Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seiskasointujen käyttö?!
1 2
Janus
08.04.2010 07:33:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä oon kuullut että "Arabianrannan apukoulussa" on sanonta joka vapaamuotoisesti menee joteskin niin että kuulosti miltä hyvänsä niin jos se teoreettisesti on päin p:tä niin se on.
(Originaali sanonta oli joteskin iskevämpi)

 
"Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä"?
 
Dr Dominant
08.04.2010 09:53:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: "Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä"?
 
Juu, tämähän se on - ehta klassikko!! :D
 
"Dr. Dominant, I presume?"
rkellu
08.04.2010 17:57:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä oon kuullut että "Arabianrannan apukoulussa" on sanonta joka vapaamuotoisesti menee joteskin niin että kuulosti miltä hyvänsä niin jos se teoreettisesti on päin p:tä niin se on.
(Originaali sanonta oli joteskin iskevämpi)

 
huono koulu.
 
Dr Dominant
09.04.2010 21:35:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rkellu: huono koulu.
 
Perustatko arviosi tuohon yhden ihmisen koulun seinien sisällä kerran sanomaan lauseeseen vai johonkin muuhun? Ihan mielenkiinnosta ...
 
"Dr. Dominant, I presume?"
Zeeboo
09.04.2010 21:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: "Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä"?
 
"Vaikka toi on teoriassa ihan ok, se kuulostaa pskalta..."
Sitaatti Backlundin luennolta -90 alkupuolelta...
 
"Ei se soita hyvin, se vaan kullostaa siltä..."
Sitaatti yleisön kommenteista klubikeikan tauolta
 
"Te soitta väärin!"
Sitaatti unkarilaissyntyisen soitonopettajan vastauksesta oppilaan kysymykseen siitä, miksi oppilaan soittamana kappale ei kuulosta yhtä hyvältä kuin opettajan soittamana.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
mobbi
10.04.2010 05:28:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tää teoriahomoilu on niin kivaa luettavaa pikkutunneilla että täytyy kai itsekkin alkaa opiskelemaan että tajuaa jotain :D
 
Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
rkellu
12.04.2010 17:46:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Dominant: Perustatko arviosi tuohon yhden ihmisen koulun seinien sisällä kerran sanomaan lauseeseen vai johonkin muuhun? Ihan mielenkiinnosta ...
 
en minä tiedä konservatoriomeiningistä juuri mitään, mutta jos musiikkikoulu asettaa teorian kuulokuvan edelle se on mielestäni huono.
 
Dr Dominant
12.04.2010 19:34:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rkellu: en minä tiedä konservatoriomeiningistä juuri mitään, mutta jos musiikkikoulu asettaa teorian kuulokuvan edelle se on mielestäni huono.
 
Totta mooses. En usko että mikään koulu oikeasti asettaa, joku yksilö kyllä saattaa ja yksittäisen lauseen joka on lausuttu jossain tilanteessa voi erottaa tilanteesta ja se kuulostaa aivan idiootilta ;-)
 
"Dr. Dominant, I presume?"
rkellu
12.04.2010 19:38:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Dominant: Totta mooses. En usko että mikään koulu oikeasti asettaa, joku yksilö kyllä saattaa ja yksittäisen lauseen joka on lausuttu jossain tilanteessa voi erottaa tilanteesta ja se kuulostaa aivan idiootilta ;-)
 
joo, no siis en tosiaan tiedä konservatorioiden touhusta hirveästi. tarkoitin aiempaa jossittelua kirjaimellisesti; JOS x=y, niin siitä seuraa z. en siis tarkoittanut, että tiedän mikä asian laita oikeasti on konsiksilla.
 
Dr Dominant
12.04.2010 20:47:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, tää lause on aika monessa yhteydessä heitetty siinä sävyssä, että 'lause'= Pop & Jazz Konservatorion Virallinen Linja. Mitä se ei siis ole.
 
Lause on ymmärtääkseni alunperin lausuttu sellaisessa yhteydessä, jossa suurennuslasin alla oli sellainen eurodance-biisi joita on 13 tusinassa, ja se kuulosti yhden opiskelijan mielestä hyvältä. Lausuja puhui musiikista laajassa merkityksessä jolloin tämä yksi esimerkkibiisi ei ollut sarjassa maailmoja mullistava tai historian aikakirjoihin jäänyt sävelteos.
 
Puhuttiin siis enemmänkin siitä miten kukin määrittelee termin 'hyvä musiikki'. Mutta koska lause on niin herkullisen tyhmä, niin se jäi sitten tietty elämään kun se painettiin isoon kasaan T-paitoja. Tietty kukin yksilö kokee musiikin omalla tavallaan, joka on kokijalle se 'ainoa oikea'.
 
Mutta tuolla lauseella ja PJK:n 'virallisella linjalla' ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
 
Pahoittelen, ison sarjan offtopic - olen vaan sen verta monta kertaa törmännyt siihen että lause on elänyt vähän väärässä valossa, niin ajattelin hieman valaista toistakin näkemystä aiheeseen.
 
Jatkakaa :)
 
"Dr. Dominant, I presume?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «