Aihe: putkinuppia + kaappia..
1 2 3 4 57 8 9 10 11
taikatatti
28.03.2010 22:23:23
Niin olishan se kätevämpi, mutta siis kyllähän se nuppi ja 2x12 kaappi vie melkein saman verran tilaa kun se 2x12 combo. Mopoauton takaronkissa se menee joka tapauksessa.
-
Juicy
28.03.2010 22:40:03 (muokattu 28.03.2010 22:41:46)

Tää nyt vaan on mun mielipide, mutta mieluummin kannan erikseen nupin ja pelkän 2x12''-kaapin, kuin pelkästään yhden kassakaapin kokoisen järkäleen. Se combojen roudattavuus-aspekti on plussaa siellä 1x12'' ja sitä pienemmissä kokoluokissa.

Tietty riippuu paljon siitä combostakin, mutta eihän niillä muuta eroa ole kuin että niissä on vahvistin ja kaappi yksissä kuorissa? Helpompi ne minusta on erikseen kantaa, ellei sitten nokkakärryillä roudaa...
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
taikatatti
29.03.2010 16:06:01
Ei minulle ole periaatteessa väliä onko se combo, nuppi ja 2x12 tai 4x12 kaapilla. kyllä luulisi mopoauton takaronkkiin mahtuvan mikä vain. Pitäisi nyt päästä tampereelle testauskierrokselle, sitten ollaan taas viisaampia.
-
Volle
29.03.2010 16:37:08
taikatatti: Ei minulle ole periaatteessa väliä onko se combo, nuppi ja 2x12 tai 4x12 kaapilla. kyllä luulisi mopoauton takaronkkiin mahtuvan mikä vain. Pitäisi nyt päästä tampereelle testauskierrokselle, sitten ollaan taas viisaampia.

Ei kai mopoautoon ihan 4*12":sta mene? 4*12" on mulla mennyt muutaman porrasperäisen "oikean auton" takaronkkiin just ja just ja joihinkin jäänyt kokonaan mahtumatta. Itse asiassa pienessä autossa 2*12'':kin täyttää tavaratilan aika tehokkaasti.

No eniveis, vaikka olisikin käytössä sopiva auto kamojen kuskailuun, 4*12"-kaappia ei tosiaan mielellään kuskaile reeneihin ja takaisin joka kerta.
CanYouStayStill
29.03.2010 17:11:56

taikatatti: Ei minulle ole periaatteessa väliä onko se combo, nuppi ja 2x12 tai 4x12 kaapilla. kyllä luulisi mopoauton takaronkkiin mahtuvan mikä vain. Pitäisi nyt päästä tampereelle testauskierrokselle, sitten ollaan taas viisaampia.

Hoho, ei kyllä varmasti mahdu 4x12 mopoauton perään. Ei ainakaan ilman totaalista paloittelua. Kannattaa kuitenkin vähän mittailla...
taikatatti
29.03.2010 17:21:08
Niin voisihan sitä mittaa katsoa, mutta tällä hetkellä olisi tarkoitus ostaa se 2x12.
tytyy nyt vähän katsoa sitten kun käyn siellä tampereella. Tietääkö muuten kukaan onko tänä perjantaina tampereella musiikkikaupat auki, ainakaan netissä ei lue että olisivat kokonaan kiinni.
-
Vetehinen
30.03.2010 07:28:08 (muokattu 30.03.2010 07:29:05)
Ei ole auki perjantaina mutta lauantaina on normaalisti.
"Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl
janes
30.03.2010 07:59:34
Kauheen kokosia comboja pojilla :) Mun henk kohtanen mielipide on noista 2*12 kaapeista ettei tee hevon vit.. Tai siis enhän mä oo kaikkia kokeillu. Saundeiltaan ajaa saman asian kuin combo. Vahvari toiseen käteen ja kitara laukku toiseen. Jos jollain on kolme kättä ni sehän on eri. Mulla ainakin Jcmmän ja varsinki ton vanhemman Jmp kanssa ei jaksanu 12 kaappi soida, ero on kuin yöllä ja päivällä nyt ku on 4*12. Kokemuksia Kahdesta eri Marsun 2*12, jonkun oma tekele semoilla mitoilla,(paras näistä) ja Trace Elliot 2*12 ?!
taikatatti
30.03.2010 16:22:24
janes: Kauheen kokosia comboja pojilla :) Mun henk kohtanen mielipide on noista 2*12 kaapeista ettei tee hevon vit.. Tai siis enhän mä oo kaikkia kokeillu. Saundeiltaan ajaa saman asian kuin combo. Vahvari toiseen käteen ja kitara laukku toiseen. Jos jollain on kolme kättä ni sehän on eri. Mulla ainakin Jcmmän ja varsinki ton vanhemman Jmp kanssa ei jaksanu 12 kaappi soida, ero on kuin yöllä ja päivällä nyt ku on 4*12. Kokemuksia Kahdesta eri Marsun 2*12, jonkun oma tekele semoilla mitoilla,(paras näistä) ja Trace Elliot 2*12 ?!

No itsellä on toisena vaihtoehtona yuo marsun 1960 2x12 kaappi. onko tuosta kokemusta?
voipi kyllä olla että hankin suoraan sen 4x12 kaapin. onhan se roudaus hankalampaa mutta jos soundiero on noinkin suuri niin on mietittävä uudestaan.
-
Ziggy Bubba
30.03.2010 16:43:06

taikatatti: No itsellä on toisena vaihtoehtona yuo marsun 1960 2x12 kaappi. onko tuosta kokemusta?
voipi kyllä olla että hankin suoraan sen 4x12 kaapin. onhan se roudaus hankalampaa mutta jos soundiero on noinkin suuri niin on mietittävä uudestaan.

Ei se soundiero ole noin iso, vaikka kai tuokin on kuulijan korvassa. Jämäkällä 2x12 kaapilla tuuttaa jo varsin jynkkyä soundia. Monesti se 4x12 tuntuu olevan jengille se ainoa nähtävissä oleva vaihtoehto, mutta kovin monasti pienemmälläkin pärjäisi.

Toki jos haluat/pystyt/jaksat 4x12 lootaa roudailla, niin kaikin mokomin.
This Is Sonar Transistor...
taikatatti
30.03.2010 21:22:15
sikki-six: Ei se soundiero ole noin iso, vaikka kai tuokin on kuulijan korvassa. Jämäkällä 2x12 kaapilla tuuttaa jo varsin jynkkyä soundia. Monesti se 4x12 tuntuu olevan jengille se ainoa nähtävissä oleva vaihtoehto, mutta kovin monasti pienemmälläkin pärjäisi.

Toki jos haluat/pystyt/jaksat 4x12 lootaa roudailla, niin kaikin mokomin.

No siis kyllä minä sitä 4x12 kaappia mukana kantaisin aina reeneihin ja kavereille ja sitten kotiin kun on soteltu. Katsoo vaan sen mauton ronkin mitat huomenna kun oon menossa sellasta katsomaan. Ja thomannilta löytyy kaappien korkeudet ja leveydet.
-
Antti1
30.03.2010 21:23:32
taikatatti: No siis kyllä minä sitä 4x12 kaappia mukana kantaisin aina reeneihin ja kavereille ja sitten kotiin kun on soteltu.

Ihan mielenkiinnosta: ootko koskaan koittanut kantaa 4x12" kaappia yksin? :)

Ei sen puoleen, tein mäkin tota joskus aikoinaan. Sit mä ryhdyin väkisin rikkaammaksi ja ostin lisää romua.
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
novo
30.03.2010 21:53:47
Antti1: Ihan mielenkiinnosta: ootko koskaan koittanut kantaa 4x12" kaappia yksin? :)

Ei sen puoleen, tein mäkin tota joskus aikoinaan. Sit mä ryhdyin väkisin rikkaammaksi ja ostin lisää romua.

Mun valinta on kaks 2x12-kaappia juurikin noiden kaikkien kivojen syiden takia. Yhellä kaapillä pärjää, kahta voi käyttää kerralla, kaapit voi olla mahdollisesti eri reeniksillä, mukavampia roudata yksin. En oo haikaillu 4x12:n perään ehkä noin viiteen vuoteen, laadukkaampien kaappien kylläkin, koska eihän noi Framukset ihan timanttiakaan ole.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
taikatatti
31.03.2010 18:57:01
Antti1: Ihan mielenkiinnosta: ootko koskaan koittanut kantaa 4x12" kaappia yksin? :)

tarkoitan että mauton ronkissa, en kai minä nyt sellaista kantaan rupea =D
-
taikatatti
31.03.2010 18:57:50
novo: Mun valinta on kaks 2x12-kaappia juurikin noiden kaikkien kivojen syiden takia. Yhellä kaapillä pärjää, kahta voi käyttää kerralla, kaapit voi olla mahdollisesti eri reeniksillä, mukavampia roudata yksin. En oo haikaillu 4x12:n perään ehkä noin viiteen vuoteen, laadukkaampien kaappien kylläkin, koska eihän noi Framukset ihan timanttiakaan ole.

tuo oliskikin hyvä ratkaisu.
toinen kaappi himaan ja toinen sitten sinne missä sitä tarvitaan, vaikka kaverin kämpälle.
-
Antti1
31.03.2010 19:05:13
taikatatti: tarkoitan että mauton ronkissa, en kai minä nyt sellaista kantaan rupea =D

Sä ajattelit ajaa sen moposi aina treenikselle/kaverille/kotiin sisälle ja nostaa trukilla kyytiin, ettet joudu kantamaan?
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
taikatatti
31.03.2010 19:40:27
Antti1: Sä ajattelit ajaa sen moposi aina treenikselle/kaverille/kotiin sisälle ja nostaa trukilla kyytiin, ettet joudu kantamaan?

En =D
Vaan siis kai minä nyt sen sinne mopoatoon kannan, ei tuossa nyt mitään trukkeja tarvita.
-
Noll_a
01.04.2010 19:02:22
Ei olis huono idea mittojen ottamisen lisäks ihan kokeilla jotta meneekö se 4x12 sinne konttiin millasella tuskalla ja vaivalla. Kyllä 4x12 jo normaalin henkilöauton perässäki aika siinä ja siinä. Yksin en ole ikinä edes yrittäny.
Rock the hell and kill 'em all..
Mr. Speed
02.04.2010 03:51:41
Kannattaa hankkia POD:i. Saastarakin sen tietää.
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)