koskaan, missään, milloinkaan kuullut hyvää ylöspäin kampeamista. Se kuulostaa aina yhtä dorkalta.

Se nyt on täysin sinun mielipiteesi. Tuo ei auttanut minun ongelmaani yhtään.
trih
09.04.2010 15:28:55 (muokattu 09.04.2010 15:29:47)
Neponen: Itsellä on tuollainen ei upotettu ja nuo "routtaukset" ylöspäin kampeamiseen uupuvat. Onko siis ainoa vaihtoehto, saada kitara kunnolla ylöspäin kammettavaksi, se että vie kitaran jyrsittäväksi?
Alaspäin kampeaminen onnistuu oikein kivasti. Meinasin alkaa säätämään jo jousia, mutta kattelin, että eihän tuolla ole juurikaan tilaa liikkua, jos ylöspäin haluaisi kammeta. Ja varsinkin kun kielet on noin alhaalla.

Olet oikeassa. Pitää jyrsiä niin paljon, että liikkuu niin paljon taakse kuin haluat. Ei siihen vippaskonsteja ole jos floikka ottaa puuhun kiinni.

Mikähän kitara kyseessä?
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Neponen
09.04.2010 15:38:11

trih: Olet oikeassa. Pitää jyrsiä niin paljon, että liikkuu niin paljon taakse kuin haluat. Ei siihen vippaskonsteja ole jos floikka ottaa puuhun kiinni.

Mikähän kitara kyseessä?

Fernandes FR-120 :)
Neponen
09.04.2010 19:01:37

Neponen: Fernandes FR-120 :)

Omissa kuvissa on havainnollistava kuva.
kimurantti1
09.04.2010 19:48:05
ibnz: Lo-Pro:n knife edgejä ei voi vaihtaa, kuten ei voi Edgenkään.

Miten niin? Mä olen omistanut kitaroita Edge-, Lo-Pro Edge- sekä Edge Pro -talloilla, ja kaikissa on ollut vaihdettavat knife edget.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
oiva tumpeloinen
09.04.2010 20:02:34
kimurantti1: Miten niin? Mä olen omistanut kitaroita Edge-, Lo-Pro Edge- sekä Edge Pro -talloilla, ja kaikissa on ollut vaihdettavat knife edget.

Kyllä niihin teoriassa pystyy veitset vaihtamaan. Se mikä tuossa legendassa on hienointa, on se, että veitsiä ei myydä varaosana nykyisin. Ei niitä siis vaihdeta juurikaan mihinkään tallamalliin.
jniska
09.04.2010 20:18:45
jussi1976: Ai. Minä taas tykkään. Pidän usein kampea suunnattuna taaksepäin. Sitä kun lyö, niin se särähdys on hauska efekti.

Ai miten niin pidät, siis pysyykö se kampi siinä asennossa mihin sen laittaa.
Mulla ei ole tullut yhtään Edgeä, Edge Prota tai Low Pro Edgeä vastaan, jossa kampi olisi niin "tahmea" että se pysyy soiton tiimellyksessä siinä mihin sen laittaa.
Eikä kyllä tarvitsekkaan, tiellähän se olisi.
Laiha Lissu oli paras
trih
09.04.2010 21:09:30
Neponen: Omissa kuvissa on havainnollistava kuva.

Mikä toi musta "reunus" on floikan ympärillä? Ruuvattu runkoon ruuveista päätellen.
Neponen
09.04.2010 21:12:19

trih: Mikä toi musta "reunus" on floikan ympärillä? Ruuvattu runkoon ruuveista päätellen.

Joo, siis sitä ei ole upotettu.
trih
09.04.2010 21:53:26
Neponen: Joo, siis sitä ei ole upotettu.

Mikä sen virka on? En ole ikinä nähny moista. Onko tuo floikka jälkiasennettu ibanezin edge?
kimurantti1
09.04.2010 22:34:02
oiva tumpeloinen: Kyllä niihin teoriassa pystyy veitset vaihtamaan. Se mikä tuossa legendassa on hienointa, on se, että veitsiä ei myydä varaosana nykyisin. Ei niitä siis vaihdeta juurikaan mihinkään tallamalliin.

Ainakin kaveri tilasi muistaakseni Ibanez Registeristä, vai oliko Ibanez Collectors tai mikä nyt ikinä, puoli vuotta sitten uudet veitset itselleen. Mutta joo, Ibanezin varaosatarjonta ainakin Suomen maahantuojan osalta on pelkkä vitsi.
oiva tumpeloinen
09.04.2010 23:00:25
kimurantti1: Ainakin kaveri tilasi muistaakseni Ibanez Registeristä, vai oliko Ibanez Collectors tai mikä nyt ikinä, puoli vuotta sitten uudet veitset itselleen. Mutta joo, Ibanezin varaosatarjonta ainakin Suomen maahantuojan osalta on pelkkä vitsi.

Jos joku löytää veitset jostain, olisin kovasti kiitollinen vinkistä. Ibanez Rules sivustojen saldo näyttää nollaa, Levytukku sanoo, ettei sitä valmisteta varaosana (ei siis voi tilatakaan), ja samaa sanoi eräs putiikki Ebayssa, mikä myy aika paljon Edgen varaosia. Sieltä saadun tiedon mukaan niitä sai aikanaan varaosina, mutta ei ole saanut enää vuosiin. Tiedä sitten, meinaako ne Ibanezin konttorilla, että tienaa paremmin myymällä kokonaan uuden tallan kuluneiden veitsien tilalle.

Mut vieläkin, jos jollain on tietoa, mistä saa korkkaamattomia veitsiä noihin, olisin kovasti kiinnostunut ja kiitollinen tiedosta.
kimurantti1
09.04.2010 23:04:35
oiva tumpeloinen: Mut vieläkin, jos jollain on tietoa, mistä saa korkkaamattomia veitsiä noihin, olisin kovasti kiinnostunut ja kiitollinen tiedosta.

Mä kysyn siltä kaverilta, että mistä se ne oikein tilasi. Muistaakseni oli joku noista tunnetummista Ibanez-sivustoista.
arppah8
09.04.2010 23:07:10

kimurantti1: Mä kysyn siltä kaverilta, että mistä se ne oikein tilasi. Muistaakseni oli joku noista tunnetummista Ibanez-sivustoista.

Meneeköhän muuten samat veitset Jacksonin JT-6-tallaan? Nuita mun Charvelin tallan veitsiä ei taideta enää hioa jahka taas kulahtavat. Oishan mulla tosin ylimääräinen Gotohin floikka mut jos sitä vaikka rakentelis vielä yhden floikkakitaran...
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
kimurantti1
09.04.2010 23:08:14
arppah8: Meneeköhän muuten samat veitset Jacksonin JT-6-tallaan?

Ei oo valitettavasti mitään käsitystä.
arppah8
09.04.2010 23:12:00

kimurantti1: Ei oo valitettavasti mitään käsitystä.

Täytyypi koettaa metsästää jostain Ibaneesi sitten mitattavaksi ja tarkistaa asia.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Neponen
10.04.2010 12:32:06

trih: Mikä sen virka on? En ole ikinä nähny moista. Onko tuo floikka jälkiasennettu ibanezin edge?

En tiedä mikä floikka on kyseessä. Licenced under Floyd Rose patents lukee hieno virittimissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)