Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seventy 80 12"/ Mikä tilalle, jotta alapäätä enemmän
1
mark1982
31.03.2010 10:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli minulla on Traynor 40w putkikombo ja alkuperäisenä kiinni ollut Celestion Seventy 80 12". Se "kyykkää" aika pahasti big muffi:in kanssa alapään puolesta..
 
Mikä olisi hyvä vaihtoehto tilalle? Eli alapäätä pitäisi saada lisää? Olen kuullut Jensen:istä hyvää, mutta en muista mikä malli oli kyseessä..
 
Ja olen kuullut, että soundi paranisi huomattavasti jos putket vaihtas electro-harmonix:sta muihin. Sovtekin putkia minulle suositteli tyyppi, jolla samanlainen vahvistin.
 
Mutta 12" suosituksia kehiin!
 
naavanka_
31.03.2010 10:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eminence Texas heat, riittää möyhyä ja turinaa enkä usko että hieman isommillakaan volumeilla kyykkää
 
Terry Pantheras
31.03.2010 12:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Eminencen Tonkereita kaapissa ja toimii myös Muffin kera mainiosti. Muhkea ja iso soundi.
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
mark1982
01.04.2010 08:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemusta Eminence Legend 12" 50W 8ohm-sarjasta? Näyttäs olevan täälläkin myynnissä? Eilen meni taas hermot seventy 80-kartioon, ku kyykkäili tosi kivasti H-vireessä muffin kanssa. "Humisee" vaan välillä :)
 
Pitäs joku kyllä tilalle hommata....
 
naavanka_
01.04.2010 09:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mark1982: Onko kenelläkään kokemusta Eminence Legend 12" 50W 8ohm-sarjasta? Näyttäs olevan täälläkin myynnissä? Eilen meni taas hermot seventy 80-kartioon, ku kyykkäili tosi kivasti H-vireessä muffin kanssa. "Humisee" vaan välillä :)
 
Pitäs joku kyllä tilalle hommata....

 
No jos kyykkää tuo 80 wattinen niin kyllä luulis tuon 50 wattisenkin.
 
duc
01.04.2010 10:04:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen myös Texas Heattia. Edullinen ja 150 wattia tehonkestoa.
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … e-Texas-Heat---12---8ohm--150W.html
Tami
01.04.2010 10:07:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mark1982: Eli minulla on Traynor 40w putkikombo ja alkuperäisenä kiinni ollut Celestion Seventy 80 12". Se "kyykkää" aika pahasti big muffi:in kanssa alapään puolesta..
 
Mutta 12" suosituksia kehiin!

 
Hmm.. mitä tarkoitat tuolla kyykkäämisellä?..
 
Tai itseä toisaalta mietityttää, että auttaako kaiuttimen vaihto tuohon kyykkäämiseen.... vai pitäiskö puuttua vahvistimeen (vaihto) tai kotelotyypin vaihtoon. Mutta toisaalta jotenkin mietityttää tuo kyykkäminen.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
s8na
01.04.2010 10:25:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Hmm.. mitä tarkoitat tuolla kyykkäämisellä?..
 
Tai itseä toisaalta mietityttää, että auttaako kaiuttimen vaihto tuohon kyykkäämiseen.... vai pitäiskö puuttua vahvistimeen (vaihto) tai kotelotyypin vaihtoon. Mutta toisaalta jotenkin mietityttää tuo kyykkäminen.

 
Nii vaiko kyykkäyttääkö muffi vahvarin etuasteen? Se on niin hullu töristin et en ihmettelis.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
s151669
01.04.2010 10:55:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mark1982: Eilen meni taas hermot seventy 80-kartioon, ku kyykkäili tosi kivasti H-vireessä
 
Pieni ihme, jos combon kaiutin kyykkää mörkövireellä soitellessa. Suljettua kaappia kehiin.
 
Antikitarasankari
mark1982
01.04.2010 12:24:33 (muokattu 01.04.2010 14:16:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Hmm.. mitä tarkoitat tuolla kyykkäämisellä?..
 
Tai itseä toisaalta mietityttää, että auttaako kaiuttimen vaihto tuohon kyykkäämiseen.... vai pitäiskö puuttua vahvistimeen (vaihto) tai kotelotyypin vaihtoon. Mutta toisaalta jotenkin mietityttää tuo kyykkäminen.

 
Jep, selvennetään tuota kyykkäystä. Eli siis mitä haen tuolla sanalla =
 
Tykkään suht paksusta soundista. Rat:illa voi pitää tone:n melko "paksun" puolella ja hyvin toistuu . Muffilla pitää laittaa kirkautta peliin, jotta soi hyvin.
 
Eli siis ongelma on, että ei meinaa soida kovin hyvin, vaan ennemän "humisee" tietyissä jutuissa enemmän kuin soi puhtaasti toistuen. Tuntuu siis että alapääntoisto ei riitä...Volumet on n.50% käytössä.95% soitan normi e-vireessä ja siinä samajuttu, mutta ei ihan niin pahasti.Olen kuullut muilta Traynorin käyttäjiltä, että soundi/alapääntoisto paranee huomattavasti kun vaihtaa tuon Celestionin seventy 80 pois...
 
Eli kyykkäys sanan tilalla olisi pitänyt käyttää "humisee/ei soi kokoalueelta." Kirkkaalla soundilla toimii, mutta kun en pidä itse soundista sitten....Kun taas treble/middle laittaa 5 ylöspäin ja bass alle 5, niin muffikin toistuu, mutta on soundi on kyllä liian kirkas itselleni. Oliko tästä apua.
 
TeroPee
01.04.2010 13:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Pieni ihme, jos combon kaiutin kyykkää mörkövireellä soitellessa. Suljettua kaappia kehiin.
 
näin, tai sit komboon uus kotelo ja 15" elementti.
 
If ya gonna be dumb ya gotta be tough
Terry Pantheras
01.04.2010 13:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TeroPee: näin, tai sit komboon uus kotelo ja 15" elementti.
 
No mut justhan aloittaja mainitsi, että ongelma on myös normi E-vireelläkin.
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
Volle
01.04.2010 14:23:54 (muokattu 01.04.2010 14:28:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän toi ongelma nyt kuulostaa siltä, että siellä on elementti, joka ei pysty noin kovalla toistamaan tuollaista saundia ainakaan avoimessa kotelossa. Elementti nimittäin voi koteloinnista ja toistettavasta signaalista riippuen ruveta "kyykkäämään" jo huomattavastikin ennen tehonkestonsa ylittymistä.
 
Vaihtoehtona on joko erillinen (suljettu) kaappi tai elementin vaihto. Mä luulen, että helpoimmalla pääsis lisäkaapin kanssa. Elementtisuosituksia mulla ei ole antaa sen kummemmin kuin, että Marsu 8080:n kanssa Eminence Tonker ei mulla ikinä kyykännyt, vaikka toisinaan soitettiin aika kovaakin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «