Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 513 14 15 16 17122 123 124 125 126
Kailis
08.04.2010 14:49:24 (muokattu 08.04.2010 14:50:25)

En huomannut yhtään mitään eroa soundissa. Runkokiinnitys vie prosentuaalisesti tosi vähän niissä pinta-alaa.

Sitten on tietenkin kultakorva Holestorm, joka erottaa suorien ja taivutettujen jalkojen soundieron =D

Premieriltä löytyy myös 6000-sarjaa.

Mulla on näitä, ja vaikka useat dissaavat niin itse pidän kovasti.
Rockster
08.04.2010 14:55:06
Kailis: Sitten on tietenkin kultakorva Holestorm, joka erottaa suorien ja taivutettujen jalkojen soundieron =D

Tämä oli kyllä jo aivan helvetin hauska. Kiitos Kailikselle nauruista. Tässä toinen:http://www.huuto.net/kohteet/pentgrammi-seinalippu/134384262
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Kailis
08.04.2010 14:56:03

Velli: Tuon huomaa oikeasti ihan selvästi. Se ei ole mitään höpölöpö-juttua. Suorilla jaloilla varustetun lattiatomin soundi tukahtuu ihan totaalisesti. Sen huomaa pahinkin puukorva.

Mut siis ootko kokeillut samaa rumpua samassa tilassa jne. sekä suorilla että taivutetuilla?
Velli
08.04.2010 14:58:07
markkuliini: Ripustuksella kun ei lattiatomissa juuri mitään saavuta. Kumun tehtaalla tein sokkotestit saman kokoisislla lattiatomeilla samoilla kalvoila, samassa vireessä. Toinen jaloilla, toinen kellutettu. En huomannut yhtään mitään eroa soundissa. Runkokiinnitys vie prosentuaalisesti tosi vähän niissä pinta-alaa.

Tämä on totta. Esim. Premierillä ei lippulaivasarjassaan Premier Seriesissä ole lattiatomeissa minkäänlaisia kommervenkkejä lattiatomien muhvien kiinnityksessä. Muhvit on ruuvattu kiinni suoraan runkoon. Räkkitomeissa puolestaan on RIMS-ripustukset.
Kailis
08.04.2010 14:59:38

Rockster: Tämä oli kyllä jo aivan helvetin hauska. Kiitos Kailikselle nauruista. Tässä toinen:http://www.huuto.net/kohteet/pentgrammi-seinalippu/134384262

Huutonaurua duunissa aika monen äijän voimin +
hollmi-5
08.04.2010 15:01:29
Kailis: Mut siis ootko kokeillut samaa rumpua samassa tilassa jne. sekä suorilla että taivutetuilla?

Olen kokeillut. Kokeile sinäkin joskus. Suorat jalat voit pätkiä terästangon pätkistä, kromaus ei vaikuta soundiin. Tai sen puute ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
08.04.2010 15:02:43 (muokattu 08.04.2010 15:03:26)

hollmi-5: Olen kokeillut. Kokeile sinäkin joskus. Suorat jalat voit pätkiä terästangon pätkistä, kromaus ei vaikuta soundiin. Tai sen puute ;-)

No kokeilen sitten kun olen saanut 14":een sen Gaugerin ripustuksen =D
Ruutikallo
08.04.2010 15:04:40
Kärsänpuolikas: Milläs muilla valmistajilla kuin Yamahalla löytyy puomistandeja, joista puomin saa tarvittaessa standin sisään, eli saa tehtyä suoran telineen?

Premier. Virhe! Tyhjä tai merkkiuskollinen kirjoitus!
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Velli
08.04.2010 15:04:47
Kailis: Mut siis ootko kokeillut samaa rumpua samassa tilassa jne. sekä suorilla että taivutetuilla?

Juu, testasin joskus yhden oppilaan lattiatomia, joka ei soinut lainkaan. Pöntössä oli suorat jalat. Vaihdoin tilalle omat taivutetut ja tomi heräsi saman tien eloon.

Kerran sattui eräs toinenkin mielenkiintoinen tapaus. Yhdessä konserttisalissa lattiatomi kuulosti ihan kuolleelta kun pöntöt olivat lavalla (kova parketti) eikä alla ollut mattoa. Kun setin alle heitettiin Lindström, niin lattiatomi alkoi välittömästi soida aivan kuin kyseessä olisi ollut eri rumpu. Tämän huomasivat kaikki paikalla olleet. Jotenkin se lyönnistä jalkoihin johtuva värähtely tukahdutti parkettiin osuessaan koko pöntön.
Ruutikallo
08.04.2010 15:09:04 (muokattu 08.04.2010 15:10:06)
Kailis:

Premieriltä löytyy myös 6000-sarjaa.
Mulla on näitä, ja vaikka useat dissaavat niin itse pidän kovasti.

Samoin, eikä mulla ole ollut mitään valittamista näistä.
Saattaapi olla etä meille on sitten sattunut tehtaan "parhaat" ständit, kun muilla eivät tunnu toimivan =)
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Stereophile
08.04.2010 15:12:33

Velli: Juu, testasin joskus yhden oppilaan lattiatomia, joka ei soinut lainkaan. Pöntössä oli suorat jalat. Vaihdoin tilalle omat taivutetut ja tomi heräsi saman tien eloon.

Kerran sattui eräs toinenkin mielenkiintoinen tapaus. Yhdessä konserttisalissa lattiatomi kuulosti ihan kuolleelta kun pöntöt olivat lavalla (kova parketti) eikä alla ollut mattoa. Kun setin alle heitettiin Lindström, niin lattiatomi alkoi välittömästi soida aivan kuin kyseessä olisi ollut eri rumpu. Tämän huomasivat kaikki paikalla olleet. Jotenkin se lyönnistä jalkoihin johtuva värähtely tukahdutti parkettiin osuessaan koko pöntön.

Huomasin viikonloppuna studiossa että mulla on ongelmia etutomin soinnin kanssa. Kädessä soitettuna on todella pitkä sustain, mutta kun sen pisti virvelintelineeseen soundi muuttui totaalisesti, lyheni ja huononi. Ratkaisimme ongelman teippaamalla telineeseen hieman vaahtomuovin paloja jonka päälle tomin vanne lepää. Sustaini vähintäänkin tuplaantui, nyt se vaan soi ja soi ja soi...
Mikäs tässä soitellessa!
Velli
08.04.2010 15:17:25
Stereophile: Huomasin viikonloppuna studiossa että mulla on ongelmia etutomin soinnin kanssa. Kädessä soitettuna on todella pitkä sustain, mutta kun sen pisti virvelintelineeseen soundi muuttui totaalisesti, lyheni ja huononi. Ratkaisimme ongelman teippaamalla telineeseen hieman vaahtomuovin paloja jonka päälle tomin vanne lepää. Sustaini vähintäänkin tuplaantui, nyt se vaan soi ja soi ja soi...

Juu, tuohan on jo vanha jippo mikäli pitää etutomia virveliständissä. Luin varmaan joskus 10v sitten Sami Kuoppämäeltä tuon vaahtomuoviniksin. Se kyllä todellakin toimii.
zak69
08.04.2010 16:09:28
Sittenkin vahvana mietinnässä peltikattauksen vaihto joten vanhat pitäisi myydä (lue : lotossa viimeksi 2+lisä)

Mikäs näiden käypänen hinta olisi arvon markkinamiehet, kunto kaikissa hyvä eli ei avaimenreikää tms vikoja.

16" a-custom
16" a-custom projection
17" a-custom fast crash
20" k heavy ride
14" new beat
Realismia myydään, lisähinnasta itsetunnon nuijiminen lopullisesti maanrakoon.....sisältää myös kintuille kusemisen, koko paketti vain 95,90,- Soita heti ja tilaa, etkä enää ikinä luule itsestäsi liikoja!!
kincy
08.04.2010 16:17:08

Rockster: Tämä oli kyllä jo aivan helvetin hauska. Kiitos Kailikselle nauruista. Tässä toinen:http://www.huuto.net/kohteet/pentgrammi-seinalippu/134384262

Huutonaurua niin että koko rappu raikaa myös täältä suunnalta! Loisto!
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
Bacchus
08.04.2010 16:22:11
zak69: Sittenkin vahvana mietinnässä peltikattauksen vaihto joten vanhat pitäisi myydä (lue : lotossa viimeksi 2+lisä)

Mikäs näiden käypänen hinta olisi arvon markkinamiehet, kunto kaikissa hyvä eli ei avaimenreikää tms vikoja.

16" a-custom
16" a-custom projection
17" a-custom fast crash
20" k heavy ride
14" new beat

-50 % siitä, mitä alunperin olit pyytämässä. Tällä hetkellä ei liiku yhtään mikään, ellei hinnaksi laita jotain hävyttömän halpaa. Ehkä se tästä taas, kun luonto ja ihmiset siinä sivussa heräävät kesään.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Kailis
08.04.2010 16:46:44 (muokattu 08.04.2010 16:47:53)

zak69: Sittenkin vahvana mietinnässä peltikattauksen vaihto joten vanhat pitäisi myydä (lue : lotossa viimeksi 2+lisä)

16" a-custom
16" a-custom projection
17" a-custom fast crash
20" k heavy ride
14" new beat

Oho! Mihis oot vaihtamassa? Etkös sä joskus ollut Sabian-miehiä?
Jos ovat hyväkuntoisia niin ohjesääntönähän on pidetty sitä 70% uuden hinnasta, mutta kuten jäsen Bacchus kannustavasti totesi, tavara saattaa liikkua huonosti. Jos ei ole pakottavaa tarvetta myydä, hinnoittele tuon mukaan tai snadisti alle, pistä muusitorille ja hyytönettiin ainaski. Sitten on ainakin viehe vedessä.
EDIT
Ai niin eihän ne voi samaan aikaan olla molemmilla foorumeilla myynnissä. Tsori.
Kailis
08.04.2010 17:46:05 (muokattu 08.04.2010 17:51:33)

Mistäs porukat on tilanneet noita ripustussysteemejä joilla saan modattua 14" tomin jalalliseksi?
Tällaisen löysin;
http://www.drumfactorydirect.com/in … cPath=6_105_77&products_id=2263
aap
08.04.2010 17:48:42
Kailis: Mistäs porukat on tilanneet noita ripustussysteemejä joilla saan modattua 14" tomin jalalliseksi?

http://www.stdrums.de/
Soitinlaineella on vain 18" tomille,luulisi saavan tilattua muillekkin koille. Tosin nuo 18" ovat poistomyynnissä..
Netissä ei ole tilaa totuudelle.
JGroover
08.04.2010 18:01:37
Bacchus: -50 % siitä, mitä alunperin olit pyytämässä. Tällä hetkellä ei liiku yhtään mikään, ellei hinnaksi laita jotain hävyttömän halpaa. Ehkä se tästä taas, kun luonto ja ihmiset siinä sivussa heräävät kesään.

...sanoo nimierkki "En oo vuoteen saanu myytyä mitään"?
Kuullostaapa todellakin kyynisen ja pettyneen kauppamiehen puheilta. :)

Ei se tilanne nyt noin huono ole, oikeasti. Kyllä tollaset Zildjianit ostajan löytää inhimillisilläkin hinnoilla. Kyllä myynnin sujuvuus on kuulkaas vähän kauppatavarasta kiinni.
Rough'n tough. Tä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)