Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Porukkojen kärsineet sormet näytille
1 2
kitaraonhyvä
06.04.2010 22:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tässä mun: http://img717.imageshack.us/img717/8901/sormet.jpg
 
Btw. Onko kellekkään muulle koskaan tullut tollaisia "haavoja" mitä mulla tossa pikkurillissä on?
 
papitsu
06.04.2010 23:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaraonhyvä: tässä mun: http://img717.imageshack.us/img717/8901/sormet.jpg
 
Btw. Onko kellekkään muulle koskaan tullut tollaisia "haavoja" mitä mulla tossa pikkurillissä on?

 
Joku käsirasva tai vastaava voisi tehdä ihan hyvää. Ja onhan tarpeellinen rasvansaanti ruokavaliossa kunnossa?
 
Joo, on tullu haavoja. Ainakin kun erehtyy soittamaan kavereiden ysisettisillä kitaroilla. Nopeasti ne vaan tuppaa kovettumaan sormenpäät. Toinen paikka mikä kärsii, on kynsinauhat ja niiden ympäristö. Niitä kun pureskelen ihan muuten vain jatkuvasti, ei kitaransoitto kauheasti auta terveyttä. Useasti alkanut ihan verta vuotamaan sormista kynsipuolelta, kun on joutunut soittamaan plektrajuttuja ilman plektraa käyttäen peukalon tukeman etusormen kynttä plektran korvikkeena.
 
Mielipiteeni on fakta.
Krice
06.04.2010 23:04:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole tullut mitään haavoja. Kun on pienestä pitäen tehnyt töitä käsillä (käsitöitä) niin siinä ei paljon kitaransoitot haittaa.
 
kiriminni
06.04.2010 23:14:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh nyt on porkkanaa raastettu ja sormenpäät on saanut kyytiä.
Sormenpäät on kunnossa on sen verran kovettuneet vuosien saatossa.
 
kitaraonhyvä
07.04.2010 00:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

papitsu: Joku käsirasva tai vastaava voisi tehdä ihan hyvää. Ja onhan tarpeellinen rasvansaanti ruokavaliossa kunnossa?
 
Mitä mun ruokavalioon tulee, niin sitä rasvansaantia voisi lähinnä vähentää. :)
 
Kuva on otettu saunomisen jälkeen, ei ne minun sormet NOIN pahassa kunnossa ole miltä kuva antaa ymmärtää. Ton tapaista jälkeä tulee mulle yleensä kunnon bendi session jälkeen,(mut ei haavoja) ja olen soitellu kitaraa jo monta vuotta päivittäin. Ilmeisesti mun sormet ei vaan kestä ton paremmin vaikka kui ois kovettuneet ajan saatossa.
 
Mihin kohtaan sormea teille muille tulee se kovettuma/kuluma? siihen keskelle vai tolleen sivulle kuten mulla tossa kuvassa?
 
padaa@dadaa!
07.04.2010 13:26:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/dyn/users/72273.jpg
 
Ei kannata käyttää alle 11-settejä.
 
parabol
07.04.2010 14:22:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaraonhyvä: Mitä mun ruokavalioon tulee, niin sitä rasvansaantia voisi lähinnä vähentää. :)
 
Kuva on otettu saunomisen jälkeen, ei ne minun sormet NOIN pahassa kunnossa ole miltä kuva antaa ymmärtää. Ton tapaista jälkeä tulee mulle yleensä kunnon bendi session jälkeen,(mut ei haavoja) ja olen soitellu kitaraa jo monta vuotta päivittäin. Ilmeisesti mun sormet ei vaan kestä ton paremmin vaikka kui ois kovettuneet ajan saatossa.
 
Mihin kohtaan sormea teille muille tulee se kovettuma/kuluma? siihen keskelle vai tolleen sivulle kuten mulla tossa kuvassa?

Mulla on kovettunu sormenpäät ihan kokonaan aika tasasesti.
 
sinkula
07.04.2010 16:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikeaa analysoida lionneesta ihosta otetusta kuvasta.
 
Ovatko atooppinen ihottuma ja nikkeliallergia poissuljettuja vaihtoehtoja?
 
Mikäli ovat, vitamiinien ja mm. piin ja seleenin saannin turvaaminen.
 
Ianuarius
08.04.2010 00:21:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LeoFender: http://muusikoiden.net/dyn/users/72273.jpg
 
Ei kannata käyttää alle 11-settejä.

 
Agreed! Vähintään .013 alle ja sit treenaileen uudella innolla. Tollaset .004-setit vaan siivuttaa nakit einesmatskuksi. Ei muuta ku lihapiirakan väliin ja mikroon.
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
sandelius
08.04.2010 08:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittoa jatkuvasti järkevä määrä päiivittäin niin sormet kovettuu. Bendejä tuhdemmilla kielillä voi harrastaa päivässä rajoitetun määrän.
 
Kun sormenpäät on kovettuneet niin niitä kannattaa vaalia. Eli ei saunan jälkeen heti soittamaan.
 
Ianuarius
08.04.2010 11:07:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sandelius: Kun sormenpäät on kovettuneet niin niitä kannattaa vaalia. Eli ei saunan jälkeen heti soittamaan.
 
Jos vähemmän soittelee, niin toi pitää paikkansa. Monesti oon kuitenkin vetäny heti saunan jälkeenki, tai tiskauksen jälkeen tms. ku tulee soitettua useampi tunti päivittäin.
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
padaa@dadaa!
08.04.2010 15:45:17 (muokattu 08.04.2010 15:49:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

January: Agreed! Vähintään .013 alle ja sit treenaileen uudella innolla. Tollaset .004-setit vaan siivuttaa nakit einesmatskuksi. Ei muuta ku lihapiirakan väliin ja mikroon.
 
Noniin...nythän päästiin taas mnetin viralliselle linjalle. 13-56-HE-MAN-FLATWOUNDIT vastaan banjokielet. Larsin komppikin heittää vähän ohi.
 
EDITTIÄ: Itselläni on tällä hetkellä kympit.
 
Tommittaja
08.04.2010 18:41:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hä. mä käytän aina Ernie Ballin Super slinkyjä :D .009 - .042 :D mut juu sormet ollu alussa tollaset. ei enää, loppui jossain 10 kuukauden kohalla viimeistään :D voikohan .013 kielillä edes soittaa? :D
 
http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php
padaa@dadaa!
08.04.2010 18:52:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommittaja: hä. mä käytän aina Ernie Ballin Super slinkyjä :D .009 - .042 :D mut juu sormet ollu alussa tollaset. ei enää, loppui jossain 10 kuukauden kohalla viimeistään :D voikohan .013 kielillä edes soittaa? :D
 
Kysy SRV:ltä.
 
roopeok
08.04.2010 21:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LeoFender: Kysy SRV:ltä.
 
Heh, SRV:n sormet olivat kyllä aika rikki kuulemma, mutta tietenkin 13 setilläkin voi soittaa.
Toisaalta SRV:hän myös soitti Eb-vireessä yleisesti, ja sen 13-setti oli ohuempi kuin nuo kaupan valmiit 13-setit (SRV:n oli googlen mukaan aikalailla 13, 15, 19, 28, 38, 58). Mutta voihan noilla paksummillakin kielillä varsin hyvin soitella, itse usein viritän kitaraan lähes SRV:n paksuiset kielet (12 ->) eikä se ero nyt niin valtaisa ole pienen totuttelun jälkeen. Sormissa sattuu ja bendit vaikeutuu (vaikka virittää alaspäin) mutta omasta mielestäni soi paljon, paljon kauniimmin.
 
padaa@dadaa!
08.04.2010 22:06:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

roopeok: Heh, SRV:n sormet olivat kyllä aika rikki kuulemma, mutta tietenkin 13 setilläkin voi soittaa.
Toisaalta SRV:hän myös soitti Eb-vireessä yleisesti, ja sen 13-setti oli ohuempi kuin nuo kaupan valmiit 13-setit (SRV:n oli googlen mukaan aikalailla 13, 15, 19, 28, 38, 58). Mutta voihan noilla paksummillakin kielillä varsin hyvin soitella, itse usein viritän kitaraan lähes SRV:n paksuiset kielet (12 ->) eikä se ero nyt niin valtaisa ole pienen totuttelun jälkeen. Sormissa sattuu ja bendit vaikeutuu (vaikka virittää alaspäin) mutta omasta mielestäni soi paljon, paljon kauniimmin.

 
Aika paljon se soittotyylikin vaikuttaa. Mulla akustisessa on 12-54, mutten voisi kuvitellakaan sellaista sähkökitaraan, paitsi ehkä johonkin onttokoppaiseen.
 
John Titor
09.04.2010 12:30:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Ei ole tullut mitään haavoja. Kun on pienestä pitäen tehnyt töitä käsillä (käsitöitä) niin siinä ei paljon kitaransoitot haittaa.
 
Mäkin oon tehnyt koko pienen ikäni käsitöitä, käsirasva ja Redtube jeesaa kummasti!
 
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
32788
09.04.2010 13:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus aloittelija-aikoina oli tuttua hommaa, nykyään ainakin vasurin sormenpäät on kovettuneet täysin. Toi ihon hajoaminen kertoo vaan siitä, että se uusiutuu ja uutta, kovempaa nahkaa tulee tilalle. Tietenkin kannattaa vähän pitää taukoa jos sattuu, mutta ei pitäs muuten mitään hätää olla.
 
12-54-setti sähkiksessä ja akkarissakin joku vastaava. Punotulla G:llä bendaaminen oli alkuun vähän hankalaa, mutta kyllä siinäkin menee jo ainakin kokosävelaskel puhtaasti.
 
Ianuarius
09.04.2010 15:06:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

John Titor: Mäkin oon tehnyt koko pienen ikäni käsitöitä, käsirasva ja Redtube jeesaa kummasti!
 
Jaa tästäki tuli taas tällanen Tube8 -ketju...
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
hevikukko
09.04.2010 15:46:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://img693.imageshack.us/img693/8901/sormet.jpg
 
Tuossa on Tube8 fingerzzzz hahahaa!
 
Niin tai näin & aina väärinpäin!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «