Satu ja Tuija: Ostin sulakkeita kun ne palaa koko ajan. Huonoa tuo sulakkeiden nykytuotanto. Ostat ens kerralla niitä wanhoja wintake sulakkeita...niissä on bal parempi sustain. " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
jyrkalt 01.04.2010 20:05:40 | |
---|
Krice: Kyllä se intonaatiovika oli vaan blue steel -kielessä.. vaihdoin d-kielen tilalle ghs boomerin ja intonaatio palautui normaaliksi. Vaikuttaisi, että muissakin kielissä on vähän heittoa. Näköjään niinkin yksinkertaisen asian kuin kitaran kielen voi rakentaa täysin pieleen. Joo kannattaa pysyä siinä hyväksi havaitussa merkissä. Aika paljon petrausta pitää tapahtua ennen kuin itse vaihdan kielten merkkiä toiseen. "Huuhdon kultaa", sanoi lapin-ukko, kun eukkoaan hukutti. |
Antroid 01.04.2010 21:44:24 | |
---|
Veijo Budda: Se oli vaan aprilli pila. Jaksoit kuitenkin laittaa kuvankin sellaisesta omaksi kuvaksesi. :P |
Metalrock 02.04.2010 08:33:25 (muokattu 02.04.2010 08:41:00) | |
---|
Antroid: Jaksoit kuitenkin laittaa kuvankin sellaisesta omaksi kuvaksesi. :P Muuten ei kukaan olisi uskonut :) |
nikovirtala 02.04.2010 09:38:25 | |
---|
Krice: Kyllä se intonaatiovika oli vaan blue steel -kielessä.. vaihdoin d-kielen tilalle ghs boomerin ja intonaatio palautui normaaliksi. Vaikuttaisi, että muissakin kielissä on vähän heittoa. Näköjään niinkin yksinkertaisen asian kuin kitaran kielen voi rakentaa täysin pieleen. Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kai sä säädit intonaation siitä kitarasta, kun vaihdoit toisen merkkiseen settiin? Ainakin mun kokemuksen mukaan intonaatio ei osu täysin kohdalleen eri merkkisillä seteillä, vaikka samaa vahvuuttaa olisivatkin. Lähes tyhjä. - http://ikon.name |
Krice 02.04.2010 10:37:59 | |
---|
wirtala: Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kai sä säädit intonaation siitä kitarasta, kun vaihdoit toisen merkkiseen settiin? Ainakin mun kokemuksen mukaan intonaatio ei osu täysin kohdalleen eri merkkisillä seteillä, vaikka samaa vahvuuttaa olisivatkin. Yritin säätää, mutta ei riittänyt vara. Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä valmistusvirhe kielessä aiheuttaa niin suuren heiton intonaatiossa. |
nannne 02.04.2010 10:38:46 | |
---|
Krice: Yritin säätää, mutta ei riittänyt vara. Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä valmistusvirhe kielessä aiheuttaa niin suuren heiton intonaatiossa. Ernie Ballit on ollu suht tasalaatusia, jokunen punomaton kieli kyllä joskus tuppaa oleen semmonen että ei vaan onnistu. |
Krice 02.04.2010 11:30:08 | |
---|
nannne: Ernie Ballit on ollu suht tasalaatusia, jokunen punomaton kieli kyllä joskus tuppaa oleen semmonen että ei vaan onnistu. Juupettijoo, vuosien varrella yleisimmät kielimerkit mitä olen itse käyttänyt on Ernie Ball, DR ja GHS. Niissä ei ole osunut maanantaikappaleita ainakaan vielä. |
McNulty 02.04.2010 13:00:53 | |
---|
Krice: Juupettijoo, vuosien varrella yleisimmät kielimerkit mitä olen itse käyttänyt on Ernie Ball, DR ja GHS. Niissä ei ole osunut maanantaikappaleita ainakaan vielä. Ja Black Paisley on maailman paras pedaali! Kyllähän se vähän niin tuppaa olemaan että omat kamat mansikka, muiden kamat paskaa! Voiko joku toinen vuosia eri kieliä kokeilleena kumota väitteesi? six-six-o-four |
Krice 02.04.2010 13:52:06 | |
---|
McNulty: Kyllähän se vähän niin tuppaa olemaan että omat kamat mansikka, muiden kamat paskaa! Ei minulla ole mitään merkkiuskollisuutta, käytän ihan mitä vaan. En muista, että olisi vähään aikaan (vuosiin) osunut maanantaikappaletta käsiin kielissä, mutta pitihän senkin tapahtua joskus. |
adretlan 02.04.2010 14:01:35 | |
---|
McNulty: Ja Black Paisley on maailman paras pedaali! Kyllähän se vähän niin tuppaa olemaan että omat kamat mansikka, muiden kamat paskaa! Voiko joku toinen vuosia eri kieliä kokeilleena kumota väitteesi? Hirveästi en ole eri kieliä käyttänyt, mutta noin 6vuotta ollut lähes aina Ernie Ballit kitarassa kiinni, eikä vielä kertaakaan ole tullut maanantaikappaletta vastaan. Oikeastaan ainoat oikeasti huonot kielet mitä on tullut testattua on DR. Ei minkäänlaista sointia eikä intonaatiota saanut säädettyä kirveelläkään. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
Eemelii 02.04.2010 16:01:29 | |
---|
No, ostin eilen ekat Elixir nanowebit, 10-52:set. Kielet kiinni kitaraan, ja sitten virittämään. Huomasin siinä sitten ennenkuin oli vireessä, että floikkatalla oli vähän eteenpäin kallellaan, joten vähän löysäsin kieliä että saisin jouset kiristettyä. Mutta kun olin noin sävelaskeleen kieliä laskenut, ja vielä vähän pyöräytin ylä-E:n viritintä, kieli napsahti poikki siitä virittimen kohdalta. Siis aivan maltillisesti laskin sen virettä, ja se vaan katkesi. Eihän niiden nyt noin helposti pidä katkeilla? Eli valmistusvirhe, vai mitä luulette? A signature Hammet wah? Probably doesn't have an off button. |
Estranged 02.04.2010 16:02:59 | |
---|
Eemelii: No, ostin eilen ekat Elixir nanowebit, 10-52:set. Kielet kiinni kitaraan, ja sitten virittämään. Huomasin siinä sitten ennenkuin oli vireessä, että floikkatalla oli vähän eteenpäin kallellaan, joten vähän löysäsin kieliä että saisin jouset kiristettyä. Mutta kun olin noin sävelaskeleen kieliä laskenut, ja vielä vähän pyöräytin ylä-E:n viritintä, kieli napsahti poikki siitä virittimen kohdalta. Siis aivan maltillisesti laskin sen virettä, ja se vaan katkesi. Eihän niiden nyt noin helposti pidä katkeilla? Eli valmistusvirhe, vai mitä luulette? Voipi olla siellä virittimessä joku terävä reuna myös. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
Eemelii 02.04.2010 16:28:21 | |
---|
Estranged: Voipi olla siellä virittimessä joku terävä reuna myös. Nyt kun vähän tarkemmin tutkailin, niin näköjään toi on vähän teräväksi mennyt...ja eikun uus kieli ostamaan, jes! A signature Hammet wah? Probably doesn't have an off button. |
Neponen 03.04.2010 16:17:40 | |
---|
Ostin DR:ltä pari kielisettiä. Alexi 10-46 Set ja Dimebag 10-46 Set. =) |
Muuki 03.04.2010 17:08:10 | |
---|
Neponen: Ostin DR:ltä pari kielisettiä. Alexi 10-46 Set ja Dimebag 10-46 Set. =) Onko noilla mitään käytännön eroa normaaleihin kielisetteihin? Ja onko paljonkin hintaeroa? Keksitään kun keretään. |
Neponen 03.04.2010 18:15:07 | |
---|
Muuki: Onko noilla mitään käytännön eroa normaaleihin kielisetteihin? Ja onko paljonkin hintaeroa? Ihan kokeilumielessä ostin. Myyntipuheet väittävät, että olisi pinnoitettu ilmeisesti samaan tyyliin kun elixirin nanowebit, että kestäisivät kauemman aikaa soittokuntoisina. Tämä oli se päällimmäinen syy, koska ihan elixireihin ei ole varaa kuitenkaan ja DR:n tavallisista seteistä on positiivisia kokemuksia. Alexi maksoi 10,70 ja Dimebag 9,70e. On nuo vähän kalliimpia. |
Räbbänä 03.04.2010 18:16:49 | |
---|
Neponen: Ihan kokeilumielessä ostin. Myyntipuheet väittävät, että olisi pinnoitettu ilmeisesti samaan tyyliin kun elixirin nanowebit, että kestäisivät kauemman aikaa soittokuntoisina. Tämä oli se päällimmäinen syy, koska ihan elixireihin ei ole varaa kuitenkaan ja DR:n tavallisista seteistä on positiivisia kokemuksia. Alexi maksoi 10,70 ja Dimebag 9,70e. On nuo vähän kalliimpia. Viime vuoden lopulla järkätyssä Elixir-kimpassa taisi settien hinnat jäädä 7 euroon kappaleelta. "50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
Neponen 03.04.2010 18:19:07 | |
---|
Räbbänä: Viime vuoden lopulla järkätyssä Elixir-kimpassa taisi settien hinnat jäädä 7 euroon kappaleelta. Täytyy jossain vaiheessa semmoiseen osallistua sitten, kiitos vinkistä. Nyt oli kuitenkin akuutti tarve kielille ja strings.fi sai pääsiäisalennuksella -10% hinnasta, niin sieltä tuli tilattua. |
Juicy 03.04.2010 18:24:10 (muokattu 03.04.2010 18:24:57) | |
---|
Neponen: Ihan kokeilumielessä ostin. Myyntipuheet väittävät, että olisi pinnoitettu ilmeisesti samaan tyyliin kun elixirin nanowebit, että kestäisivät kauemman aikaa soittokuntoisina. Tämä oli se päällimmäinen syy, koska ihan elixireihin ei ole varaa kuitenkaan ja DR:n tavallisista seteistä on positiivisia kokemuksia. Alexi maksoi 10,70 ja Dimebag 9,70e. On nuo vähän kalliimpia. Ei ole varaa Elixireihin? Ellen ihan väärin muista, niin omistani oon maksanut ~8e/setti. Kimppatilauksia tosin... =) Mutta ei ne Saitenkatalogissakaan maksa kuin 11,90e/setti. E: Mieesss... kerkesi ensin. No kuitenkin. Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä |