Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eri käyttöjärjestelmien vaikutus audio laatuun?
1 2
Im dreck?
08.04.2010 15:39:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onko eri käyttöjärjestelmillä vaikutusta audion laatuun eli saako esim windows 7 laadukkaampaa jälkeä kuin esim. windows xp:llä?
 
tender.insanity
08.04.2010 15:42:24 (muokattu 08.04.2010 15:42:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Im dreck?: Eli onko eri käyttöjärjestelmillä vaikutusta audion laatuun eli saako esim windows 7 laadukkaampaa jälkeä kuin esim. windows xp:llä?
 
Kyllä. Muista myös, että Logitechin näppis-hiiri yhdistelmällä saa parempilaatuista audiodataa aikaan kuin Micro$oftin sälällä.
 
Esp
08.04.2010 15:44:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Kyllä. Muista myös, että Logitechin näppis-hiiri yhdistelmällä saa parempaa laatua aikaan kuin Micro$oftin sälällä.
 
Puhumattakaan siitä vintagesoundista (tm) ja mojosta (tm) mitä vanhemmasta käyttiksestä löytyy. Jos käyttis tarvii ladata kasetilta, niin saadaan vielä analogisaturaatio mukaan!
 
Ja hieman vakavammin, eiköhän tuohon audion laatuun vaikuta tuhat ja yksi muuta asiaa kuin käyttis...
 
Täh?!?
Laaksonen
08.04.2010 15:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Windos 3,1:stä tulee parasta jälkeä, ja kandee viel käytää sitä ihan dossissa niin ei vie niin paljon muistia. Niin säätyy plugreil enempi muistia.
 
-Sori, kiusaus oli liian suuri :P
 
JPQ
08.04.2010 16:16:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laaksonen: Windos 3,1:stä tulee parasta jälkeä, ja kandee viel käytää sitä ihan dossissa niin ei vie niin paljon muistia. Niin säätyy plugreil enempi muistia.
 
-Sori, kiusaus oli liian suuri :P

 
Windows 2.03 soundaa vielä paremmin pakko oli pistää mutta käyttöjärjestelmä ei pääse oikein vaikuttamaan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Laaksonen
08.04.2010 17:03:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Windows 2.03 soundaa vielä paremmin pakko oli pistää mutta käyttöjärjestelmä ei pääse oikein vaikuttamaan.
 
Totta. Mut tuo on jo NIIN vanha että maksaa maltaita. Ja tietenkin musiikki pitää tallentaa lerpulle, siitä tulee ihan omanlainen saundi kun lerppudisuille. Ihka aitoa Vintge saundi saa noin.
 
tender.insanity
08.04.2010 17:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laaksonen: Totta. Mut tuo on jo NIIN vanha että maksaa maltaita. Ja tietenkin musiikki pitää tallentaa lerpulle, siitä tulee ihan omanlainen saundi kun lerppudisuille. Ihka aitoa Vintge saundi saa noin.
 
Mä kaiverran biisit käsin savikiekolle. Jumantsukka, kun kuulostaa hyvältä.
 
Kukkis 77
08.04.2010 17:09:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Mä kaiverran biisit käsin savikiekolle. Jumantsukka, kun kuulostaa hyvältä.
 
Meikä vetää reikäkortille, huh huh että toimii!
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
JPQ
08.04.2010 17:10:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taidan sirityä paperille kirjoittukseen soundi varmasti aika pahvia tosin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Laaksonen
08.04.2010 17:16:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Mä kaiverran biisit käsin savikiekolle. Jumantsukka, kun kuulostaa hyvältä.
 
xD. kaiverratko ihan käsin tyyliin talttaa ja vasraa vai käytätkö jotain hifimpää esim sähköistä porakaiverinta.
 
tender.insanity
08.04.2010 17:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laaksonen: xD. kaiverratko ihan käsin tyyliin talttaa ja vasraa vai käytätkö jotain hifimpää esim sähköistä porakaiverinta.
 
Hammaslääkäristä olen pöllinyt sen ihme piikki-koukku-härdellin, millä ne tökkii ikeniä (virallisesta nimestä ei tietoa). Sen olen todennut hyväksi.
 
On muuten leviämässä käsiin tämä triidi.
 
Laaksonen
08.04.2010 17:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuulostaa hyvältä. ite voisin opetalla naupttaa ihan taltalla ja vasaralla ;)
Joo vähän tuntuisi olevan kosahtanut.
 
tender.insanity: Hammaslääkäristä olen pöllinyt sen ihme piikki-koukku-härdellin, millä ne tökkii ikeniä (virallisesta nimestä ei tietoa). Sen olen todennut hyväksi.
 
On muuten leviämässä käsiin tämä triidi.
 
Grugi
08.04.2010 17:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaan nyt ihan asiallinen vastaus kysymykseen. Käyttöjärjestelmä ei itsessään vaikuta audio laatuun.
 
SDMF
jappo121
08.04.2010 18:10:32 (muokattu 08.04.2010 18:14:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://en.wikipedia.org/wiki/GEOS_%288-bit_operating_system%29
 
Tämä tila on tarkoitettu allekirjoitukselle.
kalifi
09.04.2010 00:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehheh, olipa hieno ensimmäinen posti minkä luin tältä forumilta.. taitaa jäädä viimeseksi.
 
j2ri
09.04.2010 01:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No haistakaapa nyt vittu. Saakelin professorit. Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan helvetin tyhmiä ihmisiä ja vastauksia. Ketjun aloittaja kysyi selkeän kysymyksen ja ansaitsee siitä hyvästä 10+ viestiä suunsoittoa?
 
Laaksonen
09.04.2010 10:17:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NO ei tähän nyt mailma kaadu pieneen vitsailuun =)
 
kyllähän tuolla alussa jo todettiin että moni muu asia kyllä vaikuttaa enempi mitä käyttis.
 
Se on kyllä totta että Windows XP ainakin sisältää sivuääniä. kun liikuttaa hiirtä nopeesti edestakaisin ja käytää hiiren rullaa niin ainakin emolevyssä olevat kortit ( huom niiden omat) niin päästää "rutinaa" läpi tosin ne kyllä suhiseekin aika kovin ja inisee.
 
Mulla oli joskus aikoja sitten kans kortti mikä oli halpis Inca88 (PCI paikkanen) ja sekin päästi rutinaa läpi, mutta nuo rutinat eivät mailmaa kaada koska silloin pitää olla volat täysillä että ne kuule.
 
Käyttömukavuuksissa sitten voikin olla jo eroja,Ite käytän modattu XP:tä ja toimii ihan hyvin:) ja 002 äänikorttina, tässä en ole huomannu mitään rutinaa vaikka kuinka hiirtä liikuttelisi.
 
Yksi mikä voi vaikuttaa niin yhtä mun kaveria piinaa pulma kun sillä on läppäri latauksessa niin se tuottaa hyvät häiriö äänet vaikka sillä on ihan Fire Wire äänikortti ja suhinat lakkaa saman tien kun ottaa topselin irti. Maadotus taitaa kiusata. Muistaakseni luin kans jostakin että kun ottaaa verkkokortin tai sisäisen modeemin kokonaan pois päältä ( poistaa ajurit) niin kuulema voi auttaa kun ne on jotenkin samassa linjassa tai sähkössä..o.0 ei muista tarkkaan miten se meni=) mutta jotain tuollaista kandee koittaa jos tuo vaivaa.
 
Vista on sellainen teho syöppö jo itsessään että sitä en ole edes vielä viitsinyt edes koittaa.Ja kun seuraavaksi päivitän kalustoa niin tulee kyllä Mac kone varmasti seuraavaksi hankittua...kaiketi:)
 
CPU
09.04.2010 12:41:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laaksonen:
Se on kyllä totta että Windows XP ainakin sisältää sivuääniä. kun liikuttaa hiirtä nopeesti edestakaisin ja käytää hiiren rullaa niin ainakin emolevyssä olevat kortit ( huom niiden omat) niin päästää "rutinaa" läpi tosin ne kyllä suhiseekin aika kovin ja inisee.

 
Ei ole kyllä käyttis syynä tohon, vaan rauta. Eli se sisäinen äänikortti.
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Laaksonen
09.04.2010 13:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Ei ole kyllä käyttis syynä tohon, vaan rauta. Eli se sisäinen äänikortti.
 
K.

 
Pim pom. Niin tosiaan sitä ei käynyt siitä oikein selville tuossa =) kuten tuossa totesinkin että ei se 002:n pidä mitään meteliä.
 
JPQ
09.04.2010 13:55:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä oli vaan tosi vaikea ottaa tosissaan mutta jos kysyjä oli tosissaan pyydän anteeksi omalta osaltani.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «