Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akryylirumpua hankkimaan
1
barcode
29.03.2010 11:52:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akryylirumpu-kuumetta hillitsemään:
http://drumordeal.blogspot.com/
 
Muistakaa kaikessa kaupankäynnissä olla vähintäänkin liian utelias ja kysykää sekä varmistakaa asiat, olkaa itse päällikkönä hoitamassa asioita. Näin ei jää mitään epäselväksi ja hampaankoloon. Myyjän ammatimaisuus voi olla vain pintapuolista. Heitä yleensä kiinnostaa vain se kaupanteko ja rahasi, sen jälkeen sovitut asiat, lupaukset lentää romukoppaan.
 
Henk.koht. guidelineksi tuleviin tilauksiin;
- Välttelen Puolalaisia yhteyksiä
- Kaupanteosta tilaus/sopimus, paperilla (sovittuine tuotanto ja toimitus aikatauluineen, sekä mahdolliset sanktiot)
- Sovi myyjän/valmistajan/kontaktin kanssa että kaikista viivästymisistä, tilauksen vaiheista (toimitus) ilmoitetaan spostitse tms.
- Maksamisen suhteen suosittelisin käsirahaa (joku prosenttiosuus koko kauppasummasta) ja loput sitten kun tilaus on todistettavasti edennyt tiettyyn vaiheeseen, tai toimitettu.
 
Tokihan osa voi kuullostaa nipottamiselta, mutta muistappa että kun olet maksanut ittesi kipeäksi uudesta rumpusetistä, ja odottelet niitä kaksi ja puoli kertaa sovitun aikataulun, kaikenlisäksi sinulle valehdellaan päin naamaa toimituksesta, alkaa varmasti juuri nuo asiat mietityttämään. Eli miten asiat olisi pitänyt tehdä.
 
sakkemule
30.03.2010 23:11:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ohhoh.
paljonko setti tuli kustantamaan?
 
www.fillmore.fi
Simbe
31.03.2010 00:24:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaminenkin on taitolaji, ostit sitten rumpuja tai ydinvoimalaa...
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
barcode
31.03.2010 15:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Ostaminenkin on taitolaji, ostit sitten rumpuja tai ydinvoimalaa...
 
Veikkaan kuiten että tossa Suomen viimeisimmän ydinvoimalan hankinnassa on menny enempi reisille.
 
Kaikesta vastustamisesta huolimatta vehkeet on nyt toimitettu perille ja suht terveeltä pohjalta on aloitettu dialogi RCI:n päämiehen kanssa toimituksessa/tilauksessa ilmenneistä detaljeista. "Siperia opettaa."
 
hollmi-5
31.03.2010 16:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hinku on Bonzon setin kaltaiseen, niin läimmäksi pääsee oikeilla Ludwigeilla. RCI??? Miksi??? Noita Ludwigeja on ihan kauppaliikkeissä ja kotiin toimitus saksalaisesta kaupasta ei liikaa aikaa vie. Saksmanni on oiva kauppakumppani. Tosin Millbrookillakin on myymälässä yksi setti, jos rahaa on ranteta notkistava nippu :-)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
barcode
31.03.2010 17:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Jos hinku on Bonzon setin kaltaiseen, niin läimmäksi pääsee oikeilla Ludwigeilla. RCI??? Miksi??? Noita Ludwigeja on ihan kauppaliikkeissä ja kotiin toimitus saksalaisesta kaupasta ei liikaa aikaa vie. Saksmanni on oiva kauppakumppani. Tosin Millbrookillakin on myymälässä yksi setti, jos rahaa on ranteta notkistava nippu :-)
 
Ludari ludari :) Usko pois, katseltu on joka suuntaan. Olen varmasti juuri se hölmö jota vedettiin höplästä uskomaan kaikenlaisiin, mutta ompahan opittu taas. Tässä nyt on käymässä niin että setti tullee odotettua halvemmaksi, ja kun nuo USA->EU tullit kohdistettiin tuonne Puolaan...
 
Eli kyse on rahastakin. Ainahan se on.
 
Olly
01.04.2010 01:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammakon reisille?
 
barcode: Veikkaan kuiten että tossa Suomen viimeisimmän ydinvoimalan hankinnassa on menny enempi reisille.
 
Kaikesta vastustamisesta huolimatta vehkeet on nyt toimitettu perille ja suht terveeltä pohjalta on aloitettu dialogi RCI:n päämiehen kanssa toimituksessa/tilauksessa ilmenneistä detaljeista. "Siperia opettaa."
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
Kailis
01.04.2010 02:35:13 (muokattu 01.04.2010 02:36:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Sammakon reisille?
 
Konna reied? Reisimine avardada. Konn on hea Prantsusmaal.
 
Olly
01.04.2010 03:18:19 (muokattu 01.04.2010 03:24:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RCI prantslane? Konna reied söömad?
 
Lienee makuasia...
 
Juu ei, en ymmärrä. Kielioppini ei ole suusta...
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
barcode
01.04.2010 14:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, muistakaa että "vain nautittu lääke auttaa" :)
Ei voi taas kuin ihmetellä tätä muusikojen nettiä !
 
Tärkeimmät säännöt:
7. Jos sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa älä turhaan vastaa toisten kirjoituksiin. Täysin turhat yhden tai kahden sanan kommentit poistetaan.
 
pearl
01.04.2010 18:23:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

barcode: Ludari ludari :) Usko pois, katseltu on joka suuntaan. Olen varmasti juuri se hölmö jota vedettiin höplästä uskomaan kaikenlaisiin, mutta ompahan opittu taas. Tässä nyt on käymässä niin että setti tullee odotettua halvemmaksi, ja kun nuo USA->EU tullit kohdistettiin tuonne Puolaan...
 
Eli kyse on rahastakin. Ainahan se on.

 
Ihan mielenkiinnosta - jos ludwigin settejä katselit, niin miksi seuraava vaihtoehto oli sitten tilata RCI:n kannut puolan kautta? Miksei muut vaihtoehdot, kuten DDrum (Soitin Laine), Kirchhoff (T-kauppa) tai custom-rakentajat kuten Jackshop tai ST-Drums (josta saa myöskin RCI:n runkoja), olleet kelpoisia?
 
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
barcode
01.04.2010 19:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pearl: Ihan mielenkiinnosta - jos ludwigin settejä katselit, niin miksi seuraava vaihtoehto oli sitten tilata RCI:n kannut puolan kautta? Miksei muut vaihtoehdot, kuten DDrum (Soitin Laine), Kirchhoff (T-kauppa) tai custom-rakentajat kuten Jackshop tai ST-Drums (josta saa myöskin RCI:n runkoja), olleet kelpoisia?
 
Mitäpä sitä selittelemään;
En varsinaisesti hakenut mitään tiettyä merkkiä, enkä varsinkaan hakenut vintage settiä. Aikoinaan tehtyjä (hitsattuja tai liimattuja miten vaan) settejä ei vaan kiinnosta hankkia vain niiden vintage arvon takia. Pitäisi kestää soittoa ja roudaustakin. Eli uutta kamaa. Onhanse akryylisettien rakentaminenkin kehittynyt vm.70 -> 2010 ? Vai voiko joku kyseenalaistaa ja sanoa että on vain taannuttu ?
 
Kirchhoffien kanssa kuulosti olevan tuotanto/toimitus vaikeuksia. Jackshopista olisin saanut samaan suuntaista kamaa, Stdrums ei lämmennyt ollenkaan USA-import shelleille. Joten, kun eteen lykätään 14pvä toimitusaika niin meikä nappasi koukkuun! Liekö nuo asiat olisi jo tulleet sisäluetuksi tuolta blogista ? No, hyvien lafkojen nimiä ei vedetä lokaan, Jackshopin asiakkaana tulen varmasti lähitulevaisuudessa olemaan, ja STdrumsistakin olen jo tilannut jotain joten... Olet jo toinen RCI vastainen henkilö, pitää kysymän että miksi ? Sen sijaan että tuot julki vain vastakkaisen mielipiteesi, jaa toki kokemuksesi ko. merkin suhteen :)
 
Voin sanoa että tilaus kokemuksena oli harvinaisen rasittava, palvelu toimi siihen asti että tuli annettua rahaa ko. lafkalle. Tuosta melkein päivälleen 1kk oli pelkkää vitutusta, mutta nyt kun on saanut soittimet ja keskustellaan mano y mano asioista RCI pomon kanssa, tuntuu aukeavan ihan uusi avenue - tässähän voisi käydä niin että tajuavat olleensa väärässä, ja Minä, pieni mitätön asiakas, täällä Venäjän naapurissa, olen oikeassa. Jos blogiteksti oli pelkkää negaatiota niin se oli ainakin terapeuttista kirjoittaa - liian harva jakaa kokemuksia ja herättää ihmisiä kyseenalaistamaan tilausehtoja - tai yleensäkään ajattelemaan oman pienen laatikkonsa ulkopuolelle. Mukavuusalue voi toimia myös henkisenä rasitteena, jolloin hyvin äkkiä ostetaan se normi setti lokaalista musaliikkeestä. Varmasti sekin on täysin hyvä ja validi valinta.
 
Soittajana ja ihmisenä minä en ahtaudu tuohon samaan laatikkoon, ostan jotain muuta, räyhään kun on räyhättävää enkä tyydy selityksiin kaltoin kohdeltuna. Kyseenalaistan ja uskallan. Toivoisin että muissa olisi myös yhtä paljon ROCK asennetta !
 
pearl
01.04.2010 20:38:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

barcode: ...Eli uutta kamaa. Onhanse akryylisettien rakentaminenkin kehittynyt vm.70 -> 2010 ? Vai voiko joku kyseenalaistaa ja sanoa että on vain taannuttu ?
 
Ei varmastikaan, sikäli jos oikein olen ymmärtänyt, niin rakenteiden parantuminen ja kehittyminen ovat johtanut parempaan rungon pyöreyteen ja pienempään vaaraan rungon halkeilemiseen.
 
Kirchhoffien kanssa kuulosti olevan tuotanto/toimitus vaikeuksia. Jackshopista olisin saanut samaan suuntaista kamaa, Stdrums ei lämmennyt ollenkaan USA-import shelleille. Joten, kun eteen lykätään 14pvä toimitusaika niin meikä nappasi koukkuun! Liekö nuo asiat olisi jo tulleet sisäluetuksi tuolta blogista ? No, hyvien lafkojen nimiä ei vedetä lokaan, Jackshopin asiakkaana tulen varmasti lähitulevaisuudessa olemaan, ja STdrumsistakin olen jo tilannut jotain joten... Olet jo toinen RCI vastainen henkilö, pitää kysymän että miksi ? Sen sijaan että tuot julki vain vastakkaisen mielipiteesi, jaa toki kokemuksesi ko. merkin suhteen :)
 
Kyseenäni ei ollut todellakaan kyseenalaistaa sitä, kuinka hyviä kyseiset kannut ovat verraten muihin kannuihin. Kokemukseni on täysi nolla, enkä ole lukenut netistäkään mitään sen kummempaa asiaan liittyen. Se onkin syy, miksi itse en olisi uskaltanut tilata kyseisiä kannuja. Täällä pohjoisessa noita en ole ikinä nähnyt, ja käyttökokemuksia en ole kuullut. Kirchhoff ja DDrum ovat myyneet tavaroitaan enemmän, ja netistä löytyy kokemuksia.
 
Voin sanoa että tilaus kokemuksena oli harvinaisen rasittava, palvelu toimi siihen asti että tuli annettua rahaa ko. lafkalle. Tuosta melkein päivälleen 1kk oli pelkkää vitutusta, mutta nyt kun on saanut soittimet ja keskustellaan mano y mano asioista RCI pomon kanssa, tuntuu aukeavan ihan uusi avenue - tässähän voisi käydä niin että tajuavat olleensa väärässä, ja Minä, pieni mitätön asiakas, täällä Venäjän naapurissa, olen oikeassa. Jos blogiteksti oli pelkkää negaatiota niin se oli ainakin terapeuttista kirjoittaa - liian harva jakaa kokemuksia ja herättää ihmisiä kyseenalaistamaan tilausehtoja - tai yleensäkään ajattelemaan oman pienen laatikkonsa ulkopuolelle. Mukavuusalue voi toimia myös henkisenä rasitteena, jolloin hyvin äkkiä ostetaan se normi setti lokaalista musaliikkeestä. Varmasti sekin on täysin hyvä ja validi valinta.
 
Soittajana ja ihmisenä minä en ahtaudu tuohon samaan laatikkoon, ostan jotain muuta, räyhään kun on räyhättävää enkä tyydy selityksiin kaltoin kohdeltuna. Kyseenalaistan ja uskallan. Toivoisin että muissa olisi myös yhtä paljon ROCK asennetta !

 
En yhtään epäile, etteikö kokemus olisi ollut kovinkin persiistä. Varmasti kun luvataan jotain, ja siitä ei pidetä sitten kiinni, stressaa paljon, varsinkin kun rahat ovat jo menneet maailmalle. Tässä nyt on vaan tällainen erilainen suhtautumistapa, minä kerään tietoa eri mahdollisuuksista, ja muiden kokemuksista, ja ostan sen perusteella, niin kuin sanoit ns. "turvallisesti". Minä uskallan valittaa, jos muiden kokemukset ovat olleet päinvastaisia, ja toimitus ei ole sitä mitä luvataan, mutta jos tilaan uudesta paikasta vailla muidenkaan kokemuksia, koen luottavani vain onneeni, jolloin rahallisen arvonkin pyrin pitämään pienenä. Mutta, kiitoksia vastauksesta, koen kyllä ymmärtäväni mitä haet :)
 
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
JanneO
06.04.2010 16:06:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko sanoa näinkin offtopickina että Kirchhoff ja DDrum ovat käytännössä sama rumpu. K tekee D:lle rungot. Eikä itseasiassa maailmassa ole hirveän montaa akryylirungon valmistajaa, yhden käden sormissa ovat laskettavissa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «