Ziggy Bubba 21.03.2010 14:33:02 | |
---|
Omaan SG Standardiin olen asentanut EMG:t just hevihommia varten, vaikka aika yhtä hyviin tuloksiin varmasti pääsee myös sopivilla passiivisilla mikeillä. Mun mielestä 85 on parempi tallamikki ainakin SG:seen, siksipä mulla on "perinteistä poiketen" 85 tallassa ja 81 kaulassa. Tossa parit soundiklipit SG/EMG85 -kombosta oman Rockerverbin läpi nauhotettuna (jos nuo nyt jotain kertoo): http://maihinnousu.net/s/?song_id=3163http://maihinnousu.net/s/?song_id=5166 |
M4ss3 m/ 21.03.2010 15:00:13 | |
---|
sikki-six: Omaan SG Standardiin olen asentanut EMG:t just hevihommia varten, vaikka aika yhtä hyviin tuloksiin varmasti pääsee myös sopivilla passiivisilla mikeillä. Mun mielestä 85 on parempi tallamikki ainakin SG:seen, siksipä mulla on "perinteistä poiketen" 85 tallassa ja 81 kaulassa. Tossa parit soundiklipit SG/EMG85 -kombosta oman Rockerverbin läpi nauhotettuna (jos nuo nyt jotain kertoo): http://maihinnousu.net/s/?song_id=3163 http://maihinnousu.net/s/?song_id=5166 Ihmeellisen muoviset soundit saat irti Rockerverbistä. Etenkin tuossa ylemmässä linkissä. |
Ziggy Bubba 21.03.2010 15:24:58 (muokattu 21.03.2010 15:25:31) | |
---|
M4ss3 m/: Ihmeellisen muoviset soundit saat irti Rockerverbistä. Etenkin tuossa ylemmässä linkissä. Hehe, ehkä ne on ne EMG:t kun tekee sen muovisuuden ;) Noi klipit on nauhotettu Zoomin H2:lla kerrostalovolyymeillä ilman mitään tuunailua jälkikäteen. Musta nuo ei hirveän muovisilta soundaa, vaikka toki niissä on parantamisen varaa (mikitys, jälkikäsittely ym.)... |
ShadowDude 05.04.2010 18:24:05 | |
---|
Vaikuttaisi sopivalta aiheelta tälle viestille. Onko kalliskin operaatio vaihtaa elektroniikka passiivista aktiiviksi? Kun olen myös harkinnut mikkien vaihtoa SG:hen, ja Seymour Duncanin Blackoutsit vaikuttaisivat hyviltä, mutta ne ovat aktiivit. http://www.mikseri.net/artists/?id=110906 |
juikkipuikki 05.04.2010 18:32:36 | |
---|
Ite vaihdatin aikoinaan ruokankaalla paskojen p90-mikkijen tilalle emg 81/85(wylde) setin, ja kyllä kannatti. Niitä voin sulle suositella lämpimästi. Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :) |
McNulty 05.04.2010 18:43:09 | |
---|
ShadowDude: Vaikuttaisi sopivalta aiheelta tälle viestille. Onko kalliskin operaatio vaihtaa elektroniikka passiivista aktiiviksi? Kun olen myös harkinnut mikkien vaihtoa SG:hen, ja Seymour Duncanin Blackoutsit vaikuttaisivat hyviltä, mutta ne ovat aktiivit. Ei ole kallis operaatio kun SD Blackoutsien mukana tulee tarvittava elektroniikka potikoita ja jakkia myöten. Jos osaat itse vaihtaa niin se on mikkien hintainen toimenpide. six-six-o-four |
Icy-Sun 05.04.2010 19:32:12 | |
---|
sikki-six: Musta nuo ei hirveän muovisilta soundaa, vaikka toki niissä on parantamisen varaa (mikitys, jälkikäsittely ym.)... Kyllähän tuo hyvälle kuulostaa noissa olosuhteissa tehdyksi klipiksi. |
kartar 05.04.2010 19:41:16 | |
---|
McNulty: Mulla oli Gibson Explorerissa BKP Painkiller tallamikkinä ja sillä oli kyllä haluttu vaikutus ko. kitaran soundiin... kun halusin nimenomaan kirkkaamman, erottelevamman mutta silti kuuman ja iskevän tallamikin ko. luuttuun. Täältä ääni Painkillerille kun kyseessä on kokomahonkinen soitin, jossa kaula set-neck tai neckthru rakenteella. Ääni täältäkin Painkillerille! Itselläni oli Painkiller Les Paul Customin tallassa. Toimi hienosti. "I'd rather pay for a Marshall than get the others for free" |
N33m0 06.04.2010 04:00:11 | |
---|
Voin suositella varauksetta koko BKP mallistoa. Saitin forumilta löytyy paljon käyttäjäkokemuksia ja suosituksia erityyppisiin kitaroihin. Jos aikoo oikeasti kunnollisen mikin/mikit hommata niin itse ainakin skippaisin dimarziot ja duncanit. Itsellä löytyy keraaminen Warpig ja alnico Nailbomb sekä pian tulossa Cold Sweat. Jokainen uhkuu kaunista sointia ja artikulaatiota. "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
Frankster 06.04.2010 11:58:37 | |
---|
Voin omalta osalta kantaa kortenin kekoon BKP:n mikkejä suositellen. Nailbombia en Alnico-versiona suosittele täysmahonkiseen kitaraan, tallamikin ollessa kyseessä. Keraamista kehiin (tallaan siis). Riippuen siitä miten paljon keskialuetta haluat, ja miten paljon se kitara puskee keskialuetta: Miracle man - Cold Sweat - Ceramic Nailbomb - Painkiller. Nousevassa järjestyksessä, sen mukaan miten paljon ne keskialuetta tunkevat. Nille jotka miettivät Dirty Fingersiä, Cold Sweat on sille kovasti sukua, mutta parempi (;D). Tiukka mutta vahva alapää, suht neutraali (ei piikittävä) keskialue, ja pureva yläpää. Keraaminen Nailbomb on käytännössä ylikäämitetty Cold Sweat -> enemmän ulostuloa ja keskialuetta, vähemmän yläpäätä. Ja kompressoituneempi. Painkiller sopisi moniin Mokoman soundeihin täysmahonkisessa lankussa, mutta se on myös vähemmän monipuolinen kuin esim. Cold Sweat. Miracle Man on samoin vähän kapeamman soittolinjan mikki, vaikkakin hyvin erilainen soinniltaan kuin Painkiller. Jos haluat monipuolista mutta tiukkaa rähinää kitarasta ulos, suosittelisin joko Cold Sweatia tai keraamista Nailbombia. Jos enemmän METALLIIN kallellaan, niin Painkiller. Miracle Manin jättäisin pois tässä tapauksessa. Tosin oon mä väärässä ollut ennenkin :D Suosittelen kalibroitua settiä, jos lompakko kestää. Tiedoksi vaan, kalibroiduissa seteissä ainoastaan Painkillerin tapauksessa kaulamikki on keraaminen, muissa Alnico V. -Frankster |
Ardez 08.04.2010 13:50:48 | |
---|
Jos tiukkaa ja erottelevaa mikkiä kaipaa, niin Duncanin Full Shred on kanssa varteen otettava vaihtoehto. (Sorge en lukenut koko ketjua, jos joku niistä on jo maininnut...) Well I'm standing next to a mountain, chop it down with the edge of my hand... |
Jos on kyse Gibsonin SGstä niin en sanois että auttamattoman löysiä ovat stokki mikit. Lähtisin ennemmin tarkastelemaan käytettävää vahvistinta ja sitä soittotekniikkaa... |
Ziggy Bubba 08.04.2010 16:30:47 (muokattu 08.04.2010 16:33:30) | |
---|
Christeraser: Jos on kyse Gibsonin SGstä niin en sanois että auttamattoman löysiä ovat stokki mikit. Jaa, mä sanoisin. 498T on ainakin muhjunen botneltaan kuin mikä, ite en tykännyt Lespassa enkä SG:ssä. Ensin mainittuun laitoin JB:n, joka toi napakkuutta, erottelevuutta ja potkua soundiin tosi paljon. SG:seen lykkäsin vanhat EMG:t kiinni. Hevihommissa EMG 85:n ja 498T:n vertaaminen ei ole edes reilua, nuo on täysin eri maailmasta. Vaan, älkää ymmärtäkö väärin - ei se 498T toiminut missään muussakaan genressä :) E: 490R:stä tykkäsin kyllä tietyissä hommissa Lespassa, tosi iso soundi tuossa mikissä. Phat Catilla sain sitten kirkkautta selkeästi lisää tolle mikkipaikalle.. |
Christeraser 08.04.2010 22:51:06 (muokattu 08.04.2010 22:58:09) | |
---|
SGtä en tosiaan ole soitellut, mutta esim, Studio LPssä olevat samat mikit soundaavat kyllä ihan hyvältä. Ja kun tiukkuudesta puhutaan niin onhan samalla mikki combolla (490R/498T) tiukat soundit saanut mm. Jon Schafferkin usealle Iced Earthin levylle ennenkuin siirtyi BKPn ja myöhemmin WCRn leiriin. Ja onhan noita paljon tiukempiakin ja erottelevampia mikkejä, mutta omasta mielestäni eivät nuo nyt niin löysät ole ja tuskinpä pääsyy löysään soundiin. Makuasioita ilmeisesti taas. |
koponen 08.04.2010 23:00:23 | |
---|
Christeraser: Lähtisin ennemmin tarkastelemaan soittotekniikkaa... Melko utopistinen toive näissä ympyröissä :) I'm endorsed by Marshall |