Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 515 16 17 18 19122 123 124 125 126
JGroover
08.04.2010 21:54:59
Bacchus: Siitä vaan testailemaan, luulo ei ole tiedon väärti. Kyllä se kama jossain vaiheessa liikkuu, mutta käypää hintaa on hankala saada ja kauppa-ajat ovat selvästi aikaisempaa pidempiä.

Vuoden sisään on tullut myytyä tavaraa n. 1500-3000 euron edestä, joten kyllä mä uskaltaisin väittää, että tiedän mistä puhun. Liiottelematta voin kyllä sanoa, että 75% tavarasta on menny alle kahdessa viikossa myyntiin laittamisesta.

Kyllä se on paljon tavarasta kiinni. Tunnettujen valmistajien suositut pellit menee tosi helposti kaupaksi, mutta esim. kalliimpia snareja saa kyllä kaupata ihan huolella ja antaumuksella. Ja niin kuin todettu on, hinnan noustessa ostajakunta pienenee.
Rough'n tough. Tä?
Sonormies
08.04.2010 22:10:52
Gardiner: Joku pöljä pienessä tumussa tehny mielenkiintosen heräteostoksen. :-D

Tumussa tai ei niin sanoisin pikemminkin, että joku, joka arvostaa kohtuuhintaisia, mutta hyviä ja hyväkuntoisia soittimia teki hyvät kaupat. :-)
OPJ1974: Mystisenä kaupunkilegendana on kiertänyt villi huhu venäläisestä perseenpäristimestä, joka a) ei mahdu perseeseen ja b) ei pärise.
Bobana
08.04.2010 22:50:10
drumm: Ja Sonorilla tunnin!

Eijjole.

Omat on viritetty niin että kuuluu vaan löps! ja se on siinä.
No tietenkin sitten vielä sellanen kalvon kraatereista johtuva 1-2 sek "sanomalehtinen" värinä/räpinä päälle.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Kailis
08.04.2010 23:39:19

hollmi-5: Ludwigin

Jo vain. Lakkaamaton sointikin voi olla hankala juttu.

No hitto. Miten kauan se soisikaan lakattuna? Mun setti soi silleen sopivasti. Mä en edes ajattele niin että ihanne vire on sellainen että soi helvetin kauan ja sitten sitä sointia dempataan. Kalvotan niin että se on siinä.
Olly
09.04.2010 05:29:58
Kysymys uusintaan, kun edelliseen ei tullut vastausta...

Jos on (linjatasoinen) subkick, ja iso passiivikaiutin, ja niiden väliin pitäisi saada vahvistin, niin mikä lienee oikea ratkaisu?
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
hollmi-5
09.04.2010 07:12:02
Olly: Kysymys uusintaan, kun edelliseen ei tullut vastausta...

Jos on (linjatasoinen) subkick, ja iso passiivikaiutin, ja niiden väliin pitäisi saada vahvistin, niin mikä lienee oikea ratkaisu?

Esivahvistin (mikseri) ja päätevahvistin (mikä vain). Tai sitten tehokas nuppi (laulu, kitara tai bassovahvistin).
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
09.04.2010 10:14:38

ostany: Kumuissa taitaa olla ihan samanlaiset kelluttavat kumitupit, kuin mitä Pearl käyttää.

Kumuissa taitaa olla Pearlin jalat. :)
Ainakin mun Kumu-setissä ne oli ihan samanlaiset.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
ostany
09.04.2010 10:25:27
markkuliini: Kumuissa taitaa olla Pearlin jalat. :)

Tämä taisi sitten olla se viimeinen naula arkkuun, miksi Kumut EI VOI olla hyvät ;)

Maailma on globaali.- J.Karjalainen
Vallu-Veke
09.04.2010 10:59:52
markkuliini: Kumuissa taitaa olla Pearlin jalat. :)

Juu näin minäkin olen olettanut. Siksi mun visionit on käytännössä puoliksi Kumut.
Ei ihan halvalla lähde. Enemmän rahamiesten laitteita :)

Saakohan niihin Kumun etukalvoihin aitoa slogania?

"Handmade in Finland and China"

Vois olla ihan makeen näköinen teksti. Suomihan on aika tuntematon maailmalla, niin tuo China siinä ainakin tunnettaisiin ja kauppa kävis ehkä paremmin?
Toinen idea olisi se, kun Paavo Nurmi tunnetaan ainakin aika hyvin, niin tekisin Paavo Nurmi Custom-malliston ja siihen se Handmade in Finland ;)
zak69
09.04.2010 11:37:45
Kailis: Oho! Mihis oot vaihtamassa? Etkös sä joskus ollut Sabian-miehiä?
Jos ovat hyväkuntoisia niin ohjesääntönähän on pidetty sitä 70% uuden hinnasta, mutta kuten jäsen Bacchus kannustavasti totesi, tavara saattaa liikkua huonosti. Jos ei ole pakottavaa tarvetta myydä, hinnoittele tuon mukaan tai snadisti alle, pistä muusitorille ja hyytönettiin ainaski. Sitten on ainakin viehe vedessä.
EDIT
Ai niin eihän ne voi samaan aikaan olla molemmilla foorumeilla myynnissä. Tsori.

No tiedä siitä Sabian-miehestä, joskus oli kattaus HHX:ää mutta nekään ei sitten olleet mieleen sellaisiksi allaround-pelleiksi ehkä niiden tummuuden takia, ja hommasin sitten nämä zilikat. Eihän näissäkään mitään vikaa ole mutta haluaisin ehkä sellaiset persoonallisemmat lätyt, mieluummin hivenen kirkkaat kuitenkin kuin tummat.
No täytyy katsella jos nuo torille löisi myyntiin tässä, esimerkikisi jotkut Turkishit tai vastaavat voisi olla mielenkiintoisia pelejä soundiltaan.......
Realismia myydään, lisähinnasta itsetunnon nuijiminen lopullisesti maanrakoon.....sisältää myös kintuille kusemisen, koko paketti vain 95,90,- Soita heti ja tilaa, etkä enää ikinä luule itsestäsi liikoja!!
Kailis
09.04.2010 14:53:38

Oliskohan Bosphoruksella jotain joka kiinnostais sua? Gold-sarjan ohuimmat on aika kirkkaita;

16" crash;
http://www.symbaalit.fi/tuotteet/zav16gfast900c.mp3
18" crash;
http://www.symbaalit.fi/uploads/260210/g18gfas1435c.mp3

Tuolta voit tsekkailla eri sarjojen sampleja;
http://www.symbaalit.fi/index.php?page=default_templates
zak69
09.04.2010 15:04:25
Kailis: Oliskohan Bosphoruksella jotain joka kiinnostais sua? Gold-sarjan ohuimmat on aika kirkkaita;

16" crash;
http://www.symbaalit.fi/tuotteet/zav16gfast900c.mp3
18" crash;
http://www.symbaalit.fi/uploads/260210/g18gfas1435c.mp3

Tuolta voit tsekkailla eri sarjojen sampleja;
http://www.symbaalit.fi/index.php?page=default_templates

Kiitti linkeistä, vaikuttaa mielenkiintoiselta nämäkin.
Tuo 16" oli kuin ruoskanisku, ihan hyväsoundinen sinänsä, kun taas 18" soi sitten jo selkeästi pidempään. 17" voisi olla aika passeli siis :)
Täytyykin oikein ajan kanssa perehtyä noihin eri sarjoihin jos vaikka löytyisi miellyttävät tästä merkistä.
Realismia myydään, lisähinnasta itsetunnon nuijiminen lopullisesti maanrakoon.....sisältää myös kintuille kusemisen, koko paketti vain 95,90,- Soita heti ja tilaa, etkä enää ikinä luule itsestäsi liikoja!!
Weetoz
09.04.2010 18:18:29
Resokalvoja pitäisi ostella basariin sekä tomeihin. Periaatteessa olen ollut aikaisemmin ihan tyytyväinen perinteisiin remoihin, eli PS3 basarissa ja ambassadorit tomeissa, mutta ajattelin nyt kuitenkin ennen ostamista vähän tiedustella eri vaihtoehdoista.

Lähinnä siis kiinnostaisi, että onko kellään kokemusta Aquarianin Regulator bd-kalvosta, ja sitten tomeissa noista Evansin EC-Resoista? Parasta olisi jos saisi jonkinlaista vertailua tyyliin PS3 vs. Regulator ja Ambassador vs. Ec-Reso.

http://www.thomann.de/fi/aquarian_20_regulator_black_bass_drum.htm
http://www.thomann.de/fi/evans_10_ec_resonant_control_tom.htm

Ainakin on edullinen tuo Aquarian.
M. Kekki
09.04.2010 18:48:11

Nolte: Viime lauantaina kun menin treeneihin, niin ihmettelin, mikä helevetti siellä kitaristin autotallissa oikein humisee niin berkeleesti, niin Premier Eliten lattiatomihan se. Olin vissiin edellisistä treeneistä lähtiessäni hipaissut sitä ihan hieman takin hihalla.

Omien mahonki-Premmujeni humina kuuluu yhä Hausjärveltä Riksuun asti, vaikka treeneistä on jo pari viikkoa. Mutta mulla onkin kalvoina Clear Ambassadorit, heh.
Ei surkutella vaan tehdään!
Veksi
09.04.2010 18:58:12
No, mulla soi tomit rumpupusseissa lähes kuukauden?
M. Kekki
09.04.2010 19:39:10

markkuliini: Kumuissa taitaa olla Pearlin jalat.

Aikanaan ostin Oak Customien lattiatomeihn ko. Pearl-jalat, kun suoraan alkuperäisiin pidikkeisiin paksuudeltaan sopivat. Vaikutti kyllä soundiin "vapauttavasti".
Moiset jalat asensin pidikkeineen myös yhteen 60's Premier-ft:iin samoin seurauksin. Kyseessä oli rupinen keikkasetti, eli mitään vintage-raiskausta ei tapahtunut.
Bobana
09.04.2010 20:56:25
M. Kekki: Omien mahonki-Premmujeni humina kuuluu yhä Hausjärveltä Riksuun asti, vaikka treeneistä on jo pari viikkoa. Mutta mulla onkin kalvoina Clear Ambassadorit, heh.

Kuis lähti hienot premssut noin nopsaan kiertoon?
M. Kekki
09.04.2010 21:59:30 (muokattu 09.04.2010 22:00:51)

Bobana: Kuis lähti hienot premssut noin nopsaan kiertoon?

Hommasin samanikäiset Premierit Golden Sun -pinnoitteella.
En minä noista torilla olevista toisaalta haluaisi luopua, mutta laitoin kokeeksi tyrkylle. Joskos saisi rahaa ostaa tuplat - 14-tuumaisella lattiatomilla - em. Golden Sun -settiin.
Mahongin soundi on nyt kuuminta hottia - ainakin minulle.
Bobana
09.04.2010 22:03:35 (muokattu 09.04.2010 22:05:51)
M. Kekki: Hommasin samanikäiset Premierit Golden Sun -pinnoitteella.
En minä noista torilla olevista toisaalta haluaisi luopua, mutta laitoin kokeeksi tyrkylle. Joskos saisi rahaa ostaa tuplat - 14-tuumaisella lattiatomilla - em. Golden Sun -settiin.
Mahongin soundi on nyt kuuminta hottia - ainakin minulle.

Ok. Ymmärrän.
Mutta mies on enemmän kuin oikealla tiellä kun tuplasettiä havittelee. : D

EDIT: Ja juu, se mahongin saundi ei ainakaan lisäänny tässä maailmassa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)