Aihe: Mokoma
1 2 3 4 578 79 80 81 8292 93 94 95 96
Akiman
07.04.2010 13:22:19

Aina ei voi onnistua. Ei edes joka kerta.

http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=10280
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: PESTILENCE, TIAMAT, VANGUARD, CRIMFALL ja MISERY INDEX ::
hpod
07.04.2010 14:11:35
Ohhoh, olipa rankka arvostelu.

Kaikkia ei kuitenkaan voi tunnetusti miellyttää.
Jokku
07.04.2010 15:40:15

Akiman: Aina ei voi onnistua. Ei edes joka kerta.

Luulin, että oli sarkasmia ilmassa, kun ekan kerran katsoin linkin. Luulin näet, että tähtiä tuli 4+/5... Mutta katsoinkin nyt linkin uudestaan ja luin arvostelun ja ymmärsin, että sehän onkin /10.
Rhapa
07.04.2010 16:49:35
Jokku: Luulin, että oli sarkasmia ilmassa, kun ekan kerran katsoin linkin. Luulin näet, että tähtiä tuli 4+/5... Mutta katsoinkin nyt linkin uudestaan ja luin arvostelun ja ymmärsin, että sehän onkin /10.

Itsekin olin asiasta hämmennyksissä. Aika erikoista, että nuo mielipiteet Mokomasta menevät täysin ristiin oman makuni kanssa.

Ja jos tuo todella on 4+/10, niin aika huomionhakuista arvosteluahan tuo kyllä kieltämättä on.
gigity gigity
jusaman
07.04.2010 17:14:26
Akiman: Aina ei voi onnistua. Ei edes joka kerta.

Siinähän se oli sanottu paremmin kuin itse osaisi. Tai no, neljä tähteäkin taitaa kyllä olla liikaa..
Jos mies puhuu yksin metsässä, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, onko mies silti väärässä?
Exhausted
07.04.2010 17:42:30

jusaman: Siinähän se oli sanottu paremmin kuin itse osaisi. Tai no, neljä tähteäkin taitaa kyllä olla liikaa..

muista, että se on 4/10. Tähtien käyttö on mielestäni vähän harhaanjohtavaa, jos maksimi ei ole viisi.
Boltsa
07.04.2010 18:46:55
Kauheeta itkemistä facebookissa faneilta, että arvostelija on munaton tyyppi. Voivoi, jos arvostelija ei levystä pidä, niin mitä sitten? Se on yhden henkilön mielipide. Pisteet Akimanille, että teit ainakin oman näkökulmasi levyyn. Mitä sitä turhia lähteä kaunistelemaan, jos kerran ei pidä. Eipä tuo levy pidemmällä kuuntelulla ollutkaan mikään kovin mieleinen itselle. Niin hyville kuin pahoille-biisi ja Kalmannäkijästä eteenpäin on hyvää settiä, muuten ei jaksa kuunnella.
Boltsa
kupteri
08.04.2010 00:15:41

Mielipiteitä on monenlaisia :-) Jokuhan voi tykätä eniten niistä Kurimusta edeltävistä levyistä ja aatella että bändi meni pilalle thrash-meiningin myötä. Joku tykkää taas Kurimus+TMRH -linjasta eikä diggaa kahta seuraavaa. Joillekin taas ne kaksi tossa välissä olevaa on (tai ainakin toinen) voi olla sitä absoluuttista parhautta. Tolle pohjalle tämä uusin voi upota joillekin tosi hyvin, ei sitten ollenkaan tai menee johonkin siihen väliin. Mulle Kurimus/TMRH-linjan kaverina tää levy uppoaa tosi hyvin ja pääsee noiden kanssa aika tasoihin. En itsekään toki allekirjoita kaikkien kappaleiden timanttisuutta, mutta toisaalta tykkään nimibiisistä ja Rautaa rinnoista -kappaleesta todella paljon. Ja mulle Annalan puhtaat toimii, tai en sitten vaan "tajua" niistä huonoutta (mitä ne ei mulle ole).

Sen huomasin itsekin että rumpali on kehittynyt, vaikka hyvä se on ollut aiemminkin (en voi osoittaa huonoutta mistään kohti historiasta, lähtien käytännössä Kurimukselta, sitä aiemmasta ajasta ei oo kattavaa analyysiä kun en tykänny niistä levyistä niin en sitten enempää kuunnellutkaan). Aina voi tietty parantaa, vaikkei sitä tiedäkään että mitä (ja siksi parannusta ei kaipaa, mutta huomaa vaan että jotain on vaan paremmin kuin ennen). Kielisoittajat vetää edelleen tiukasti, en löydä vikaa sieltäkään.

Musta tää on edelleen kova paketti. Ja tällä iällä ei enää olla sinisilmäisiä fanipoikia vaan löydetään myös suosikkibändeistä puutteita :-)
Tumppa
08.04.2010 14:40:22
Nyt kun on tullut tätä uutta lättyä pyöritettyä soittimessa aika paljon, niin on muodostunut vähän parempi mielipide. Ei tämä Kurimukselle ja TMRH:lle pärjää, mutta on silti erittäin hyvä levy. Luihin ja ytimiin-levyyn en ole tutustunut kunnolla ja KLK käy loppua kohden vähän tylsäksi, mutta levyn alkupuolisko on ainakin täyttä kultaa. Ei siis häpeä tämä uusi levy vanhojen rinnalla yhtään.

Pitäisi noihin ensimmäisiin "rokkilevyihin" tutustua paremmin, kerran olen ne kuunnellut läpi ja olihan se ihan menevää kamaa.
Antti1997
08.04.2010 15:08:26
Tumppa: Pitäisi noihin ensimmäisiin "rokkilevyihin" tutustua paremmin, kerran olen ne kuunnellut läpi ja olihan se ihan menevää kamaa.

Molemmat löytyvät Spotifysta. Ihan hyviä biisejä löytyy tosiaan niiltäkin, etenkin 120päiväältä.
Boltsa
08.04.2010 23:32:14
Antti1987: Molemmat löytyvät Spotifysta. Ihan hyviä biisejä löytyy tosiaan niiltäkin, etenkin 120päiväältä.

Se Seitsemän sinetin takana on hyvä veto ainaski. Varsinkin sillä dvd:llä. Toimii. Muuten aika pliisuja levyjä, jos vertaa mitä niiden jälkeen on tullut.
Boltsa
Pegardo
09.04.2010 03:06:03
Antti1987: Molemmat löytyvät Spotifysta. Ihan hyviä biisejä löytyy tosiaan niiltäkin, etenkin 120päiväältä.

Koiruoho vieläkin Mokoman paras veto. IMO.

Plus näin Mokoman hevikaudella heränneenä Pimeyden Liiton loppu aiheutti hirveet sävärit.
Meadow
10.04.2010 11:26:38
Pitkälti samaa mieltä Akimanin arvostelun kanssa. Harvinaisen pitkästyttävä ja epäkiinnostava levy, todella karvas pettymys. Kappalemateriaali ei vaan ole tarpeeksi tasokasta. Riffit ovat pääosin tuskallisen yhdentekeviä ja Annalan puhtaaseen lauluun olen ehtinyt kyrpiintyä täysin.
_Petri_
10.04.2010 12:24:30

Itse taas pitkästä aikaa jaksoin innostua Mokomasta. Kiva levy. Nimibiisi on ihan tykityss, ja loppulevykin toimii. Eihän tässä mitään uutta keksitä, mutta perusasiat on niin kunnossa että kyllä jytää. Kantsii kuunnella välillä vaikka jatsia jos ei jyystö nappaa.
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
Burn
10.04.2010 12:34:19

Boltsa: Voivoi, jos arvostelija ei levystä pidä, niin mitä sitten? Se on yhden henkilön mielipide.

Näinhän se on, mutta silti valtaosa ihmisistä tarttuu tähän yhden henkilön mielipiteeseen. Suht jännää. Ja monestihan sitä kuulee, että ihmiset ei ole edes vaivautuneet kuuntelemaan levyä jos se on saanut huonot arvostelut valtavirtamedioissa...
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä."
Werde
10.04.2010 13:00:48
Burn: Näinhän se on, mutta silti valtaosa ihmisistä tarttuu tähän yhden henkilön mielipiteeseen. Suht jännää. Ja monestihan sitä kuulee, että ihmiset ei ole edes vaivautuneet kuuntelemaan levyä jos se on saanut huonot arvostelut valtavirtamedioissa...

Syy ja seuraus. Paska levy, niin todennäköisesti ei kaikkia arvostelijoitakaan miellytä. Aikamoista sysätä arvostelijalle vastuuta siitä, että joku jättäisi levyn kuulematta arvion takia, herääppä nyt.

Arvostelusta vielä sen verran, että olen harvinaisen samaa mieltä siinä esitetyistä pointeista. Hauskaa muuten että kommentoin vokaaleja termillä "määkiminen" tähän samaiseen ketjuun heti tuoreeltaan. Liekkö tarttunut arvostelijan takaraivoon ;)
BMF
10.04.2010 14:27:34
Rhapa: http://www.youtube.com/watch?v=EYK6ibsxyq8

Eikö kolise?

2:23 ainakin kohassa alkava riffi on kun suoraan In Flamesilta nussittu.
migi666
10.04.2010 15:09:56

BMF: 2:23 ainakin kohassa alkava riffi on kun suoraan In Flamesilta nussittu.

Aika In Flames riffi joo. Toi Annalan määkyminen on jotain niin kauheata kuunneltavaa et pilaa mun mielestä muuten loistavan porukan täydellisesti, ei siitä sen enempää. :D
Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli.
Rhapa
11.04.2010 11:44:35
BMF: 2:23 ainakin kohassa alkava riffi on kun suoraan In Flamesilta nussittu.

Mitäpä nykypäivän metallissa ei olisi nussittu milloin mistäkin. Sama pätee kaikkeen musiikkiin. Paitsi paskaan sellaiseen, jossa yritetään tehdä jotakin uutta ja mullistavaa.
gigity gigity
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)