hollmi-5 01.04.2010 17:21:49 | |
---|
kincy: Työn alla on =) Tuohon settin ei ihan tuosta vain "hankitakaan" sitä toista basaria. Ei ne mitenkään harvinaisia ole. Tuo leikkikehä vaatii suotta puomeja ja kehä plus puomit ovat minulle kauhistus. Spoileri istuu Ladaan aivan yhtä mukavasti :-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
kincy 01.04.2010 18:32:25 | |
---|
hollmi-5: Ei ne mitenkään harvinaisia ole. Tuo leikkikehä vaatii suotta puomeja ja kehä plus puomit ovat minulle kauhistus. Spoileri istuu Ladaan aivan yhtä mukavasti :-) No ei harvinaisia, mutta eipä nuihin ihan joka kuukaisikaan törmää. Ebayn kauttahan nuita löytyisi, mutta sieltä en lähde ostamaan mitään. Sille kun antaa pikkusormen niin kaikkihan sen tietää miten siinä käy. Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi. |
Kailis 01.04.2010 18:58:17 | |
---|
kaikkihan sen tietää miten siinä käy. Happy end? Toinen basari ja räkki veks? |
moderndrummer88 01.04.2010 19:18:46 | |
---|
kincy: http://muusikoiden.net/dyn/users/72092.jpg Uuden leikkikehän kävin kaupasta juuri. Miksi tuo haikanpuoleinen sivu pitää levittää noin auki? Ei näytä sitten yhtään hyvältä mun mielestä tolla lailla. Eihän sitä tollei levällään mahdu edes pienempiin paikkoihin viemään ja sen takia se sitä toista basariakin huutaa, täyttämään tyhjää tilaa. Tälläviisiin ainakin omaan makuun istuu paljon paremmin http://www.headendband.com/images/drumkit1.jpg "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
kincy 01.04.2010 22:11:00 | |
---|
moderndrummer88: Miksi tuo haikanpuoleinen sivu pitää levittää noin auki? Ei näytä sitten yhtään hyvältä mun mielestä tolla lailla. Eihän sitä tollei levällään mahdu edes pienempiin paikkoihin viemään ja sen takia se sitä toista basariakin huutaa, täyttämään tyhjää tilaa. Tälläviisiin ainakin omaan makuun istuu paljon paremmin http://www.headendband.com/images/drumkit1.jpg Makukysymys, eipä minua juurikaan kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat. Pääasia, että itelle toimii. Ja edelleen, ostan sen toisen basarin, kuhan kerkiän. Ehkä ensi kuussa, ehkä vuoden päästä. Ehkä en ikinä, koska tuplapedaalilla pääsee melkeimpä kätevämmin. Jos keikkapaikka on pieni, niin sitten tottakai käännetään lähemmäksi sivuja. Minusta tuo linkin tyyli taasen näyttää ihan hiton urpolta, kaikki survottu niin pieneen kasaan kuin vaan mahdollista. Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi. |
ramzuz 01.04.2010 22:28:17 | |
---|
Miksi tuo haikanpuoleinen sivu pitää levittää noin auki? Ei näytä sitten yhtään hyvältä mun mielestä tolla lailla. Eihän sitä tollei levällään mahdu edes pienempiin paikkoihin viemään ja sen takia se sitä toista basariakin huutaa, täyttämään tyhjää tilaa. Tälläviisiin ainakin omaan makuun istuu paljon paremmin http://www.headendband.com/images/drumkit1.jpg
Pohjoismaiden hyödyllisin kommentointi toisen hienosta setistä. Paljon väliä onko räkki auki noin vai näin. |
Bobana 01.04.2010 22:28:49 (muokattu 01.04.2010 22:31:51) | |
---|
kincy: Makukysymys, eipä minua juurikaan kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat. Pääasia, että itelle toimii. Ja edelleen, ostan sen toisen basarin, kuhan kerkiän. Ehkä ensi kuussa, ehkä vuoden päästä. Ehkä en ikinä, koska tuplapedaalilla pääsee melkeimpä kätevämmin. Jos keikkapaikka on pieni, niin sitten tottakai käännetään lähemmäksi sivuja. Minusta tuo linkin tyyli taasen näyttää ihan hiton urpolta, kaikki survottu niin pieneen kasaan kuin vaan mahdollista. Siinä on varmaan haettu sitä kompaktiutta. Mutta mutta, Itellä on molempia eli tupla settiä ja tuplapedaaleita niin jostain kumman syystä tuplapedaaleilla sotkeminen on helpompaa kun tupla basareihin... Polkimet on samaa merkkiä ja samoilla jousilla mutta jotenkin tuplispedaaleilla vaan on helpompaa se työ. Testaa ihmeessä ennen kun ostat mitään. Eli hommaa joku halbis ruukku ja kokeile meneekö tatsi poskelleen. EDIT: tarkoitin siis sitä että hommaat ton toisen halvan ruukun jotta voit totutella pidempään. Kerta-kokeilulla ei voi sanoa mitään koska tatsi-ero on kuitenkin jokatapauksessa huikea. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
kincy 01.04.2010 22:44:21 (muokattu 01.04.2010 22:45:10) | |
---|
Bobana: Siinä on varmaan haettu sitä kompaktiutta. Mutta mutta, Itellä on molempia eli tupla settiä ja tuplapedaaleita niin jostain kumman syystä tuplapedaaleilla sotkeminen on helpompaa kun tupla basareihin... Polkimet on samaa merkkiä ja samoilla jousilla mutta jotenkin tuplispedaaleilla vaan on helpompaa se työ. Testaa ihmeessä ennen kun ostat mitään. Eli hommaa joku halbis ruukku ja kokeile meneekö tatsi poskelleen. EDIT: tarkoitin siis sitä että hommaat ton toisen halvan ruukun jotta voit totutella pidempään. Kerta-kokeilulla ei voi sanoa mitään koska tatsi-ero on kuitenkin jokatapauksessa huikea. On minulla tuplabasarisettejäkin muutama ollut. Tosin vain yksi kunnollinen setti. Miinusta niissä on roudattavuus ja totesin ne aikoinaan ihan turhiksi keikoilla. Äänimiehiä vaan jurppi olla kahta basaria mikittämässä. Miinusta myös viritysruljanssi ja kalvot. Helposti siihen vaan menee reilusti satanen jos molempien basarien kalvot päivittää, kallista. Toinen basari tähän settiin tulisikin aika pitkälti ulkonäöllisestä syystä ja siksi, että hienoja pannuja ovat mlx:t, joten ihan hauska olisi haalia niitä lisääkin. Samaa mieltä olen tuosta tuplapedaalilla soitosta, on se minustakin helpompaa. Se on vaan niin paljon vaivattomampaa. Alkuun oli helkkarin vaikea soittaa tuplabasarisettiä, meni kuukauden päivät säädellessä pedaaleita kohilleen. Se tatsi ero on todellakin suuri. Lopulta möin toisen basarin silloisesta setistä pois, ei sille ollutkaan niin paljoa käyttöä. En tiedä, katsellaan mitä tulevan pitää. Ja tuo räkki on sen takia aseteltu noin, että olen todennut sen vaan toimivan itelle parhaiten. Saan kaikki kolme crashiä aseteltua siten kuin halua. Lisäksi etutomien asettelu sanelee aika pitkälti sen, miksi pidän sivuja niin levällään. Ostoslistalla kun on vielä china ja hitosti pikkukilkuttimia, niin tuon räkin on ollessa noin, siitä saa mielestäni optimaallisen tilan käytön irti. Ei se vielä valmis setti ole, todellakaan :D Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi. |
kincy: On minulla tuplabasarisettejäkin muutama ollut. Tosin vain yksi kunnollinen setti. Miinusta niissä on roudattavuus ja totesin ne aikoinaan ihan turhiksi keikoilla. Äänimiehiä vaan jurppi olla kahta basaria mikittämässä. Miinusta myös viritysruljanssi ja kalvot. Helposti siihen vaan menee reilusti satanen jos molempien basarien kalvot päivittää, kallista. Toinen basari tähän settiin tulisikin aika pitkälti ulkonäöllisestä syystä ja siksi, että hienoja pannuja ovat mlx:t, joten ihan hauska olisi haalia niitä lisääkin. Samaa mieltä olen tuosta tuplapedaalilla soitosta, on se minustakin helpompaa. Se on vaan niin paljon vaivattomampaa. Alkuun oli helkkarin vaikea soittaa tuplabasarisettiä, meni kuukauden päivät säädellessä pedaaleita kohilleen. Se tatsi ero on todellakin suuri. Lopulta möin toisen basarin silloisesta setistä pois, ei sille ollutkaan niin paljoa käyttöä. En tiedä, katsellaan mitä tulevan pitää. Ja tuo räkki on sen takia aseteltu noin, että olen todennut sen vaan toimivan itelle parhaiten. Saan kaikki kolme crashiä aseteltua siten kuin halua. Lisäksi etutomien asettelu sanelee aika pitkälti sen, miksi pidän sivuja niin levällään. Ostoslistalla kun on vielä china ja hitosti pikkukilkuttimia, niin tuon räkin on ollessa noin, siitä saa mielestäni optimaallisen tilan käytön irti. Ei se vielä valmis setti ole, todellakaan :D No kun meikäläinenkään ei oikeen tonne stadionkeikoille ole vielä paria hassua lukuunottamatta päässyt niin tuplasetin ollessa mukana mä en todellakaan ole ottanut päänsärkyä basarien saundista. Pöydän läpi se menee kuitenkin ja miksaaja vääntää sen vituralleen jokatapauksessa + vielä se että yleensä 1-3 bändiä soittelee samoilla kannuilla ja huomioidaanko ne uudet kalvot keikkaliksassa... ? Mutta siinä kohtaahan tuo puskuri puolustaa paikkaansa jos meinaat paljonkin kilkuttimia asennella. JA on tossa etunsa pienellä lavalla. Kunhan tassut on kantavan puolella niin voi asetella mitä vaan roikkumaan. Paikkoja on jossa on joutunut tosissaan töihin asetellakseen ständit siten että pysyvät lavalla. MM. hämeenlinnan Rock Town... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
moderndrummer88 01.04.2010 23:19:10 (muokattu 01.04.2010 23:25:01) | |
---|
ramzuz: Pohjoismaiden hyödyllisin kommentointi toisen hienosta setistä. Paljon väliä onko räkki auki noin vai näin. Pearleista ei nimittäin saa kommentoida mitään negatiivista! NIII!!111 Kannattaa varmaan pysytellä siellä Jounin helmojen suojassa Ostiksella, niin ei tarvitse lukea tai kuunnella mitään muuta kuin ylistystä pearleista. E: Kincy: Makukysymys, eipä minua juurikaan kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat. Jep, tärkeintähän on, että ite tykkää. Toinpahan vaan oman mielipiteeni ilmi, se on sitä keskustelua ja keskustelualuehan tämä on, ei kehumisalue. E2: Lisäksi etutomien asettelu sanelee aika pitkälti sen, miksi pidän sivuja niin levällään. Joo itsekkin katsoin, että johtuuko se siitä, mutta toisaalta itse sain kyllä silloin, kun räkin omistin niin ihan mukavasti tomit tuollei samalla tavalla kuten sullakin ne oli, vaikka pidinkin sivuja sumpummassa. Aivan kuten tossa laittamassani linkissä. Crashitikin siinä näyttäisi ihan asiallisesti olevan... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Sonormies 01.04.2010 23:20:17 | |
---|
Kincy: Makukysymys, eipä minua juurikaan kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat. Juuri näin. Miehen puhetta. Kun itsestä tuntuu hienolta hiipiä oman setin taakse niin se on siinä. OPJ1974: Mystisenä kaupunkilegendana on kiertänyt villi huhu venäläisestä perseenpäristimestä, joka a) ei mahdu perseeseen ja b) ei pärise. |
Bobana 01.04.2010 23:21:31 | |
---|
Sonormies: Juuri näin. Miehen puhetta. Kun itsestä tuntuu hienolta hiipiä oman setin taakse niin se on siinä. About näin. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Speedy 02.04.2010 01:45:49 | |
---|
Tuli laitettua ihan testi mielessä Kumuun Remon Black Suede Emperor kalavo.. Täytyy kyllä todeta että ei oikein toimi.. Ainakaan löysemmällä vireellä.. Mutta eipä sillä niin väliä, näyttää kuitenkin hienolta..;) http://muusikoiden.net/dyn/users/72105.jpg"All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Bobana 02.04.2010 01:53:15 | |
---|
moderndrummer88: Pearleista ei nimittäin saa kommentoida mitään negatiivista! NIII!!111 Kannattaa varmaan pysytellä siellä Jounin helmojen suojassa Ostiksella, niin ei tarvitse lukea tai kuunnella mitään muuta kuin ylistystä pearleista. Hei, Tää ei ole enää keskustelua vaan vittuilua. Tää on just se sun ongelmas. Näin niinkuin rakentavasti ilmaistuna. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
moderndrummer88 02.04.2010 10:29:15 | |
---|
Bobana: Hei, Tää ei ole enää keskustelua vaan vittuilua. Tää on just se sun ongelmas. Näin niinkuin rakentavasti ilmaistuna. Vittuiluun vastaan vittuilulla. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
RstoU 02.04.2010 10:32:11 | |
---|
|
kincy 02.04.2010 10:37:04 (muokattu 02.04.2010 10:39:06) | |
---|
moderndrummer88: Joo itsekkin katsoin, että johtuuko se siitä, mutta toisaalta itse sain kyllä silloin, kun räkin omistin niin ihan mukavasti tomit tuollei samalla tavalla kuten sullakin ne oli, vaikka pidinkin sivuja sumpummassa. Aivan kuten tossa laittamassani linkissä. Crashitikin siinä näyttäisi ihan asiallisesti olevan... Saisihan ne varmasti aseteltua hyvin myös pitämällä sitä räkkiä enemmän läjässä. Jotenkin on vaan tosiaan jäänyt päälle pitää sitä noin ja hyvin on futannut tähänkin asti, niin mitäpä siihen turhia liikuttelemaan:) RstoU, aivan kuvan kauniit Signaturet kiikuttivat sulle kotiin. Kohtele heitä hyvin. Nuo Signaturet vaikuttaa kyllä pienoisten testieni perusteella vimosen päälle rokkikannuilta. Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi. |
hollmi-5 02.04.2010 11:19:51 (muokattu 02.04.2010 11:20:59) | |
---|
RstoU: Bussgods kiikutti treeniksen pihaan tällaisen: http://picasaweb.google.com/AkuMies … kuvia#slideshow/5455437773829540050 Sisältä paljastui muun muassa tällaista: http://picasaweb.google.com/AkuMies … kuvia#slideshow/5455196512864993618 En osaa oikein päättää, että ovatko nuo Signaturet sellaiset tällaset-mää-oon-aina-halunnu-rummut. Eroja Phoniceihin on lähinnä ulkonäössä, soundit ovat näissäkin kohdallaan. Jos nämä jonkun setin alta väistyvät niin SonorLite-kattauksen tai alkuperäisen Yamaha 9000-sarjalaisten. Omilla Signatureilla olen soitellut kaikki treenit sitten hankinnan, mutta keikalle en ole vienyt. Soundi on suora ja voimakas. Sama ääni alusta loppuun. Bassorumpuun laitoin resopuolelle yksikerroskalvon. Ääninäytteissä oli kaksikerroskalvo kahdella demppirenkaalla ja reiällä. Paremmin jysähtää nyt. Ja sen sisäisen dempparin otin kokonaan pois... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 02.04.2010 12:13:42 | |
---|
"All I think about is time and groove" J. Porcaro |
moderndrummer88 02.04.2010 12:30:36 | |
---|
"Well I like drummers baby you're not my bag..." |