Aihe: Olavi Uusivirta
1 2 3 4 5 6
oizo
28.01.2006 21:08:22 (muokattu 28.01.2006 21:09:00)
Mulle toimii! Yllätyin positiivisesti tästä uudesta levystä. Oli alkuun aika ennakkoluuloinenkin asenne koko Olavia kohtaan(mistähän johtuu?), mutta kyllähän musa puhuu puolestaan. Joitain pieniä epäkohtia levyssä on. Efektiä käytetään laulussa paikoin melkein rasittavuuteen asti ja levyllä on myös täytebiisejä jonkin verran. Ei ole vielä ehtinyt tarpeeksi kuunteleen levyä ja siks ei oo varmaan kaikki biisit auenneet. Tähän asti ihan kympillä iskeneet biisit:

Irrallaan: Hyvä biisi. Toimiva rakenne, hyvä kertsi, hyvä meininki. Aika kova sälli saa olla, jos meinaa livenä vetää hyvin tän.

On niin helppoo olla onnellinen: Hienoa lyriikkaa! Mukavan leppoisa meininki,
Kertosäkeen sointukulku on loistava.

Sä et tiedä mitään: Täähän on niinku joku uus Don huonot. Aika rokkia menoa, säkeistö viuden hyvä ja muutenkin koko biisi. Toimii.

Aina siellä: Mun mielestä levyn paras biisi. Hieno teemariffi, joka lopussa ihan viimesellä kerralla rokkaa sikana ku kitaristi tiluttelee. :) Hyvä meno, ja kuka tollasia kertsejä oikeesti keksii? :) Tää pitäs nähdä livenä.

"On niin helppoo olla nuori, kaikki tai ei mitään, hei rock'n roll"
Mut hei, ei se haittaa!
Janus
28.01.2006 21:12:37
Olavi on aika kuha. Ala vetää, Rakkausrunoja ja Niin kuin eilenkin on myös hienoja biisejä.
Rattata
28.01.2006 21:36:22
"On niin helppoo olla onnellinen" -biisissä särähtää korvaan ja pahasti kertsissä kun Olavi laulaa toiseen kertaan kohdan "ja tyytyy siihen mitä on". Ei toimi, ei pätkääkään...siihen olisi pitänyt ehdottomasti muutella vähän sanoituksia.

Muuten ihan mukava kappale, mutta en pysty pitämään siitä tuon yhden kohdan takia.
-Spade-
28.01.2006 22:22:18
Jotenkin mun egoni vastustaa, mutta mä alan tykkäämään Olavista. En kuitenkaan seksuaalisesti.

Sama täällä.

Olen yrittänyt taistella vastaan, mutta viimeistään nyt Hautalaulun kuultuani on pakko nöyrtyä myöntämään, että Olavilla on homma hanskassa.
Ohan se varma.
aiiT
08.03.2006 21:38:06

Olavi on paras, ja sillä sipula. Eipä ole hetkeen yhtä karismaattiseen ja lavalla luonnokkaasti jamittelevaan heppuun silmät tahi korvat osuneet.

Me ei kuolla koskaan on hieno ralli, nii!
We are accidents waiting to happen.
dixi19
21.04.2008 14:04:26

Olen kuunnellut nyt MySpacesta muutaman kerran Olavin uuden lätyn läpi ja onpas mies saanut hienon levyn aikaan. Uskallan jo nyt väittää, että yksi vuoden 2008 kovimmista pop-levyistä on kyseessä.

Edellinen levy oli jo erittäin lupaava ja positiivinen yllätys, mutta tämä ylittää kevyesti senkin. Olen kuulevani vaikutteita ainakin Mewiltä ja hieman Ismo Alangolta, mutta yleisesti tällaista musaa ei taida tällä hetkellä moni suomeksi tehdä.

Lyriikat ovat mielestäni kehittyneet oikein hienoon ja varsin usvaiseen suuntaan. Voi olla että tekstit jakavat aika roisisti mielipiteet, mutta minulle toimii. Tästä taisi tulla minulle sellainen ns. PMMP-ilmiö, eli ensiksi ei kiinnostanut yhtään debyyttilevyn parin levyn sinkun perusteella, mutta kun matskua alkoi tulla lisää ja rupesi itsekin perehtymään tarkemmin niin huomasi että tässä taitaakin olla yksi Suomen lahjakkaimmista nuorista poppareista.

Rumbassa todettiinkin osuvasti tyyliin että Ylpön sijaan Uusivirta voi alkaa sovittelemaan sitä suomipopin pelastajan viittaa harteilleen (vaikka pidin paljon kyllä Ihmisten levystäkin).
anomus.com
Rotuvaari
21.04.2008 14:48:50
Positiivinen yllätys, eikä kuulostanut ollenkaan radioiden täytemateriaalilta, kuten alkuun ounastelin. Tosin Salmisaaren Salome ei iskenyt ensimmäisellä kerralla, eikä se sitä tee vieläkään. Huomenna Hän Tulee -biisillä Olavi kuulosti parissa kohtaa Alangolta, mikä ei välttämättä ollut ollenkaan huono juttu. Sen sijaan Tyhjiä Sanoja oli aika silkkaa Uu-kakkosta, joka ei taas oikein toiminut tähän kuulijaan. Olikohan Synnyin Tappamaan -laulua tehdessä kuunneltu Jarvis Cockerin sooloa, nimittäin tunnelma oli pianoineen hyvin hyvin lähellä I Will Kill Again -viisua. Laulumelodiasta tuli taas hieman mieleen Rakkauden Haudalla. Minä Olen Hullu voi hyvinkin olla vuoden kotimainen SE pop-levy, en ihmettelisi. Pitää kuunnella vielä uusiksi nuo kappaleet ja ehkä jopa käydä levyhyllyn kautta.
Life...is like a box of chocolates. A cheap, thoughtless, perfunctoral gift that no one ever asks for. Unreturnable because all you get back is another box of chocolates. Cancer Man
apua-mies
21.04.2008 14:59:23
eikös tuo "minä olen hullu" otsikko ole nyt melkoista erikoisuudentavoittelua. hei mä oon hullu ja tosi erikoinen, ihan seko !

ja musa on lällyä radio nova -kamaa
dixi19
21.04.2008 14:59:34

anomus.com
Coran
21.04.2008 18:04:41 (muokattu 21.04.2008 18:06:09)
Ihan toimivaa juttua. Teksteissä ja musiikissa kyllä riittää viittauksia vaikka mihin suuntaan, onko se sitten plussaa vai miinusta, omaperäisyyttä vai sen puutetta? Chorus-kitarat raikaa. Elämänmakuiselta maistuu ainakin.
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
JeeVes
21.04.2008 18:19:36
Aivan aivan, uus levy. En oo vielä kerennyt tsekata, pitääpä käydä kuuntelee uusia klippejä.
"Its time for love revolution"
raita
21.04.2008 23:52:37
YleX:ltä tuli jokunen viikko sitten Supersetti (vaimikäseon), jossa Olavi soitti omia vaikutteitaan. Hirveästi kuului sellaisia bändejä ja artisteja, joita löytyy omaltakin suosikkilistalta. Olin todella yllättynyt. Valitettavasti ne vaikutteet eivät ole välittyneet mulle Olavin musiikin kautta; ollut ihan yks hailee koko Olavi. Nyt on ainakin kunnioitus vähän kasvanut.

Saapa nähdä, jos tässä käy vielä niin, että isä kuuntelee Olavi Virtaa ja tytär Olavi Uusivirtaa.

:--------D
such contemporaries
raita
07.05.2008 20:05:02
Ajattelin mennä katsomaan Olavia Yo-talolle perjantaina. Löysäläisen Laulu on tehnyt suuren vaikutuksen.
such contemporaries
nikomati
22.05.2008 11:53:07

tämä uus levyhän on melkoisen oivaltavaa pop-musaa - hienoa! edellinen levy ei vielä aivan sytyttänyt, mutta tämä oli kyllä hyvä ostos.
koskaan ei voi olla liian gay
Ozzyneito
22.05.2008 12:11:19

Minä olen hullu on kyllä hieno levy, varsinkin suomalaisen ns. kaupallisen artistin tekemäksi. Ensimmäiset kolme, Huomenna hän tulee ja 6:06 on erit. hienoja biisejä. Hulvattomia hetkiä aiheuttaa jossain biisissä laulettu "radiot ne soittaa samaa paskaa." Täydellistä itseironiaa Olavilta.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Sergei Fallinen
10.08.2009 11:34:59 (muokattu 10.08.2009 11:36:30)
tullut kuunneltua nyt noi olavin levyt aika hyvin. suht hyvä laulaja ja aika monet biisit toimii. vaik se jokin vielä puuttuu et tosissaan voisin diggaa, niin positiivisimpia uusia kotimaisia all in all

miksiköhän minä olen hullu on nimetty kevyesti levyn paskimman, selkeän täytebiisin mukaan?
Meisseli
01.04.2010 08:41:55

Nukketalo palaa on parhaita suomenkielisiä biisejä pitkään aikaan. Tsekatkaa.
Ei kelvannut Saku, ei Matiaskaan mutta Heikkipä soitteli viuluaan..
dieter
01.04.2010 10:09:10 (muokattu 01.04.2010 10:10:16)
Kuuntelin ton nukketalo-biisin, ja päällimmäisiä ajatuksia oli noi retrohkot saundit ja yllättävän paljon Toni Wirtaselta kuulostava laulu. Ei oikein sytyttänyt. Onko miehestä jotain livemeininkihavaintoja? Onkohan ganes-leffa vaikuttanut hänen lavaesiintymiseensä? ;-)
Coran
01.04.2010 11:45:32
dieter: Kuuntelin ton nukketalo-biisin, ja päällimmäisiä ajatuksia oli noi retrohkot saundit ja yllättävän paljon Toni Wirtaselta kuulostava laulu. Ei oikein sytyttänyt. Onko miehestä jotain livemeininkihavaintoja? Onkohan ganes-leffa vaikuttanut hänen lavaesiintymiseensä? ;-)

Ei ehkä kyseinen leffa, mutta Teatterikorkeakoulu yleensä. (: Kyllä mies tietää mitä tekee.
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)