Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 5 asentoinen mikkikytkin kahdelle humpukkerille
1
66leyde
28.03.2010 20:18:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin stratoon kaksin kappalein humpukkerit. nyt pitäisi keksiä miten kytkisin johdot. jäljelle jätin viisiasentoisen mikrofonikytkimen.
onkohan jossain netissä valmista kytkentäkaaviota.
 
fox
29.03.2010 10:34:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

66leyde: Vaihdoin stratoon kaksin kappalein humpukkerit. nyt pitäisi keksiä miten kytkisin johdot. jäljelle jätin viisiasentoisen mikrofonikytkimen.
onkohan jossain netissä valmista kytkentäkaaviota.

 
Onhan toki!
http://www.guitarelectronics.com/pr … Way_Lever_Switch1_Volume1_Tone.html
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
66leyde
29.03.2010 13:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos... vaikka on tuo sittenkin aika monimutkaisen näköinen. pitää vissii ostaa sellanen tavallinen kolmeasentoinen.
 
wilo
29.03.2010 15:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Onhan toki!
http://www.guitarelectronics.com/pr … Way_Lever_Switch1_Volume1_Tone.html

 
Taitaa olla tuo kytkentä 5-asentoiselle 4-pole superswitchille, mutta luulen että sulla on siinä tavallisempi 5-asentoinen mikkikytkin. Siihen ei mahda saada kelojen puolituksia kovin helposti, mutta mun järjen mukaan sen pitäis onnistua, että kytkimen asennot 2-4 toimis niin että mikit on rinnan kytkettynä. Näin sulla olis kolme saundia ja viisi mikkikytkimen asentoa; kolmesta keskimmäisestä asennosta tulee sama saundi.
 
Kukahan osais kertoa mitkä kontaktit pitää juottaa yhteen, että kytkimen asennot 2-4 toimis niin että mikit on rinnan kytkettynä?
 
66leyde
29.03.2010 16:23:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin minustakin näytti, että omassa kytkimessä noita pinnejä on puolet vähemmän.
 
rainmaker
30.03.2010 16:16:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos yhtään kiinnostaa saada erilaisia soundeja siitä skebasta, niin kannattaa hankkia tuollanen superswitchi. Ite asentelin taannoin tuollasen virityksen iban rg:hen, nyt siitä saa soundeja laidasta laitaan, eikä vaan pelkästään sitä humpparisoundia. Molempien mikkien puolituksen saa siis tuollasella systeemillä.
 
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
66leyde
31.03.2010 07:43:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuletko, että pitää tilata kytkin ulkomailta. en ole ainakaan kotomaan nettikaupoissa tuollaiseen törmännyt.
 
SirElwood
31.03.2010 08:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

66leyde: Luuletko, että pitää tilata kytkin ulkomailta. en ole ainakaan kotomaan nettikaupoissa tuollaiseen törmännyt.
 
Ei tartte ulkomailta tilata: http://uraltone.com/kauppa/product_ … tch---5-way-Strat-Super-switch.html
 
wilo
01.04.2010 12:35:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Ei tartte ulkomailta tilata: http://uraltone.com/kauppa/product_ … tch---5-way-Strat-Super-switch.html
 
Toi kuvassa oleva ei ole super switch, mut kai sieltä sellainen silti tulee... Tällainen on mulla http://www.banzaimusic.com/image.php?id=12555&type=D , ostin joskus jostain.
 
Toi fenderin / oak grisbyn super switch on todella isokokoinen. Tavallisessa stratossakin pitää vääntää joskus joitakin pinnejä, että mahtuu konehuoneeseen. Ibanezeissa on muistaakseni pienempikokoinen super switch; tietääkö kukaan mistä niitä saisi?
 
SirElwood
01.04.2010 13:07:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Toi kuvassa oleva ei ole super switch, mut kai sieltä sellainen silti tulee... Tällainen on mulla http://www.banzaimusic.com/image.php?id=12555&type=D , ostin joskus jostain.
 
Juu noihin uraltonen kuviin ei passaa luottaa ollenkaan. Kyllä sieltä mulle ainakin superi tuli.
 
fox
01.04.2010 13:40:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Ibanezeissa on muistaakseni pienempikokoinen super switch; tietääkö kukaan mistä niitä saisi?
 
On fyysisesti huomattavasti pienempi, mutta saatavuus voi sitten olla huonompaa. Levytukusta (Iban maahantuoja) kannattaa kysyä, tosin voi olla odotusaikaakin jonkin verran, ellei niillä ole varastossa.. Mitä itse oon tarvinnut, vaihdoissa ja korjauksissa, niin olen etupäässä Levytukun kautta tilaillut.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
wilo
01.04.2010 13:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: On fyysisesti huomattavasti pienempi, mutta saatavuus voi sitten olla huonompaa. Levytukusta (Iban maahantuoja) kannattaa kysyä, tosin voi olla odotusaikaakin jonkin verran, ellei niillä ole varastossa.. Mitä itse oon tarvinnut, vaihdoissa ja korjauksissa, niin olen etupäässä Levytukun kautta tilaillut.
 
No sieltähän mä taidankin kysyä. Wolfin teleen haluisin laittaa 5-way superswitchin, mutta lankku on sen verran ohut ettei oak grisby mahdu.
Schallerillakin on vastaava kytkin, Megaswitch 'M' model. Sekin on pienempi kuin oak grisby; onko tietoo, mistä niitä sais?
 
fox
01.04.2010 16:00:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: No sieltähän mä taidankin kysyä. Wolfin teleen haluisin laittaa 5-way superswitchin, mutta lankku on sen verran ohut ettei oak grisby mahdu.
Schallerillakin on vastaava kytkin, Megaswitch 'M' model. Sekin on pienempi kuin oak grisby; onko tietoo, mistä niitä sais?

 
Koita katella esim Saksojenmaan liikkeistä? Vaikka T-kaupan sedältä. Mä oon noitten kimppakitaroitten kans joutunu täs puljaamaan isosti, tuossa ei kovin pitkää aikaa sitte meni melkein väkisin 12-kielinen, ja nyt on tuo tassu-Tele kovasti menossa.. Tai oikeemmin oon kaverille ostamassa Efun Wolffia, kun tuota omaani kerkisin jo melkosesti modaamaan.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «